Ταξίδι στην Παλαιστίνη του 1936 Facebook Twitter

Έτσι ήταν η Παλαιστίνη πριν τον πόλεμο

0

Το 1936 ο 26χρονος τότε Rudi Weissenstein αν και εργαζόταν ως φωτορεπόρτερ σε μια εφημερίδα της Βιέννης ονειρευόταν να ταξιδέψει και να φωτογραφίσει την Παλαιστίνη- έναν κόσμο με παράξενη προοπτική στο μυαλό του. Και όντως το έκανε. Με μία φωτογραφική μηχανή, μία δημοσιογραφική κάρτα και μερικά χρήματα μετανάστευσε στην Παλαιστίνη όπου και ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος.

Από την άφιξή του στη χώρα αλλά και μετά την ίδρυση του Ισραήλ το 1948, ο Weissenstein λειτούργησε φωτογραφικά σε κάθε πιθανό πεδίο. Ταξίδεψε σε όλη τη χώρα και φωτογράφησε τους νέους οικισμούς, τα μεταναστευτικά κύματα, τις πολιτικές αναταραχές, τις εξελισσόμενες κατασκευές,  τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, τη βιομηχανία, τα αστικά τοπία και την αστική ζωή, την εθνική προπαγάνδα, τη φύση και κυρίως τους ανθρώπους της.

Έζησε στο Τελ Αβίβ και με έδρα του το Pri-Or PhotoHouse άφησε πίσω του ένα αρχείο σπάνιων και συναρπαστικών κεφαλαίων της ζωής της χώρας το οποίο πλέον θεωρείται το μεγαλύτερο ιδιωτικό αρχείο φωτογραφιών του Ισραήλ και περιέχει περισσότερα από ένα εκατομμύριο αρνητικά.

Έγινε ο πιο σημαντικός χρονικογράφος της καθημερινής ζωής του πολύπλευρου κράτους του Ισραήλ από τα πρώτα χρόνια της ίδρυσής του μέχρι τον θάνατό του το 1992. Έζησε στο Τελ Αβίβ και με έδρα του το Pri-Or PhotoHouse άφησε πίσω του ένα αρχείο σπάνιων και συναρπαστικών κεφαλαίων της ζωής της χώρας το οποίο πλέον θεωρείται το μεγαλύτερο ιδιωτικό αρχείο φωτογραφιών του Ισραήλ και περιέχει περισσότερα από ένα εκατομμύριο αρνητικά.

Και λίγη ιστορία: Το 1936, η κατάσταση μεταξύ Παλαιστινίων και Εβραίων ήταν ήδη τεταμένη. Οι Βρετανοί προκειμένου να βρουν συμμάχους εναντίων των Οθωμανών κατά την διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου είχαν δώσει υποσχέσεις για κράτος στην περιοχή και προς τους Εβραίους (που είχαν αρχίσει να καταφτάνουν στην περιοχή κατά κύματα) και προς τους Παλαιστίνιους. Βέβαια, εκείνη την εποχή, οι Παλαιστίνιοι Άραβες στην Παλαιστίνη ήταν πάνω από 85 τοις εκατό του πληθυσμού. Με σταδιακή όμως, εγκατάσταση Εβραίων καθ' όλη τη διάρκεια του Μεσοπολέμου από το 1922 μέχρι το 1940, η πληθυσμιακή σύνθεση άλλαξε.

Αυτό οδήγησε σε μεγάλες συγκρούσεις, μέχρι που ήρθε το Ολοκαύτωμα στην Ευρώπη από τους Ναζί, το οποίο δημιούργησε ακόμα πιο μεγάλες διεθνείς πιέσεις στην Βρετανία για να δημιουργήσει ένα κράτος Εβραίων στην περιοχή της Παλαιστίνης. Στην απόφαση αυτοί οι Άραβες αντέδρασαν έντονα, καθώς θεώρησαν ότι δεν μπορεί να γίνει ένα τέτοιο κράτος σε μια περιοχή όπου είχαν πλειοψηφία. Έτσι το 1947, τα Ηνωμένα Έθνη και μετά από μεγάλη διπλωματική μάχη, αποφάσισαν ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν δύο κράτη στην Παλαιστίνη: ένα Ισραηλινό και ένα Παλαιστινιακό.

Με αφορμή τα 80 χρόνια από την ίδρυση του PhotoHouse, δημοσιεύτηκε το βιβλίο Rudi - Discovering the Weissenstein Archive από το οποίο παρουσιάζουμε μερικές φωτογραφίες.

Ταξίδι στην Παλαιστίνη του 1936 Facebook Twitter
Herzliya, 1940. Rudi Weissenstein
Ταξίδι στην Παλαιστίνη του 1936 Facebook Twitter
Beit Yosef, 1937. Rudi Weissenstein
Ταξίδι στην Παλαιστίνη του 1936 Facebook Twitter
Ra'anana, 1947. Rudi Weissenstein
Ταξίδι στην Παλαιστίνη του 1936 Facebook Twitter
Kfar Blum, 1946. Rudi Weissenstein
Ταξίδι στην Παλαιστίνη του 1936 Facebook Twitter
Δρόμος, 1973. Rudi Weissenstein
Ταξίδι στην Παλαιστίνη του 1936 Facebook Twitter
Ra'anana, 1938. Rudi Weissenstein
Ταξίδι στην Παλαιστίνη του 1936 Facebook Twitter
Γυμναστική στο σχολείο(1942) και Herzliya, 1941. Rudi Weissenstein
Ταξίδι στην Παλαιστίνη του 1936 Facebook Twitter
1973. Rudi Weissenstein
Ταξίδι στην Παλαιστίνη του 1936 Facebook Twitter
Ashdot Ya'akov, 1939. Rudi Weissenstein
Ταξίδι στην Παλαιστίνη του 1936 Facebook Twitter
Kibbutz Hanita, 1938. Rudi Weissenstein
Retronaut
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ