Το slumdog από τη Βομβάη και το underdog με τη στραπατσαρισμένη μούρη

Το slumdog από τη Βομβάη και το underdog με τη στραπατσαρισμένη μούρη Facebook Twitter
Βαλς με τον Μπασίρ
0

» Ευχάριστηέκπληξη στις Χρυσές Σφαίρες: το SlumdogMillionaire,η υπέροχη ταινία του Ντάνι Μπόιλ, πουδεν έχει ακόμη ελληνικό τίτλο και θαπαιχθεί στις αθηναϊκές αίθουσες στις5 Μαρτίου, σάρωσε στις κατηγορίες τηςταινίας, της σκηνοθεσίας και τουσεναρίου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ναμείνουν απέξω τα βαριά φαβορί, η ΑπίστευτηΙστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον και τοMilk.Συνήθως, σε χρονιές όπου δεν υπάρχουνΤιτανικοί και Άρχοντες, τα μέλη τηςΈνωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπουξεπερνούν τη διστακτικότητά τους ναδεσμευτούν απέναντι στην Ιστορία καιστα Όσκαρ που τους περιμένουν γιαενδείξεις, μοιράζοντας τα μεγάλαβραβεία. Αυτήν τη φορά ήταν κάθετοι καιπροσέφεραν μια λύση που μοιάζει μεεπιλογή κριτικής ένωσης - οι ανταποκριτέςαυτοί είναι δημοσιογράφοι που δουλεύουνστο Λος Άντζελες και στέλνουν ρεπορτάζ,κυρίως συνεντεύξεις, στην πατρίδα τους,αλλά δεν φημίζονται για την κριτικήτους εξερεύνηση στο σινεμά. Το πνεύμαπου φάνηκε να επικρατεί ήταν η επιβράβευσητου αουτσάιντερ, του μικρού που μόχθησενα βρει το φως. Το Slumdogείναι η ιστορία ενός έφηβου πουανακρίνεται από την αστυνομία γιατίτόλμησε να γνωρίζει τις απαντήσεις στοπασίγνωστο παιχνίδι Ποιος Θέλει ναΓίνει Εκατομμυριούχος και εξηγεί τοπαρασκήνιο της κάθε απάντησής του μετα απίστευτα προσωπικά του βιώματα.

»Και ο ΜίκιΡουρκ, νικητής στην κατηγορία του πρώτουρόλου σε δραματική ταινία, είναι παρόμοιαπερίπτωση. Όπως εξήγησε στο πόντιουμ,ήταν ξεγραμμένος ώσπου ένας νεαρόςατζέντης πίστεψε σε αυτόν και τονοδήγησε μακριά από το δρόμο της ανεργίαςκαι της ντροπιαστικής λήθης. Πρόκειταιγια ένα στόρι που το Χόλιγουντ λατρεύει,το ρεμάλι που ξαναγυρνά, ο θρίαμβος τουξεγραμμένου, κάτι που φάνηκε από τιςανάγλυφες ζητωκραυγές του ζαλισμένουαπό τα ποτά πλήθους που παρευρέθηκεστην τελετή και τον αποθέωσε. Και οΡουρκ έπαιξε σωστά το παιχνίδι τουμετανοημένου ασώτου, όπως αντίστοιχακάποτε, όχι πολύ παλιά, υπέκυπτε σταθεράστα τραύματα της αυτοκαταστροφικήςτου μανίας. Ο Σον Πεν έχασε, αλλά κάτιμου λέει πως ο ανεμοδείκτης των βραβείωντης Ένωσης Ηθοποιών θα είναικαθοριστικότερος για τα επερχόμεναΌσκαρ. Η μάχη θα είναι σκληρή.

»Και το βραβείομουσικής πήγε στο Slumdogκαι στον Άλα Ραχμάν, το σπουδαιότεροσυνθέτη που έχει βγει από την Ινδίαμετά τον Σανκάρ, υπεύθυνο για πάμπολλεςμουσικές επενδύσεις. Μια και το έφερεο λόγος για μουσική του σινεμά, σημειώστεπως στις 6 Φεβρουαρίου, στο ΜέγαροΜουσικής, μπορείτε να παρακολουθήσετεένα μουσικό αφιέρωμα στον μεγάλο ΝίνοΡότα (οι προπωλήσεις ξεκινούν απόσήμερα).

»Έκπληξη καιη διπλή βράβευση της Κέιτ Γουίνσλετγια το Δρόμο της Επανάστασης και ταΣφραγισμένα Χείλη, σε πρώτο και δεύτερορόλο αντίστοιχα. Φαντάζομαι από τοάγχος των ψηφοφόρων να μη μείνει έξωαπό τις τιμές η Γουίσνλετ τη σταύρωνανόπου την έβλεπαν, στο στυλ: μην τυχόνκαι δεν την ψηφίσετε παιδιά, φέτος είναιη χρονιά της. Κι έτσι η κούρσα και εδώείναι ανοιχτή, μεταξύ της Σάλι Χόκινςκαι οποιασδήποτε άλλης έρθει πιο κοντάμετά από τα βραβεία των ηθοποιών. Νομίζωπάντως πως η Γουίνσλετ κάπου θα ευτυχήσει,τι στο καλό, θα πέσει σύρμα και στηνΑκαδημία.

»Ο Χιθ Λέτζερέφυγε νικητής και όλα δείχνουν πως θαέχουμε το πρώτο μετά θάνατον Όσκαρ σεηθοποιό μετά τον Πίτερ Φιντς και τοΔίκτυο, πριν από 32 χρόνια. Τότε οικανονισμοί ήταν αυστηροί και δενεπέτρεπαν σε συγγενή να ανέβει στησκηνή να παραλάβει Όσκαρ - προφανώς οιπαραγωγοί ήθελαν να ελέγχουν τονπαραλήπτη και την ποιότητα της ταυτότητάςτου. Ο προκαθορισμένος αποδέκτης αντίτου Φιντς, ο σεναριογράφος ΠάντιΤσαγιέφσκι, έσπασε το πρωτόκολλο καικάλεσε στο πόντιουμ της γυναίκα τουΦιντς, τη Ελίθα, και χάρισε μια συγκινητικήστιγμή. Τώρα θα κάνουν «κρα» για κάτιτέτοιο - δεν θα μπορούσε παρά να είναιτο κλου μιας βραδιάς που ποντάρει στομελό εντός του προδιαγεγραμμένουχρόνου.

»Χρυσή ΣφαίραΞενόγλωσσης Ταινίας στο Βαλς με τονΜπασίρ, ένα εξαιρετικό, ψυχαναλυτικό,πυκνό, ευφάνταστο πολιτικό animationπου προβάλλεται ήδη στην Αθήνα μεεπιτυχία, και, μαζί με το Περσέπολις,προχωράει το είδος σε επίπεδα δραματικήςωριμότητας. Ο σκηνοθέτης Άρι Φόλμανεπικέντρωσε το λόγο του σε προσωπικέςαναφορές και παρέλειψε έντεχνα τηνταμπακιέρα για τη Γάζα - στην ταινίαμιλάει βιωματικά και ονειρικά για άλλεςσφαγές.

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ