Μεταμφιέσεις

Μεταμφιέσεις Facebook Twitter
Πολ Νιούμαν
0

» Όσοπερισσότερο απομακρύνεται το όνειρότης να γίνει σταρ του σινεμά τόσο πιοπολύ αλλάζει ρόλους στη δημόσια εικόνατης - αν και όπως είχε πει ο ΓουόρενΜπίτι, χωρίς κάμερα η Μαντόνα δενχρειάζεται να υπάρχει. Στο ερώτημα ποιαείναι επιτέλους η Μαντόνα, η μοναδικήαπάντηση, αν βέβαια μπορεί να ειπωθείκάτι τέτοιο, είναι η συνισταμένη τωνκινηματογραφικών φαντασιώσεών της. Tοπώς βλέπει το εαυτό της το έχουμεδιαπιστώσει όλα αυτά τα χρόνια. Τοεπιβεβαιώσαμε και στην Αθήνα. Από τακλασικά ταγιεράκια της Αγγλίδαςσυγγραφέως ως τις γυμναστικές τηςεπιδείξεις και τα σεξουαλικά τηςγλυκάδια, η παράσταση γίνεται για μιαπολυκάμερα παρουσία κοινού. Πρόκειταιγια μια συνεχή ερμηνεία, μια performance πουδεν σταματάει από εδώ ως την αιωνιότητα.Γιατί είναι φαινόμενο; Όχι γιατί αντέχεινα κάνει σχοινάκι και να μπαινοβγαίνεισε κοστούμια και να κυλιέται και ναφιλιέται αεράτα στα ‘50 της, τραγουδώνταςκαι λίγο, αλλά γιατί γυρίζει μια ταινίαμε θέμα τη ζωή της Μαντόνα, μιμούμενητη Μαντόνα και 100 άλλα πράγματα διαδοχικάκαι ταυτόχρονα. Όντως, όπως έλεγε καιστο κάπως ανορθόγραφο βιογραφικό πουδιαβάσαμε στο φεστιβάλ Βερολίνου, επ'ευκαιρία της ταινίας που σκηνοθέτησε,οι επιρροές της είναι ο Γκοντάρ και οΦελίνι και οι μεγάλοι. Κανείς όμως δενπιάνει χαρτωσιά μπροστά στο σκηνοθετικότης ταλέντο. Τι συμβαίνει και κλείνεταιμπροστά στην κάμερα άλλων σκηνοθετών,η ενέργειά της εξαφανίζεται καικαταλαμβάνεται από ένα μεταφυσικόάγχος; Μυστήριο. Μάλλον επειδή πρέπεινα υποδυθεί μια άγνωστη τα χάνει, δενξέρει πώς να συμπεριφερθεί, πώς να φέρειτα κυβικά της στα ξένα ρούχα. Η μνήμητης είναι αυτοαναφορική. Και, τοσημαντικότερο, της λείπει η μεγαλύτερηαρετή για να επιβιώσεις δημιουργώνταςπραγματικά. Το χιούμορ.

»Αντίθετααπό την απώλεια της χρονιάς, τον ΠολΝιούμαν, ο οποίος είχε δηλώσει πως μόνοτο χιούμορ τον κράτησε ζωντανό, από τατσιγάρα, τις μπίρες και την παράνοιατου Χόλιγουντ. Δεν διάβαζε ποτέ κριτικές,γιατί οι καλές φουσκώνουν τα μυαλά καιοι κακές προκαλούν κατάθλιψη για τρειςεβδομάδες. Έμεινε παντρεμένος για 50χρόνια και πέθανε στο πλευρό της ΤζόανΓούντγουορντ και των 5 κοριτσιών του.Όταν τον ρώτησαν γιατί δεν ξενοκοιτάζειείπε «Αφού έχω φιλέτο στο σπίτι,γιατί να ψάχνω χάμπουργκερ έξω;».Διέμενε στο Κονέκτικατ γιατί «ήτανκαλύτερο από τη Μοντάνα και είχε βρειένα όμορφο νεκροταφείο».

»Ξεκίνησεάτσαλα, ανέβηκε απότομα και κρατήθηκεωραίος -και ωραία- ως το τέλος. Δεν έβαψεποτέ τα μαλλιά του από άσπρα σε κομοδινί,παρά μόνο μια φορά, από κόκκινα σε ξανθά,όταν ο Καζάν του πρότεινε να γίνει πιογόης και αλήτης στο Γλυκό Πουλί τηςΝιότης. Πάντα πίστευε πως ήτανκαρατερίστας, ακόμη κι όταν τα κοριτσόπουλατον κυνηγούσαν. Στην αρχή γέλαγε με ταπεριστατικά, μετά από λίγο φρίκαρε καιπρόβαλε σθεναρή αντίσταση στη θεοποίησητου παρουσιαστικού του. Είναι εξαιρετικάενδιαφέρον το πώς διαχειρίστηκε τηδημοσιότητά του. Άρχισε να μεταμφιέζεταικανονικά. Όχι μόνο να φοράει σκούραγυαλιά και να αφήνει μούσι, αλλά ναφοράει καπέλα και μουτσούνες και ναντύνεται με κουρέλια. Τον αναγνώριζανκαι του ζητούσαν να βγάλει τα σκούραγια να δουν το απέραντο γαλάζιο. «Ανβγάλω τα γυαλιά μου, θα μου πέσει τοπαντελόνι» απαντούσε.

» Όταν το πήρε απόφαση πως κάτι μπορεί νακάνει, πέρα από τη δουλειά του στο σινεμά,δεν διανοήθηκε πως μπορεί να βάλει στηντσέπη του επιχειρηματικά λεφτά.Αποτέλεσμα: Έγινε ο πιο φιλάνθρωποςκαλλιτέχνης του ευρύτερου Χόλιγουντ,προσφέροντας 150 εκατομμύρια δολάριαπου προήλθαν από τα προϊόντα διατροφήςκαι το ίδρυμά του, βοηθώντας ούτε λίγοούτε πολύ 100 χιλιάδες παιδιά. Κάτω απότον Πολ Νιούμαν, τον ηθοποιό καιαναμφισβήτητο σταρ, υπήρχε ένας άνδραςπου πάλευε με τη συνείδησή του, χωρίςνα τον τρώει κάποια ενοχή. Η Μαντόναείναι σε μια ηλικία που οι άνδρεςκαλλιτέχνες νιώθουν άσχημα. Είναι τοσημείο που μεγαλώνουν και το παιχνίδιτης ματαιοδοξίας συγκρούεται με τηωριμότητα. Πόσο θα παίζουν ακόμη; Πόσοακόμη θα το παίζουν παιδιά; Τι πρέπεινα κάνουν για να αφήσουν έργο, πέρα απότα έργα που γυρίζουν κατά παραγγελία;Μερικοί σηκώνονται παλικάρια από τηνκατάθλιψη της μέσης ηλικίας. Άλλοιυποκύπτουν. Ο Νιούμαν έγραψε σε ανύποπτοχρόνο ένα βιογραφικό σημείωμα που ταλέει όλα: (το μεταφράζω από το άρθρο τηςΠατρίσια Μπόσγουρθ στο «Vanity Fair»,η οποία γνώριζε καλά και κατέγραψε τοβίο των συνομήλικων του Μπράντο καιΚλιφτ) «Πολ Νιούμαν, Π.Λ. όπως είναι γνωστός σεφίλους και εχθρούς. Το Λ είναι αρχικόγια το Λεονάρδος ή το Λειψός. Απαντάεικαι στα δυο. Είναι μάλλον γνωστότεροςγια την επιτυχημένη σταδιοδρομία τουως κατασκευαστή προϊόντων διατροφής.Εκτός από τη φιλανθρωπία του, κατάφερενα εκτοπίσει τον Φρανκ Σινάτρα από τιςεπιχειρήσεις μακαρονοποιίας. Στα μείοντου, οι δουλειές του με τα φαγητά έχουνξεπεράσει σε κέρδη τις ταινίες του.Όντως αποφοίτησε από το Κολέγιο Kenyon μεαριστείο στις μπίρες και στην πορείαδιοίκησε ένα πλυντήριο, τη μόνη επιχείρησημέσα στη σχολή. Το Πανεπιστήμιο του Yaleαργότερα του απένειμε Τιμητικό Διδακτορικόγια Ανθρωπιστικές Σπουδές για άγνωστουςλόγους. Έχει κατακτήσει 4 εθνικάπρωταθλήματα του Sports Car Club και μπήκε στοβιβλίο Guinness ως ο γηραιότερος οδηγός,στην ηλικία των 70, που κέρδισε επαγγελματικόράλι (το 24 Ώρες στην Daytona). Είναι παντρεμένοςμε την καλύτερη ηθοποιό του πλανήτη,υπήρξε νούμερο 19 στη λίστα των εχθρώντου Νίξον και τελείως τυχαία έχει 51ταινίες και 4 θεατρικά στο ενεργητικότου. Γενικά μιλώντας, θεωρείται οχειρότερος ψαράς στη ανατολική ακτή».
Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ