Leaving town

Leaving town Facebook Twitter
30 Rock
0

» Οιεπανεκδόσεις της εβδομάδας είναι οιΜπανάνες του Γούντι Άλεν, μια εξαιρετικάαστεία, σκετσαριστή, αυτοσχεδιαστικήπαρωδία για το χύμα ακτιβισμό, τοφασισμό, το μαρξισμό και τις σχέσειςαπό την πρώτη περίοδο του δημιουργού,γυρισμένη στη Νέα Υόρκη φυσικά και στοΠουέρτο Ρίκο, και το κλασικό Γυμνοίστον Ήλιο, από το 1960, του Ρενέ Κλεμάν,δηλαδή ο Ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ τηςΧάισμιθ με τον Ντελόν, τη Λαφορέ καιτον Ρονέ στους ρόλους του Ντέιμον, τηςΠάλτροου και του Λο αντίστοιχα.Αριστούργημα σασπένς και ατμόσφαιρας,ένα θεσπέσιο κράμα αγγλικού μυστηρίου,γαλλικής σκηνοθεσίας και ιταλικούσκηνικού και η καλύτερη ερμηνεία τουΑλέν Ντελόν, στο ρόλο ενός πανέξυπνουτέρατος που θεωρεί πως μπορεί νααναρριχηθεί μέσω του εγκλήματος.Φωτογενής μηδενισμός, κινηματογραφικότατοςκυνισμός, σπουδαία επανέκδοση.

» Ξένεςσειρές δεν βλέπω, συγγνώμη κιόλας, ξέρωπως είναι μια μεταδοτική αστική συνήθειαπου εδώ και δυο χρόνια εκτονώνει καιθεραπεύει τηλεοπτικά πολλούς Αθηναίους.Μάλλον φοβάμαι μήπως απορροφηθώ στοτριπ του εβδομαδιαίου ραντεβού, άσεπου είμαι αλλεργικός στις μόδες. Τασίριάλ μου τα είδα μικρός, τη Μπονάνζα,το Μάννιξ, τη Μάγισσα, τη Λούσι, τοΧαμένοι στο Διάστημα, το Star Trek. Όπως καιη ποπ, είναι θέμα προεφηβικού κολλήματος.Είμαι φάουλ ωστόσο. Όπως μου διαμηνύουνπολλοί Αμερικανοί συνάδελφοι, αυτήντη στιγμή στην αμερικανική, καλωδιακήκυρίως, τηλεόραση, δουλεύουν τα πιοανερχόμενα και αιχμηρά ταλέντα, και σεσχέση με τον κινηματογράφο, οι Sopranos γιαπαράδειγμα, δεν μπορούν να συγκριθούνμε τίποτε.

» Έτυχεόμως να δω τις δυο που κατά σύμπτωσηδεν παίζονται στη χώρα μας - ενώ φαίνεταινα έχουν εισαχθεί τα πάντα, σε αναλογίαμε την κινηματογραφική διανομή, πουέχει αγοράσει ό,τι πουλιέται σε διεθνείςαγορές. Το 30 Rock της Τίνα Φέι, για λογαριασμότου NBC, μου φάνηκε πολύ αστείο και κυρίωςεξαιρετικά καλογραμμένο. Μιλάει γιατα παρασκήνια μιας «δεύτερης»τηλεοπτικής σειράς και εξελίσσεταιγύρω από τις ανησυχίες και τα προσωπικά,ευτράπελα δράματα των συντελεστών. ΟΆλεκ Μπόλντουιν είναι απολαυστικός,καλύτερος από οτιδήποτε έχει κάνει στοσινεμά. Η άλλη σειρά όμως, το Mad Men, πουπροβάλλεται στο AMC, μου κάνει εντύπωσηπώς δεν έχει παιχθεί από κανένα ελληνικόκανάλι. Με έβαλε κανονικά στη δεκαετίατου ‘60, μέσω των διαφημιστών πουπρωταγωνιστούν και σπρώχνονται μεβαθύφωνες εξυπνάδες για μια θέση στοθολό ήλιο της ανταγωνιστικής αγοράς.Τσιγάρα, μαρτίνι, ψυχανάλυση, ταμπού,παρενοχλήσεις σε ημερήσιο τέμπο,απιστίες, διπλή ταυτότητα, καταπιεσμένησεξουαλικότητα: τα ‘60ς είναι μακρινά,αλλά πάντα συναρπαστικά και στυλάτα,ντουμανιασμένα κυριολεκτικά καιμεταφορικά, και η σύγκρουση τωνπροσχεδιασμένων ρόλων και φύλων είναιδοσμένη με λεπτομέρεια και εντυπωσιακήσεναριακή εξέλιξη. Πρόκειται γιααριστούργημα που ξεχειλώνει ελάχισταστη ροή του. Αξίζει να «σπάσετε»το dvdσας, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, και νατο παραγγείλετε σε ζώνη 1- με αγγλικούςυπότιτλους, μια χαρά θα το καταλάβετε.Είναι λίγο χειμερινό, πιο ατμοσφαιρικό,αλλά τι σημασία έχει;

» Χρόνοθα έχετε στις γενικευμένες διακοπέςπου έρχονται. Κλείνουμε κι εμείς,ευχαριστούμε για την προσοχή σας, καισυγγνώμη για τα λάθη και τις περιστασιακέςακεφιές σε μερικές κριτικές. Άνθρωποιείμαστε. Πάω για δύο εβδομάδες στοAmmos, έξω από τα Χανιά. Στο φοβερό μικρόξενοδοχείο, unique κι όχι boutique, του Τσεπέτη,η μπακουνινική στήλη του οποίου μουλείπει, όπως οι βομβαρδισμοί στο Blitzηχούν ακόμη στους βαρήκοους υπερήλικεςΆγγλους..

» Hotfun in the summertime από τους Sly and the Family Stone,Eclipse του Gato Barbieri, L' Appartamento Vuoto του GianiFerrio, Summer Song σε ζωντανή εκτέλεση τουGrover Washington Jr, Nana das Aguas του Joao Donato, Havana τουKenny G (ναι, αυτουνού!), Watermelon Man του MongoSantamaria, In the Garden των Triste Janeiro, Ay Y N'Ama καιMy Bombombomb και Green Day και Shake Ya Byron από τοτελευταίο άλμπουμ των Mo'Horizons, το SummerKnows και το Picasso Summer από το Καλοκαίρι του42 του Michel Legrand. Λίγεςμουσικές που «κουμπώνουν» σωστάμε την περίοδο.

Ναείστε καλά!

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ