Βενετία sans Αγγελόπουλο

Βενετία sans Αγγελόπουλο Facebook Twitter
Βενετία sans Αγγελόπουλο
0

» Ποιος ξέρειπραγματικά γιατί ο Θόδωρος Αγγελόπουλοςκαι η ταινία του δεν ήρθαν στο ΦεστιβάλΒενετίας; Δεν μπορούσε να παραστεί οεις εκ των πρωταγωνιστών Γουίλεμ Νταφόουσε ημερομηνίες που βόλευαν το πρόγραμμάτου, το φεστιβάλ φάνηκε ανελαστικό καιο Αγγελόπουλος υπαναχώρησε θιγμένος;Από πότε ένας ηθοποιός σε ταινία τουΑγγελόπουλου καθόριζε τόσο έντονα τοπλάνο προώθησης; Μήπως ο καλλιτεχνικόςδιευθυντής Μάρκο Μίλερ είδε την ταινίακαι του πρότεινε μια θέση εκτόςδιαγωνιστικού προγράμματος, εκτιμώνταςπως εκεί ακριβώς ανήκει, ενώ ο Θόδωροςήθελε να διαγωνιστεί κανονικά, όπωςπριν από μερικά χρόνια και στο ΦεστιβάλΒερολίνου, χωρίς μάλιστα επιτυχία; Τουάρεσε η ταινία του Μίλερ ή δεν του άρεσε;Έχει σημασία αν η ταινία θα προβαλλότανεντός ή εκτός, όπως έχουν κάνει όλοι οιμεγάλοι σκηνοθέτες, από τους Κοέν φέτοςμέχρι τον Γούντι Άλεν πάντοτε; Είναιθέμα του αν ο Έλληνας σκηνοθέτης θέλεινα αισθάνεται μάχιμος σε ένα καλλιτεχνικόσιρκουί που απονέμει βραβεία, τα οποίαδεν έχουν πάντα εμπορική ή άλλη σημασία;Και τελικά έχουν σημασία όλα αυτά;Ενδιαφέρουν κανέναν άλλον εκτός απόμια χούφτα Έλληνες που ασχολούμαστεμε τα δικά μας;

»Για να σαςπως την αλήθεια, κανείς δεν ασχολήθηκεστη Βενετία αν ήλθε, δεν ήλθε, γιατί δενήλθε ή τελικά αν θα ερχόταν η νέα ταινίατου Αγγελόπουλου. Όλοι μίλαγαν για τηνεντυπωσιακή απουσία των μεγάλων ταινιώνκαι των μεγάλων σταρ-ονομάτων που έναφεστιβάλ βεληνεκούς χρειάζεται σανοξυγόνο για να υπάρξει, σε πρώτη καιδεύτερη ταχύτητα. Η εξήγηση είναι πωςλόγω της απεργίας των σεναριογράφωνμερικές από τις ταινίες δεν πρόλαβαννα είναι έτοιμες και ανέβαλαν το ταξίδιόπως και την έξοδό τους στις αίθουσες.Η επίσημη αιτία χωλαίνει - μερικές ήτανμια χαρά τελειωμένες, αλλά τα στούντιοδεν θέλησαν να πληρώσουν το υπέρογκοκόστος που η Βενετία χρεώνει. Η Sonyέφερε το RachelGettingMarriedκαι έσκασε το εκατομμυριάκι πουαπαιτείται για μια μεγάλη παραγωγή, ωςχαράτσι φιλοξενίας και μέτριου σέρβιςστο Lido(ξενοδοχεία, φαγητό, υδροταξί καιγόνδολες, δείπνα και καλεσμένοι, κομμωτέςκαι μακιγιέρ, όλα τα σχετικά). Ησυγκεκριμένη εταιρεία έκρινε πως αξίζειτον κόπο και τα πολλά λεφτά. Αλλά αποτελείεξαίρεση. Η ακρίβεια και η κρίση στακαλλιτεχνικά παραρτήματα των στούντιοσφυρίζει σαν τον παγωμένο αέρα στηστέπα ή σαν την καριέρα του Τομ Κρουζ,αν προτιμάτε. Η επικείμενη ρήξη με τουςηθοποιούς και τα σωματεία ανακόπτειτη συγκρατημένη αισιοδοξία για το ζεστόεμπορικό καλοκαίρι στις αμερικάνικεςαίθουσες. Η μαύρη αλήθεια είναι πως ταblockbusterπάνε καλά, αλλά οι καλλιτεχνικές ταινίεςπέφτουν, πέφτουν, πέφτουν. Το βλέπουμεκαι στην Ελλάδα, υπάρχει παντού.

»Είπε λοιπόνο Μίλερ να χρησιμοποιήσει την αναποδιάγια δικό του όφελος και να θυμηθεί τιςρίζες του - άλλωστε έχει διδακτορικόστην Κίνα και ιστορικό σε artsyεπιλογές. Και μας παρουσίασε ένα lineupεπίφοβο και αμήχανο. Κιτάνο και ΤζόναθανΝτέμι και Μπαρμπέτ Σρέντερ; και Κιαροστάμικαι Ολιβέιρα; Αυτά είναι τα ωραία;Επιστροφή στην καλλιτεχνικότητα. Αλλάποιου αιώνα;

» Συνεντεύξειςφτωχές, Κλούνι, Πιτ και Θερόν δεν μίλησανσε pressjunkets.Πάρτι ελάχιστα. Κόσμος μουδιασμένος.Οι σκηνοθέτες που επιλέχθηκαν ήτανμεγάλοι ή γερασμένοι, οι ταινίες τουςκουρασμένες, οι εκπλήξεις μηδενικές,το φεστιβαλικό κλίμα μίζερο, η αγοράμια ξεχασμένη υπόθεση. Ακόμη και οιΚάννες είχαν καλύτερα ιταλικά έργα απότα ιταλικά που διάλεξε η Βενετία τοκατεξοχήν ιταλικό φεστιβάλ, στηνευτυχισμένη περίοδο που υποτίθεταιπως διανύει η εγχώρια κινηματογραφίατου. Και κυρίως το περιεχόμενο, αλλάκαι το βάρος του σε ένα φεστιβάλ μεαπαιτήσεις και ιστορία. Ελάχιστο. Να,ας πούμε, το BirdWatchersτου Μάρκο Μπέκις είναι συναρπαστικό,οργανικό και διεκδικητικό.

» Άρα, μόνο μίαταινία με «κυμάτισε», μέχρι τηστιγμή που γράφονται οι γραμμές αυτές.Εκτός από τους Κοέν, μόνο τον ΚρίστιανΠέτσολντ με την επίμονη αλλά και μονότονηΙεριχώ του, και αρκετά περισσότερο τονΓκιγιέρμο Αριάγα με το BurningPlainγια τον τρόπο που κοίταξε μέσα στιςδιαδρομές της γυναικείας ψυχής, συγκρατώ.Έχουμε κι άλλα που έρχονται, άρα μπορείκαι να καταπλεύσει κάποιο κόσμημα απότα ρηχά νερά. Αλλά σκέφτομαι το απλόκαι ταπεινό BenXπου βγαίνει στις αθηναϊκές αίθουσεςαυτή την εβδομάδα και πολύ θα ήθελα νατο είχα δει εδώ στη Βενετία, για να έχωκαι κάτι να θυμάμαι. Εκτός από τις φτηνέςκαι υπέροχες πίτσες με αντζούγια στοCaribe,την ποδηλατάδα κατά μήκος του νησιούLidoστο παραλιακό τείχος του Murazziμε τα κουνούπια να μας επιτίθενταιμαζικά, μέχρι τη γειτονιά του Malamocco,τα εκατομμύρια σπασμένα κοχύλια στηναλευρένια άμμο μπροστά στο Excelsior,τον τόνο ταρτάρ στο Harry'sBarμε φόντο την Judecaκαι ένα τεράστιο παλάτι-πλοίο με τοόνομα «Πασιφάη» να διασχίζειαγέρωχα τη λαγκούνα, τα παγωτά πουγλύφανε τα αμέριμνα μωράκια περιμένονταςνα δούνε από κοντά το θρύλο τους, τον ΒαλεντίνοΓκαραβάνι: εικόνες και μετακαλοκαιρινέςστιγμιαίες αναμνήσεις από το, με μεγάληδιαφορά, αγαπημένο μου φεστιβάλ, πουστράβωσε από τα χαρτιά και δεν παρέλειψενα απογοητεύσει τον πιστό δούλο του μετο καλημέρα σχεδόν.

» Διότι η Βενετίαμπορεί να είναι ένα ακριβό χόμπιεπίδειξης πραμάτειας για τις μεγάλεςεταιρείες, αλλά ταυτόχρονα και έναπροσβάσιμο και οικείο σπίτι για όσουςαγαπάνε τις καλές ταινίες, τις αχιβάδες,τα μπελίνι, και τα τιραμισού. Όλα στηθέση τους, εκτός από τις καλές ταινίες.

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ