Απαγορευμένες φωτογραφίες. Πώς οι πλατφόρμες εξόρισαν το γυμνό σώμα από τα media.

 

ΑΠΟ ΟΛΕΣ τις πληγές του ίντερνετ (τον στρατωνισμό των google news, την κακοφωνία των social media,  τα fake news κ.λπ.), εκείνο που με πειράζει ιδιαιτέρως είναι η σεμνοτυφία που επιβάλλουν οι πλατφόρμες προκειμένου να διαμοιράζουν την ύλη σου. Ένα γυναικείο στήθος να βάλεις, ακόμη και στη  πιο έξοχη φωτογραφία της Τίνα Μοντότι, και σε κατατάσσει στα adult sites, παύει να σερβίρει google ads ― συμπερασματικά, σε τελειώνει.

 

Την ίδια ώρα στο fb πωλούν ανθρώπους και συντονίζουν γενοκτονίες. Αλλά το ανθρώπινο γυμνό, καλλιτεχνικό ή όχι, έχει εξοριστεί  από τα media, όχι από πουριτανισμό ακριβώς, αλλά για να μη προκαλείται  αμηχανία στο ψηφιακό εμπόριο.

 

Δεν μιλώ για το γκλάμορους γυμνό του lifestyle  (ελαφρά πορνογραφία με προσχήματα). Εννοώ το γυμνό που έχει καλλιτεχνική ένταση και νόημα― που δεν σε ερεθίζει, αλλά σε κάνει να τρέμεις. Κλαρκ, Γκόλντιν και τα τοιαύτα. 

 

Πριν τρία χρόνια κατεβάσαμε εκατοντάδες γυμνές φωτογραφίες από τη lifo, σπουδαίων φωτογράφων, για να αρθούν  τα απαγορευτικά της Google (η οποία σκανάρει τακτικά τους πάντες με τρόπο εξονυχιστικό, για να δει πόσο «ασφαλείς» για διαφήμιση είναι. Και δεν «καταδιώκει» μόνο τις εικόνες. Αν ένας τίτλος περιέχει λέξεις όπως «γυμνό», «σεξ», ακόμα και «μαγιό», η πλατφόρμα δεν σερβίρει διαφημίσεις!). Δεν έιναι ακριβώς παρανοϊκό  αυτό που κάνει (κυκλοφορεί στο διαδίκτυο πολλή αρρώστια) - μαζί με τα ξερά όμως, κάηκαν και τα χλωρά.

 

Και τσουβαλιάζονται όλα. Ένα γυμνό του Ryan McGinley αντιμετωπίζεται ακριβώς όπως το γυμνό μιας πορνοστάρ. Πλέον δεν υπάρχει χρόνος να αντιμετωπιστεί ο καθένας βάσει των ποιοτικών χαρακτηριστικών του. Μια θεριζοαλωνιστική μηχανή κονταίνει τα πάντα στον χαμηλότερο κοινό παρονομαστή. Η ξενερωσιά της μεγάλης μπίζνας που απευθύνεται σε ανθρώπους χωρίς ιδιότητες.

 

Πώς νιώθει άραγε ένας έφηβος που πήζει στις dick pics  και παίζει το virtual sex στα δάχτυλα, αλλά βλέπει ότι στη βιτρίνα των apps μια θηλή ισοδυναμεί με ban; Μάλλον με μαθητή ιεροδιδασκαλείου στο Αφγανιστάν. Yποκρισία και μαστίγιο.  

 

Κοιτάζω αυτή τη φωτογραφία του Στάβερη (χρησιμοποίησα μιά λεπτομέρειά της στο εξώφυλλο της πρώτης έκδοσης του «Αντίο Παλιέ Κόσμε») – την είχαμε δημοσιεύσει στο 01. Σήμερα, είναι αδύνατον να την βάλω στη lifo. Ξέρω ότι κανείς από το κοινό μας δεν θα εθίγετο. Ούτε οι διαφημιστές θα είχαν πρόβλημα. Έχει όμως η Google. To Facebook. Οι πλατφόρμες.

 

Οι πλατφόρμες! Η πολύ πλατιά και πολύ ρηχή θάλασσα της επικοινωνίας...