TO BLOG ΤΟΥ ΣΤΑΘΗ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΥ
Facebook Twitter

Άνοιξη Α': Αγόρι φιλάει αγόρι. ― Άνοιξη Β': Αγόρι φιλάει κορίτσι.

 

Άνοιξη Α':  Αγόρι φιλάει αγόρι. ―  Άνοιξη Β': Αγόρι φιλάει κορίτσι.

Ένα πέρασμα από την έκθεση Μόραλη στο Μπενάκη

Μόραλης Facebook Twitter
Προσχέδιο για το εξώφυλλο του Μεγάλου Ερωτικού...Φωτ.: Σ.Τσ./ LIFO

ΜΠΗΚΑ απροετοίμαστος στην έκθεση Μόραλη στο Μουσείο Μπενάκη  της Κουμπάρη σήμερα. Τι ωραία έκπληξη. Το εργαστήριό του, παιδικά σχέδια, οι κάρτες του, τα πινέλα του, τα υφάσματα που είχε κάνει με την Πειραϊκή Πατραϊκή, σχέδια για σπίτια και την πρόσοψη του Χίλτον, κεραμικά...

Πιο πολύ με τράβηξαν τα προσχέδιά του για εξώφυλλα δίσκων και η τηλεφωνική του ατζέντα.

Ωραία περίπτωση. Σπουδαίος! Και ταυτόχρονα εργατικός και μετρημένος, προσηλωμένος στην τέχνη του, σοβαρός.  

Μόραλης Facebook Twitter
Φωτ.: Σ.Τσ./ LIFO
Μόραλης Facebook Twitter
Προσχέδια για το Φονικό στην Εκκλησιά του Έλιοτ και τις Αντιγραφές του Σεφέρη... Φωτ.: Σ.Τσ./ LIFO
Μόραλης Facebook Twitter
Φωτ.: Σ.Τσ./ LIFO
Μόραλης Facebook Twitter
Σχέδιο που έκανε 12 ετών.. Φωτ.: Σ.Τσ./ LIFO
Μόραλης Facebook Twitter
Σχέδιο για στήλη από γιαννιώτικο μάρμαρο, για μια έπαυλη στο Καβούρι, 1966... Φωτ.: Σ.Τσ./ LIFO
Μόραλης Facebook Twitter
Φωτ.: Σ.Τσ./ LIFO
Μόραλης Facebook Twitter
Φωτ.: Σ.Τσ./ LIFO
Μόραλης Facebook Twitter
Για το Λόρκα του Γιάννη Γλέζου...Φωτ.: Σ.Τσ./ LIFO
Μόραλης Facebook Twitter
Σχέδιο που έκανε γύρω στα 10 του.. Φωτ.: Σ.Τσ./ LIFO
Μόραλης Facebook Twitter
Φωτ.: Σ.Τσ./ LIFO
Μόραλης Facebook Twitter
Φωτ.: Σ.Τσ./ LIFO

Η ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ

Σε ένα τοίχο υπήρχε κρεμασμένος και ο περίφημος πίνακάς του, η «'Ανοιξη Β'».

― Γιατί Β΄; ρώτησα ένα φίλο.

― Το έργο αυτό είχε φιλοτεχνηθεί αρχικά για το σπίτι του Χατζιδάκι στη Ρηγίλλης, μου απάντησε. Υπάρχει και φωτογραφία του Μόραλη, μπροστά στο ολοκληρωμένο έργο.

Για δες όμως μια χαριτωμένη λεπτομέρεια. Στην πρώτη Άνοιξη, αν παρατηρήσεις πάνω δεξιά, θα δεις δυο ίδιες μορφές, δυο αγόρια, που πλησιάζουν για να φιληθούν.

Όταν θα το ξαναζωγραφίσει ο Μόραλης, για να κάνει τον πίνακα της έκθεσης, θα προσθέσει στο ένα κεφάλι ένα φιόγκο (ή κοτσιδάκι). Το ζευγάρι της δεύτερης Άνοιξης θα έχει γίνει αγόρι και κορίτσι. 

Την Άνοιξη, πότε τ' αγόρια φιλάνε τα κορίτσια, πότε τ' αγόρια φιλάνε τα αγόρια Facebook Twitter
Γιάννης Μόραλης, Άνοιξη Β', 1963-1966. Φωτ.: Μουσείο Μπενάκη
Την Άνοιξη, πότε τ' αγόρια φιλάνε τα κορίτσια, πότε τ' αγόρια φιλάνε τα αγόρια Facebook Twitter
Ο Μόραλης στο μόλις τελειωμένο σπίτι του Χατζιδάκι, υπάρχουν ακόμη τα καλώδια των μαστόρων στο πάτωμα. Άνοιξη Α'. Το ζευγάρι πάνω δεξιά είναι δύο αγόρια ― το κοτσιδάκι του κοριτσιού δεν έχει προστεθεί. Φωτ.: ΜΙΕΤ

____________
Η έκθεση προβάλλει τις αφετηρίες των καλλιτεχνικών αναζητήσεων του ζωγράφου, τις εικαστικές του καταβολές και τη δημιουργική του πορεία, εστιάζοντας συγχρόνως στον άνθρωπο Γιάννη Μόραλη και τον ιδιωτικό του χώρο.

Το πρωτογενές υλικό των σχεδιασμάτων, των σημειώσεων και των μελετών, αλλά και των ολοκληρωμένων έργων του εκπορεύεται ως επί το πλείστον από το περιβάλλον όπου εργάστηκε το μεγαλύτερο διάστημα της καλλιτεχνικής του πορείας, το εργαστήριό του στην Αθήνα. Ο χώρος της δημιουργίας του καλλιτέχνη αναδεικνύεται στην έκθεση, πλαισιωμένος με τον εξοπλισμό, τα σύνεργα της ζωγραφικής, τα χρωματικά του δοκίμια και τα προσωπικά του αντικείμενα. Ψηφιακές εφαρμογές και φωτογραφίες από το οικογενειακό αρχείο του ζωγράφου πλαισιώσουν τα έργα τέχνης, ενισχύοντας την εκπαιδευτική και βιωματική διάσταση της εμπειρίας του επισκέπτη.

― Από το εισαγωγικό σημείωμα του Μουσείου Μπενάκη

Ημερολόγιο

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ