TO BLOG ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΣΤΑΒΕΡΗ

Ο χρωματισμός των αρχαίων αγαλμάτων

Ευφροσύνη Δοξιάδη


Ο συνήγορος του μαρμάρου


Το μάρμαρο είναι ένα ζωντανό υλικό

 

Το μάρμαρο χρειάζεται να αναπνέει κάτω από την χρωστική


 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter

 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter

 

'Αλλα χάθηκαν,

άλλα διατηρούνται καλύτερα έως σήμερα


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter

Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά.
Το πάνω μέρος της ανθεμωτής επιτύμβιας στήλης του Διογένη, γιου του Απολλωνίδη από την Πύρρα της Λέσβου.
Η λεπτή εργασία του ανθεμίου εξαίρεται χάρη στην πολύ καλή διατήρηση των χρωμάτων. Πρώτο μισό 4ου αι πΧ.
Από την Ηετιώνεια (Καστράκι Δραπετσώνας).

Το γαλάζιο πιθανόν να είναι αζουρίτης με ζεστό κερί μέλισσας πάνω σε πελεκημένη επιφάνεια μαρμάρου, τεχνική που χρησιμοποιείται για να επιτευχθεί πλακάτο χρώμα ως φόντο στα διακοσμητικά.
 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


Ρηχό ανάγλυφο, γεμισμένο με μείγμα κεριού και μαστίχας Χίου, από τέμπλο 6ου αιώνα στην Παναγία Επισκοπή, Σαντορίνη


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ταναγραία


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter

 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter

 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter

Πως ήσαν άραγε χρωματισμένα;


Σίγουρα όχι έτσι!



Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


"Οι πολύχρωμοι Θεοί"

Η επικρατούσα θεωρία του ζεύγους Brinkmann
 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter

 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter

 

Μια πρόταση δική μας


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη

 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


Ο χρωματισμός των αρχαίων αγαλμάτων Facebook Twitter

 

Αυτό μας οδηγεί σε μια σύγκριση με τα ισπανικά θρησκευτικά αγάλματα του 17ου αιώνα, όπου η ρεαλιστική αναπαράσταση ήταν το ζητούμενο.


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη

 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter

 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter


 

… Και στη σύγχρονη εποχή
 


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ασπασία Γιαννέτα


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ασπασία Γιαννέτα


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ασπασία Γιαννέτα


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ασπασία Γιαννέτα


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ασπασία Γιαννέτα


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ασπασία Γιαννέτα



 

Ζωγραφική με διαφάνεια σε άσπρο φόντο



Πρόταση Ευφροσύνης Δοξιάδη

Χρωματισμένα από την Jane Morris Pack
2022


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη

 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


Τα κεραμικά κεφάλια-βάζα είναι του σπουδαίου Παριανού κεραμίστα και αγαπητού φίλου της Ευφροσύνης Δοξιάδη, Στέλιου Γκίκα.
Τα πρόσφερε  για την έρευνά της.

 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη

 

Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


 

Η συνταγή του Κώστα Πλακωτάρη για το σαπoυνοποιημένο κερί, το λεγόμενο "Καρχηδονικό" (cera Punica). Το ΓΑΛΑΚΤΩΜΑ  ΚΕΡΙΟΥ ΜΕΛΙΣΣΑΣ είναι η καλύτερη συνταγή και το αποτέλεσμα, το γαλάκτωμα που χρωματίζει άψογα το άσπρο μάρμαρο, διαρκεί πάνω απο τριάντα χρόνια κλεισμένο σε μπουκάλι με καλό βούλωμα.



Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter
© Ευφροσύνη Δοξιάδη


Ο συνήγορος του μαρμάρου Facebook Twitter

 

Αριστερά, το άρθρο των New York Times που παρουσιάζει τη θεωρία των δύο γερμανών αρχαιολόγων, με αφορμή την έκθεση στο MET των τεχνικολόρ ομοιωμάτων τους (ανάλογα εκθέματα είχαν παρουσιαστεί δύο φορές τουλάχιστον και στο μουσείο της Ακρόπολης). Δεξία, ο αντίλογος που αρχίζει και βρίσκει όλο και περισσότερο έδαφος.

Αλμανάκ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ