Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
 

16 θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε στην Αθήνα μέχρι το Πάσχα

Νέα ελληνικά έργα, όπερες, κλασική δραματουργία και μερικές αναπάντεχες διασκευές ετοιμάζουν τα αθηναϊκά θέατρα για την άνοιξη.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ & ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑ
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ρεπερτόριο της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής, αρχής γενομένης με τον «Orfeas 2020». Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος.

Μετά την ολοκλήρωση της θητείας τους ως καλλιτεχνικών διευθυντών της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, οι Ανέστης Αζάς (στη σκηνοθεσία) και Πρόδρομος Τσινικόρης (στη δραματουργία) ανεβάζουν νέο έργο στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, γραμμένο από τη Λένα Κιτσοπούλου, σε μία από τις πιο αναμενόμενες συνέργειες της νέας χρονιάς. Πρόκειται για την «περφόρμανς μυθοπλαστικού ντοκιμαντέρ» με τίτλο Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα (18/3-5/4, Μικρή Σκηνή), που ερευνά το δίπολο τουρισμού και ερωτισμού με τον δεδομένα αναπάντεχο τρόπο της συγγραφέως.

 

Τι μπορεί να συνδέει τους σάτυρους με τους υπερμεγέθεις φαλλούς και τα όργια των αρχαιοελληνικών αγγείων με τις σύγχρονες σέξι εικόνες που κατακλύζουν το Instagram; Πώς χτίστηκε ο μύθος του Greek lover; Χωράει η ελληνικότητα σε ένα σουβενίρ; Την Κιτσοπούλου συνοδεύουν επί σκηνής οι Κώστας Κουτσολέλος, Ιωάννα Μαυρέα, Γιώργος Βουρδάμης κ.ά.

 

Τι μπορεί να συνδέει τους σάτυρους με τους υπερμεγέθεις φαλλούς και τα όργια των αρχαιοελληνικών αγγείων με τις σύγχρονες σέξι εικόνες που κατακλύζουν το Instagram; Πώς χτίστηκε ο μύθος του Greek lover; Χωράει η ελληνικότητα σε ένα σουβενίρ;

 

Αρχές Απριλίου επιστρέφουν και οι RootlessRoot των Λίντας Καπετανέα και Jozef Frucek στη Στέγη με το νέο τους έργο Stones and Bones (1-5/4, Κεντρική Σκηνή). Η Καπετανέα, καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, μαζί με τέσσερις ακόμα ερμηνεύτριες, τις Μάρθα Φριντζήλα, Έλενα Τοπαλίδου, Hyaejin Lee και Anna Calsina Forrellad, και τη συνοδεία ζωντανής μουσικής αναμετριούνται με το υλικό της αιωνιότητας, το μάρμαρο, δημιουργώντας ένα ποίημα για την πάλη του ανθρώπου με τον χρόνο και τον χώρο, τη φθορά και τη βαρύτητα.


Δύο νέες ελληνικές όπερες και ένα διεθνές μπαλέτο παρουσιάζει προσεχώς η Εθνική Λυρική Σκηνή. Στην πρώτη τους σκηνοθετική ενασχόληση με το είδος της όπερας θα δούμε τον Δημήτρη Καραντζά και τον Νίκο Καραθάνο. Ο πρώτος ανεβάζει την Πάπισσα Ιωάννα (8, 15, 22/3), το γνωστό «αντιχριστιανικό και κακόηθες» μυθιστόρημα του Εμμανουήλ Ροΐδη από τον 19ο αιώνα για τη γυναίκα που καταφέρνει να ανέλθει στον θρόνο του Πάπα, κρύβοντας την πραγματική της ταυτότητα. Η νέα όπερα, σε λιμπρέτο Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, συμπίπτει μάλιστα με τον εορτασμό για τα 80 χρόνια πορείας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

 

Πρόδρομος Τσινικόρης, Λένα Κιτσοπούλου, Ανέστης Αζάς. η δημιουργική ομάδα της παράστασης «Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα». Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου
Πρόδρομος Τσινικόρης, Λένα Κιτσοπούλου, Ανέστης Αζάς. η δημιουργική ομάδα της παράστασης «Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα». Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

 

Ο δεύτερος σκηνοθετεί τη Μέσα Χώρα (10, 12, 22, 23/4), μια παραγγελία της Λυρικής στον συνθέτη Άγγελο Τριανταφύλλου, που πραγματεύεται το ζήτημα της μοναξιάς στην τρίτη ηλικία. Το ποιητικό κείμενο αυτής της όπερας υπογράφει ο Γιάννης Αστερής.

 

Το ρεπερτόριο της Αίθουσας Σταύρος Νιάρχος για το προσεχές δίμηνο συμπληρώνει το μπαλέτο Δον Κιχώτης (20, 21, 26, 29/3, 5, 26/4, 16/5) σε μουσική σύνθεση Λούντβιχ Μίνκους, με την κλασική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1869 στο Μπαλσόι και αναθεωρήθηκε το 1871 στο Μαριίνσκι. Η υπόθεση του μπαλέτου αντλεί υλικό κυρίως από τον δεύτερο τόμο του Δον Κιχώτη του Θερβάντες. Τη χορογραφία υπογράφει ο Τιάγκο Μπορντίν, τη σκηνογραφία ο Γιώργος Σουγλίδης και τα κοστούμια η Μαίρη Κατράντζου.

 

Ενδιαφέρον παρουσιάζει, όμως, και το ρεπερτόριο της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής, αρχής γενομένης με τον Orfeas 2020 (14, 15, 21, 22, 28, 29/3), την πρώτη queer όπερα που έρχεται από το δίδυμο εννοιολογικής τέχνης ΦΥΤΑ. Πρόκειται για μια ριζική διασκευή της εμβληματικής μπαρόκ όπερας Ορφέας του Κλάουντιο Μοντεβέρντι, η δράση της οποίας τοποθετείται στο κοντινό μέλλον μιας χώρας σαν την Ελλάδα, την εποχή του ύστερου καπιταλισμού.

 

Από τις πρώτες ταινίες του Λαρς φον Τρίερ, το Europa (19, 20/3) έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή με τη μορφή μουσικής παράστασης, με τις συνθέσεις του Χέρμπερτ Μίτσκε και τη σκηνοθετική ματιά του Κώστα Παπακωστόπουλου, ιδρυτή και καλλιτεχνικού διευθυντή του Ελληνογερμανικού Θεάτρου, το οποίο γιορτάζει 30 χρόνια δημιουργικής πορείας στη Γερμανία. Πρόκειται για ένα αλληγορικό ταξίδι στις επίπονες προσπάθειες για την ανοικοδόμηση μιας νέας Ευρώπης πάνω στις στάχτες που άφησε το βίαιο παρελθόν της. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στα γερμανικά με ελληνικούς υπέρτιτλους και ελεύθερη είσοδο.

 

Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει την «Πάπισσα Ιωάννα». Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει την «Πάπισσα Ιωάννα». Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος

 

Τέλος, τα 80 χρόνια από την ίδρυση της Λυρικής γιορτάζει και η Εναλλακτική Σκηνή με την παρουσίαση της αβανγκάρντ μετα-όπερας του Τζον Κέιτζ, Europeras 1&2 (5, 6, 7/3). Τη νέα παράσταση υπογράφει η σκηνοθέτις και χορογράφος Ζωή Χατζηαντωνίου, ενώ ο εικαστικός Πέτρος Τουλούδης αναλαμβάνει την επιμέλεια του σκηνικού χώρου με τη χρήση αντικειμένων, κοστουμιών και άλλου αρχειακού υλικού της Λυρικής.


Στο Εθνικό Θέατρο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιλέγει τον Ζορζ Φεντό, ανεβάζοντας την Κυρία του Μαξίμ (από 21/3, Κεντρική Σκηνή), μια φάρσα με θέμα την ερωτική απιστία που γράφτηκε στο γύρισμα του αιώνα (1899). Τον πολυμελή θίασο απαρτίζουν, μεταξύ άλλων, οι Θανάσης Αλευράς, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Έμιλυ Κολιανδρή, Θέμης Πάνου, Κώστας Φιλίππογλου και Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος. Λίγο νωρίτερα, το Rex θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη μαύρη κωμωδία Παίζοντας το θύμα (από 13/3, Σκηνή «Κατίνα Παξινού») που γράφτηκε το 2002 από τους πολυβραβευμένους εκπροσώπους του ρωσικού «νέου δράματος», Όλεγκ και Βλαντίμιρ Πρεσνιακόφ.

 

Σε ένα γοτθικό σύμπαν με πρωταγωνίστριες τη Ρένη Πιττακή, τη Λυδία Φωτοπούλου και τη Θεοδώρα Τζήμου μεταφέρει ο Γιάννης Χουβαρδάς τη δράση του «Γιον Γκάμπριελ Μπόρκμαν».
Σε ένα γοτθικό σύμπαν με πρωταγωνίστριες τη Ρένη Πιττακή, τη Λυδία Φωτοπούλου και τη Θεοδώρα Τζήμου μεταφέρει ο Γιάννης Χουβαρδάς τη δράση του «Γιον Γκάμπριελ Μπόρκμαν».

 

Σε ένα γοτθικό σύμπαν με πρωταγωνίστριες τη Ρένη Πιττακή, τη Λυδία Φωτοπούλου και τη Θεοδώρα Τζήμου μεταφέρει ο Γιάννης Χουβαρδάς τη δράση του Γιον Γκάμπριελ Μπόρκμαν, σκηνοθετώντας τον τρίτο Ίψεν της 45χρονης πορείας του (έως 22/3, Μέγαρο Μουσικής, Υποσκήνιο Β').


Τον Ταρτούφο (από 4/3), την καυστική σάτιρα του Μολιέρου για την υποκρισία, αναλαμβάνει να παρουσιάσει στο θέατρο Skrow ο Βασίλης Μαυρογεωργίου. Οκτώ ηθοποιοί αναζητούν τους σύγχρονους Ταρτούφους που αναδύονται και θεοποιούνται σε έναν κόσμο που ζητά συνέχεια σωτήρες στην παρακμή του.

 

Η Ομάδα Σημείο Μηδέν συνεχίζει την έρευνά της πάνω στο έργο του μεγάλου Ιρλανδού συγγραφέα Σάμουελ Μπέκετ, παρουσιάζοντας τις «Ευτυχισμένες Μέρες» σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, με την Αννέζα Παπαδοπούλου στον ρόλο της Γουίνι. Φωτο: Αντωνία Κάντα
Η Ομάδα Σημείο Μηδέν συνεχίζει την έρευνά της πάνω στο έργο του μεγάλου Ιρλανδού συγγραφέα Σάμουελ Μπέκετ, παρουσιάζοντας τις «Ευτυχισμένες Μέρες» σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, με την Αννέζα Παπαδοπούλου στον ρόλο της Γουίνι. Φωτο: Αντωνία Κάντα

 

Η Ομάδα Σημείο Μηδέν συνεχίζει την έρευνά της πάνω στο έργο του μεγάλου Ιρλανδού συγγραφέα Σάμουελ Μπέκετ, παρουσιάζοντας τις Ευτυχισμένες Μέρες (έως 12/4, Άττις) σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, με την Αννέζα Παπαδοπούλου στον ρόλο της Γουίνι.

 

Τρεις ηθοποιοί, η Σοφία Κορώνη, η Βάσω Καμαράτου και ο Σπύρος Βάρελης, σκηνοθετούν και ερμηνεύουν ένα έργο με έμπνευση και οδηγό τη μυθιστορηματική ζωή και περσόνα του Κώστα Ταχτσή. Η Αγία Τριάδα (από 12/3, Bios) είναι μια προσωπική εξομολόγηση, ένας εσωτερικός-συνειρμικός μονόλογος. Η ομάδα Anima, μετά τις παραστάσεις Γαμήλιο Εμβατήριο, Έξοδος και τη διάκριση της σκηνοθέτιδας Ρουμπίνης Μοσχοχωρίτη με το βραβείο Κάρολος Κουν για το έργο Ζητιάνος, ανεβάζει το Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα (από 19/3, Bios) του Έντεν φον Χόρβατ, ένα από τα πιο σκοτεινά και δυστοπικά έργα του 20ού αιώνα.

 

Η ομάδα Anima ανεβάζει το «Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα» (από 19/3, Bios) του Έντεν φον Χόρβατ, ένα από τα πιο σκοτεινά και δυστοπικά έργα του 20ού αιώνα.
Η ομάδα Anima ανεβάζει το «Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα» (από 19/3, Bios) του Έντεν φον Χόρβατ, ένα από τα πιο σκοτεινά και δυστοπικά έργα του 20ού αιώνα.


Τέλος, στα μέσα Μαρτίου θα κάνει πρεμιέρα η queer εκδοχή του έργου του Αλέκου Γαλανού Κόκκινα Φανάρια που ετοιμάζει ο Βασίλης Μπισμπίκης, σκηνοθέτης του μεγάλου sold-out Άνθρωποι και ποντίκια. Στη σκηνή αυτής της ακραία ρεαλιστικής και σύγχρονης ματιάς στο θρυλικό έργο θα βρίσκεται, μαζί με την ομάδα του Cartel, ο ηθοποιός και χορευτής Δημήτρης Παπάζογλου.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανακαλύπτοντας τα κοστούμια του Τσαρούχη και του ντε Κίρικο στο ανεκτίμητο βεστιάριο της Λυρικής στο Μενίδι
Το έργο του Τζον Κέιτζ «Europeras 1 & 2» ανεβαίνει στην Εναλλακτική Σκηνή και τα εμβληματικά κοστούμια 80 ετών από το σπουδαίο βεστιάριο της ΕΛΣ γίνονται πρωταγωνιστές.
Πάπισσα Ιωάννα: Αποκλειστικές πληροφορίες και εικόνες από τη νέα όπερα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης μιλά για το λιμπρέτο του πάνω στο θρυλικό «βλάσφημο» κείμενο του Ροΐδη, που έγινε όπερα για την Εθνική Λυρική Σκηνή, σε μουσική σύνθεση Γιώργου Βασιλαντωνάκη και σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.
Όλα τα βλέμματα στραμμένα σε 11 νέες παραστάσεις που ετοιμάζονται
Αξιόλογα δείγματα κλασικού και σύγχρονου θεάτρου κάνουν πρεμιέρα στα αθηναϊκά θέατρα το προσεχές διάστημα.
 Σκληρός ρεαλισμός και όνειρο στην παράξενη άνοιξη του αθηναϊκού θεάτρου
Ξεκίνησε ως αντίδραση των ηθοποιών στην κρίση και προχωρά με καλά σημάδια σε επίπεδο χρηματοδότησης, οργάνωσης, φιλοδοξιών και κοινού.
Κομμώτριες. Μεταπολίτευση. Μιχαήλ Μαρμαρινός.
Ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες μας επιστρέφει στο μικρό θέατρο Θησείον από όπου ξεκίνησε, με ένα αδυσώπητο χρονικό της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάρθα Γκράχαμ: Η γυναίκα που άλλαξε για πάντα τον χορό
Ματιές στη ζωή της κορυφαίας χορογράφου και χορεύτριας που πέθανε σαν σήμερα, το 1991.
Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2020: Αυτό είναι το αναλυτικό πρόγραμμα
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου ανακοίνωσε διαδικτυακά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2020 στην αρχική του σύλληψη, με την ευχή να πραγματοποιηθεί το μέγιστο δυνατό του μέρος.
Ακούστε την Κατίνα Παξινού να διαβάζει ολόκληρη τη «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη (266 λεπτά)
Μια σπάνια ανάγνωση για το ραδιόφωνο από την κορυφαία ελληνίδα τραγωδό.
Το θέατρο στο ίντερνετ: Η Μαντάμ Σουσού του Δημήτρη Ψαθά
Με την Άννα Παϊτατζή και τον Γιάννη Γκιωνάκη
Ο Ανέστης Αζάς και η Λένα Κιτσοπούλου κάνουν φύλλο και φτερό το ελληνικό καλοκαίρι
Η σκοτεινή πλευρά της συλλογικής φαντασίωσης του ελληνικού καλοκαιριού στη νέα παράσταση «Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Οι Αθώοι, Εγώ και η άγνωστη στην άκρη του επαρχιακού δρόμου
Το νέο θεατρικό έργο του Πέτερ Χάντκε
Κέλυφος δίχως ψυχή: Κριτική για τον «Μακμπέθ» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη
Τη ζοφερότητα, την αγωνία, τον τρόμο που εκλύεται σε όλα τα επίπεδα του έργου του Ουίλιαμ Σαίξπηρ δεν τα εισπράττει ο θεατής της παράστασης του Εθνικού Θεάτρου.
16 παραστάσεις για όλα τα γούστα
Οι αθηναϊκές θεατρικές σκηνές παρουσιάζουν και φέτος έναν πλούτο εναλλακτικών επιλογών.
Ανδρέας Κεντζός: O «Βασιλιάς Αλέξανδρος» είναι μια ιστορία μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, άνοιας και παράνοιας
Ο συγγραφέας του έργου «Βασιλιάς Αλέξανδρος» που παίζεται στο θέατρο Μπιπ μιλά στη LiFO.
Δραματουργία και σκηνοθεσία. Του Δημήτρη Δημητριάδη
Ένα κείμενο του μεγάλου Έλληνα θεατρικού συγγραφέα για το LIFO.gr.
«Το Σύστημα του Πόντζι»: Τέσσερις νέοι ηθοποιοί μιλούν για το χρήμα, την απληστία και το θέατρο
Μια συζήτηση και μια παράσταση που τα 'χει όλα.
Πάπισσα Ιωάννα: Αποκλειστικές πληροφορίες και εικόνες από τη νέα όπερα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης μιλά για το λιμπρέτο του πάνω στο θρυλικό «βλάσφημο» κείμενο του Ροΐδη, που έγινε όπερα για την Εθνική Λυρική Σκηνή, σε μουσική σύνθεση Γιώργου Βασιλαντωνάκη και σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.
Ανακαλύπτοντας τα κοστούμια του Τσαρούχη και του ντε Κίρικο στο ανεκτίμητο βεστιάριο της Λυρικής στο Μενίδι
Το έργο του Τζον Κέιτζ «Europeras 1 & 2» ανεβαίνει στην Εναλλακτική Σκηνή και τα εμβληματικά κοστούμια 80 ετών από το σπουδαίο βεστιάριο της ΕΛΣ γίνονται πρωταγωνιστές.
Η μεγάλη στιγμή της ηθοποιού Ηλέκτρας Νικολούζου
Με τη συγκλονιστική της ερμηνεία στο έργο «Κομμώτριες / Μεταπολίτευση» που σκηνοθετεί ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, η Ηλέκτρα Νικολούζου μας υπενθυμίζει τι σημαίνει αληθινό θέατρο.
Είδα την παράσταση «Enter Achilles» του Λόιντ Νιούσον στη Στέγη
Όλα τα στοιχεία που μπορούν να προσδώσουν στην έννοια της αρρενωπότητας τον επιθετικό προσδιορισμό «τοξική» είναι εδώ.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή