«Έχω πάρει ρεπό / Είμαι τώρα καιρό σε άδεια...» Η ροκ επιστροφή του Κυρίου Κ.

«Έχω πάρει ρεπό / Είμαι τώρα καιρό σε άδεια...» Η ροκ επιστροφή του Κυρίου Κ. Facebook Twitter
Είναι εθιστικά πράγματα οι μουσικές και οι στίχοι, I'm just a junky...
0

Το προηγούμενο άλμπουμ του Κυρίου Κ., οι «40 Μέρες», είχε βγει σε δύσκολη εποχή πριν από πέντε χρόνια, μέσα στον καύσωνα και τη σαστισμάρα του οικονομικού πατατράκ, το καλοκαίρι του 2015. Το νέο άλμπουμ του βγαίνει πάλι σε μια περίοδο περίεργη, όταν όλοι προσπαθούν να ξεπεράσουν τη νέα κατάσταση που έφερε η επιδημία και να συμφιλιωθούν με την ιδέα ότι τίποτα δεν είναι όπως πριν.

Τον ρωτάω, αστειευόμενος, πόσο τυχαίο είναι αυτό, να επιστρέφει μετά από μία «καταστροφή»; «Το πότε κυκλοφορεί ένας δίσκος σε σχέση με το πότε γράφεται τυχαίνει να έχει μεγάλη απόσταση στα άλμπουμ μου» λέει. «Συνήθως παραδίδω δίσκους αρκετά πριν κυκλοφορήσουν ή έχω τελειώσει ό,τι πέρνα από το χέρι μου νωρίτερα. Ρώτα την Just Gazing γι' αυτό! Αστειεύομαι, γενικά το ότι καταφέραμε εν μέσω καραντίνας να σταλεί ο δίσκος, παρά την απαγόρευση των δεμάτων από το εξωτερικό, ήταν επίτευγμα».


Είναι φρεσκοκουρεμένος και η πρώτη φορά που τον βλέπω με κοντό μαλλί, ένας διαφορετικός Κύριος Κ. από την εικόνα του τα τελευταία χρόνια. Επίσης, είναι πλέον πατέρας.

Ακούγοντας το νέο άλμπουμ του που έχει τίτλο «Ρεπό» καταλαβαίνεις ότι είναι μοναδική περίπτωση αυτή τη στιγμή σε αυτό που ονομάζεται «ελληνόφωνο ροκ». Όσες αναφορές και αν μπορείς να εντοπίσεις στα τραγούδια του, ο Κύριος Κ. είναι εντελώς ιδιοσυγκρασιακός και έχει έναν προσωπικό τρόπο να εκφράζεται και να τραγουδάει.


— Τι άλλαξε στον Κύριο Κ. από τον προηγούμενο δίσκο σου, πόσο διαφορετικός άνθρωπος είσαι;

Νιώθω σαν η μέρα να έχει λιγότερες ώρες. Τουλάχιστον προ καραντίνας. Οι συνθήκες αλλάζουν, οι άνθρωποι όμως όχι.


— Τι σου έχει λείψει περισσότερο όλο αυτό τον καιρό;

Οι πρόβες.

— Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θέλεις να κάνεις μόλις τελειώσει όλο αυτό που ζούμε;

Αυτό το πρώτο δεκάλεπτο της πρόβας που παίζουμε κάτι μέχρι να ζεσταθούμε, που ψάχνεις χωρίς να ψάχνεις, που απλά συμβαίνει και μάλλον δεν θα ξανασυμβεί.


— Πώς βιώνεις την κατάσταση με τον περιορισμό και την απομόνωση; Είσαι από αυτούς που αντέχουν το μέσα;

Δεν άλλαξε ραγδαία η καθημερινότητα μου, μου έλειψαν όμως πολύ οι φίλοι και δύο-τρία καλά συναυλιακά γεγονότα.


Ακούγοντας το νέο άλμπουμ του που έχει τίτλο «Ρεπό» καταλαβαίνεις ότι είναι μοναδική περίπτωση αυτήν τη στιγμή σε αυτό που ονομάζεται «ελληνόφωνο ροκ». Όσες αναφορές και αν μπορείς να εντοπίσεις στα τραγούδια του, ο Κύριος Κ. είναι εντελώς ιδιοσυγκρασιακός και έχει έναν προσωπικό τρόπο να εκφράζεται και να τραγουδάει. Έχει καταφέρει να είναι αναγνωρίσιμος, είτε παίζει σκληρό ροκ εν ρολ, είτε τις παράξενα τρυφερές μπαλάντες του – όπου μπορείς πιο εύκολα να εντοπίσεις ότι είναι ποιητής.

Το «Πλάι σου» μέσα από την λιτότητα των στίχων του είναι το ίδιο ανατριχιαστικό με το «Σ' ακολουθώ» του Λοΐζου που σημάδεψε με την ερμηνεία του ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου. Το ίδιο ερωτικό, με ελάχιστα λόγια:

 

Σαν να μην έζησα πριν απ' αυτό / σαν όλα να τα έσβησα / Όπου κι αν ψέλλισα αλλού "σ' αγαπώ" απόψε το διέλυσα / Σαν το νεράκι, σαν το νερό / ψυχούλα μου κύλησα / Μ' ένα στιχάκι σαν και δαύτο / με το που σου μίλησα / Όχι δεν έζησα διόλου πιο πριν / κι ας φάνταζε γνώριμη / 'κείνη η μεθυσιά του ευ ζην / η πρόσκαιρα μόνιμη / Όχι δεν έζησα πριν απ' αυτό / απόψε γεννήθηκα / Μα και να πεθάνω πάλι μπορώ / στο πλάι σου ήσυχα

 

«Έχω πάρει ρεπό / Είμαι τώρα καιρό σε άδεια...» Η ροκ επιστροφή του Κυρίου Κ. Facebook Twitter
Ακούγοντας το νέο άλμπουμ του που έχει τίτλο «Ρεπό» καταλαβαίνεις ότι είναι μοναδική περίπτωση αυτήν τη στιγμή σε αυτό που ονομάζεται «ελληνόφωνο ροκ».


Τα τραγούδια του δεύτερου μισού του δίσκου που είναι γνωστά επειδή τα κυκλοφόρησε ως single τα τελευταία χρόνια, εδώ αποκτούν διαφορετική διάσταση, όπως η διαφορετική, πιο μπλουζ εκτέλεση της «Παύσης», με σαξόφωνο και πιάνο, ένα από τα πιο όμορφα τραγούδια που εμφανίστηκαν την πενταετία της μεγάλης κρίσης και των πρωτόγνωρων στιγμών που ζούμε:

Ζητιανεύοντας απ' τ' άστρα φωτιά / η κάθε σκέψη φλόγα / σαν φουντώνει βρίσκει τροχιά κι ακολουθάμε

Με αναμνήσεις που κριτσάνισαν σα φύλλα ξερά/ και πλατσουρίζουν στα λιμνάζοντα νερά θαρρείς και κολυμπάνε

Η γη γυρίζει μα παύση διαρκής / Λες και σταμάτησες το χρόνο μία selfie να βγεις / Πόζα μονάκριβη κάνε

Θες να φυσάει ο άνεμος κάποιας παλιάς εποχής / μα έλα που πέρασε και χάθηκε / κι ακόμα απορείς, αυτή ποια να 'ναι

Μοιάζεις με τίποτα και μοιάζεις με κάτι / κι είναι που όλοι θέλουν απ' την πίτα αυτή ένα κομμάτι / στρώσε να φάμε

Ας έχεις την αίσθηση πως τ' άλλοτε φαγιά είχαν γεύση / πάλαι ποτέ ήταν αλλιώς απ' την μπουκιά ως την πέψη / κι όχι ότι να 'ναι

Μιαν έμφυτη μελαγχολία έχει στα μάτια φυτρώσει / κι είναι η μόνη πανοπλία που 'χεις μη σε σκοτώσει / Για μάχη πάνε...

Δεν είσαι μόνος και δεν είσαι ο μόνος / κι είναι ο πόνος, ο παλιός και ο καινούριος ο χρόνος / όπου κι αν πάμε...

«Το "Ρεπό" είναι ένας δίσκος που ηχογράφησα αρκετές φορές μέχρι να ολοκληρωθεί» λέει ο Κύριος Κ. Νομίζω ότι εξηγεί τους προηγούμενους, με έναν τρόπο. Έχει συγγένεια με τον πρώτο στην περί μπάντας διαδικασία ενορχήστρωσης, αλλά με κομμάτια που θα μπορούσαν να είναι μέρος επόμενων δίσκων μου. Περιέχει κομμάτια που έχω παίξει στα live και που σχηματίζονταν καθ' όλη τη διάρκεια. Επιπρόσθετα έχει δύο νέες εκτελέσεις, την "Παύση" και το "Πλάι σου ήσυχα" που είχα κυκλοφορήσει αρχικά, αλλά ένιωσα πως θα ήθελα να αποτυπώσω ξανά με τη μπάντα αυτά τα δύο κομμάτια για την ομοιομορφία του άλμπουμ».


— Γιατί τον λένε «Ρεπό»;

Όταν ξεκίνησα να τα γράφω υπήρχε αυτή η αίσθηση του ρεπό και της παύσης, ήταν οι δυο υποψήφιοι τίτλοι που θα εξηγούσαν καλύτερα το περιεχόμενο. Γύρω από την απόφαση, δηλαδή, που ξέρεις πως τώρα θα πάρω το χρόνο μου.


Στα κομμάτια του δίσκου μπορεί να εντοπίσει κανείς από Βασίλη Παπακωνσταντίνου μέχρι ποπ των '60s και «νέο κύμα», είναι ένα άλμπουμ με πολλές μουσικές αναφορές που τον κάνουν διαχρονικό, ακόμη και οι στίχοι είναι αρκετά παλιομοδίτικοι, όπως στο «Άδραξε», που είναι σαν να έρχεται από ροκ σχήμα των '70s.


«Ποτέ δεν σκέφτομαι βάση αναφορών», εξηγεί, «αναπόφευκτα, βέβαια, αναγνωρίζω ότι δεν αποφεύγονται. Δεν είμαι ο κατάλληλος να πω πώς και γιατί, αλλά μου ακούγονται εύστοχα και τα τρία που αναφέρεις. Αυτό που περισσότερο ακούω είναι οι '90s γκραντζοκαταστάσεις που με στιγμάτισαν και που χαίρομαι να ξανακούω αυτή την περίοδο.

«Έχω πάρει ρεπό / Είμαι τώρα καιρό σε άδεια...» Η ροκ επιστροφή του Κυρίου Κ. Facebook Twitter
Νιώθω σαν η μέρα να έχει λιγότερες ώρες. Τουλάχιστον προ καραντίνας. Οι συνθήκες αλλάζουν, οι άνθρωποι όμως όχι.


— Γράφεις μόνο βιωματικά;

Άλλες φορές ναι άλλες όχι, το κάθε τραγούδι όμως τρόπων τινά γυρεύει τον κόσμο σου και τον τρόπο που βλέπεις τον κόσμο.


Μέσα στην αναγκαστική απομόνωση το «Ρεπό», παρόλο που γράφτηκε πριν από καιρό, ακούγεται σχεδόν προφητικό και περιγράφει μια κατάσταση που αρκετός κόσμος δεν θέλει στα αλήθεια να τελειώσει:

Έχω πάρει ρεπό / Είμαι τώρα καιρό σε άδεια / Δίχως αφεντικό / Παλαμάκια χτυπώ στη βάρδια / ...και δεν ανησυχώ

Την αιώρα κρεμάω στην αυλή / Μια δουλειά που αγαπώ πιο πολύ / Καθετί μέσα και γύρω μου / Οδηγεί σ' όχθες του ονείρου μου

Έχω πάρει ρεπό / Φεύγω για Ωρωπό Κυριακή / Στο 'γραψα στο καπό / κάτω απ' το σ' αγαπώ / Έλα κι εσύ

4 λέξεις το παν / Τι, Θα, Γινότανε, Αν / Αρχίζαν' όλα εδώ / Σκάω σα βεγγαλικό / Χρώμα μου αλκαλικό / ...στον ουρανό / και δεν ανησυχώ...


Το αγαπημένο μου κομμάτι του δίσκου είναι μία «αστική» μπαλάντα, όπου με συνοδεία μόνο κιθάρας τραγουδάει για την πόλη:

Πόλη συννεφιασμένη / μοιάζει πόλη νέα / Σαν συννεφιάζει η θέα / την φωνάζουν ξένη / και πάλι αλλάζει όνομα / ο ήλιος όταν βγαίνει

Άλλος ψάχνει που ήτανε / κι άλλος για που πηγαίνει

Εσύ καινούρια πόλη / εγώ τραγούδι ξένο / ένα τσιγάρο δρόμος / η ζωή μας όλη

Μείναμε ονειροπόλοι / μετά από τόσα χρόνια / ...κι όμως... / Στο ίδιο περιβόλι ζω και ανασαίνω

Ποια πόρτα μ' έφερε / και ποιο ουράνιο τόξο; / Ακόμα αναρωτιέμαι / τι ζωή σημαίνει

Παλεύω για να διώξω / Τα γκρίζα σύννεφά σου ξένη / Άλλος ψάχνει που ήτανε κι άλλος για που πηγαίνει

Εσύ καινούρια πόλη, / εγώ τραγούδι ξένο

 

— Πώς τα βλέπεις τα πράγματα αυτήν τη στιγμή, ως μουσικός που δεν μπορεί να κάνει live; Πώς το φαντάζεσαι το επόμενο διάστημα;

Αν και δεν κάνω τόσο συχνά live, μου τη σπάει πολύ που έχω περιοριστεί στο καθόλου. Έχω δει, όμως, φίλους μουσικούς που ζουν απ' αυτό να ζορίζονται πολύ. Σίγουρα είναι μια συνθήκη από την οποία δεν θα απεμπλακούμε σύντομα, ακόμα και μετά την άρση των μέτρων. Η επόμενη μέρα φοβάμαι πως θα φέρει και άλλα ποστ αποκαλύπτικ συμβάντα, περισσότερο πλαστικό χρήμα και πειράματα επί της συμπεριφοράς της αγέλης.


— Τι είναι αυτό που σου δίνει κίνητρο να φτιάχνεις μουσική αυτήν τη στιγμή;

Είναι εθιστικά πράγματα οι μουσικές και οι στίχοι, I'm just a junky...

Η Just Gazing Records κυκλοφορεί 10 μέρες νωρίτερα και αποκλειστικά από το Bandcamp το νέο άλμπουμ του Κυρίου Κ.

Σήμερα, Παρασκευή 1η Μαΐου, το Bandcamp επαναλαμβάνει τη δράση του και μηδενίζει την προμήθειά του ώστε να βοηθήσει τους καλλιτέχνες που πλήττονται από την διακοπή θεαμάτων λόγω Covid-19. Έτσι, για τις υπόλοιπες 24 ώρες αγοράζοντας / κατεβάζοντας το «Ρεπό» του Κύριου Κ. υποστηρίζετε το label και τον καλλιτέχνη.

Να σημειωθεί ότι η έκδοση του δίσκου έχει γίνει προς το παρόν μόνο σε CD και λόγω Bandcamp αποκλειστικότητας είναι διαθέσιμα μόλις 100 αριθμημένα αντίτυπα.

 

Μπορείς να ακούσεις και να αγοράσεις ολόκληρο το άλμπουμ εδώ:

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

4 εξαιρετικά ελληνικά άλμπουμ που κυκλοφόρησαν πριν από την καραντίνα αλλά τα ακούμε τώρα

Μουσική / 4 εξαιρετικά ελληνικά άλμπουμ που κυκλοφόρησαν πριν από την καραντίνα αλλά τα ακούμε τώρα

Electro και electro-rock, jazz-improv και avant με ηλεκτρονικά, φουτουριστικό blues και δυναμικό hard rock, από τους Mechanimal, Γ. Μουρτζόπουλο-Α. Γεωργίου, Μανώλη Αγγελάκη και Electric Feat.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ