Απεργία την Πρωτομαγιά

Iggy Pop: «Τα ναρκωτικά βοηθούσαν να αποκτήσεις μια ενόραση για τη ζωή και τον κόσμο τριγύρω σου»

Iggy Pop: «Τα ναρκωτικά βοηθούσαν να αποκτήσεις μια ενόραση για τη ζωή και τον κόσμο τριγύρω σου» Facebook Twitter
Ο Iggy Pop στο στούντιο Hit Factory της Νέας Υόρκης, το 1969
0

Ο Τζέιμς Όστερμπεργκ Τζούνιορ, γνωστός ανά την υφήλιο ως Iggy Pop, θα κλείσει στις 21 Απριλίου τα 72, αλλά το παρατσούκλι «νονός του πανκ» του έχει αποδοθεί εδώ και δεκαετίες χάρη στη θητεία του ως τραγουδιστής και ηγέτης του υπέρτατου πρωτο-πανκ σχήματος των Stooges αλλά και της μετέπειτα σόλο καριέρας του, που συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από μια απίστευτα δυναμική σκηνική παρουσία ελεγχόμενου χάους και απόλυτης άφεσης.

Ο Iggy βρέθηκε ξανά στην επικαιρότητα αυτές τις μέρες με την παρουσία του αλλά και την ιδιότητά του ως executive producer στο ντοκιμαντέρ με τίτλο "Punk" που έκανε ντεμπούτο πριν λίγες μέρες και θα προβληθεί σε τέσσερα επεισόδια.

Κεντρικός παραγωγός της σειράς είναι ο γνωστός σχεδιαστής μόδας John Varvatos, γεγονός που έχει προκαλέσει αντιδράσεις, ειδικά αν θεωρήσει κανείς ότι ο Varvatos ήταν αυτός που έβαλε το τελευταίο καρφί στο φέρετρο του πανκ το 2007, αγοράζοντας το CBGB, την ιστορική «Μέκκα του πανκ» στη Νέα Υόρκη, μετατρέποντας το σε μπουτίκ των προϊόντων του.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στους New York Times με αφορμή την προβολή του ντοκιμαντέρ, ο κύριος Όστερμπεργκ μίλησε για τη σχέση του με τον Varvatos, για τα διαφορετικά είδη ναρκωτικών στην μακρά πορεία του στο μουσικό προσκήνιο και για το ρόλο του ως «νονός του πανκ»...

«Παλιότερα με ενοχλούσε αυτό το παρατσούκλι, αλλά πια δε με νοιάζει να με αποκαλούν 'νονό του πανκ'. Μάλλον αποφάσισα ότι μου πάει το κουστούμι. Τελικά είναι συγκινητικό και σημαντικό να σου λέει κάποιος, ειδικά πρόσωπο με πρόσωπο, πόσο η δουλειά σου επηρέασε τη ζωή του. Επίσης, είναι σημαντικό να συνεχίζει ένα είδος να μοιάζει ζωτικό και να έχει κοινωνική επίδραση, ακόμα κι αν ανανεώνεται με ακαδημαϊκές προσεγγίσεις».

Iggy Pop: «Τα ναρκωτικά βοηθούσαν να αποκτήσεις μια ενόραση για τη ζωή και τον κόσμο τριγύρω σου» Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο "Punk".

«Όταν ξεκινούσαμε, εκεί γύρω στα 1966 – 1967, οι ουσίες που έπαιζαν κυρίως ήταν το LSD και η μαριχουάνα. Εξαρχής επικρατούσε η αντίληψη ότι τα drugs έσπαγαν τα φράγματα που έχουν ανάγκη οι άνθρωποι για να βρίσκονται σε συνοχή. Συγχρόνως όμως, οι ουσίες βοηθούσαν να αποκτήσεις μια ενόραση για τη ζωή και τον κόσμο τριγύρω σου, ειδικά αν έχεις ανατραφεί ως Αμερικανάκι προορισμένο να καταλήξει σαν αρνί στο σφαγείο, όπως όλοι μας τότε, όταν μας έλεγαν 'πήγαινε στο Βιετνάμ και μη ρωτάς γιατί'».

«Αργότερα ήρθε η κοκαΐνη που έμοιαζε αρχικά καλή εξέλιξη, από τη στιγμή που η φούντα και το LSD δεν φτουρούσαν πλέον. Κάποιοι είχαν αρχίσει να κολλάνε με το speed, η κόκα όμως ήταν πιο ανεβασμένο διεγερτικό που συνέχιζε το πάρτι για πάντα. Στην πορεία, καταστράφηκαν τα νεύρα και στέρεψε η υπομονή των χρηστών, και κάποιοι το γύρισαν στο Valium και στα παρεμφερή. Αυτά ήταν ίσως τα πιο ύπουλα και τα πιο επικίνδυνα από όλα τα ναρκωτικά».

«Τον John Varvatos τον ήξερα πολύ πριν αποδεχτώ τη συνεργασία μαζί του για το ντοκιμαντέρ. Το μόνο βέβαιο είναι ότι το ενδιαφέρον και η αγάπη του για τη μουσική είναι γνήσια».

«Όσον αφορά στο CBGB, υπήρχε πράγματι κάτι σ' αυτήν την τρύπα που τοποθετούσε ένα ευρύτατο φάσμα μουσικών προσεγγίσεων σε έναν κοινό παρονομαστή που θα του έδινα μάλλον τον προσδιορισμό 'art rock' παρά 'πανκ'. Όπως οι Talking Heads λόγου χάρη, ή ακόμα και οι Ramones, που στην πραγματικότητα είχαν κάτι πολύ στυλιζαρισμένο. Και οι Blondie επίσης. Η Ντέμπι Χάρι έμαθε να τραγουδά από το πουθενά και αυτό δεν θα μπορούσε να έχει συμβεί αν δεν υπήρχε αυτό το κλαμπ να συχνάζει καθημερινά και να μαθαίνει».

«Πιο πολύ κι από το CBGB πάντως, μου έρχεται στο μυαλό ένα ακόμα πιο μικρό κλαμπ εκείνης της εποχής, το Nightingale. Κάθε μέρα έριχναν πριονίδι στο πάτωμα για να απορροφά κάπως τον εμετό, τα ούρα και τις ροχάλες...»

Με στοιχεία από τους New York Times

Μουσική
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM