Iggy Pop: «Τα ναρκωτικά βοηθούσαν να αποκτήσεις μια ενόραση για τη ζωή και τον κόσμο τριγύρω σου»

Iggy Pop: «Τα ναρκωτικά βοηθούσαν να αποκτήσεις μια ενόραση για τη ζωή και τον κόσμο τριγύρω σου» Facebook Twitter
Ο Iggy Pop στο στούντιο Hit Factory της Νέας Υόρκης, το 1969
0

Ο Τζέιμς Όστερμπεργκ Τζούνιορ, γνωστός ανά την υφήλιο ως Iggy Pop, θα κλείσει στις 21 Απριλίου τα 72, αλλά το παρατσούκλι «νονός του πανκ» του έχει αποδοθεί εδώ και δεκαετίες χάρη στη θητεία του ως τραγουδιστής και ηγέτης του υπέρτατου πρωτο-πανκ σχήματος των Stooges αλλά και της μετέπειτα σόλο καριέρας του, που συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από μια απίστευτα δυναμική σκηνική παρουσία ελεγχόμενου χάους και απόλυτης άφεσης.

Ο Iggy βρέθηκε ξανά στην επικαιρότητα αυτές τις μέρες με την παρουσία του αλλά και την ιδιότητά του ως executive producer στο ντοκιμαντέρ με τίτλο "Punk" που έκανε ντεμπούτο πριν λίγες μέρες και θα προβληθεί σε τέσσερα επεισόδια.

Κεντρικός παραγωγός της σειράς είναι ο γνωστός σχεδιαστής μόδας John Varvatos, γεγονός που έχει προκαλέσει αντιδράσεις, ειδικά αν θεωρήσει κανείς ότι ο Varvatos ήταν αυτός που έβαλε το τελευταίο καρφί στο φέρετρο του πανκ το 2007, αγοράζοντας το CBGB, την ιστορική «Μέκκα του πανκ» στη Νέα Υόρκη, μετατρέποντας το σε μπουτίκ των προϊόντων του.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στους New York Times με αφορμή την προβολή του ντοκιμαντέρ, ο κύριος Όστερμπεργκ μίλησε για τη σχέση του με τον Varvatos, για τα διαφορετικά είδη ναρκωτικών στην μακρά πορεία του στο μουσικό προσκήνιο και για το ρόλο του ως «νονός του πανκ»...

«Παλιότερα με ενοχλούσε αυτό το παρατσούκλι, αλλά πια δε με νοιάζει να με αποκαλούν 'νονό του πανκ'. Μάλλον αποφάσισα ότι μου πάει το κουστούμι. Τελικά είναι συγκινητικό και σημαντικό να σου λέει κάποιος, ειδικά πρόσωπο με πρόσωπο, πόσο η δουλειά σου επηρέασε τη ζωή του. Επίσης, είναι σημαντικό να συνεχίζει ένα είδος να μοιάζει ζωτικό και να έχει κοινωνική επίδραση, ακόμα κι αν ανανεώνεται με ακαδημαϊκές προσεγγίσεις».

Iggy Pop: «Τα ναρκωτικά βοηθούσαν να αποκτήσεις μια ενόραση για τη ζωή και τον κόσμο τριγύρω σου» Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο "Punk".

«Όταν ξεκινούσαμε, εκεί γύρω στα 1966 – 1967, οι ουσίες που έπαιζαν κυρίως ήταν το LSD και η μαριχουάνα. Εξαρχής επικρατούσε η αντίληψη ότι τα drugs έσπαγαν τα φράγματα που έχουν ανάγκη οι άνθρωποι για να βρίσκονται σε συνοχή. Συγχρόνως όμως, οι ουσίες βοηθούσαν να αποκτήσεις μια ενόραση για τη ζωή και τον κόσμο τριγύρω σου, ειδικά αν έχεις ανατραφεί ως Αμερικανάκι προορισμένο να καταλήξει σαν αρνί στο σφαγείο, όπως όλοι μας τότε, όταν μας έλεγαν 'πήγαινε στο Βιετνάμ και μη ρωτάς γιατί'».

«Αργότερα ήρθε η κοκαΐνη που έμοιαζε αρχικά καλή εξέλιξη, από τη στιγμή που η φούντα και το LSD δεν φτουρούσαν πλέον. Κάποιοι είχαν αρχίσει να κολλάνε με το speed, η κόκα όμως ήταν πιο ανεβασμένο διεγερτικό που συνέχιζε το πάρτι για πάντα. Στην πορεία, καταστράφηκαν τα νεύρα και στέρεψε η υπομονή των χρηστών, και κάποιοι το γύρισαν στο Valium και στα παρεμφερή. Αυτά ήταν ίσως τα πιο ύπουλα και τα πιο επικίνδυνα από όλα τα ναρκωτικά».

«Τον John Varvatos τον ήξερα πολύ πριν αποδεχτώ τη συνεργασία μαζί του για το ντοκιμαντέρ. Το μόνο βέβαιο είναι ότι το ενδιαφέρον και η αγάπη του για τη μουσική είναι γνήσια».

«Όσον αφορά στο CBGB, υπήρχε πράγματι κάτι σ' αυτήν την τρύπα που τοποθετούσε ένα ευρύτατο φάσμα μουσικών προσεγγίσεων σε έναν κοινό παρονομαστή που θα του έδινα μάλλον τον προσδιορισμό 'art rock' παρά 'πανκ'. Όπως οι Talking Heads λόγου χάρη, ή ακόμα και οι Ramones, που στην πραγματικότητα είχαν κάτι πολύ στυλιζαρισμένο. Και οι Blondie επίσης. Η Ντέμπι Χάρι έμαθε να τραγουδά από το πουθενά και αυτό δεν θα μπορούσε να έχει συμβεί αν δεν υπήρχε αυτό το κλαμπ να συχνάζει καθημερινά και να μαθαίνει».

«Πιο πολύ κι από το CBGB πάντως, μου έρχεται στο μυαλό ένα ακόμα πιο μικρό κλαμπ εκείνης της εποχής, το Nightingale. Κάθε μέρα έριχναν πριονίδι στο πάτωμα για να απορροφά κάπως τον εμετό, τα ούρα και τις ροχάλες...»

Με στοιχεία από τους New York Times

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT