Οι Raw in Sect είναι μια μέταλ μπάντα που παίζει μπαγλαμά

Οι Raw in Sect είναι μια μέταλ μπάντα που παίζει μπαγλαμά Facebook Twitter
Ο κόσμος έχει το μέταλ στο μυαλό του ως ακραίο μουσικό είδος, επομένως όλα πρέπει να είναι ακραία. Δεν ισχύει και το λέω ξεκάθαρα, για να μην υπάρχει περιθώριο παρεξήγησης. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Οι Raw in Sect είναι ίσως από τα πιο τολμηρά μουσικά σχήματα που έχουν βγει από τη μέταλ σκηνή της χώρας τα τελευταία χρόνια. Κι αν δεν φαινόταν από τις προηγούμενες δουλειές τους, που είχαν αμιγώς μέταλ ιδιωματισμούς, το φετινό τους άλμπουμ, το «Kitro», είναι το πιο ακραίο πράγμα που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.

Ακραίο επειδή τίποτα δεν σε προετοιμάζει για την εισαγωγή του «Arena», του πρώτου κομματιού του δίσκου, με τη μελωδία στον μπαγλαμά που μπερδεύεται με τις μέταλ συγχορδίες και τον ελληνικό στίχο. Όσο κι αν σε ξενίζει, παραδόξως λειτουργεί.

Το υπόλοιπο άλμπουμ δεν πάει πίσω, με τους κρητικούς και σμυρναίικους ρυθμούς του. Το γενικό αποτέλεσμα είναι ένα περίεργο κράμα σκληρού ελληνικού ροκ με μέταλ καταβολές.


Στη συζήτηση που έχω ένα ήσυχο απόγευμα στο Γκάζι με τον Κώστα Διαμαντή, που κάνει τα φωνητικά στο γκρουπ, επιβεβαιώνω τις αρχικές μου σκέψεις.

«Τελευταία υπάρχει μια στροφή στην παράδοση, στον σκληρό ήχο» αναφέρει. «Θεωρώ ότι το έχουμε κάνει λίγο διαφορετικά, από την άποψη ότι τα περισσότερα συγκροτήματα που έχω ακούσει έχουν τον σκληρό ήχο και βάζουν τις ελληνικές αναφορές ως κερασάκι. Εμείς το κάνουμε να ακούγεται όσο πιο ελληνικό γίνεται, αλλά με σύγχρονο τρόπο».

Οι Raw in Sect σχηματίστηκαν το 2006 και άλλαξαν αρκετά μέλη για να καταλήξουν στην τωρινή τους σύνθεση. Έχουν περιοδεύσει σε όλη την Ευρώπη και στα Βαλκάνια. O επόμενος στόχος τους είναι η Αμερική, η Αυστραλία και η Ιαπωνία. Είναι από τα ελάχιστα ανερχόμενα ελληνικά συγκροτήματα που έχουν γίνει θέμα στο βρετανικό «Metal Hammer».


«Είναι ιδέα μου ή είναι κάπως δύσκολο να χαρακτηρίσεις τον ήχο σας;». «Είναι λίγο περιοριστικό αυτό και γίνεται πρόβλημα. Για την ακρίβεια, προκάλεσε πονοκέφαλο στους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαστήκαμε στο εξωτερικό (σ.σ. η ηχογράφηση του "Kitro" έγινε στη Βρετανία). Μας ρωτούσαν σε ποιο κοινό απευθυνόμαστε. Το αντιλαμβάνονταν ως progressive ethnic.

»Εδώ θα έλεγα ότι αντιπροσωπεύουμε τη νέα γενιά του ελληνικού ροκ. Προσωπικά, πιστεύω ότι αργά ή γρήγορα θα ακολουθήσουν κι άλλοι αυτόν το δρόμο. Αυτό που καταλάβαμε απ' όλη την εμπειρία μας στη μουσική είναι ότι για να αποδώσεις κάτι καλά, πρέπει να έχει επαφή με την ταυτότητά σου.

»Ακούγεται κλισέ, αλλά πάρε για παράδειγμα ένα συγκρότημα σαν τους Radiohead: ο Thom Yorke εκφράζεται τόσο όμορφα και το κάνει επειδή τα αγγλικά είναι το βίωμά του, η γλώσσα του, σκέφτεται σε αυτήν τη γλώσσα, είναι η κουλτούρα με την οποία μεγάλωσε – εγώ π.χ. δεν θα μπορούσα να το κάνω ποτέ.

 

Raw In Sect - Therion

»Θεωρώ ότι η ελληνική γλώσσα έχει απίστευτο βάθος. Επίσης, ανακαλύψαμε ότι έχει τεράστιο εύρος η ελληνική μουσική. Είναι φοβερό το ότι μέσα σε έναν πολύ μικρό μουσικό χώρο υπάρχουν τόσο πολλά μουσικά κινήματα. Σε ολόκληρη την Αμερική βρίσκεις πολύ λιγότερα.

»Έχεις πολλές πηγές απ' όπου μπορείς να αντλήσεις υλικό: από ηπειρώτικα, ρεμπέτικα, σμυρναίικα μέχρι οτιδήποτε είναι ελληνόφωνο (Ξύλινα Σπαθιά, Τρύπες) και σου αρέσει. Ακόμη και από τον Ξυλούρη της δεκαετίας του '70. Κάποια τραγούδια του είναι απίστευτα και θα μπορούσαν, κατά τη γνώμη μου, να ακουστούν και έξω, αλλά στην Ελλάδα δεν υπάρχει βιομηχανία για να κάνει αυτήν τη δουλειά, δηλαδή να προωθεί μουσικούς στο εξωτερικό. Εμάς μας επηρέασαν αρκετά όλα αυτά».


Οι Raw in Sect σχηματίστηκαν το 2006 και άλλαξαν αρκετά μέλη για να καταλήξουν στην τωρινή τους σύνθεση. Έχουν περιοδεύσει σε όλη την Ευρώπη και στα Βαλκάνια. O επόμενος στόχος τους είναι η Αμερική, η Αυστραλία και η Ιαπωνία.

Δεν είναι τυχαίο που έχουν στρέψει το βλέμμα τους προς το εξωτερικό αυτό το διάστημα. Είναι από τα ελάχιστα ανερχόμενα ελληνικά συγκροτήματα που έχουν γίνει θέμα στο βρετανικό «Metal Hammer».

Οι Raw in Sect είναι μια μέταλ μπάντα που παίζει μπαγλαμά Facebook Twitter
Φόβος υπάρχει πάντα, επειδή το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα είναι να συνδεθεί αυτός ο δίσκος με ακροδεξιές μαλακίες. Θα είναι αποτυχία αν γίνει κάτι τέτοιο και θα στενοχωρηθούμε. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


«Δεν μου αρέσει που η σκηνή είναι κάπως μικρή εδώ. Υπάρχουν ορισμένες αντιλήψεις και μια ηττοπάθεια, ότι δεν μπορείς να πας παραπέρα. Θα ήθελα να φύγει κι αυτό. Υπάρχει πάρα πολύ ταλέντο, απλώς είναι ρευστό και υπάρχουν ακόμα παλιές νοοτροπίες που έχουν διοχετευτεί στους νέους ανθρώπους. Δεν ξέρω αν θα αλλάξει σύντομα αυτό – μπορεί και όχι.

»Επίσης, υπάρχει έλλειψη επαγγελματισμού. Δεν θέλω να το λέω ή να σνομπάρω κόσμο, αλλά είναι μια αλήθεια. Δεν υπάρχει πνεύμα συνεργασίας. Αυτό είναι το μεγαλύτερο ελάττωμα της Ελλάδας, αν θέλει κάποιος να φτάσει στη ρίζα του κακού. Αν δέκα ειδικοί πρέπει να συνεργαστούν, μπαίνουν στη μέση τα εγώ τους και δεν γίνεται τίποτα στο τέλος. Το βλέπεις ακόμη και στην πολιτική».

Αναρωτιέμαι για τα σχόλια που έχουν ακούσει μέχρι στιγμής όσον αφορά τη στροφή που έχουν κάνει και αν υπάρχει φόβος μήπως τους κατηγορήσουν ότι έχουν «περίεργες» αντιλήψεις.

Raw In Sect - Arena


«Το πιο αστείο ήταν που κάποιος μας είπε "πουλημένα κρέατα". Αυτό που δεν μπορεί να καταλάβει ο κόσμος είναι τι σημαίνει να προσπαθείς να κάνεις διεθνή καριέρα με ελληνικό στίχο και όχι αντιγραφή μιας άλλης πετυχημένης μέταλ μπάντας. Εμένα μου αρέσει αυτό που κάνουν οι Ιάπωνες με τα άνιμε, που κατάφεραν να τα μετατρέψουν σε παγκόσμιο κίνημα και οι φαν δεν θέλουν να τα βλέπουν στα αγγλικά αλλά στα γιαπωνέζικα.

»Φόβος υπάρχει πάντα, επειδή το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα είναι να συνδεθεί αυτός ο δίσκος με ακροδεξιές μαλακίες. Θα είναι αποτυχία αν γίνει κάτι τέτοιο και θα στενοχωρηθούμε. Το θέμα είναι να αποδεχτείς αυτό που είσαι, αλλά και τους άλλους.

»Τυχαίνει να μένουμε στην Ελλάδα και όλο αυτό έχει να κάνει πιο πολύ με τα βιώματά μας, όχι με εθνικισμό. Ο κόσμος έχει το μέταλ στο μυαλό του ως ακραίο μουσικό είδος, επομένως όλα πρέπει να είναι ακραία. Δεν ισχύει και το λέω ξεκάθαρα, για να μην υπάρχει περιθώριο παρεξήγησης».

Info:

Οι Raw in Sect θα παρουσιάσουν το «Kitro» στο Temple (Ιάκχου 17, Γκάζι) την Παρασκευή 11 Μαΐου.

Το κείμενο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LIFO

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM