Η εκδρομή εξελίσσεται υπέροχα. Ο καιρός ήπιος, το ίδιο κι η φύση, σμήνη από ψαρόνια σχεδιάζουν τρισδιάστατα καλλιγραφήματα στον ουρανό μέσα σε ηχητικό πανδαιμόνιο. Μια αισθητική πανδαισία, ένα ενεργειακό ελιξίριο που τόση ανάγκη έχουμε τα πιο αλαφροϊσκιωτα παιδιά της πόλης.
Και ξάφνου «μπαμ! μπουμ! πίου...», μπαταριές αντιλαλούν ολούθε, διαλύοντας μεμιάς τη γιορτή. Και όχι για λίγα λεπτά αλλά για ώρες ολόκληρες! Ώρες που θα γίνουν μέρες και βδομάδες. Όχι, δεν ξανάρθανε οι Γερμανοί, μήτε σήκωσε επανάσταση το χωριό, ως ίσως όφειλε. Έχουν απλά βγει πάλι οι κυνηγοί καρτέρι... που σημαίνει τέρμα η χαλάρωση, πάπαλα ο ρεμβασμός και, όντας σε πυκνοφυτεμένη περιοχή, προσέχουμε πλέον πού και πώς πάμε μη μας πάρει καμια αδέσποτη ή ξώφαλτση – εδώ κάθε τρεις και λίγο σκοτώνονται κατά λάθος αναμεταξύ τους. Οι κυνηγοί που, «ενώ είναι άνθρωποι, επίσης σαν κι εμένα, έχουν, όμως, τη φριχτήν αυτή θηριωδία να παίρνουν ένα όπλο, στα καλά καθούμενα, και ξεκινώντας ένα γελαστό πρωί, χαράματα, μέσα σε τοπία μαγικά, τοπία ρεμβασμού και προσευχής, πάνε, μεθοδικά κι εκ προμελέτης, να σπείρουν την οδύνη και το θάνατο... Ό,τι για κείνους, είναι διασκέδαση, — για μένα, είναι έγκλημα τεράστιο, βδελυρό και τερατώδες, που, μπροστά του, ωχριούν και είναι πράξεις άκακες, όλα τ' άλλα τ' ανθρώπινα εγκλήματα! Δε βρίσκω τίποτε, στον κόσμο, φοβερώτερο, απ' αυτή τη θεληματική, ψυχρή και στυγερή δολοφονία, που γίνεται για γούστο, «χάριν τέρψεως», — μ' απόλαυση, με κέφι, δίχως τύψεις...» καθώς έγραφε ο Ναπολέων Λαπαθιώτης αρκετές δεκαετίες πριν, όταν τα κυνηγετικά όπλα ήταν σχετικά «πρωτόγονα» και το «σπορ» λιγότερο επαγγελματικό – εξ ου και η λαϊκή παροιμία «του κυνηγού και του ψαρά το πιάτο/δέκα φορές είν' αδειανό και μια φορά γεμάτο».
Ξέρω ότι πολλά από τα θηράματα εκτρέφονται πλέον για αυτόν ακριβώς τον σκοπό, όμως ούτε αυτό «αθωώνει» τους θηρευτές: Κάνεις που κάνεις το καλό, κάν'το ολόκληρο! Όσο «δικαίωμα» έχεις εσύ να σκορπάς θάνατο στραγγαλίζοντας τη ζωή και τη βιοποικιλότητα, άλλο τόσο – τουλάχιστον – έχω κι εγώ να τα απολαμβάνω ακέραια.

Μιας και είπα «σπορ», ποτέ δεν κατάλαβα γιατί το κυνήγι θεωρείται τέτοιο κι ας αθλούμαι χρόνια. Ως σπορ νοείται μια δραστηριότητα που ασκεί σώμα, πνεύμα ή και τα δύο. Αν θες «αντίπαλο», ψάχνεις κάποιον που να καταφέρνει να σε ανταγωνιστεί έστω στοιχειωδώς ώστε να μην ξεφτιλίζεται τελείως η υπόθεση - δηλαδή ΟΚ, αν κατέβει ο ΠΑΟ στην Α' Αθηνών θα βγαίνει πρωταθλητής κάθε χρόνο αλλά ποιος θα το χαίρεται; Τι έχουν να αντιπαρατάξουν οι λαγοί κι οι μπεκάτσες στις επαναληπτικές καραμπίνες; Πολλοί κυνηγοί κόπτονται για το πόσο σέβονται και φροντίζουν τη φύση, και δεν αμφιβάλλω πως κάποιοι ανάμεσά τους έχουν πράγματι αγαθές προθέσεις. Στην περίπτωση αυτή, βέβαια, θα μπορούσαν να αρκεστούν στην καταγραφή και την παρατήρηση, ακονίζοντας εξίσου καλά και σίγουρα πιο δημιουργικά τις δεξιότητές τους. Είναι και θέμα ψυχοσύνθεσης. Παρότι μια γυναίκα, η Άρτεμη ήταν στην αρχαιότητα θεά του κυνηγιού, το κυνήγι είναι βασικά μια κατ' εξοχήν "macho" ανδρική δραστηριότητα. Η κουλτούρα του όπλου, της βίας και του αίματος συγκινεί, βλέπεις, σαφώς περισσότερο το λεγόμενο ισχυρό φύλο, κατά κανόνα, μάλιστα, τους πιο στερεοτυπικά «φανατικούς» εκπροσώπους του. «Τις προάλλες επισκέφτηκα ένα σπίτι, στον τοίχο του οποίου υπήρχε ένα βαλσαμωμένο κεφάλι ελαφιού... Όταν ρώτησα το γιατί, μου απάντησαν ότι είναι ένα πανέμορφο ζώο. Λοιπόν, αποκρίθηκα, η μητέρα μου είναι επίσης ελκυστική, προτιμώ όμως να αναρτώ φωτογραφίες της!», δήλωνε τις προάλλες με μπόλικη δόση... αντικυνηγετικού δηλητηρίου η ηθοποιός Έλεν Ντι Τζένερις.
«Τι λε ρε, το κυνήγι είναι δικαίωμα και αρχαίο όσο ο άνθρωπος!», ακούς. Φυσικά, μόνο που τότε ήταν τρόπος επιβίωσης, όπως και παραμένει στις λιγότερο ανεπτυγμένες γωνιές του πλανήτη. Καμία σχέση π.χ. ο Πυγμαίος, ο Ινδιάνος ή ο Ινουίτ κυνηγός με τους «χομπίστες» τυφεκιοφόρους του Σαββατοκύριακου που εξολοθρεύουν οτιδήποτε πετά ή περπατά, αδιάφοροι για εποχικές ή άλλες απαγορεύσεις και βέβαιοι ότι κανείς δεν θα τους ζητήσει λογαριασμό, μια και οι θηροφύλακες είναι επίσης είδος προς εξαφάνιση ενώ όσοι απόμειναν, αποφεύγουν συνετά να βάλουν το κεφάλι τους στη «φωτιά». Οι τύποι με τα θηριώδη 4x4, τις επώνυμες στολές παραλλαγής, τον ακριβό εξοπλισμό και τα εκπαιδευμένα σκυλιά ράτσας δεν σχετίζονται καν με τον βουνίσιο που θα κυνηγήσει εθιμικά 2-3 φορές το χρόνο, για την περιπέτεια περισσότερο παρά για το θήραμα. Και μπορεί μεν η οικονομική στενότητα να μείωσε αισθητά τον τζίρο των καταστημάτων κυνηγετικών ειδών και τη ζήτηση για νέες άδειες, γιγαντώνει όμως τη λαθροθηρία όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το ίδιο το περιοδικό «Κυνηγός και Φύση».
Με την ελληνική πανίδα να έχει δοκιμαστεί σκληρά τα τελευταία χρόνια από μια σειρά μεγάλες πυρκαγιές, θα έπρεπε να είχαν τεθεί πολύ αυστηρότεροι περιορισμοί στο κυνήγι, ειδικά στις πληγείσες περιοχές. Είμαι σίγουρος ότι σ΄αυτό θα συμφωνούσαν κι αρκετοί συνετοί κυνηγοί, ειδικά όσοι συμμετείχαν προσωπικά σε προσπάθειες κατάσβεσης. Όμως η (προσωρινή) πανελλαδική απαγόρευση θήρας που ύστερα από προσφυγές οικολογικών οργανώσεων αποφάσισε το Συμβούλιο της Επικρατείας στις 2/12/13 κράτησε μόλις τέσσερις μέρες(!) προτού ανασταλεί – τα συμφέροντα δεν είναι, βλέπεις, αμελητέα, τα έσοδα από τις κυνηγετικές άδειες είναι υπολογίσιμα (ξεκινούν από 115 Ευρώ ετησίως), όπως και οι ψήφοι, εννοείται: Σε 300.000 υπολογίζονται οι κυνηγοί στην Ελλάδα, ενώ από το 1990 έφτιαξαν, στα πρότυπα του αντίστοιχου γαλλικού, δικό τους κόμμα-αντίπραξη στο αντικυνηγετικό «μένος» του ανερχόμενου τότε οικολογικού κινήματος, το σχετικά υπολογίσιμο Κόμμα Ελλήνων Κυνηγών (ΚΕΚ). Στην ιστοσελίδα τους αποφεύγουν επιμελώς να ανεβάζουν φωτογραφίες σκοτωμένων θηραμάτων και περήφανων θηρευτών, ταυτίζουν το κυνήγι με τη φύση, το ψάρεμα και την παράδοση έτσι γενικώς κι αορίστως, ενημερώνουν για θέματα θήρας καθώς και για τις «νίκες» του κόμματος που μέχρι και ύμνο διαθέτει.
Στον αντίποδα βρίσκονται δεκάδες οικολογικές και ζωοφιλικές οργανώσεις, πολυδιασπασμένες ή προσωποπαγείς οι περισσότερες πια κι εξίσου αμφίβολης ιδεολογίας με εκείνη του ΚΕΚ. Η παλιότερη και μαχητικότερη αντικυνηγετική πρωτοβουλία στη χώρα ήταν η ομώνυμη του Κώστα Τσίπηρα (τέλη δεκαετίας '80-αρχές '90). Ριζοσπαστικό χαρακτήρα έχει και ο Αντικυνηγετικός Σύνδεσμος, στην ιστοσελίδα του οποίου καταγγέλλονται το κυνήγι, η αιχμαλωσία κι η κακομεταχείριση ζώων αλλά και ψαριών, η βρώση κρέατος γενικότερα, ενώ δεν λείπουν οι ενθουσιώδεις αναφορές στο Animal Liberation Front, το υπέρ των ζώων ανθρώπινο «αντάρτικο» που μάλιστα το FBI θεωρούσε, μέχρι πρόσφατα, Νο2 δημόσιο κίνδυνο μετά την Αλ Κάιντα! «Είναι οι κυνηγοί οικολόγοι; Με βαθειά, έκδηλη, ολοφάνερη και αποδεδειγμένη οικολογική συνείδηση απαντάμε κατηγορηματικά: ΝΑΙ!!! Την στιγμή που το δάχτυλο σφίγγει την σκανδάλη της καραμπίνας, ένα έντονο οικολογικό ρίγος διαπερνά τον φίλο μας κυνηγό. Την αμέσως επόμενη στιγμή που την πατά, ένα οικολογικό τρέμουλο συνταράσσει το κορμί του, ενώ όταν τα σκάγια βρίσκουν το στόχο και διαμελίζουν οικολογικά το πτηνό μια οικολογική κραυγή χαράς βγαίνει από τα χείλη του: "Το γάμησα το πούστικο !!!", διαβάζω στο «εντιτόριαλ».
Υπερβολές; Μπορεί. Που, όμως, λίγο απέχουν από την πραγματικότητα. Ναι, ξέρω π.χ. ότι πολλά από τα θηράματα εκτρέφονται πλέον για αυτόν ακριβώς τον σκοπό, όμως ούτε αυτό «αθωώνει» τους θηρευτές: Κάνεις που κάνεις το καλό, κάν'το ολόκληρο! Όσο «δικαίωμα» έχεις εσύ να σκορπάς θάνατο στραγγαλίζοντας τη ζωή και τη βιοποικιλότητα, άλλο τόσο – τουλάχιστον – έχω κι εγώ να τα απολαμβάνω ακέραια. Ποιος σε εξουσιοδοτεί να μου στερείς το πέταγμα ενός πουλιού, το κελάηδημα ενός άλλου, τον δρασκελισμό ενός λαγού, το γρύλισμα ενός αγριόχοιρου; Γιατί το δικό σου αφιόνι να παίρνει προτεραιότητα κι από πού κι ως πού το «δικαίωμά» σου να ντουφεκάς όχι από χρεία αλλά για «διασκέδαση» είναι ιερότερο από το δικαίωμα του κάθε πλάσματος στην ύπαρξη; Και μην ακούσω τα περί «επιβλαβών» θηραμάτων όπως οι λύκοι, οι αλεπούδες, τα τσακάλια ή ακόμα κι οι αρκούδες – «επιβλαβή» έγιναν γιατί εμείς, οι άνθρωποι καταρχήν τους στερήσαμε τον ζωτικό τους χώρο. Ούτε έχουμε δα τόσα πολλά που να δικαιολογούν ολόκληρες κυνηγετικές εκστρατείες. Για τους πιο... «στρατόκαβλους», τώρα, υπάρχουν και τα σκοπευτήρια που έχουν κιόλα πάρει πολύ τα πάνω τους, μαθαίνω, τον καιρό της κρίσης. Δεν είναι προτιμότερο να αφήσετε στην ησυχία τους τα βουνά, τα λαγκάδια και τους λόγγους να τα χαίρονται οι τετράποδοι ή φτερωτοί τους κάτοικοι κι από κοντά εμείς οι «κομπλεξικοί», «ξενέρωτοι» φυσιολάτρες;

Ο σύγχρονος εξημερωμένος άνθρωπος έχει απομακρυνθεί απο την παραγωγική διαδικασία της τροφής και νομίζει οτι το κοτόπουλο και το μοσχαράκι φυτρώνει στα ψυγεία του Σούπερ μάρκετ. Προτιμά να μην έρχεται σε επαφή με την τροφή του πριν την βάλει στο πιάτο του, μην τυχόν και αναπτύξει αισθήματα προς αυτή. Δεν φταίει αυτός βέβαια . Ποιο μεγάλη ευθηνη φέρεις ο Ουώλτ Ντίσνεϋ με την δημιουργία του Μπαμπυ παρά ο ίδιος. Έτσι έμαθε τι να κάνει, αυτά είναι τα ερεθίσματα που δέχθηκε αυτά μολογά.
Υπάρχουν όμως και χιλιάδες άλλοι άνθρωποι, που μαγάλωσαν στο χωριό μαζί με τις κοτούλες και τα ζωάκια.Έμαθαν να τα αγαπούν, άλλα έμαθαν κιόλας οτι είναι μέρος της διατροφής τους. Έμαθαν ακόμα να μαζεύουν ζοχούς και ραδίκια,σαλιγκάρια με τις πρώτες βροχές του Σεπτέμβρη καθώς και μανιτάρια. Τι να κάνουν και αυτοί δεν έχουν ευθύνη. Η ζωή τα έφερε έτσι και ξύπνησε μέσα τους το ένστικτο του τροφοσυλλέκτη. Ένα ένστικτο που υπάρχει και μεταλαμπαδεύετε απο γενιά σε γενιά εδώ και δεκάδες χιλιάδες χρόνια απο την εποχή του homo erectus.Μην νομίζεις, αυτό το ένστικτο υπάρχει σε λανθάνουσα μορφή ακόμα και σε εσένα. Δεν μπορεί να μην υπάρχει, είναι φύση αδύνατο.Είσαι κάτι σαν το χαριτωμένο Μπιγκλ που κρατάει η ωραία κυρία της πόλεως. Αυτό το σκυλάκι, κάτω απο φυσιολογικές συνθήκες, είναι ένας απο τους καλύτερους ιχνηλάτες.Κάτω απο τις αφύσικες συνθήκες του καναπέ και των στρας στο λουράκι, άμα δει λαγό μπροστά του κατά λάθος θα σκιαχτεί.
Δεν μπαίνω στην ενδελεχή απάντηση σε κάθε ύβρη σου, δεν έχει νόημα, γιατί μετά απο καιρό έχω αντιληφθεί οτι όλοι οι εξημερωμένοι λέτε τα ίδια. Τα περί βιοποικιλότητα που λες είναι αστεία μιας και το κυνήγι επιτρέπετε μόνο για συγκεκριμένα ήδη θηραμάτων (που οι μελέτες δείχνουν οτι είναι σε αφθονία)και κάτω απο συγκεκριμένους κανόνες. Όποιος δεν τηρεί αυτούς του κανόνες είναι λαθροθήρας και οχι κυνηγός. Εκτός και αν θες να φέρεις την ευθύνη για κάθε έγκλημα που γίνετε μέσα στις πόλεις
Πότε, όμως, δεν κατάλαβα γιατί το να τουφεκίσεις έναν λαγό είναι κάτι τόσο αναχρονιστικό, βίαιο και κατακριτέο αλλά το να σουβλίσεις ένα αρνί ή να σφάξεις ένα γουρούνι είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό.
Επίσης, ποτέ δεν κατάλαβα γιατί το ψάρεμα θεωρείται μια φιλήσυχη και ειρηνική δραστηριότητα αλλά το κυνήγι κάτι εντελώς βάρβαρο.
Γράψε και για τους ψαράδες με τα καλάμια των 500 Ευρω και τα ειδικά δολώματα που είναι αραχτοί ολη μέρα στη παραλία και κυνηγάνε τα ταλαίπωρα ψαράκια!
Βουτάς το καλοκαίρι με τη μάσκα σου για μπάνιο και δεν βλέπεις ούτε ένα ψαράκι, μόνο βράχια και αχινούς.
Γιατί δεν μου επιτρέπουν να χαρώ το βυθό με ολα του τα όμορφα πλάσματα παρά τα ψαρεύουν για να τα τηγανίσουν?
Για να μην πω για όλους αυτους που κυνηγάνε μανιωδώς μύγες, σκνίπες και κουνούπια. Έρμαια του μάρκετινγκ των πολυεθνικών καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες χημικών που εξολοθρεύουν όλα αυτά τα πλασματάκια.
Θες να κοιμηθείς το βράδυ και αντί να ακούς το νανουριστικό "ΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖ" απο το κουνουπάκι ακούς μόνο κορναρίσματα, καμιά κα***μένη γάτα και το σκασμένο των απο πάνω να τρέχει πέρα δώθε με τη περπατούρα του!
Το να καταδιώκεις όμως και να κυνηγάς ένα ζωντανό όν,προκαλώντας του τρομερό στρες, να το τραυματίζεις, να πεθαίνει μέσα σε τρομερούς πόνους, το βρίσκω απαράδεκτο και διόλου "αθλητικό".
Πόσο μάλλον που οι κυνηγοί αφαιρούν συχνότατα δεκάδες ζωές μικρών πουλιών για να βγει μια μερίδα φαγητού, ενώ το "αθλητικό" τους πνεύμα και η "αγάπη τους για τις παραδόσεις και τη φύση" τους ωθούν επίσης συχνότατα να πυροβολούν οτιδήποτε πετάει, από κοράκια και γλάρους έως πελαργούς και πελεκάνους...
1) Εάν ΔΕΝ είστε χορτοφάγος, είστε υποκριτής ή ανενημέρωτος πανό στο θέμα που αναπτύσσεται.
2) Κάποιοι άνθρωποι αναγνωρίζουν τη φύση τους ως Μέλη και όχι Θεοί του οικοσυστήματος και βρίσκουν φυσιολογικό το ρόλο θηρευτή-θηράματος στη φύση.
3) Επειδή κάποιος άνθρωπος δεν ασχολείται με ένα άθλημα-τρόπο ζωής κτλ δεν σημαίνει πως είναι άχρηστο-ανούσιο για την ανθρωπότητα. Εγώ πχ δεν δίνω δεκάρα για το ποδόσφαιρο και τη θρησκεία,αλλά δεν λέγω σε 6.5 δις άτομα στον πλανήτη να ασπασθούν τη δική μου άποψη.
4) Ποιος σας είπε πως οι κυνηγοί δεν αγαπούν τη φύση; Εσείς ξυπνάτε τα ΣΚ 4 η ώρα το πρωί να περπατήσετε σε βουνά και λιβάδια;
5) Εσκεμμένα αγνοείτε τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται από τους κυνηγούς όσων αφορά την υπερθηρευση. Οι ποινές σας πληροφορώ είναι -όπως πρέπει- αυστηρότατες.
Το να περιφέρεσαι με τζιπ και να στήνεις καρτέρι δίπλα σε οικιστική ζώνη (πχ Παιανία δίπλα στον Υμηττό) με ένα τουφέκι δεν είναι αθλητισμός αλλά αλητεία έστω κι αν θεωρητικά επιτρέπεται κάτι τέτοιο.
Πόσοι κυνηγοί στην Ελλάδα σκοτώνουν θηράματα για να τραφούν και πόσοι για να ικανοποιήσουν την "ανάγκη" να αφαιρέσουν μια ζωή γιατί έτσι τους γουστάρει;
Υ.Γ. Δεν είμαι χορτοφάγος αλλά τα ζώα που τρώω θανατώνονται για να τραφώ κι όχι για να ικανοποιήσω τα κατώτερα ένστικτα μου.
Καλά επικοινωνείτε μερικοί εδώ μέσα;; Θα μου πείτε πως δεκάδες χιλιάδες Ελληνες κυνηγοί είναι σαδιστές; Σε λίγο θα τους συγκρίνετε και με τα βλήματα που βασανίζουν γάτες και σκύλους!!
Οσο για τα "κατώτερα ένστικτα", να το κοιτάξεις. Το γεγονός πως εσένα στο σερβίρουν άλλοι σκοτωμένο δεν σε κάνει λιγότερο ζώο που το τρως, με το συμπάθιο!
Φυσικά και είμαι ζώο όπως όλοι μας αλλά επειδή έχω απομακρυνθεί από την φύση δεν έχω τις ικανότητες να σφάξω και να καθαρίσω ένα οικόσιτο ζώο. Αυτό το κάνει ο χασάπης για μένα, όπως τα έπιπλα μου τα αγοράζω από τον μαραγκό γιατί δεν ξέρω ξυλουργική. Αν ήξερα ξυλουργική αυτό θα μου έδινε το δικαίωμα να πάω να ξεπαστρέψω ένα δάσος για να κάνω το "χόμπι" μου;
Το κοτόπουλο που ζει ολη τους τη ζωή μέσα σε ένα κλουβί δεν έχει λιγότερη αξία απο ότι το ορτύκι που ζει στο δάσος.
Μακάρι να υπήρχε αρκετά κυνήγι (ο ορισμός της ελεύθερης βοσκής) για να καλύπτουμε όλοι τις διατροφικές μας ανάγκες αντί να καταφεύγουμε στη βιομηχανοποιημένη εκτροφή ζώων.
Απείρως πιο ανθρώπινο θα ηταν για τα ζωα!
Είναι καλό, αντί να κρίνει τις πράξεις των άλλων (βάρβαροι, καουμπόυδες, πιστολάδες, δολοφόνοι κλπ) να δίνει ο καθένας σημασία στο τι κάνει ο ίδιος. Οι άλλοι, έχουν τη δική τους συνείδηση ( αν έχουν) για να τους ελέγξει.
Να είστε καλά για τούτο το κείμενο.