Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
1

Η αρχιτεκτονική εταιρία K-studio σχεδίασε τους εσωτερικούς χώρους για το boutique ξενοδοχείο Perianth με μια αρκετά ενδιαφέρουσα μετα-μοντέρνα αισθητική στην πόλη της Αθήνας, χρησιμοποιώντας μόνο έργα τέχνης και έπιπλα από εγχώριους καλλιτέχνες. 

  

Ως μέλος του Design Hotels, το Perianth Hotel είναι το πρώτο πρότζεκτ με επίκεντρο κάποιο ξενοδοχείο στην Αθηναϊκή πρωτεύουσα - σημαντικό βήμα για την εταιρία, αφού μέχρι τώρα το portfolio της εστίαζε σε εστιατόρια και παραθαλάσσια θέρετρα σε νησιωτικούς προορισμούς. 

Το ξενοδοχείο, που άνοιξε τις πόρτες του στους επισκέπτες τον Νοέμβριο του 2018, βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ειρήνης, δίπλα στο πολυσύχναστο Μοναστηράκι, και από την πρώτη στιγμή ήταν αναμενόμενο ότι θα αλλάξει το υπάρχον τοπίο των boutique ξενοδοχείων στο κέντρο της πόλης. 

Η αρχιτεκτονική διακόσμηση του κτιρίου σχεδιάστηκε για πρώτη φορά το 1930, προκειμένου να στεγάσει χώρους λιανικής πώλησης, γραφεία και διαμερίσματα

Η αρχιτεκτονική διακόσμηση του κτιρίου σχεδιάστηκε για πρώτη φορά το 1930, προκειμένου να στεγάσει χώρους λιανικής πώλησης, γραφεία και διαμερίσματα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι υπήρξε στόχος να διατηρηθεί η συγκεκριμένη διακόσμηση αναλλοίωτη στον χρόνο ως μελλοντική κληρονομιά. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Παρά την ακανόνιστη σχεδίαση του δαπέδου, οι ιδιοκτήτες του, δηλαδή η οικογένεια Σγουμποπούλου, αποφάσισαν να μετατρέψουν το άλλοτε άδειο κτίριο σε ένα πρότζεκτ με έμφαση στην φιλοξενία - ένα ξενοδοχείο που θα βοηθούσε μια πόλη, όπως η Αθήνα, να ανακάμψει από την οικονομική ύφεση. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Η Αναστασία Σγουμποπούλου, ως συν-ιδιοκτήτρια του συγκεκριμένου ξενοδοχείου μαζί με τις δύο αδερφές της, ανέθεσε στους παιδικούς της φίλους, Δημήτρη και Κωνσταντίνο Καραμπατάκη από την εταιρία K-studio, το έργο να ανανεώσουν την όψη αυτού του ακινήτου. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann
Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Οι κενοί εσωτερικοί χώροι του κτιρίου κοσμήθηκαν με ιδιαίτερα στοιχεία μεγάλης ιστορικής σημασίας με τις καταβολές τους να εντοπίζονται στην ανάπτυξη, που γνώρισε το Αθηναϊκό μοντερνιστικό κίνημα στις αρχές του περασμένου αιώνα. "Το σχήμα του κτιρίου είναι αρκετά ασυνήθιστο, μοιάζει δηλαδή με οκτάγωνο και αυτό το χαρακτηριστικό το αγκαλιάσαμε από την πρώτη στιγμή", αναφέρει η ιδιοκτήτρια κ. Σγουμποπούλου. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Εργαζόμενη με βάση τις υπάρχουσες κολώνες και τα ανοίγματα του κτιρίου, η K-studio με βάση το σχέδιο δαπέδου έθεσε ως στόχο να "παρακάμψει" ορισμένους δομικούς περιορισμούς του κτιρίου, δημιουργώντας έτσι μια αντισυμβατική ροή μεταξύ ιδιωτικών και κοινόχρηστων χώρων. 

Ακολουθώντας την αισθητική της πόλης στους εξωτερικούς του τοίχους, οι διάδρομοι του Perianth Hotel σχηματίζουν την κύρια είσοδο, από την οποία οι επισκέπτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στα δωμάτιά τους, περνώντας πρώτα από τους μικρότερους διαδρόμους που βρίσκονται δεξιά και αριστερά της εισόδου. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Ο εκσυγχρονισμός των εξωτερικών χώρων - χαρακτηριστικό στοιχείο των κτιρίων της ύστερης διακοσμητικής τέχνης - ενσωματώθηκε ως αρχιτεκτονική λογική και στους εσωτερικούς χώρους, πράγμα που φαίνεται καλύτερα μέσα από το στιλ των διαδρόμων σε κάθε όροφο, κυκλικά σχεδιασμένων έτσι ώστε να αντικατοπτρίζουν την καμπύλη της πρόσοψης. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Τα 38 δωμάτια του ξενοδοχείου (κυμαίνονται από 21 έως 46 τετραγωνικά μέτρα) έχουν όλα δικά τους βεράντες με θέα ασφαλώς τον μαγευτικό Αττικό ουρανό. Ωστόσο, για να μην μείνουν παραπονεμένοι και οι επισκέπτες στους χαμηλότερους ορόφους, καθώς τα δωμάτιά εκεί είναι μικρότερου μεγέθους, οι οροφές αυτών των δωματίων ανυψώθηκαν προκειμένου να υπάρξει μια μεγαλύτερη αισθητική ισορροπία με τα δωμάτια στους πάνω ορόφους. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Το ρετιρέ - 116 τετραγωνικών μέτρων - εκτείνεται σε ολόκληρο τον έκτο όροφο και διαθέτει μια μεγάλη βεράντα με θέα στην Ακρόπολη. Ένα ακανόνιστο δομικό πλέγμα προσδίδει σε κάθε δωμάτιο τον δικό του μοναδικό χαρακτήρα, με επικλινείς τοίχους και αρκετές γωνίες, σε σημεία που δεν τις περιμένεις. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Στην καρδιά του συγκεκριμένου πρότζεκτ βρίσκεται η αγάπη για τη σύγχρονη Ελληνική κουλτούρα, πράγμα που αποδεικνύεται από την εσωτερική επίπλωση μέχρι και τις στολές του προσωπικού. "Όταν οι επισκέπτες έρχονται στην Αθήνα, αυτό που κυρίως αναζητούν είναι η Αρχαία Ελλάδα, γι'αυτό το λόγο θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο, όπου η σύγχρονη Ελληνική δημιουργικότητα θα μπορούσε εξίσου να τους συναρπάσει", αναφέρει μεταξύ άλλων η κ. Σγουμποπούλου. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Τα στοιχεία-ορόσημα του Αθηναϊκού μοντερνιστικού κινήματος εκτείνονται σε όλη την διακοσμητική παλέτα με τα χαρακτηριστικότερα εξ αυτών να είναι το δάπεδο από μάρμαρο, οι ταπετσαρίες από βελούδο και τα έπιπλα, ειδικά σχεδιασμένα με διακοσμητικά από καρύδι και ορειχάλκινους τόνους. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Η κ. Σγουμποπούλου έχει συγκεντρώσει στους χώρους του ξενοδοχείου έργα καλλιτεχνών από τη σύγχρονη Ελληνική τέχνη, όπως η Λητώ Κάττου, ο Γιάννης Βαρελάς, η Μαρία Παπαδημητρίου και η Ραλλού Παναγιώτου. "Δεν είναι τόσο το προσωπικό μου γούστο όσο το γεγονός ότι προσπαθώ να παρουσιάσω μια ολιστική ιδέα για το πως είναι η σύγχρονη Ελληνική τέχνη και κουλτούρα", λέει. Ακόμη και τα minibars των δωματίων είναι εφοδιασμένα αποκλειστικά με Ελληνικά προϊόντα.

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann
Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η όλη ιδέα του πρότζεκτ αφορά ακόμη και τις στολές του προσωπικού, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί από την Ελληνίδα σχεδιάστρια μόδας, Σοφία Κοκοσαλάκη. Διεθνώς γνωστή για τα φορέματά της, που βασίζονται στο Αρχαιοελληνικό στιλ, η Κοκοσαλάκη απέκλινε από την τυπική αισθητική της, στην προσπάθειά της να ευθυγραμμιστεί με το πρότζεκτ του Perianth Hotel, δημιουργώντας έτσι στολές με βάση τα Bauhaus στοιχεία του κτιρίου, οι οποίες διακρίνονται από μινιμαλιστικές σιλουέτες και γραφικά. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Στον ίδιο χώρο με το ξενοδοχείο στεγάζεται και το Zen Center Athens, ένα μη κερδοσκοπικό ίδρυμα υπό την ιδιοκτησία του Κωνσταντίνου Σγουμπόπουλου, ο οποίος έχει ασχοληθεί με την παράδοση του Zen για περισσότερα από 20 χρόνια. 

Η εταιρία K-studio έχει ολοκληρώσει μέχρι σήμερα αρκετά ξενοδοχειακά πρότζεκτ στην Αθήνα, μεταξύ των οποίων ένα μπάρμπεκιου εστιατόριο, όπου τα βαζάκια με τη μαρμελάδα κρέμονται από την οροφή, και μια ρουστίκ πιτσαρία στο ύφος Ιταλικής αυλής. 

Με στοιχεία από το Dezeen

 

Design
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

20+1 εμβληματικές πολυκατοικίες της Αθήνας

Design / 20+1 εμβληματικές πολυκατοικίες της Αθήνας

H πρωτοποριακή τεχνική και η άψογη (και αμιγώς αθηναϊκή) αισθητική τους τις κάνει να ξεχωρίζουν σαν νησιά μέσα στον ωκεανό του μπετόν. Δημιουργήματα των πιο ιδιοφυών (και ρομαντικών) ελλήνων αρχιτεκτόνων του περασμένου αιώνα, τα εξαιρετικά αυτά κτήρια αποτελούν σύμβολα μιας ιδανικής αντίληψης για το αστικό τοπίο της πρωτεύουσας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αθηναία αρχιτέκτων Ελίζα Μάνωλα «μεταφράζει» την αγγλική εξοχή

Design / Η Ελίζα Μάνωλα ξαναζωντανεύει παλιά εξοχικά σπίτια της βρετανικής υπαίθρου

Με σεβασμό στην ιστορική αρχιτεκτονική τους, την ιδιαιτερότητα των τεχνοτροπιών και των λεπτομερειών τους, η Αθηναία αρχιτέκτονας προτείνει τον δικό της σύγχρονο σχεδιασμό, εγκαθιστά σε αυτά τα διατηρητέα κτίρια μια αισθητική απαλλαγμένη από κλισέ.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια