Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
O Bασίλης Κεκάτος προβάλλει τις ταινίες του μέσα στη βίλα του δικτάτορα Ενβέρ Χότζα στα Τίρανα
Σινεμά

O Bασίλης Κεκάτος προβάλλει τις ταινίες του μέσα στη βίλα του δικτάτορα Ενβέρ Χότζα στα Τίρανα

Σε μια χώρα όπου το σινεμά μέχρι πρότινος ήταν γνωστo μόνο ως μέσο προπαγάνδας το pop up Cine Tarkovsky έρχεται με τη φόρα της διαφορετικότητας και της ελευθερίας.

Ποιος γνωρίζει πως η βίλα του δικτάτορα της Αλβανίας, Ενβέρ Χότζα, είχε πισίνα, κινηματογραφική αίθουσα και κινούμενους τοίχους ή πως το κέντρο των Σκοπίων στη Βόρεια Μακεδονία σχεδιάστηκε από Έλληνες και Ιάπωνες αρχιτέκτονες;


Ένας νομαδικός pop up κινηματογράφος, το Cine Tarkovsky, σκοπεύει να ταξιδεύει κάθε καλοκαίρι από χώρα σε χώρα, με ελεύθερη είσοδο, φέρνοντας σε επαφή κοινό και κινηματογραφιστές διεθνούς γραμμής σε χώρους όχι κατ' ανάγκη κινηματογραφικούς.


Ο πρώτος σταθμός είναι τα Τίρανα, ως σταυροδρόμι και ως πόλη η οποία συνεχώς -μα συνεχώς- μεταμορφώνεται. Μέσα στη βίλα του δικτάτορα Ενβέρ Χότζα λοιπόν, η οποία ήταν ερμητικά κλειστή για πάνω από 60 χρόνια, θα προβληθεί η βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα ταινία του Βασίλη Κεκάτου, «Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό και Εμάς». Προσκεκλημένος του Cine Tarkovsky, ο Κεκάτος θα παρουσιάσει στις 19 Αυγούστου τις τελευταίες του ταινίες και θα συνομιλήσει με το κοινό και τους κινηματογραφιστές για τα εύκολα και τα δύσκολα της τέχνης του.

 

«Μοιάζει σουρεάλ το ότι ένας νικητής των Καννών θα επισκεφτεί την χώρα μας, αμέσως μετά τη μεγάλη του νίκη» λένε στη LIFO οι Αλβανοί δημιουργοί της εκδήλωσης


Το Cine Tarkovsky είναι δημιούργημα δύο νέων παιδιών, του Αλβανού κινηματογραφιστή Νεριτάν Ζιντζιρία, o οποίος έζησε και μεγάλωσε ως μετανάστης στην χώρα μας, και της αρχιτεκτόνισσας Iphi Ghenie, η οποία μεγάλωσε στα Τίρανα.

 

Το Cine Tarkovsky είναι δημιούργημα δύο νέων παιδιών, του Αλβανού κινηματογραφιστή Νεριτάν Ζιντζιρία, o οποίος έζησε και μεγάλωσε ως μετανάστης στην χώρα μας, και της αρχιτεκτόνισσας Iphi Ghenie, η οποία μεγάλωσε στα Τίρανα. ©Jori Vero
Το Cine Tarkovsky είναι δημιούργημα δύο νέων παιδιών, του Αλβανού κινηματογραφιστή Νεριτάν Ζιντζιρία, o οποίος έζησε και μεγάλωσε ως μετανάστης στην χώρα μας, και της αρχιτεκτόνισσας Iphi Ghenie, η οποία μεγάλωσε στα Τίρανα. ©Jori Vero


«Η πόλη που μεγάλωσα μοιάζει με κολάζ- επίμονα κτίρια από διαφορετικές και σημαντικές στιγμές της Αλβανικής ιστορίας σχηματίζουν ένα εκλεκτό περιβάλλοντα χώρο. Η πόλη είναι στην ουσία μια τοπογραφία διχοτόμησης ανάμεσα σε κτίρια και μνημεία -τα κτίρια έχουν λάβει τη θέση των μνημείων ενώ τα μνημεία τη χρηστικότητα των κτιρίων. Αντίστοιχα, η θέση του ανθρώπου σε αυτό το τοπίο μετατρέπεται από εκείνη του μάρτυρα και παρατηρητή, σε αυτή του τελικού διαμορφωτή. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον που αλλάζει μέρα με τη μέρα, με ενδιαφέρει πολύ η θέση του ανθρώπου και πως αυτός φτάνει στο σημείο να αλλάξει τον χώρο που τον φιλοξενεί» λέει η Iphi Ghenie, η οποία έχει διατελέσει επίκουρη καθηγήτρια στο Εθνικό Πολυτεχνείο των Τιράνων και είναι ερευνήτρια στο πανεπιστήμιο ETH της Ζυρίχης. Η Iphi Ghenie εκτός από την δράση του Cine Tarkovsky έχει δημιουργήσει και ένα αρχιτεκτονικό portal, το arkitektёza, το οποίο λειτουργεί ως μέσο επικοινωνίας για νέους αρχιτέκτονες.

 

«Τα Τίρανα είναι μια μικρή πόλη. Μέσα σε μια διάμετρο πέντε χιλιομέτρων από το κέντρο, φωλιάζει το κυρίως σώμα της πόλης μαζί με τα προάστια της. Τα σημαντικά κομμάτια της ιστορίας του τόπου βρήκαν τον τρόπο τους να αποτυπωθούν στο περιβάλλοντα χώρο. Οι παλιές οθωμανικές γειτονιές, τα παζάρια, τα τεμένη, συμβιώνουν στο κέντρο -πολύ κοντά στα κοφτά ορθογώνια κομουνιστικά σπίτια- με τα νέα πανύψηλα κτίρια και ξενοδοχεία. Η συμπύκνωση πολλών και διαφορετικών δράσεων σε έναν τόσο μικρό χώρο, ανατολικά-δυτικά, δίνει στα Τίρανα μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα. Τα τεμένη, οι ορθόδοξες και οι καθολικές εκκλησίες, τα φωτεινά ξενοδοχεία καθορίζουν τους ορίζοντες. Η κυριαρχία όλων αυτών των στοιχείων χωρίς κάποια βασική ιεραρχία, κάνει την πόλη να μοιάζει με ένα ελκυστικό αστικό πείραμα. Εάν συμπεριλάβεις το καλό φαγητό, τη φθηνή ζωή, τους φιλικούς και ευδιάθετους ανθρώπους, θα έχεις έναν καλό προορισμό να εντάξεις στη λίστα σου» συμπληρώνει η Iphi Ghenie μιλώντας με ενθουσιασμό για την πόλη της.

 

Η πόλη είναι στην ουσία μια τοπογραφία διχοτόμησης ανάμεσα σε κτίρια και μνημεία -τα κτίρια έχουν λάβει τη θέση των μνημείων ενώ τα μνημεία τη χρηστικότητα των κτιρίων. ©Ιphi Ghenie
Η πόλη είναι στην ουσία μια τοπογραφία διχοτόμησης ανάμεσα σε κτίρια και μνημεία -τα κτίρια έχουν λάβει τη θέση των μνημείων ενώ τα μνημεία τη χρηστικότητα των κτιρίων. ©Ιphi Ghenie

 

Η ιδέα της δημιουργίας του Cine Tarkovsky προέκυψε από τον προβληματισμό για το «γιατί» κανένας δεν παίρνει στα σοβαρά τα Βαλκάνια. «Μαζί με την Iphi Ghenie προσπαθήσαμε να βρούμε έναν τρόπο να τα βγάλουμε από το περιθώριο του χάρτη και να τα καταστήσουμε προσβάσιμα. Να φτιάξουμε έναν κοινό τόπο ανοιχτής συζήτησης και επικοινωνίας. Με μια ρομαντική αφέλεια, να ορίσουμε καλύτερα τι εστί ανθρωπογεωγραφία και πως τα βαλκανικά (αστικά) τοπία μπορούν να αποκτήσουν εκ νέου μια ταυτότητα, πιο αντιπροσωπευτική στις ελπίδες και στα όνειρα των νέων που ζουν και εργάζονται εκεί» λέει ο Νεριτάν ο οποίος επιλέγει να γυρίζει τις ταινίες του σε σκόρπια μέρη της Ευρώπης και των Βαλκανίων. Μάλιστα η τελευταία του ταινία επιλέχθηκε από το New Museum και το ίδρυμα ΔΕΣΤΕ για την έκθεση "The Same River Twice" στο μουσείο Μπενάκη. Αυτή την περίοδο ο Νεριτάν ολοκληρώνει την πέμπτη του μικρού μήκους ταινία ενώ παράλληλα βρίσκεται στο στάδιο προπαραγωγής της πρώτης του μεγάλου μήκους.


«Η Αλβανία μοιάζει μονίμως να είναι σε μια μεταβατική περίοδο και τώρα έχει κληθεί με τη σειρά της να αντιμετωπίσει τα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζει όλη η Ευρώπη. Στα μάτια μου παραμένει μια χώρα νηφάλια η οποία έχει προσπαθήσει για πολλά, έχει καταφέρει κάμποσα και έχει άλλα τόσα να κατακτήσει. Τα σαράντα χρόνια απομόνωσης, το χαστούκι της πτώσης και οι εσωτερικές τρικυμίες διαμόρφωσαν ένα συλλογικό συνειδητό άκρως γοητευτικό – για μένα. Ο κοινωνικός ιστός της χώρας, βαθιά επηρεασμένος από τα τόσα του παρελθόντος, έχει βρει έναν τρόπο ισορροπίας και επιβίωσης ανεξάρτητα από τις εκάστοτε πολιτικές συνθήκες. Φαινόμενο το οποίο αξίζει της προσοχής» προσθέτει ο νεαρός κινηματογραφιστής.

 

Η Ιphi Ghenie μιλάει με ενθουσιασμό για την πόλη της. ©Jori Vero
Η Ιphi Ghenie μιλάει με ενθουσιασμό για την πόλη της. ©Jori Vero


Στο πλαίσιο του Cine Tarkovsky η Iphe Ghenie και ο Νεριτάν λένε ότι αποφάσισαν να επενδύσουν στο «όνειρο». «Μοιάζει σουρεάλ το ότι ένας νικητής των Καννών θα επισκεφτεί την χώρα μας, αμέσως μετά τη μεγάλη του νίκη. Αλλά το κάνει. Μοιάζει σουρέαλ επίσης το γεγονός πως μια απομονωμένη βίλα στην οποία έζησε και πέθανε ένας δικτάτορας, θα μεταμορφωθεί σε σινεμά. Αλλά θα γίνει. Αυτές οι δράσεις είναι μακριά από τα συνηθισμένα για την Αλβανία. Είναι ένας ζεστός τόπος αλλά οι άνθρωποι της είναι φτωχοί. Οι νέοι δημιουργοί δεν έχουν λεφτά και ίσως μέσα από την ιστορία του Βασίλη Κεκάτου -ενός δημιουργού που με λίγα κατέκτησε τις Κάννες- τα όνειρα τους να δυναμώσουν και να βρουν μεγαλύτερα καταφύγια. Αυτό δεν είναι ουτοπικό: χρειαζόμαστε το όνειρο».

 

Να σημειωθεί ότι φέτος η Αλβανία γιόρτασε την πρώτη της επίσημη συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Καννών με την μικρού μήκους ταινία «The Van». «Οι χώρες που έζησαν υπό τον ζυγό της απομόνωσης δεν είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσαν με το καλλιτεχνικό γίγνεσθαι της εποχής και να γίνουν μάρτυρες στο πως αυτό εξελισσόταν. Έτσι η παραγωγή πάνω σε συγκεκριμένες θεματικές που βόλευαν το καθεστώς οδήγησαν -μετά την πτώση- σε ταινίες για το πως ήταν η πραγματικότητα υπό το καθεστώς. Ευτυχώς, την τελευταία δεκαετία έχουν υπάρξει κινηματογραφιστές οι οποίοι προσπάθησαν και συνεχίζουν να προσπαθούν να εξελίσσουν τη φιλμική γλώσσα όχι μόνο σε τοπικό αλλά και σε ευρύτερο επίπεδο» επισημαίνει ο Νεριτάν.

 

Κατά την περίοδο της κομμουνιστικής διακυβέρνησης, ολόκληρη η περιοχή γύρω από το σπίτι του Χότζα στην Αλβανική πρωτεύουσα βρισκόταν υπό τον έλεγχο της αστυνομίας και των μυστικών πρακτόρων. H περιοχή αυτή στην καρδιά των Τιράνων, γνωστή και ως Μπλόκου, θύμιζε αρκετά το Κρεμλίνο, χωρίς βέβαια τα τείχη του, και προοριζόταν αποκλειστικά για την πολιτική ελίτ και τις οικογένειές τους.

 

Φωτογραφία από τα Τίρανα της Ιphi Ghenie.
Φωτογραφία από τα Τίρανα της Ιphi Ghenie.


Σήμερα, η Μπλόκου είναι μία από τις πιο πολυσύχναστες περιοχές των Τιράνων γεμάτη μπαρ, νυχτερινά μαγαζιά και εστιατόρια. Ανάμεσα, όμως, σε όλα αυτά είναι ακόμη αισθητή η παρουσία της βίλας Χότζα, η οποία προς το παρόν παραμένει αναξιοποίητη και κυρίως κλειστή προς το κοινό.


Ο σημερινός πρωθυπουργός της Αλβανίας, Έντι Ράμα, είχε δηλώσει πρόσφατα σε συνέντευξή του στην βρετανική εφημερίδα Guardian ότι εδώ και αρκετό καιρό βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα μεγάλο δίλημμα σχετικά με το τι να κάνει με την συγκεκριμένη βίλα, αμφιταλαντευόμενος για το αν πρέπει να την καταστρέψει ή να την διατηρήσει ως έχει. «Είναι πραγματικά δύσκολο να βρεις τη χρυσή τομή και να διαχειριστείς το παρελθόν, ενώ προσπαθείς να σχεδιάσεις το μέλλον» είχε αναφέρει.


Τελικά ο Ράμα αποφάσισε ότι το σπίτι του Χότζα έχει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, ο οποίος είναι σημαντικό να διατηρηθεί και να γίνει προσβάσιμο προς το κοινό.


Πως κατέληξαν όμως αυτοί οι δύο νέοι δημιουργικοί άνθρωποι να στήνουν την πρώτη τους εκδήλωση στην βίλα του πρώην δικτάτορα; «Γοητευμένοι από το γεγονός πως η Αλβανία βρίσκεται σε ένα συνεχές transit και ερευνώντας την χώρα καταλήξαμε πως το πιο χαρακτηριστικό της μέρος είναι η κατοικία του Ενβέρ Χότζα.

 

Οι νέοι δημιουργοί δεν έχουν λεφτά και ίσως μέσα από την ιστορία του Βασίλη Κεκάτου -ενός δημιουργού που με λίγα κατέκτησε τις Κάννες- τα όνειρα τους να δυναμώσουν και να βρουν μεγαλύτερα καταφύγια. Αυτό δεν είναι ουτοπικό: χρειαζόμαστε το όνειρο...
Οι νέοι δημιουργοί δεν έχουν λεφτά και ίσως μέσα από την ιστορία του Βασίλη Κεκάτου -ενός δημιουργού που με λίγα κατέκτησε τις Κάννες- τα όνειρα τους να δυναμώσουν και να βρουν μεγαλύτερα καταφύγια. Αυτό δεν είναι ουτοπικό: χρειαζόμαστε το όνειρο...

 

Η βίλα του Χότζα αποτελεί μια δυτικού τύπου κατοικία με στοιχεία μοντερνισμού αλλά και ασιατικές προσθήκες. Τριώροφη με δεκάδες δωμάτια, ιδιωτική πισίνα, ιδιωτική κινηματογραφική αίθουσα και τεράστιες βιβλιοθήκες με ξενόγλωσσα βιβλία.

 

«Δεν είναι εύκολο να διαχειριστεί κανείς την κατοικία ενός πρώην δικτάτορα και για αυτό είμαστε και εμείς εξαιρετικά προσεκτικοί με τον χώρο. Η βίλα δεν έχει ανοίξει ποτέ για το κοινό, παρά μόνο δύο φορές στο παρελθόν - και τις δυο φορές για εκδηλώσεις ειδικού χαρακτήρα (σ.σ. έχουν μέχρι στιγμής γίνει δύο εικαστικές εκθέσεις).

 

Στις 19 Αυγούστου, 150 θεατές που θα κλείσουν εισιτήριο μηδενικής αξίας, θα εισέλθουν στη βίλα από την ίδια είσοδο που ο Ενβέρ Χότζα προτιμούσε. Θα καθίσουν στην κεντρική σάλα και θα παρακολουθήσουν τρεις ταινίες του Βασίλη Κεκάτου, μεταξύ των οποία και αυτή που βραβεύτηκε στις Κάννες. Ύστερα θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση με τους δύο κινηματογραφιστές, τον Βασίλη Κεκάτο και τον Νεριτάν Ζιντζιρία, και στο τέλος όλοι θα πάρουν ένα κόκκινο βιβλίο του Cine Tarkovsky με περισσότερα για την δράση, ως αναμνηστικό της εκδήλωσης. Επόμενος σταθμός του Cine Tarkovsky, το καλοκαίρι του 2020, θα είναι τα Σκόπια, στην καρδιά της χώρας της αντίθεσης, εκεί που η μπρουτάλ ομορφιά συναντάει το κιτς.

 

Δείτε πως είναι η βίλα του Χότζα στα Τίρανα:

 
 
 
 
 
 
 
 

 

Info:

www.cinetarkovsky.com και στην σελίδα τους στο Facebook

 

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Βασίλης Κεκάτος για τον Χρυσό Φοίνικα: «Κάθε χρόνο έβλεπα την απονομή του Φεστιβάλ Καννών από το λάπτοπ μου στην Κυψέλη»
Ο Έλληνας σκηνοθέτης περιγράφει τις πρώτες του σκέψεις και τα συναισθήματά του μετά την ιστορική βράβευσή του στο Φεστιβάλ Καννών, στην κατηγορία των ταινιών μικρού μήκους
Εκλογές στην Αλβανία: Διχασμός, φόβοι για επεισόδια και δρακόντεια μέτρα ασφαλείας
Πρωτόγνωρο κλίμα πόλωσης για τις εκλογές στην Αλβανία
Αλβανία: Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης ο Μέτα με τον Ράμα
Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης κινούνται οι σχέσεις του προέδρου της Αλβανίας με τον πρωθυπουργό, μετά τις δηλώσεις του Ράμα ότι ο Μέτα δεν έχει θέση στο γραφείο του προέδρου
Ρωτήσαμε τον Νεριτάν Ζιντζίρια αν την έχει ψωνίσει καθόλου
Η ταινία του «Χαμομήλι» κέρδισε στο φεστιβάλ της Δράμας αλλά και στις Νύχτες Πρεμιέρες και όλοι συζητούν γι' αυτόν. Τώρα ο νεαρός σκηνοθέτης μιλά στη LIFO.
Κάννες 2019: O Βασίλης Κεκάτος κέρδισε Χρυσό Φοίνικα Μικρού Μήκους για το «Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς»
O Βασίλης Κεκάτος κέρδισε Χρυσό Φοίνικα Μικρού Μήκους - Ο πρώτος έλληνας σκηνοθέτης που κερδίζει το βραβείο
Φεστιβάλ Καννών: O Βασίλης Κεκάτος διεκδικεί Χρυσό Φοίνικα με ελληνική ταινία μικρού μήκους
O Βασίλης Κεκάτος διεκδικεί Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών με την ταινία του να έχει επιλεχθεί ανάμεσα σε 4.240 άλλες

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

12 ελληνικές ταινίες που ο Γιάννης Οικονομίδης έχει στην καρδιά του
Ζητήσαμε από τον Γιάννη Οικονομίδη να επιλέξει τις ελληνικές ταινίες που τον διαμόρφωσαν κι εκείνος μας ετοίμασε μια λίστα με πολλές αναπάντεχες επιλογές.
Οι ταινίες του στούντιο Ghibli στο Netflix: Οδηγός για τα πιο δημοφιλή anime όλων των εποχών
Αυτές οι 21 ταινίες του θρυλικού ιαπωνικού animation studio των Hayao Miyazaki και Isao Takahata είναι σίγουρα από τις καλύτερες που μπορείτε να δείτε αυτή την περίοδο στο Netflix.
Η επιστημονική φαντασία του Αντρέι Ταρκόφσκι
O ρώσος σκηνοθέτης που γεννήθηκε σαν σήμερα κατάφερε να εισάγει το είδος της επιστημονικής φαντασίας σε μοντέρνους όρους αναζήτησης, με το Σολάρις και το Στάλκερ.
Μάρλον Μπράντο: Ο αξεπέραστος ψεύτης του σινεμά
Σαν σήμερα γεννήθηκε ένας από τους μεγαλύτερους σταρ του παγκόσμιου κινηματογράφου, που με τις ερμηνείες του έφερε νέα διάσταση στην έβδομη τέχνη
Το «Deep End» του Γιέρζι Σκολιμόφσκι, ένα ξεχασμένο κινηματογραφικό διαμάντι των '70s
Μια ιστορία βεβιασμένης ενηλικίωσης και ερωτικής εμμονής με φόντο το μετα-swinging London, που αψηφά τα αποκαρδιωτικά στερεότυπα ενός πολυφορεμένου είδους.
Δείτε ολόκληρο το ντοκιμαντέρ με τον Μίλο Μανάρα να μιλάει για τη συνεργασία του με τον Φελίνι
Οι δύο διάσημοι καλλιτέχνες συνεργάστηκαν σε ένα κόμικ για τη μετά θάνατον ζωή.
Ζιλ Ντασέν: Η ζωή και οι ταινίες του σκηνοθέτη του Ριφιφί και του Ποτέ την Κυριακή
Σαν σήμερα πεθαίνει το 2008 ο σημαντικός δημιουργός που αγάπησε την Ελλάδα όσο λίγοι
Μαρκίζες σινεφιλίας και ελπίδας: 20 μηνύματα από κλειστά σινεμά
Ανεξάρτητα σινεμά, κυρίως από τις ΗΠΑ, μας χαιρετούν και ελπίζουν πως δεν μας αποχαιρετούν, μετατρέποντας την αγωνία τους για το μέλλον σε μια λιτή ατάκα.
Το τέλος της Άνοιξης: ολόκληρο το αριστούργημα του Γιασουτζίρο Όζου
Ένα θαύμα λεπτότητας, ισορροπιών και ρυθμού― ίσως ό,τι πιο κοντά στην ποίηση έφτασε ποτέ ο κινηματογράφος
Οι 25 καλύτερες κωμωδίες του 21ου αιώνα
Οδηγός επιβίωσης παρέα με τις 25 κωμωδίες που ξεχώρισαν την τελευταία 20ετία.
11 ντοκιμαντέρ για την αρχιτεκτονική και το design
Το Dezeen επέλεξε μερικά από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ των τελευταίων ετών για την αρχιτεκτονική και το ντιζάιν.
Λουτσία Μποζέ (1931 - 2020): Η διακριτική Ιταλίδα ντίβα
Η διακριτική Ιταλίδα ντίβα
Τρεις Έλληνες κινηματογραφιστές «ξεκλειδώνουν» τις υπέροχες ταινίες τους, που αξίζει να παρακολουθήσουμε
Μια εξαιρετική κίνηση γενναιοδωρίας για τις ατελείωτες ώρες της καραντίνας μέσα στα σπίτια μας.
Κλεοπάτρα: Η ιστορία πίσω από την ακριβότερη ταινία που γυρίστηκε ποτέ
Μια ταινία περισσότερο γνωστή για τα ευτράπελα των γυρισμάτων της παρά για την καλλιτεχνική της αξία.
 To 1910 γεννιέται στο Τόκιο ο Ακίρα Κουροσάβα
Κατηγορήθηκε για δυτικοκεντρισμό, όμως, τόλμησε να μεταφέρει στην οθόνη – και την ιαπωνική πραγματικότητα – Γκόρκι, Ντοστογιέφσκι, Σαίξπηρ
2 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο, γιά έναν κόσμο που γνωρίζομε ελάχιστα. Τόσο ως προς το παρελθόν, όσο και ως προς τα σύγχρονα τεκταινόμενα.
avatar stelios6dia 8.8.2019 | 11:15
Μου θυμίζει σπίτια της δεκαετίας του 70 στη Φιλοθέη ή, στον Κοκκιναρά.
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή