Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη

Ο Ρήγας Φεραίος ψάλλει το «Θούριο» του Αγώνα. Αντίγραφο μιας από τις σκηνές της ελληνικής επανάστασης του Peter Von Hess με τις οποίες ο Λουδοβίκος Α’ της Βαυαρίας διαδκόσμησε τα ανάκτορα του Μονάχου. Ελαιογραφία 0,15χ0,11 μ. Δωρεά Αντωνίου και Ελένης Χρηστομάνου. © Μουσείο Μπενάκη
Ο Ρήγας Φεραίος ψάλλει το «Θούριο» του Αγώνα. Αντίγραφο μιας από τις σκηνές της ελληνικής επανάστασης του Peter Von Hess με τις οποίες ο Λουδοβίκος Α’ της Βαυαρίας διαδκόσμησε τα ανάκτορα του Μονάχου. Ελαιογραφία 0,15χ0,11 μ. Δωρεά Αντωνίου και Ελένης Χρηστομάνου. © Μουσείο Μπενάκη

 

Εφοδιαστικό έγγραφο μέλους της Φιλικής Εταιρείας της μυστικής οργάνωσης που ιδρύθηκε το 1814 στην Οδησσό από τον Εμμανουήλ Ξάνθο, τον Νικόλαο Σκουφά και τον Αθανάσιο Τσακάλωφ με στόχο της προετοιμασία της επανάστασης. © Μουσείο Μπενάκη
Εφοδιαστικό έγγραφο μέλους της Φιλικής Εταιρείας της μυστικής οργάνωσης που ιδρύθηκε το 1814 στην Οδησσό από τον Εμμανουήλ Ξάνθο, τον Νικόλαο Σκουφά και τον Αθανάσιο Τσακάλωφ με στόχο της προετοιμασία της επανάστασης. © Μουσείο Μπενάκη

 

Προκήρυξη του Αλέξανδρου Υψηλάντη (1792-1828) «Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος» από το στρατόπεδο του Ιασίου στις 24 Φεβρουαρίου 1821. Η πρώτη αυτή επίσημη διακήρυξη της ελληνικής επανάστασης μας παραπέμπει στην αποτυχημένη απόπειρα που ενθάρρυνε ο μύθος της αναμενόμενης ρωσικής βοήθειας και η εσφαλμένη στρατηγικά άποψη ότι οι επίσης υπόδουλοι λαοί των Βαλκανίων θα έχυναν το αίμα τους για την ελληνική υπόθεση. © Μουσείο Μπενάκη
Προκήρυξη του Αλέξανδρου Υψηλάντη (1792-1828) «Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος» από το στρατόπεδο του Ιασίου στις 24 Φεβρουαρίου 1821. Η πρώτη αυτή επίσημη διακήρυξη της ελληνικής επανάστασης μας παραπέμπει στην αποτυχημένη απόπειρα που ενθάρρυνε ο μύθος της αναμενόμενης ρωσικής βοήθειας και η εσφαλμένη στρατηγικά άποψη ότι οι επίσης υπόδουλοι λαοί των Βαλκανίων θα έχυναν το αίμα τους για την ελληνική υπόθεση. © Μουσείο Μπενάκη

 

Σπάθα του Κωνσταντίνου Κανάρη. © Μουσείο Μπενάκη
Σπάθα του Κωνσταντίνου Κανάρη. © Μουσείο Μπενάκη

 

Η διαθήκη που πρόλαβε να γράψει ο στρατηγός Γέωργιος Καραισκάκης μετά το θανάσιμο τραυματισμό του στο Φάληρο στις 22 Απριλίου 1827 ενώ προετοίμαζε μια μεγάλη επίθεση για την απελευθέρωση των πολιορκημένων στην Ακρόπολη των Αθηνών. Με το συγκλονιστικό αυτό έγγραφο ο ήρωας της επανάστασης κληροδοτεί στο γιό του το μοναδικό του περιουσιακό στοιχείο, ένα σπαθί. © Μουσείο Μπενάκη
Η διαθήκη που πρόλαβε να γράψει ο στρατηγός Γέωργιος Καραισκάκης μετά το θανάσιμο τραυματισμό του στο Φάληρο στις 22 Απριλίου 1827 ενώ προετοίμαζε μια μεγάλη επίθεση για την απελευθέρωση των πολιορκημένων στην Ακρόπολη των Αθηνών. Με το συγκλονιστικό αυτό έγγραφο ο ήρωας της επανάστασης κληροδοτεί στο γιό του το μοναδικό του περιουσιακό στοιχείο, ένα σπαθί. © Μουσείο Μπενάκη

 

Η διαθήκη που πρόλαβε να γράψει ο στρατηγός Γέωργιος Καραισκάκης μετά το θανάσιμο τραυματισμό του στο Φάληρο στις 22 Απριλίου 1827 ενώ προετοίμαζε μια μεγάλη επίθεση για την απελευθέρωση των πολιορκημένων στην Ακρόπολη των Αθηνών. Με το συγκλονιστικό αυτό έγγραφο ο ήρωας της επανάστασης κληροδοτεί στο γιό του το μοναδικό του περιουσιακό στοιχείο, ένα σπαθί. © Μουσείο Μπενάκη
Η διαθήκη που πρόλαβε να γράψει ο στρατηγός Γέωργιος Καραισκάκης μετά το θανάσιμο τραυματισμό του στο Φάληρο στις 22 Απριλίου 1827 ενώ προετοίμαζε μια μεγάλη επίθεση για την απελευθέρωση των πολιορκημένων στην Ακρόπολη των Αθηνών. Με το συγκλονιστικό αυτό έγγραφο ο ήρωας της επανάστασης κληροδοτεί στο γιό του το μοναδικό του περιουσιακό στοιχείο, ένα σπαθί. © Μουσείο Μπενάκη

 

Η σπάθα που δώρισε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στο συναγωνιστή του Θεόδωρο Λεονάρδο. © Μουσείο Μπενάκη
Η σπάθα που δώρισε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στο συναγωνιστή του Θεόδωρο Λεονάρδο. © Μουσείο Μπενάκη

 

Σημαία με την παράσταση της Ελλάδας στην μορφή της θεάς Αθηνάς και την επιγραφή Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ. Αρχικά ανήκε στο Θεόδωρο Κολοκοτρώνη ο οποίος την προσέφερε στον Κωνσταντίνο Δραγώνα μέλος της επιτροπής Ζακύνθου που υπηρέτησε τον αγώνα, διευκολύνοντας τις επαφές των Ελλήνων με την αγγλική διοίκηση. © Μουσείο Μπενάκη
Σημαία με την παράσταση της Ελλάδας στην μορφή της θεάς Αθηνάς και την επιγραφή Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ. Αρχικά ανήκε στο Θεόδωρο Κολοκοτρώνη ο οποίος την προσέφερε στον Κωνσταντίνο Δραγώνα μέλος της επιτροπής Ζακύνθου που υπηρέτησε τον αγώνα, διευκολύνοντας τις επαφές των Ελλήνων με την αγγλική διοίκηση. © Μουσείο Μπενάκη

 

Πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα. © Μουσείο Μπενάκη
Πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα. © Μουσείο Μπενάκη

 

Πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα. © Μουσείο Μπενάκη
Πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα. © Μουσείο Μπενάκη

 

Το τηλεσκόπιο του ναύαρχου Γιακουμάκη Τομπάζη (1782-1829) παραπέμπει στην πρώτη νικηφόρο αναμέτρηση του ελληνικού στόλου με τον τουρκικό στην Ερεσσό της Λέσβου στις 27 Μάιου 1821 η οποία εξασφάλισε στους Έλληνες τον έλεγχο του Αιγαίου. Δωρεά Φίλιππου Δραγούμη. © Μουσείο Μπενάκη
Το τηλεσκόπιο του ναύαρχου Γιακουμάκη Τομπάζη (1782-1829) παραπέμπει στην πρώτη νικηφόρο αναμέτρηση του ελληνικού στόλου με τον τουρκικό στην Ερεσσό της Λέσβου στις 27 Μάιου 1821 η οποία εξασφάλισε στους Έλληνες τον έλεγχο του Αιγαίου. Δωρεά Φίλιππου Δραγούμη. © Μουσείο Μπενάκη

 

Η πυξίδα του Ανδρέα Μιαούλη (1769-1835) αρχηγού των ναυτικών δυνάμεων της ελληνικής επανάστασης. Ανάμεσα στα πολλά ηρωικά κατορθώματα οι ναυμαχίες των Πατρών στις 20 Φεβρουαρίου 1822 και της Σούδας στις 31 Μαΐου  και 2 Ιουνίου 1825 ξεχωρίζουν οι απεγνωσμένες προσπάθειες ανεφοδιασμού του πολιορκημένου Μεσολογγίου. Δωρεά του Ύπατου Αρμοστή Κρήτης, πρίγκιπα Γεωργίου. © Μουσείο Μπενάκη
Η πυξίδα του Ανδρέα Μιαούλη (1769-1835) αρχηγού των ναυτικών δυνάμεων της ελληνικής επανάστασης. Ανάμεσα στα πολλά ηρωικά κατορθώματα οι ναυμαχίες των Πατρών στις 20 Φεβρουαρίου 1822 και της Σούδας στις 31 Μαΐου και 2 Ιουνίου 1825 ξεχωρίζουν οι απεγνωσμένες προσπάθειες ανεφοδιασμού του πολιορκημένου Μεσολογγίου. Δωρεά του Ύπατου Αρμοστή Κρήτης, πρίγκιπα Γεωργίου. © Μουσείο Μπενάκη

 

Προσωπικά αντικείμενα του Καποδίστρια. Η σφραγίδα του το κουμπί από την πόλη του και το παράσημο Αστέρας. Δωρεά Ειρήνης Μεταξά. © Μουσείο Μπενάκη
Προσωπικά αντικείμενα του Καποδίστρια. Η σφραγίδα του το κουμπί από την πόλη του και το παράσημο Αστέρας. Δωρεά Ειρήνης Μεταξά. © Μουσείο Μπενάκη

 

Προσωπικά αντικείμενα του Καποδίστρια. Η σφραγίδα του το κουμπί από την πόλη του και το παράσημο Αστέρας. Δωρεά Ειρήνης Μεταξά. © Μουσείο Μπενάκη
Προσωπικά αντικείμενα του Καποδίστρια. Η σφραγίδα του το κουμπί από την πόλη του και το παράσημο Αστέρας. Δωρεά Ειρήνης Μεταξά. © Μουσείο Μπενάκη

 

Πιστόλια με έκτυπη επίχρυση διακοσμητική επένδυση του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Δωρεά Πέτρου Μαυρομιχάλη. © Μουσείο Μπενάκη
Πιστόλια με έκτυπη επίχρυση διακοσμητική επένδυση του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Δωρεά Πέτρου Μαυρομιχάλη. © Μουσείο Μπενάκη

 

Πιστόλια με έκτυπη επίχρυση διακοσμητική επένδυση του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Δωρεά Πέτρου Μαυρομιχάλη. © Μουσείο Μπενάκη
Πιστόλια με έκτυπη επίχρυση διακοσμητική επένδυση του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Δωρεά Πέτρου Μαυρομιχάλη. © Μουσείο Μπενάκη

 

Χρυσή σφραγίδα του Διονυσίου Σολωμού (1798-1857) με το μονόγραμμα του στο κέντρο και περιμετρικά την επιγραφή VERUM AMO VERUM VOLO (=την αλήθεια αγαπώ, την αλήθεια θέλω). © Μουσείο Μπενάκη
Χρυσή σφραγίδα του Διονυσίου Σολωμού (1798-1857) με το μονόγραμμα του στο κέντρο και περιμετρικά την επιγραφή VERUM AMO VERUM VOLO (=την αλήθεια αγαπώ, την αλήθεια θέλω). © Μουσείο Μπενάκη

 

Χρυσή σφραγίδα του Διονυσίου Σολωμού (1798-1857) με το μονόγραμμα του στο κέντρο και περιμετρικά την επιγραφή VERUM AMO VERUM VOLO (=την αλήθεια αγαπώ, την αλήθεια θέλω). © Μουσείο Μπενάκη
Χρυσή σφραγίδα του Διονυσίου Σολωμού (1798-1857) με το μονόγραμμα του στο κέντρο και περιμετρικά την επιγραφή VERUM AMO VERUM VOLO (=την αλήθεια αγαπώ, την αλήθεια θέλω). © Μουσείο Μπενάκη

Δημοσιογράφος. Σπούδασε στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Πάντειου Πανεπιστήμιου (j.pantazopoulos@yahoo.gr)
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Έντβαρντ Μουνκ πέρα από την κραυγή του
Πώς η τέχνη του σπουδαίου Νορβηγού εξπρεσιονιστή που πέθανε σαν σήμερα το 1944 επηρέασε και επηρεάστηκε καθοριστικά από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα των αρχών του 20ού αιώνα
Οι εκθέσεις που θα παρουσιάσουν προσεχώς τα αθηναϊκά μουσεία και οι γκαλερί
Μια περιήγηση σε σημαντικές εικαστικές εκθέσεις που θα δούμε μέσα στους τρεις πρώτους μήνες του νέου έτους.
Η παρεξήγηση με τη Μέδουσα του Garbati
Πώς ένα γλυπτό που ξεκίνησε να φιλοτεχνείται το 2008 έφτασε να θεωρείται σύμβολο δικαιοσύνης για θύματα βιασμού και μια αλληγορία για την εποχή του #MeToo
Γιάννης Τσαρούχης: «Είμαι μαθητής του αττικού φωτός»
Αποσπάσματα από τρεις ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις του μεγάλου ζωγράφου και σκηνογράφου που γεννήθηκε σαν σήμερα, το 1910.
Μια έκθεση τέχνης ως βιντεο-αποτύπωμα στο YouTube
Η έκθεση «Αδράνεια» δίνει μια ενδιαφέρουσα εικόνα του τι σημαίνει να μην παραμένεις αδρανής εν μέσω της επιβεβλημένης από τον κορωνοϊό αδράνειας.
Στο κατεχόμενο Βαρώσι, τα έργα ενός καλλιτέχνη για ένα night club αποκαλύπτονται 46 χρόνια μετά
Η φωτογράφος και δημοσιογράφος Ελένη Παπαδοπούλου και η ιστορικός τέχνης Μαρίνα Χριστοδουλίδου φέρνουν στο φως τις τσιμεντογραφίες του επιφανούς Κύπριου καλλιτέχνη Χριστόφορου Σάββα από το εσωτερικό του διάσημου κέντρου διασκέδασης «Perroquet» στο Βαρώσι.
Ένα γιγάντιο τσιμεντένιο γλυπτό αιδοίου διχάζει ολόκληρη τη Βραζιλία
Πώς ένα γλυπτό εντυπωσιακών διαστάσεων γελοιοποίησε την ακροδεξιά φανφάρα των υποστηρικτών του Μπολσονάρου στην Βραζιλία.
Έτος Δάντη: Η Ιταλία ξεκινά τους εορτασμούς για τον μεγάλο δημιουργό της με μία ψηφιακή έκθεση στην Πινακοθήκη Uffizi
Νικόλαος Γύζης: «Λοιπόν ας ελπίζωμεν και ας ζητούμεν να είμεθα εύθυμοι!»
Σαν σήμερα, στις 4 Ιανουαρίου 1901, πεθαίνει στο Μόναχο ο Νικόλαος Γύζης, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα και εκπρόσωπος της «Σχολής του Μονάχου».
2 αθηναϊκές γκαλερί, 17 έργα τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν μέσα στο 2020, 1 συλλεκτικό τεύχος της LiFO
Δείτε τα 17 έργα με τα οποία οι γκαλερί The Breeder και Kalfayan εικονογράφησαν το τελευταίο τεύχος της LiFO. Δημιουργήθηκαν όλα μέσα στο παράξενο 2020, για το οποίο οι υπεύθυνοι των γκαλερί, Νάντια Γεραζούνη και Αρσέν Καλφαγιάν, κάνουν τον δικό τους απολογισμό.
Η μοναξιά και η απομόνωση του 2020 μέσα από τα έργα του Marcel Alcalá
Η ατομική έκθεση «Solita» του Μεξικανο-αμερικανού καλλιτέχνη στη Night Gallery του Λος Άντζελες περιλαμβάνει έργα που δημιουργήθηκαν τη χρονιά που φεύγει.
10 εικαστικές εκθέσεις θα θυμόμαστε από το 2020
Παρά τη γενική απορρύθμιση που προκάλεσε η πανδημία, το 2020 υπήρξε μία χρονιά πλούσια σε ενδιαφέροντα εικαστικά ερεθίσματα.
Ο Γιάννης Μόραλης πέταγε στα σκουπίδια ό,τι δεν του έβγαινε καλό, κυνηγώντας πάντα την τελειότητα
Αναδρομή στην πορεία του νεότερου ζωγράφου της γενιάς του '30, που πέθανε σαν σήμερα το 2009
Πάουλ Κλέε. Ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες των αρχών του εικοστού αιώνα
Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1879 ο Ελβετός ζωγράφος
Ο Ραέντ Γιασίν στη Στέγη με ένα ροκ μιούζικαλ για τη Μεσόγειο
Η ιδιότυπη πολυαισθητηριακή παράσταση του Λιβανέζου εικαστικού καλλιτέχνη, μουσικού και σκηνοθέτη, με τίτλο «The sea between my soul», που ήταν προγραμματισμένη για πρεμιέρα τον Μάρτιο στη Στέγη, κάνει τελικά πρεμιέρα στο ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση.
2 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
avatar
Ανώνυμος/η 25.3.2016 | 14:55
Ώπα, ώπα! Τι ειναι αυτο πανω απο το σταυρό στη σημαία του Κολοκοτρώνη; Ιλουμινάτι και ο Θεόδωρος; Μήπως η ελληνική επανάσταση ήταν σχέδιο των ιλουμινατι; Χαχαχαχα.
Maggelan Maggelan 26.3.2016 | 11:05
Μα είναι ιστορικά γνωστό ότι οι ιδρυτές της Φιλικής Εταιρείας ήταν Τέκτονες.
Λογικό να υπάρχουν σε κάποια αντικείμενα κάποια σύμβολα τους.
Δεν μπορείς να κάνεις επανάσταση χωρίς 'βοήθεια' από ισχυρούς. Οι οποίοι ισχυροί όταν ελευθερώθηκε η Ελλάδα πήραν (και παίρνουν ακόμα) την γερή προμήθεια.
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή