Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά

Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Η Έφη Σπύρου στην έκθεση «ΜΥ FINEST FABULOUS AND AMAZING MATH BOOK» σχολιάζει με μία δόση αυτοσαρκασμού και ποιητικού στοχασμού τη σχέση της τέχνης, της αγοράς και του θεάματος.
0



ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ κυκλοφόρησαν εικόνες από γνωστά σημεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Κύπρου, όπου μια κίτρινη ταινία με την επιγραφή «ART SCENE CRIME SOON» παράφραζε τη γνωστή κορδέλα που τοποθετείται για τον αποκλεισμό των χώρων όπου έχει λάβει χώρα κάποιο έγκλημα.

Περισσότερες πληροφορίες για τον «αυτουργό» του «εγκλήματος» δεν είχαμε μέχρι σήμερα, που το νεοκλασικό κτίριο στη συμβολή των οδών Σκουφά και Πινδάρου στο Κολωνάκι ετοιμάζεται να φιλοξενήσει μια νέα, open air εικαστική έκθεση, η οποία περιλαμβάνει μια in situ φωτογραφική εγκατάσταση και ένα ηχητικό μήνυμα που θα ακούγεται από το εσωτερικό του κτιρίου, του οποίου η πόρτα θα παραμείνει κλειστή σε όλη τη διάρκεια της έκθεσης. Η Έφη Σπύρου στην έκθεση «ΜΥ FINEST FABULOUS AND AMAZING MATH BOOK» σχολιάζει με μία δόση αυτοσαρκασμού και ποιητικού στοχασμού τη σχέση της τέχνης, της αγοράς και του θεάματος. 

Μιλώντας μας την ημέρα του στησίματος της εγκατάστασης, η Κύπρια καλλιτέχνις εξηγεί τι συνδέει τις δύο δράσεις, επιχειρεί έναν ενδιαφέροντα παραλληλισμό ανάμεσα στον κόσμο της μόδας (στον οποίο είχε επιτυχημένη θητεία, έχοντας αναδειχθεί Σταρ Κύπρος το 1995 και συνεργαστεί επί σειρά ετών με διεθνείς οίκους) και αυτόν της σύγχρονης τέχνης, στον οποίο αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά, έπειτα από τις σπουδές της στην ΑΣΚΤ, ενώ σχολιάζει και μια διαπίστωση που εξέφρασε πρόσφατα και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ορέστης Ανδρεαδάκης (το Ολύμπιον, το «σπίτι» του φεστιβάλ, όπως θα δείτε στις εικόνες, είναι ένα από τα σημεία στα οποία «παρενέβη» η Έφη με την κίτρινη ταινία), ότι δηλαδή το επόμενο διάστημα, δεδομένων των νέων συνθηκών, θα δούμε μια επιστροφή της τέχνης από τον ιδιωτικό στον δημόσιο χώρο, στον οποίο η τέχνη ανήκε από την απαρχή του ανθρώπου (τοιχογραφίες σε σπήλαια, αγάλματα) μέχρι τον Μεσαίωνα, όταν και «κλείστηκε» σε ιδιωτικούς χώρους και μουσεία.

Ο κόσμος της μόδας είναι στιγμιαία λαμπερός, σαν πυγολαμπίδα, με πολλά σκοτεινά κενά ανάμεσα. Η τέχνη έχει μια μαύρο-κίτρινη διάσταση, είναι ένα «φωτοπαίγνιον» που επίσης γεννιέται από τη σκιά. Οπότε βρίσκω ότι συνδιαλέγονται άμεσα και οι διαφορές τους είναι ελάχιστες.

— Ποια ανάγκη σε οδήγησε να εμπνευστείς και να σχεδιάσεις τη δράση «ART SCENE CRIME SOON» κατά τη διάρκεια της καραντίνας; Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισες στην υλοποίησή της;

Η ιδέα της δράσης γεννήθηκε με την αναβολή της ατομικής μου έκθεσης εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων του Covid-19. Μόλις μία εβδομάδα πριν από τα εγκαίνια αναγκάστηκα να παγώσω την παραγωγή του έργου μου, εφόσον όλοι οι συνεργάτες είχαν κάνει παύση εργασιών. Όσο περνούσαν οι μέρες, παρακολουθώντας τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και την περιθωριοποίηση καλλιτεχνών, χώρων τέχνης και πολιτισμού, ένιωσα την ανάγκη να ανοίξω έναν διάλογο με το κοινό και τους καλλιτέχνες, με ένα ποιητικό δρώμενο στην πόλη.

Άρχισα τον σχεδιασμό των ταινιών συσκευασίας «ART SCENE CRIME SOON» και δρομολόγησα την εκτύπωσή τους σε συνεργασία με μία εταιρεία στην Ιταλία. Κάποιες εβδομάδες μετά τις είχα στα χέρια μου και οργάνωσα την πρώτη δράση «έγκλημα» με τον Παύλο Μαυρικίδη, φίλο και κινηματογραφιστή. Ξεκινήσαμε αργά το βράδυ του Σαββάτου 25 Απριλίου και με ανεβασμένη την αδρεναλίνη –η αστυνόμευση ήταν υπερβολικά πιεστική με πολλούς ελέγχους– έγινε η πρώτη κάλυψη, ντύσιμο των εισόδων ή ολόκληρων κτιρίων που έχουν σχέση με τον πολιτισμό, στο κέντρο της Αθήνας: Μουσείο Μπενάκη, Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Kalfayan Gallery, CAN Gallery, Zoumboulakis Galleries, Cine Paris κ.ά. Οι δράσεις συνεχίστηκαν εντός της πόλης, σε αρχαιολογικούς χώρους όπως το Ηρώδειο, το Επτάθρονον, το μνημείο Φιλοπάππου, σε άλλους εμβληματικούς χώρους, όπως το Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών, αλλά και εκτός πόλης-συνόρων, στη Θεσσαλονίκη και στην Κύπρο.

Η δράση αναπτύσσεται μέσα από δύο άξονες: το μήνυμα και την εγκατάσταση. Το μήνυμα «ARΤ SCENE CRIME SOON», προερχόμενο από τη στρέβλωση του «crime scene do not cross», μετατρέπει μια ταινία απαγόρευσης σε ένα όριο που ενθαρρύνει. Εκφράζει ένα σαρκαστικό σχόλιο για ένα «έγκλημα» που δεν έγινε αλλά που θα γίνει, δίνοντας μια υπόσχεση. Η τοποθέτηση των ταινιών γίνεται κυρίως περιμετρικά των κτιρίων εμφανίζοντας αυτό το λεπτό φιλμ ως το όριο που προτείνεται να εγγραφεί το κάθε νέο έργο τέχνης.

  

Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Μουσείο Μπενάκη

— Με ποιον τρόπο συνδέεται η δράση με την ατομική σου έκθεση «MY FINEST FABULOUS AND AMAZING MATH BOOK»;

Η δράση «ART SCENE CRIME SOON» εγκαινιάζεται στο περίβλημα του νεοκλασικού κτιρίου στη γωνία Σκουφά και Πινδάρου και ενώ αναπτύσσεται εντός και εκτός πόλης, εντός και εκτός συνόρων, τελικά καταλήγει στο ίδιο κτίριο. Και οι δύο δράσεις εμφανίζουν ένα λεπτό φιλμ όπου γεννιέται το έργο-μήνυμα. Στην περίπτωση του «ART SCENE CRIME SOON» η ταινία προαναγγέλλει τη γέννηση ενός νέου «εγκλήματος» έργου, ενώ ταυτόχρονα είναι η ίδια ένα έργο αυτόνομο που αναδιπλώνεται και εξελίσσεται έξω από τις παραδοσιακές σχέσεις θεατή-έργου-καλλιτέχνη. Αντίστοιχα το «MY FINEST FABULOUS AND AMAZING MATH BOOK» είναι μια εγκατάσταση κυρίως από εικόνες-φιλμ τοποθετημένες στις βιτρίνες του κτιρίου, όπου το έργο γεννάει διαδράσεις, σε μια ελικοειδή πορεία, ανάμεσα στον θεατή-το έργο-τον καλλιτέχνη-το μοντέλο-το έργο-τον θεατή...

— Περίγραψέ μου με συντομία τι θα δούμε στην Πινδάρου και πόσο διαφορετική είναι αυτή η έκθεση από εκείνη που είχες σχεδιάσει αρχικά, πριν από την πανδημία.

Η εγκατάσταση «MY FINEST FABULOUS AND AMAZING MATH BOOK» αποτελείται από εφτά μεγάλες εκτυπώσεις οι οποίες τοποθετούνται στις βιτρίνες του κτιρίου και ένα ηχητικό ποίημα το οποίο θα ακούγεται από το εσωτερικό του. Στις τρεις βιτρίνες της Σκουφά τοποθετούνται δύο φωτο-περφόρμανς και ένα υφαντό πλεγμένο από μεζούρες-μανιφέστο, στην πόρτα βρίσκονται δύο εκτυπώσεις με κοντινά πλάνα χεριών που απεικονίζουν αριθμούς στη νοηματική γλώσσα των auction houses. Στις βιτρίνες της Πινδάρου τοποθετούνται δύο επιπλέον υφαντά-μανιφέστο, με φράσεις εμπνευσμένες από τη γλώσσα που χρησιμοποιείται σε άρθρα και διαφημίσεις περί τέχνης και art investments, διαλέξεις art marketers και σε παλιά μανιφέστο καλλιτεχνών, πάντα με έναν αέρα αυτοσαρκασμού (επηρεασμένη και από τη μόδα, στην οποία υπήρξα για πολλά χρόνια).

Αυτή η εγκατάσταση διαφέρει από αυτήν που σχεδίασα αρχικά στο ότι δεν υπάρχει πρόσβαση στο εσωτερικό του κτιρίου. Αυτό, βέβαια, στη διάρκεια του αυτοπεριορισμού λειτούργησε θετικά για το έργο, απαλλάσσοντάς το από περιττά στοιχεία και δίνοντάς του έναν πιο παιγνιώδη και αεικίνητο χαρακτήρα.

Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Από το στήσιμο της εγκατάστασης στην Πινδάρου. Φωτο: Αναστασία Παπαδάκη

— Επί της ουσίας πρόκειται για μια open air εικαστική έκθεση, ενώ είναι σίγουρο ότι το προσεχές διάστημα θα ακολουθήσουν κι άλλες, δεδομένων των συνθηκών και της ανάγκης εκμετάλλευσης του δημόσιου χώρου. Πώς βλέπεις εσύ αυτήν τη μετακίνηση από το ιδιωτικό στο δημόσιο και πώς σκοπεύεις να την ενσωματώσεις στην τέχνη σου;

Αυτό που είναι αναγκαίο είναι να επαναπροσδιορίσουμε την ίδια τη φύση του έργου τέχνης – είτε δημόσιου είτε ιδιωτικού. Η εγκατάστασή μου σε έναν ανοιχτό χώρο έγινε συνειδητά και πριν από τα περιοριστικά μέτρα για να αναδείξω και να επιδείξω αυτή την πολύ λεπτή γραμμή, αυτό τον λεπτό, σχεδόν ανεπαίσθητο χώρο όπου γεννιέται το έργο τέχνης.

— Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να μεταπηδήσεις από τον λαμπερό, αλλά συχνά εφήμερο, κόσμο της μόδας στην εσωτερικότητα και το άχρονο της τέχνης; Υπάρχουν συνδετικοί κρίκοι ανάμεσα στους δύο χώρους;

Ο κόσμος της μόδας είναι στιγμιαία λαμπερός, σαν πυγολαμπίδα, με πολλά σκοτεινά κενά ανάμεσα. Η τέχνη έχει μια μαύρο-κίτρινη διάσταση, είναι ένα «φωτοπαίγνιον» που επίσης γεννιέται από τη σκιά. Οπότε βρίσκω ότι συνδιαλέγονται άμεσα και οι διαφορές τους είναι ελάχιστες. Η πραγματική δημιουργία, όταν βρίσκεται σε διάλογο με την ουσία των πραγμάτων, είναι σε όλους τους τομείς ίδια. Σε τι διαφέρει ο Alexander McQueen από τον Edgar Alla Poe, τον Hitchcock και τον Anselm Kiefer;

Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Ηρώδειο
Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Ολύμπιον
Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Από το στήσιμο της εγκατάστασης στην Πινδάρου. Φωτο: Χρήστος Φουσέκης
Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Από το στήσιμο της εγκατάστασης στην Πινδάρου. Φωτο: Χρήστος Φουσέκης

Έφη Σπύρου - MY FINEST FABULOUS AND AMAZING MATH BOOK

Σκουφά και Πινδάρου, Κολωνάκι

12 Ιουνίου-12 Ιουλίου 2020

Φωτογραφία-editing: Μαρία Σιόρμπα

Make up-hair: Γιάννης Σίσκος

Ήχος-video editing: Μάνος Γεωργακόπουλος

Video camera: Αναστασία Παπαδάκη

Φωτογραφίες εγκατάστασης: Χρήστος Φουσέκης

Ευγενική υποστήριξη: Γιάννης Περρωτής, Ορέστης Ανδρεαδάκης

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Σχεδόν τελείωσα τα έργα για όλες τις εκθέσεις μου μέχρι το 2300»: Ο Στέφανος Ρόκος ζωγράφισε το lockdown

Εικαστικά / «Σχεδόν τελείωσα τα έργα για όλες τις εκθέσεις μου μέχρι το 2300»: Ο Στέφανος Ρόκος ζωγράφισε το lockdown

Ο ζωγράφος που είχε συνεργαστεί με τον Nick Cave στο πρότζεκτ «No more shall we part» συμμετέχει τώρα στην ομαδική έκθεση «Επιβεβαιώνοντας τη ζωή» της γκαλερί Ζουμπουλάκη, με έργα από την καραντίνα.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ
Τα μουσεία της Αθήνας ανοίγουν ξανά

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τα μουσεία της Αθήνας ανοίγουν ξανά

Οι επιμελητές και οι υπεύθυνοι εννέα μεγάλων μουσείων της πόλης, που ανοίγουν ξανά από τη Δευτέρα 15/6, επιλέγουν ένα εμβληματικό έκθεμα από τις μόνιμες συλλογές τους, που αξίζει να ανακαλύψουμε εκ νέου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Ένας Ένας» στο σύμπαν των μικρών αφηγήσεων του Απόστολου Γεωργίου

Εικαστικά / «Ένας Ένας» στο σύμπαν των μικρών αφηγήσεων του Απόστολου Γεωργίου

Στα νέα έργα του Απόστολου Γεωργίου, μέσα από μερικές απλές και σύντομες «μυθολογίες» της καθημερινής ζωής, ξεπηδά η βαθύτερη υπαρξιακή αναταραχή που μας προξενεί η ευάλωτη οντότητά μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ