Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Τα παιδιά και οι ενήλικες, οι άνθρωποι και οι θεοί, οι ψυχές και οι ζωντανοί, η ζωή και ο θάνατος…. Καθετί έχει «σύνορα» και μπορούμε να κατανοήσουμε την ουσία των πραγμάτων μόνο όταν κοιτάζουμε στην μέση των συνόρων, εκεί που δεν υπάρχει το άσπρο και το μαύρο...."Evolution of the Arbitrator", mixed media, acrylic oil, stickers, medium, mounted on panel ©Hikari Shimoda
0

Η έκθεση «Children on the Edge» της Hikari Shimoda ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό αυτό το Σάββατο στο Los Angeles και συγκεκριμένα στην Corey Helford Gallery. Βλέποντας τα νέα έργα της το πρώτο που παρατηρώ είναι οι δυο λέξεις γραμμένες με ελληνικούς χαρακτήρες: «Σεραφείμ» και «Χερουβείμ». Εάν και βρίσκεται λίγες ώρες πριν το opening στον πυρετό των προετοιμασιών, η Γιαπωνέζα καλλιτέχνης μου απαντά άμεσα στην ερώτηση μου για το έργο «Evolution of the Arbitrator» μέσω της μάνατζερ της.

«O πρωταγωνιστής της δουλειάς μου είναι το Χερουβείμ, το φτερωτό πλάσμα της Βίβλου που παρακολουθεί τον Θεό. Το Χερουβείμ έχει να κάνει με «έναν άγγελο της νοημοσύνης που θα μπορούσε να δείξει την ύπαρξη του Θεού». Αυτός ο άγγελος έχει τρία φτερά που αντιπροσωπεύουν την νοημοσύνη της καθαρής Φωτεινότητας», μου επισημαίνει και συνεχίζει αναλύοντας την ιδέα πίσω από το έργο της.

Οι παιδικές φιγούρες στις δουλειές της είναι το μέσο για να εκφράσει την ανάγκη της να δούμε όλους τους ανθρώπους του πλανήτη μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα.

«Ο Θεός αναδύεται από την κατάθλιψη των ανθρώπινων υπάρξεων, έπειτα ο Θεός θα καταστρέψει στο τέλος τους ανθρώπους. Αυτό έχει υπάρξει ένα σημαντικό θέμα των δημιουργιών μου για μεγάλο χρονικό διάστημα, και με την νέα μου δουλειά προσπαθώ να μετατοπίσω το θέμα στους «ανθρώπους που εξελίχτηκαν σε τέτοιο βαθμό ώστε να πλησιάσουν το Θεό. Οι άνθρωποι τώρα έχουν την υψηλή νοημοσύνη- το ίδιο είδος δύναμη που έχει ο Θεός- και τελικά μπορούν να δουν την ύπαρξη του Θεού. Με ποιο τρόπο λοιπόν θα τους κρίνει ο Θεός;» καταλήγει.

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
"Life of the Death", mixed media, acrylic oil, stickers, medium, mounted on panel ©Hikari Shimoda

Στην συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο LIFO.gr τέτοιες μέρες πριν ένα χρόνο είχε εκφράσει την ανάγκη της τα ερωτήματα που θέτουν τα έργα της, να αφορούν όλους τους ανθρώπους. Να εξαλείψει τα εμπόδια που επιβάλλονται από τις ταμπέλες της φυλής και της χώρας. Η πρόθεση της είχε εκφραστεί με τα πορτραίτα παιδιών του «Nobody». Ποιο ερώτημα θέλει να θέσει μέσω του  «Children on the Edge» στην ανθρωπότητα;

«Η εξέλιξη των ανθρώπων βασίζεται σε εκείνο το είδος της νοημοσύνης που θα σώσει τον κόσμο ή σε εκείνο που θα τον καταστρέψει; Μέσα από την δουλειά μου, προσπαθώ να σκεφτώ για αυτό το οποίο έρχεται έπειτα από την ολοκλήρωση της εξέλιξης των ανθρώπων».

Οι παιδικές φιγούρες στις δουλειές της είναι το μέσο για να εκφράσει την ανάγκη της να δούμε όλους τους ανθρώπους του πλανήτη μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα.

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Children of this planet ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Children on this planet ©Hikari Shimoda

«Τα παιδιά και οι ενήλικες, οι άνθρωποι και οι θεοί, οι ψυχές και οι ζωντανοί, η ζωή και ο θάνατος…. Καθετί έχει "σύνορα" και μπορούμε να κατανοήσουμε την ουσία των πραγμάτων μόνο όταν κοιτάζουμε στην μέση των συνόρων, εκεί που δεν υπάρχει το άσπρο και το μαύρο. Το σήμερα είναι η συνέπεια των συνόρων του παρελθόντος και του μέλλοντος» καταλήγει.

Εάν δεις την δουλειά της μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα, χωρίς να είσαι απόλυτος, στην γκρίζα ζώνη όπου μόνο εκεί μπορείς να αντιληφθείς την ματαιότητα της ζωής, την κοινή μας μοίρα και να γίνεις λίγο πιο συμπονετικός με τον διπλανό σου, η Hikari Shimoda θα έχει πετύχει τον στόχο της.

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
"Neo Raigou zu"mixed media, acrylic oil, stickers, medium, mounted on panel ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
14 years old, Children on the edge©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Where abouts of God ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Η εξέλιξη των ανθρώπων βασίζεται σε εκείνο το είδος της νοημοσύνης που θα σώσει τον κόσμο ή σε εκείνο που θα τον καταστρέψει; Children on the edge ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
where abouts of God ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
©Hikari Shimoda

Ευχαριστούμε την Cora, μάνατζερ της Hikari Shimoda, καθώς και την υπεύθυνη τύπου Aaron για την βοήθεια τους και την άμεση ανταπόκριση

Όλες οι εικόνες παραχωρήθηκαν από την Corey Helford Gallery και την υπεύθυνη τύπου της Hikari Shimoda στο LIFO.gr για αποκλειστική χρήση. Δεν επιτρέπεται η αναδήμοσιευσή τους χωρίς την άδεια τους.

Info

H έκθεση της Hikari Shimoda  ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό το Σάββατο 13 Ιανουαρίου στην Gallery 1 της Corey Helford Gallery (571 S Anderson St (Enter on Willow St) του Los Angeles στις 7 το απόγευμα. Στον ίδιο χώρο θα παρουσιαστούν έργα της Pip & Pop. Η  έκθεση θα διαρκέσει μέχρι της 17 Φεβρουαρίου.

Hikari Shimoda

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Η Όπυ Ζούνη και πέντε ακόμη γυναικείες φωνές που έδωσαν ψυχή στη γεωμετρική αφαίρεση

Το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη ανοίγει το φθινοπωρινό εικαστικό του πρόγραμμα με μια έκθεση αφιερωμένη σε έξι πρωτοπόρες καλλιτέχνιδες της αφαίρεσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ