Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων

Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Vincent van Gogh,” 2007. © Matthias Schaller
0

O φωτογράφος Matthias Schaller πέρασε τα τελευταία οκτώ χρόνια, καταγράφοντας τις παλέτες μερικών από τους σπουδαιότερους ζωγράφους στην Ιστορία της Τέχνης - του Βαν Γκογκ, του Ματίς, του Πικάσο και του Μπέικον, για να αναφέρουμε κάποιους.

Μέχρι σήμερα έχει φωτογραφίσει περισσότερες από 200 παλέτες 70 καλλιτεχνών, τις οποίες βρίσκει από πληροφορίες που του δίνουν ιστορικοί τέχνης, φίλοι που έτυχε να δουν κάποια απ' αυτές σε κάποια έκθεση ή από τα ιδρύματα των ίδιων των καλλιτεχνών.

Αυτό που αναδύεται από τις φωτογραφίες του είναι το αφηρημένο πορτρέτο του κάθε καλλιτέχνη. Κάθε παλέτα δείχνει τον τρόπο που χρησιμοποιεί το χρώμα ο ζωγράφος, την πινελιά του και την αίσθησή του για τον χώρο.

Ο Schaller είναι αυστηρός στη μεθοδολογία του και αντιμετωπίζει κάθε παλέτα ως κλινικό δείγμα. Αυτό που αναδύεται από τις φωτογραφίες του είναι το αφηρημένο πορτρέτο του κάθε καλλιτέχνη. Κάθε παλέτα δείχνει τον τρόπο που χρησιμοποιεί το χρώμα ο ζωγράφος, την πινελιά του και την αίσθησή του για τον χώρο.

«Μου αρέσουν τα αντικείμενα ή οι χώροι που μπορώ να χρησιμοποιήσω μεταφορικά για να μιλήσω σχετικά με κάτι που δεν βλέπουμε, αλλά όλοι έχουμε στο μυαλό μας μέσα από την εκπαίδευσή μας». λέει ο Schaller.

Οι επισκέπτες της φετινής Μπιενάλε Βενετίας έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν από κοντά, τις παλέτες πολλών αγαπημένων καλλιτεχνών, στο Giorgio Cini Foundation, όπου πραγματοποιείται έκθεση με μεγάλης κλίμακας εικόνες του Schaller. Η σειρά τιτλοφορείται «Das Meisterstück» και αυτόν τον μήνα κυκλοφορεί η μονογραφία της.

Η έκθεση «Das Meisterstück» θα παρουσιαστεί μέχρι τις 7 Ιουνίου στο Giorgio Cini Foundation στο νησί του San Giorgio Maggiore, στη Βενετία. Περισσότερες πληροφορίες στο cini.it. Πληροφορίες για τη μονογραφία «Das Meisterstück» στο matthiasschaller.com.

Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Francis Bacon,” 2007. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Marc Chagall,” 2013. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Edgar Degas,” 2013. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Yves Klein,” 2008. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Joan Miró,” 2007. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Henri Matisse,” 2007. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Claude Monet,” 2007. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“J.M.W. Turner,” 2013. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Edvard Munch,” 2008. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Pierre-Auguste Renoir,” 2007. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Pablo Picasso,” 2007. © Matthias Schaller
Πώς ήταν οι παλέτες των σπουδαιότερων ζωγράφων Facebook Twitter
“Cy Twombly,” 2007. © Matthias Schaller
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ