Ο Mario Volante δίνει ξανά ζωή σε ποδήλατα άλλων δεκαετιών

Ο Mario Volante δίνει ξανά ζωή σε ποδήλατα άλλων δεκαετιών Facebook Twitter
Δεν είναι μια δουλειά τυποποιημένη, είναι μια τέχνη, δεν είναι φασόν, γι' αυτό κι εγώ δεν μπορώ να κάνω πάνω από δεκατρία ποδήλατα τον χρόνο.
0

Ο Μάριος Φωτόπουλος ή, αλλιώς, Volante δεν είναι ποδηλατάς. Όπως λέει, άλλωστε, δεν έχει τις γνώσεις για να κατασκευάσει ποδήλατα από το μηδέν. Αυτό που κάνει, όμως, εδώ και μερικά χρόνια με μεγάλη επιτυχία, μέσα σε ένα βουλκανιζατέρ στον Υμηττό, είναι να παίρνει ποδήλατα που φαίνονται άχρηστα και να τα αναπαλαιώνει, φέρνοντάς τα ακριβώς στη μορφή που είχαν όταν βγήκαν από το εργοστάσιο.

Καθένα έχει τη δική του ξεχωριστή ιστορία. Μοντέλα της δεκαετίας του '40, του '50 και του '60, που στο πέρασμα του χρόνου έχουν γίνει αγνώριστα, τα φέρνουν στο εργαστήρι του άνθρωποι που για τους δικούς τους λόγους θέλουν να τα δουν ξανά με την όψη που είχαν κάποτε.

«Από πολύ μικρή ηλικία θυμάμαι τον εαυτό μου να ασχολείται με το ποδήλατο. Στα δέκα μου είχα ένα αυτοσχέδιο συνεργείο με τους φίλους μου, που το λέγαμε "Το χρυσό γρανάζι". Μαζεύαμε διάφορα ποδήλατα που ήταν παρατημένα στη γειτονιά, τα λύναμε, παίρναμε τα ανταλλακτικά και φτιάχναμε τα ποδήλατα άλλων παιδιών» λέει. Από τότε που στα 14 του σταμάτησε το σχολείο και δούλεψε στο βουλκανιζατέρ του πατέρα του, ο Μάριος είχε επαφή με τον χώρο και ήξερε να χρησιμοποιεί τα εργαλεία της δουλειάς. Xρόνια αργότερα θα έφτιαχνε το πρώτο του ποδήλατο μέσα στο μαγαζί, που είχε περάσει πια στα χέρια του.

Όταν κάποιος μου φέρει ένα ποδήλατο που είχε στην παιδική του ηλικία ή ένα που ήταν του πατέρα του ή του παππού του, τον οποίο έχει χάσει, και το ξανακάνω όπως ήταν, το βλέμμα που παίρνει εκείνη τη στιγμή, η αύρα του, είναι κάτι μαγικό.


«Το '13 έφτιαξα το πρώτο μου ποδήλατο. Είχαμε κρίση, είχα ελεύθερο χρόνο και έπρεπε να τον εκμεταλλευτώ, να κάνω κάτι δημιουργικό, κάτι που μου αρέσει» συνεχίζει. «Με βλέπει ένας γείτονας, μου χαρίζει δυο ποδήλατα και τα φτιάχνω. Το πρώτο το πούλησα για πλάκα. Μπήκε ένας πελάτης μέσα, μου είπε "δώσε μου το ποδήλατο να πάω στη δουλειά μέχρι να αλλάξεις τα λάστιχα και θα γυρίσω". Όταν γύρισε, με ρώτησε "πόσο το δίνεις;".

Ο Mario Volante δίνει ξανά ζωή σε ποδήλατα άλλων δεκαετιών Facebook Twitter
Πριν
Ο Mario Volante δίνει ξανά ζωή σε ποδήλατα άλλων δεκαετιών Facebook Twitter
Μετά


Αναπαλαίωση είναι το να φέρεις ένα ποδήλατο ή αντικείμενο στην αρχική του μορφή. Έχω διώξει αρκετό κόσμο που μου ζητάει, για παράδειγμα, να κάνω ένα ποδήλατο μοβ. Δεν βάφω ένα ποδήλατο με χρώμα στο οποίο δεν έβγαινε, γιατί έτσι διαστρεβλώνεται η ιστορία του κλασικού ποδηλάτου. Αισθάνομαι ότι είμαι υπεύθυνος γι' αυτή και προσπαθώ να το κάνω ακριβώς όπως ήταν. Επειδή τα ποδήλατα δεν έχουν αρχείο, όπως τα αμάξια, πρέπει να το ψάξεις διαφορετικά. Οπότε, εγώ ψάχνω και αγοράζω από το εξωτερικό παλιές διαφημίσεις ποδηλάτων, οι οποίες έχουν τις εικόνες τους, και από αυτές καταλαβαίνω τα ανταλλακτικά που έχουν τα ποδήλατα.


Αναλαμβάνω ένα ποδήλατο εξ ολοκλήρου. Θα το βάψω, θα το ακτινολογήσω, θα κάνω την έρευνα, θα σχεδιάσω τα αυτοκόλλητα. Πριν ξεκινήσω, σχεδιάζω ένα ποδήλατο, κοιτάω πού ακριβώς ήταν τα γραφικά, για να τα κάνω στο ίδιο σημείο. Είναι χρονοβόρο, αλλά προσπαθώ να το κάνω όσο πιο πιστό γίνεται. Και οι βίδες που θα βάλω σε ένα ποδήλατο της δεκαετίας του '50 πρέπει να είναι με ίσιο κατσαβίδι, γιατί τότε δεν είχαν σταυρωτό. Δεν ασχολούμαι με ποδήλατα του '90 και μετά γιατί σε αυτά έχει χαθεί η ομορφιά και η μαγεία πια. Σκέψου ότι τα σήματα που έχουν μπροστά, μετά έγιναν αυτοκόλλητα.


Όταν κάποιος μου φέρει ένα ποδήλατο που είχε στην παιδική του ηλικία ή ένα που ήταν του πατέρα του ή του παππού του, τον οποίο έχει χάσει, και το ξανακάνω όπως ήταν, το βλέμμα που παίρνει εκείνη τη στιγμή, η αύρα του, είναι κάτι μαγικό. Δεν έχει να κάνει με τα χρήματα. Εννοείται ότι παίρνω χρήματα, αλλά με τις εργατοώρες που καταναλώνω, αυτό που κάνω δεν με συμφέρει καθόλου. Αν έκανα μηχανές ή αυτοκίνητα, θα έβγαζα πολλά λεφτά, γιατί το ποδήλατο έχει περιορισμένο κοινό στην Ελλάδα. Αλλά ένα πρότζεκτ το παίρνω μαζί μου. Θα φτιάχνω κάτι για έναν μήνα και όταν πάω σπίτι, θα είναι στο μυαλό μου.

Ο Mario Volante δίνει ξανά ζωή σε ποδήλατα άλλων δεκαετιών Facebook Twitter
Έχω διώξει αρκετό κόσμο που μου ζητάει, για παράδειγμα, να κάνω ένα ποδήλατο μοβ. Δεν βάφω ένα ποδήλατο με χρώμα στο οποίο δεν έβγαινε, γιατί έτσι διαστρεβλώνεται η ιστορία του κλασικού ποδηλάτου.


Προσπαθώ να τα σώσω. Αν μια σέλα δεν σώζεται, θα ψάξω να βρω πού υπάρχει παγκοσμίως και θα την παραγγείλω. Εννοείται ότι κάθε ποδήλατο έχει και μια αναποδιά. Εκεί είναι και η μαγεία. Δεν είναι μια δουλειά τυποποιημένη, είναι μια τέχνη, δεν είναι φασόν, γι' αυτό κι εγώ δεν μπορώ να κάνω πάνω από δεκατρία ποδήλατα τον χρόνο. Η χρονιά μου τώρα είναι κλεισμένη. Ένα ποδήλατο παίρνει περίπου 120 εργατοώρες, χωρίς βέβαια να υπάρχει κάτι στάνταρ χρονικά.

Συνήθως έρχονται ποδήλατα των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν φύγει απ' τη ζωή και τα φτιάχνουν οι άνθρωποι που έμειναν πίσω, για να τους τιμήσουν. Έχω κάνει ποδήλατο από άνθρωπο που είχε φύγει από τη ζωή και όταν το έστειλα στους δικούς του, άρχισαν όλοι να κλαίνε γιατί πετάχτηκε η θεία και είπε: "Έτσι ήταν το ποδήλατο όταν το είχε πάρει ο παππούς". Έχω κάνει αναπαλαίωση στο ποδήλατο ενός βαριά άρρωστου, που όταν ήρθε να το παραλάβει, μου είπε "έχω να νιώσω πολύ καιρό τόσο καλά". Έχω φτιάξει ποδήλατο bmx της δεκαετίας του '80, που κάποιος το είχε ως πιτσιρικάς, μεγάλωσε, έκανε παιδί και ήθελε να του το δώσει.

Είναι μια μαγεία όλο αυτό. Είμαι συλλέκτης. Ζω το όνειρό μου. Στόχος μου είναι να κάνω ένα μουσείο ποδηλάτου, γι' αυτό έχω μαζέψει διάφορα ποδήλατα, αλλά στην Ελλάδα είναι κάτι πολύ "κουλό" για να το υλοποιήσεις.


Νιώθω ότι είμαι υπεύθυνος για την ιστορία του κλασικού ποδηλάτου και πρέπει οι αναπαλαιώσεις μου να είναι πιστές. Οι επόμενες γενιές θα δουν τα ποδήλατα που έχω φτιάξει και αυτά θα σώσουν την ιστορία. Ο επόμενος Mario Volante, μετά από 60-70 χρόνια, θα βρίσκει τα δικά μου ποδήλατα και θα προσπαθεί να τα αναπαλαιώσει ξανά».

Ο Mario Volante δίνει ξανά ζωή σε ποδήλατα άλλων δεκαετιών Facebook Twitter
Πριν
Ο Mario Volante δίνει ξανά ζωή σε ποδήλατα άλλων δεκαετιών Facebook Twitter
Μετά
Ο Mario Volante δίνει ξανά ζωή σε ποδήλατα άλλων δεκαετιών Facebook Twitter
Ο Mario Volante δίνει ξανά ζωή σε ποδήλατα άλλων δεκαετιών Facebook Twitter
Ο Mario Volante δίνει ξανά ζωή σε ποδήλατα άλλων δεκαετιών Facebook Twitter

Ο Mario Volante δίνει ξανά ζωή σε ποδήλατα άλλων δεκαετιών Facebook Twitter
 

Urban Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Ψυχή & Σώμα / Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Τι ακριβώς αναζητούν όσοι συμμετέχουν σε retreats ευεξίας; Πρόκειται για απόδραση ή επιστροφή σε κάτι πιο αυθεντικό; Είναι μόνο για ευκατάστατους ξένους τουρίστες ή υπάρχουν προτάσεις και για τους «κανονικούς» ανθρώπους; Απαντά η δημιουργός των Fykiada Retreats, Άννα Μαρτίνου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Living / Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Ξέρουμε όλοι ότι προσφέρει τριπλό όφελος: προστατεύει την επιδερμίδα από το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύει τη σύνθεση κολλαγόνου και συμβάλλει στην ομοιογένεια του τόνου, μειώνοντας σταδιακά δυσχρωμίες και σημάδια από τον ήλιο. Δεν υπόσχεται. Δουλεύει.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την Devin Halbal, την πιο viral tiktoker του πλανήτη, στο κέντρο της Αθήνας

Devin Halbal / «Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την πιο viral TikToker του πλανήτη στο Σύνταγμα

Τα βίντεό της την έχουν κάνει πασίγνωστη στο ελληνικό κοινό. Άλλοι αγαπούν την Devin Halbal σαν θεά κι άλλοι δεν μπορούν ούτε να την ακούν. Το απόγευμα της περασμένης Κυριακής έκανε την εμφάνισή της στο κέντρο της πόλης. Την ακολουθήσαμε.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Plāsmata 3 / Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Συζητήσεις για τους ανθρώπους, τα φυτά, τα ζώα και τα πουλιά που αποτελούν το οικοσύστημα του Πεδίου του Άρεως αλλά και για τις μεγάλες και μικρές ιστορίες που απαρτίζουν την πολιτισμική και κοινωνική του πραγματικότητα.
M. HULOT