Αν το Τ9 ήταν άνθρωπος, θα ήταν παίκτης ριάλιτι ή mansplainer

Αν το Τ9 ήταν άνθρωπος, θα ήταν παίκτης από ριάλιτι, η «ψυχή του πάρτι», ή mansplainer. Facebook Twitter
Το Τ9 είναι μια εφαρμογή, και όπως κάθε τεχνολογικό επίτευγμα, έτσι και αυτό έχει μια evil πτυχή, θέλει να εξελιχθεί με απώτερο σκοπό να αντικαταστήσει το ανθρώπινο.
0

ΠΟΛΛΟΙ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΙ ΛΕΝΕ πως η γλώσσα είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Επεκτείνοντας τη διατύπωσή τους, εγώ υποστηρίζω πως το autocorrect είναι ο ορισμός του «ζωντανού», έχει παλμό 72 bpm και, για να είμαι ειλικρινής, όχι απλά ζει αλλά και βασιλεύει, αποκτώντας οριακά ανθρωπόμορφες εγωιστικές συμπεριφορές.

Ενώ ο μοναδικός λόγος ύπαρξής του θα έπρεπε να είναι η αυτόματη διόρθωση ορθογραφικών λαθών, με λίγες χρήσεις διαπιστώνει κανείς πως εμείς οι άνθρωποι εντέλει διορθώνουμε περισσότερο το Τ9, παρά αυτό εμάς, καθώς είτε παρεμβαίνει στο περιεχόμενο του μηνύματος, είτε επιμένει όταν δεν το εμπιστευόμαστε, είτε δημιουργεί συνεχώς αμήχανα επικοινωνιακά ατυχήματα. 

Αθώα μηνύματα γεμάτα διάθεση, όπως «Κερνάω», που είχαν ως προορισμό το chat της μαμάς μου, με το χεράκι του διορθωτή δημιούργησαν ανησυχίες, μιας και με ήθελε να «Ξερνάω».

Παρατηρώντας το ιστορικό των προσωπικών μου επικοινωνιακών ευτράπελων, θεωρώ πως το Τ9 μόνο βοηθητικό δεν υπήρξε, δηλαδή αν τον έπαιρνα στο γάμο μου, θα μου λέγε και του χρόνου.

Χιλιάδες επαγγελματικά mail «οne sec» που σαν χαμαιλέοντες μεταμορφώθηκαν σε σεξουαλικές προτάσεις «one sex», αθώα μηνύματα γεμάτα διάθεση, όπως «Κερνάω», που είχαν ως προορισμό το chat της μαμάς μου, με το χεράκι του διορθωτή δημιούργησαν ανησυχίες, μια και με ήθελε να «Ξερνάω», φιλοφρονήσεις αγοριών που είχαν ως αφετηρία το «έχεις ματάρες» και κατέληξαν σε φιλοφρονήσεις τηλεκοντρόλ «έχεις μπαταρίες» είναι λίγες από τις πολλές αφηγήσεις που επιβεβαιώνουν τη δυσλειτουργική περίπτωση του Τ9.

Έχω δει μέχρι και ένα απλό «Haha» να διορθώνεται σε «Shabaka», γιατί, εννοείται, ποιος δεν γελάει κάνοντας επίκληση σε έναν Αιγύπτιο Φαραώ, Τουταγχαμών – ωχ, συγγνώμη για το γελάκι. Μιλάμε για ανεξέλεγκτα γλωσσικά makeover, που σε σχέση με τις επιλογές που μας δίνει το Τ9 θα ήταν προτιμότερο να γράφαμε μεθυσμένοι ή με βρεγμένη οθόνη, έστω.

Σε μια πιο παρατραβηγμένη σκέψη, πιστεύω πως το Τ9 είναι ύπουλο, τοξικό και καταστροφέας σχέσεων. Το Τ9 αν ήταν άνθρωπος θα ήταν ο κλασικός παίκτης από ριάλιτι, που επιμένει να παρερμηνεύει τους διαλόγους, έχει ψύχωση με το σεξ και είναι αγγελιοφόρος των ψεύτικων ειδήσεων. Και όσο το Τ9 ξερνάει... και ΚΕΡΝΑΕΙ πόνο, τόσο περισσότερο αναγκαζόμαστε εξαιτίας του να απολογηθούμε: «Όχι, στο ορκίζομαι, δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο, άκουσε με one sex». 

Αν το Τ9 ήταν άνθρωπος, θα ήταν παίκτης από ριάλιτι, η «ψυχή του πάρτι», ή mansplainer. Facebook Twitter

Αλλά όπως και ο κακεντρεχής παίκτης των ριάλιτι παραμένει για καιρό λες και έχει άγκυρα στο σπίτι, κάνοντας τους τηλεθεατές να απορούν γιατί, έτσι και το Τ9 εδραιώνεται. Το Τ9, όσο και να προσπαθώ να το υποβαθμίσω, ανατινάζει όλα τα ευκαταφρόνητα οδοφράγματα που του τοποθετώ, και καθιερώνεται στα περισσότερα smartphones, δικαίως, γιατί είναι αρκετά λειτουργικό και εύχρηστο, έως και σωτήρας για άτομα με δυσλεξία, με αδέξιους αντίχειρες ή ανορθόγραφους.

Δεν χρειάζεται να ανοίξετε το λεξικό τσέπης ή να γκουγκλάρετε για να απαντήσετε σε ένα μήνυμα της στιγμής, μήτε να ταπεινωθείτε και να ξεγυμνωθείτε μπροστά στον διαδικτυακό κόσμο και να φανεί ότι δεν είστε δεξιοτέχνης χειριστής της ελληνικής γλώσσας, και να αποκαλυφθεί πως τελικά δεν είστε ο πρύτανης που φαντάζεται η μαμά σας μετά το πτυχίο. Υπάρχει μπουντρωμένος στο κινητό σου ένας ψηφιακός Μπαμπινιώτης, και αυτό αναμφίβολα είναι μια μεγάλη χρονική και χωρική πολυτέλεια.

Αλλά άραγε είναι τόσο φιλάνθρωπο το Τ9 που προσφέρει αφειδώς τις γλωσσικές του δεξιότητες; Μήπως πίσω από το ανθρωπιστικό του προσωπείο ξεπροβάλλει ο ναρκισσισμός του Ξερόλα; Τηρώντας την ίδια καχύποπτη γραμμή της αρχικής μου θέσης, θεωρώ πως ο κορέκτορας είναι η ψυχή του πάρτι, το παιδί που είχε την εγωιστική ανάγκη να διορθώσει δυνατά τους άλλους συμμαθητές, ο σπαστόνευρος που περιμένει σαν τον Χάτσικο τον Οκτώβρη, για να οργώσει το ίντερνετ και να διορθώσει όλα τα «μ», ο τύπος που χορεύει πεντοζάλι κάθε φορά που ακούει «ΣΤΙΣ ΜΙΑ», μιλάμε για το άτομο με τη μηδενική δεξιότητα listener, που σε ένα συναισθηματικά φορτισμένο κείμενο στο οποίο μπορεί να σου έχει ξεφύγει ένα «Καταρχήν», σχολιάζει κάνοντας το πληκτρολόγιο πιάνο «Καταρχάς».

Ναι, καταρχάς, είσαι legit ηλίθιος. Αν αυτό το άτομο διόρθωνε με τον ίδιο ζήλο τα «εγκλήματα πάθους» σε «γυναικοκτονία» ίσως να ήταν και πιο ουσιαστικό. Αυτό είναι το Τ9, λοιπόν, ένα άτομο που, επιστρατεύοντας ως άμυνα τη διανοητικοποίηση, κατάφερε να παίρνει επιβεβαίωση.

Αν το Τ9 ήταν άνθρωπος, θα ήταν παίκτης από ριάλιτι, η «ψυχή του πάρτι», ή mansψυχή του πάρτυ”, ή mansplaplainer. Facebook Twitter

Την τελευταία κορίνα της υπόληψής μου, όμως, το Τ9 τη ρίχνει ξεκάθαρα εξαιτίας του γαϊδουρίσιου πείσματός του. Όλα τα παραπάνω τα θεωρώ πταίσματα σε σχέση με αυτό. Δεν ξέρω αν αυτό έγκειται σε ειδικές, προσωπικές ρυθμίσεις που έχω μόνο εγώ, ή αν είναι ένα γενικότερο φαινόμενο, αλλά πολλές φορές ο κορέκτορας, ενώ με έχει διορθώσει με δική του πρωτοβουλία, σβήνω τη διόρθωσή του και όπως ξαναγράφω τη λέξη που ήθελα, χτυπάει με combo, και ΜΕ ΞΑΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΕΙ, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο. Οριακά έχω αναγκαστεί να βρω συνώνυμο της λέξης για να με αφήσει ήσυχη. Νιώθω πως είναι ένας χειριστικός σύντροφος που μου κάνει mansplaining.

Θα μπορούσαμε να πούμε πως ο κορέκτορας κάνει «Phonesplaining», ShabakaShabakaShabakaShabaka – συγγνώμη για το γελάκι!  Για να καταλάβετε πόσο μαεστρικά έχει οικειοποιηθεί τις ανθρώπινες συμπεριφορές ο κορέκτορας, κάθε φορά που έχω ανοιχτό το caps, σταματάει να διορθώνει, λες και φοβάται τις εντάσεις, είναι σε φάση «Καλά, καλά, μη φωνάζεις... μια κουβέντα είπα». 

Αυτή η εξαίρεση που κάνει στα κεφαλαία, βέβαια, είναι και λίγο απερίσκεπτη, λες και στα κεφαλαία δεν μπορείς να σκοτώσεις την ελληνικιά γραμματικιά. Στα πεζά, το Τ9 σε αντιμετωπίζει λες και γράφεις τα test της captcha, στα κεφαλαία, όμως, σε αντικρίζει λες και είσαι Γάλλος διαφωτιστής, έχεις το αλάθητο του Πάπα. *caps lock* «ΣΤΙΣ ΜΙΑ, ΣΤΙΣ ΜΙΑ, ΣΤΙΣ ΜΙΑ, ΟΚΤΩΜΒΡΙΟΣ ΝΙΑ ΝΙΑ ΝΙΑ!!».

Ασφυκτιώντας στη μεταμοντέρνα εποχή, έχοντας φάει το παραμύθι της τεχνολογικής ανάπτυξης, εμπιστευόμενοι τυφλά πως το Τ9 υποτίθεται σχεδιάστηκε για να μας γλιτώνει χρόνο, τελικά συμπεραίνω πως αθροιστικά μας τρώει πολύ περισσότερο από τότε που δεν ήταν εγκατεστημένο.

Το Τ9 είναι μια εφαρμογή, και όπως κάθε τεχνολογικό επίτευγμα, έτσι και αυτό έχει μια evil πτυχή, θέλει να εξελιχθεί με απώτερο σκοπό να αντικαταστήσει το ανθρώπινο. Τα ρομπότ, παραδείγματος χάρη, αντικατέστησαν τα εργατικά χέρια. Το Τ9 πιστεύω πως θέλει να αντικαταστήσει τα ανθρώπινα λάθη. Και πριν γοητευτείτε από το θετικό deal μιας εφαρμογής που μας παρουσιάζει γραμματικά τέλειους με μηδενικό προσωπικό κόπο, να σας υπενθυμίσω το εξής:

Αν το Τ9 ήταν άνθρωπος, θα ήταν παίκτης από ριάλιτι, η «ψυχή του πάρτι», ή mansplainer. Facebook Twitter

Τα λάθη είναι ανθρώπινα. Τα λάθη είναι διαδικασία μάθησης και εξέλιξης. Και τα λάθη εκφράζουν μια αλήθεια του εαυτού μας. Εγώ τα γουστάρω τα λάθη γιατί χωρίς την «αποτυχία» δεν θα ήμουν εδώ που είμαι τώρα. Ναι, οκ, το ξέρω ότι η θέση στην οποία έχω αξιωθεί να βρίσκομαι δεν σας παρακινεί ούτε σας πείθει ιδιαίτερα – δεν είμαι και ο Ομπάμα, αλλά προσωπικά όταν απενεργοποίησα τον αυτόματο διορθωτή απελευθερώθηκα ολοκληρωτικά από την τυραννία του. Σας το προτείνω ανεπιφύλακτα. ΚΑΝΤΕ ΛΑΘΟΙ.

ΥΓ: Φανταστείτε οι βελόνες των τατουάζ να είχαν Τ9. ΠΑΝΙΚΟΣ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ