Στο μυαλό είναι ο στίχος. Το νου σου, ε;

ΕΠΕΞ Στο μυαλό είναι ο στίχος. Το νου σου, ε; Facebook Twitter
Γυμνές φωτογραφίες για «μια προβολή» που ανταλλάσσονται μέρα νύχτα με σκοπό τη φαντασίωση και το σεξ. Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0


ΗΤΑΝ ΤΟΝ ΜΑΚΡΙΝΟ Ιούνιο του 2014, στο 18ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου. Τρία χρόνια μετά τα πογκρόμ της Χρυσής Αυγής, εννιά μήνες μετά τη δολοφονία του Π. Φύσσα (Killah P), έναν μήνα μετά την εκλογή της ως τρίτου κόμματος στο Ευρωκοινοβούλιο και σχεδόν έναν χρόνο πριν ζήσουμε το «πρώτη φορά αριστερά» με την εκλογή του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση.

Μέσα στο νέο κύμα του queer trans (ΛΟΑΤΚΙ+) κινήματος συμμετείχαμε στο φεστιβάλ με workshops, ομιλίες κ.ά. Το σύμφωνο συμβίωσης ομόφυλων και η νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου ήταν ακόμα διεκδικήσεις.

Με την ομάδα queer trans και άλλες ομάδες, όπως η Λεσβιακή Ομάδα Αθήνας, είχαμε συμμετάσχει στις συνελεύσεις της διοργάνωσης με τον όρο να μην ακουστούν από τα μικρόφωνα σεξιστική και ομοφοβική ραπ. Υπήρξε έντονος προβληματισμός από τη διοργάνωση για τον μειωμένο αριθμό των εισιτηρίων χωρίς ραπ σκηνή και προφανώς δεν πήγε καλά αυτό.

Σε ένα μικρό ή μεγάλο βαθμό, δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος που να μην επηρεάστηκε βαθιά από κάποια μορφή πορνογραφίας, είτε μιλάμε για το old school «Playboy» είτε για τα porn sites.

Με αφορμή το live του 12ου Πιθήκου, μια ομάδα queer trans ατόμων διαμαρτυρήθηκε με πορεία εντός της Πανεπιστημιούπολης, φωνάζοντας αντισεξιστικά συνθήματα και καταλήγοντας πάνω στην κεντρική σκηνή του φεστιβάλ με rainbow σημαία, την ώρα της εμφάνισης της Μ. Κανά. Ναι, τελικά οι έντεχνες την πλήρωσαν τη νύφη! Θυμάμαι ακόμα κάποιους ραπάδες να μας πλησιάζουν μετά, προσπαθώντας να ηρεμήσουν τα πνεύματα και να διεκδικήσουν τον χώρο τους στη σκιά του πένθους.

Λίγες ημέρες μετά, η ομάδα του νεοσύστατου τότε χιπ-χοπ καφενέ (Εργατική Λέσχη Περιστερίου), επηρεασμένη από τα ντράβαλα του φεστιβάλ, διοργανώνει μια εκδήλωση με θέμα τον σεξισμό και την ομοφοβία στη ραπ σκηνή. Η τρανς απόβαση στα Δυτικά άρχισε από το Φεμινιστικό Κέντρο της οδού Ερεσού. Τακούνια, βεντάλιες, καλιαρντά και μετρό μέχρι τη λεωφόρο Θηβών. Στην ταράτσα του καφενέ, κόσμος, μπίρες, τσιγάρα, ένταση και open mic. Φωνές με κατανόηση, άλλες με ενσυναίσθηση, ανταλλαγή απόψεων και βιωμάτων. Θυμάμαι μια παρέα αγοριών που στο τέλος με πλησίασαν και μου χάρισαν τα CD με τις μουσικές τους. «Τα γράφουμε και τα πληρώνουμε μόνοι μας και δεν είναι σεξιστικά», μου είπαν όσο ο κόσμος είχε αρχίσει να αραιώνει και θα επέστρεφα στα Εξάρχεια με τον Κακοτέχνη.

Το 2019 ο Kanye West, σε συνέντευξη με αφορμή την κυκλοφορία του «Jesus is King» στον Zane Lowe, εξομολογήθηκε τον εθισμό του στην πορνογραφία από την ηλικία των 5 ετών. Φταίει ο μπαμπάς του που γούσταρε πορνό; Φταίει το πορνοπεριοδικό; Φταίει το τυπογραφείο; Φταίει το αγοραστικό κοινό; Το coming out του ακολούθησαν κι άλλα αστέρια της μουσικής βιομηχανίας, όπως η Billie Eilish!

Άλλωστε, σε ένα μικρό ή μεγάλο βαθμό δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος που να μην επηρεάστηκε βαθιά από κάποια μορφή πορνογραφίας, είτε μιλάμε για το old school «Playboy» είτε για τα porn sites. Σήμερα όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμα και αυτά που δεν είναι επίσημα dating apps, εξυπηρετούν και πορνογραφικούς σκοπούς. Γυμνές φωτογραφίες για «μια προβολή» που ανταλλάσσονται μέρα νύχτα με σκοπό τη φαντασίωση και το σεξ.

Ο Kanye είπε πως τον θεράπευσε ο Θεός, παρ’ όλα αυτά οι δημόσιες εμφανίσεις του με τις συντρόφους του τον διαψεύδουν, όπως και το περιεχόμενο των στίχων του έκτοτε. Γιατί χωρίς αυτό το περιεχόμενο ο Kanye δεν θα είναι ο Kanye. Χωρίς τον σεξισμό πολλοί ραπάδες δεν θα είχαν περιεχόμενο, άρα δεν θα είχαν ταυτότητα. Ο εθισμός του Kanye είναι αναπόσπαστο μέρος μιας ταυτότητας. Και οτιδήποτε έξω από αυτήν αναγνωρίζεται είτε ως εχθρικό είτε ως υστερόβουλο γιατί διαλύει την ταυτότητα. Ο Kanye τουλάχιστον έκανε το πρώτο βήμα. Αναγνώρισε και μοιράστηκε το δικό του «τραύμα».

Σήμερα ένα εφηβάκι ακούει ραπ και τραπ, σκρολάρει στο TikΤok, κάνει subscribe στο YouTube, είναι θαυμαστής του Andrew Tate και η ιστορία του ίσως εμπνεύσει το σενάριο του επόμενου «Adolescence». Η σεξουαλική εκπαίδευση, η οποία σκανδαλωδώς απουσιάζει από τα σχολεία, αντικαθίσταται από στίχους μισογυνισμού, μισαναπηρίας και μη συναινετικού σεξ. Το χαρτζιλίκι που δίνουν οι γονείς πληρώνει τη συμμετοχή του παιδιού σε αυτή την κουλτούρα και κάποιοι γίνονται πλούσιοι από αυτό, όσο το παιδί ονειρεύεται τη δική του χλιδάτη ζωή.

Γιατί μόνο το ταμείο μετράει και μόνο το ταμείο πονάει. Η κουλτούρα αυτή είναι πολύ πιο βαθιά από τη διόρθωση των στίχων ενός τραγουδιού. Το νεανικό πλήθος που τους οικειοποιείται πριν καν μάθει να κάνει σεξ είναι η ωμή πραγματικότητα.

Και όπως έγραψε η πρώτη Ελληνίδα ράπερ Κατερίνα Γώγου: «Στο μυαλό είναι ο στόχος. Το νου σου, ε;».*


*«Καμιά φορά (Στο μυαλό είναι ο στόχος)», Κ. Γώγου - Κ. Σφέτσας

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO. 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημήτρης Παρασκευής: «Φέτος, έπειτα από καιρό, ο κορωνοϊός παρουσιάζει έξαρση»

Οπτική Γωνία / «Φέτος, έπειτα από καιρό, ο κορωνοϊός παρουσιάζει έξαρση»

Ο καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ, Δημήτρης Παρασκευής, εξηγεί γιατί κάθε φθινόπωρο αυξάνονται οι ιώσεις του αναπνευστικού, ποια είναι η εικόνα του Covid-19 στην Ελλάδα και ποια μέτρα πρέπει να πάρουμε εν όψει του χειμώνα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στέλιος Νέστωρ: «Ό,τι έκανα, δεν το έκανα για να ρίξω τη δικτατορία αλλά γιατί ντρεπόμουνα» 

Θεσσαλονίκη / Στέλιος Νέστωρ: «Δεν ήμουν από αυτούς που κάθονται σπίτι τους, βγάζουν λεφτά, τρώνε και πίνουνε» 

Μια πολιτική φυσιογνωμία που έδινε πάντα ηχηρό «παρών» στα πολιτικά και πολιτιστικά πράγματα της Θεσσαλονίκης. Μιλώντας στη LiFO, ζωντανεύει ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της πόλης, από την Κατοχή και τη χούντα μέχρι την ίδρυση του Μεγάρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κοινωνική κατοικία: Μπορεί το παράδειγμα της La Borda να εφαρμοστεί στην Αθήνα;

Συνεταιριστική κατοικία / Μπορούμε να αντιγράψουμε τη Βαρκελώνη και να λύσουμε το στεγαστικό;

Ενώ στην Ευρώπη παρατηρείται αναζωπύρωση των συνεταιριστικών στεγαστικών κινημάτων, στην Ελλάδα, ειδικά στην Αθήνα, η στεγαστική κρίση οξύνεται. Το παράδειγμα της La Borda στη Βαρκελώνη θα μπορούσε να δώσει τη λύση, χρειάζεται όμως πολιτική βούληση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας»

Βασιλική Σιούτη / Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας

Η κυβέρνηση αξιοποίησε τη ρύθμιση για τη φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη για να αλλάξει την πολιτική ατζέντα και να ενισχύσει την απήχησή της στο συντηρητικό κοινό, παρά τις διαφοροποιήσεις ακόμη και μέσα στην κυβερνητική παράταξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
ΕΠΕΞ Στην εποχή του Οφθαλμού

Ιλεκτρίσιτυ / Στην εποχή του Οφθαλμού

Οι κρίσεις ευνοούν την εξουσία, διατηρώντας ένα επίπεδο φόβου μες στην κοινωνία, νομιμοποιώντας μέτρα που ανακουφίζουν τον φόβο αυξάνοντας τον έλεγχο, και δημιουργώντας ευκαιρίες για τη διοχέτευση του κεφαλαίου.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οπτική Γωνία / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Υγεία / «Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο διακεκριμένος ελληνικής καταγωγής λοιμωξιολόγος, που παραιτήθηκε πρόσφατα από επιτελική θέση  καταγγέλλοντας το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ για εξωθεσμικές πιέσεις και αντιεπιστημονικές πρακτικές, μιλά για την απόφασή του, τη δημόσια υγεία στην Αμερική, τον Covid, τον HIV αλλά και την αφύπνιση του επικίνδυνου «ιού» του φασισμού.   
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ