Σταθερά σκοταδιστές, διηνεκώς υποκριτές

Σταθερά στον αστερισμό του σκοταδισμού και της υποκρισίας η Εκκλησία της Ελλάδος Facebook Twitter
Δεν ήταν το μόνο «μαργαριτάρι» ενός δεσπότη που έχει πάρει φαίνεται πολύ… πατριωτικά το θέμα. Φωτ.: EUROKINISSI
0


«Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ έχει ομοφυλόφιλους στην τάξη της. Εάν έχει, να τους δείξετε», είπε ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος στο Open εκφράζοντας την αντίθεσή του στον ομόφυλο γάμο και γελάσανε μέχρι και τα παρδαλά κατσίκια στο Άγιο Όρος γιατί ακόμα κι ένας στοιχειωδώς εχέφρων πιστός θα έλεγε, έστω από μέσα του, «κόψε κάτι, πάτερ» καθώς οι σχετικές μαρτυρίες θα γέμιζαν τόμους ολόκληρους. Ουαί υμίν!

Και δεν ήταν το μόνο «μαργαριτάρι» ενός δεσπότη που έχει πάρει φαίνεται πολύ… πατριωτικά το θέμα αφού σκίστηκε παραμονές Χριστουγέννων να βγαίνει στα κανάλια όχι για να κηρύξει τη «μείζονα δε τούτων» αγάπη αλλά για να εμπεδώσουμε ότι «η εκκλησία δεν πρόκειται να αναγνωρίσει κανένα γάμο ομοφυλοφίλων».

Ότι ένα ομόφυλο ζευγάρι συνιστά «ψυχολογικά νοσηρό περιβάλλον» για ένα παιδί, ότι «τινάζεται στον αέρα ο χαρακτήρας της ελληνικής οικογένειας» (ναι, αυτό περίμενε) και ότι η Εκκλησία δεν αναγνωρίζει καμια μορφή συμβίωσης εκτός γάμου, ενώ επανέλαβε τη θέση περί «κατοικιδίων» και «αξεσουάρ» που πρόσφατα εξέφρασε η Ιερά Σύνοδος - θα τολμούσαν άραγε οι «άγιοι πατέρες» να τα πουν κατάμουτρα αυτά σε ένα έφηβο παιδί όπως ο Αντώνης Μπελιάς ο οποίος έγραψε πρόσφατα στον πρωθυπουργό καλώντας τον «να κάνει το σωστό», να αναγνωρίσει δηλαδή επίσημα η Πολιτεία «αόρατες» οικογένειες σαν τη δική του, ή σε κάποιο άλλο παιδί ομόφυλων ζευγαριών από εκείνα που είπαν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας και φωτογραφήθηκαν μαζί της, αλλά ας μην τους βάζουμε δύσκολα. 

Είναι βέβαια δεδομένο ότι είτε πιο αργά είτε πιο γρήγορα η ζωή και η κοινωνία θα προχωρήσουν αδιαφορώντας για όλα αυτά, όπως έγινε σε πολλές άλλες χώρες. Το πρόβλημα το έχει βασικά η ελληνική Εκκλησία που όπως οι περισσότερες Ορθόδοξες Εκκλησίες παραμένουν βαθιά ομοφοβικές, αρνούμενες πεισματικά και εδώ να συμβαδίσουν με τις σύγχρονες εξελίξεις.

Δεν είναι, βέβαια, ο μόνος ρασοφόρος που «τσίνισε» και μόνο στην ιδέα ότι η κυβέρνηση προτίθεται να θεσπίσει τον ομόφυλο γάμο, μια προοπτική που πάντως όσο περνά ο καιρός θολώνει, με δεδομένη την εκφρασμένη αντίθεση κορυφαίων στελεχών όπως ο Βορίδης και ο Σαμαράς, τον φόβο μιας μετωπικής σύγκρουσης με το ακροδεξιό ακροατήριο, τη διαρκώς αυξανόμενη πίεση της Εκκλησίας, συν τυχόν απρόοπτες εξελίξεις.

Μια σύγκρουση που η κυβέρνηση απεύχεται παρά την άνετη κοινοβουλευτική της πλειοψηφία, όπως φάνηκε τόσο στην αγχωμένη προσπάθεια κατευνασμού των αντιδράσεων για την έστω μερική νομιμοποίηση μεταναστών εργατών γης (συνειδητοποίησαν βλέπεις έστω αργά στη ΝΔ ότι καλό το Ελλαδεμπόριο αλλά πρέπει κάποιος να μαζέψει και τις ελιές), όσο και στην υπόθεση της «ροζ σημαίας».

Του Χρυσόστομου είχαν προηγηθεί έτεροι επίδοξοι «Ταλιμπάν» όπως ο Πειραιώς Σεραφείμ («δεν υπάρχει πραγματική ομοφυλοφιλία, είναι ηθοποιία και μεγάλη αμαρτία», αποφάνθηκε), ο Δημητριάδος Ιγνάτιος που εξέφρασε την «απόλυτη αντίθεση» της Εκκλησίας στον ομόφυλο γάμο και «τη σκανδαλώδη υποτίμηση της γυναίκας ως ενός απλού εργαλείου τεκνοποιίας» (τη γυναίκα που οι ίδιοι την τιμούν τόσο ώστε να απαγορεύουν την είσοδό της όχι μόνο στον κλήρο αλλά και στο ιερό του ναού καθότι «ακάθαρτη») και βέβαια ο καταδικασμένος από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για ακραία ομοφοβική ρητορική μίσους πρώην Καλαβρύτων Αμβρόσιος που αποκάλεσε «σιχαμερό» το σχετικό νομοσχέδιο και «όργανα του διαβόλου» τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα.

Του σκοταδισμού και της υποκρισίας το ανάγνωσμα πρόσχωμεν, κοντολογίς. Ο ίδιος ο οριακά μετριοπαθής αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εξάλλου δήλωσε ότι δεν τον ενοχλεί η συμβίωση αλλά η τεκνοθεσία: «Δεν θα επιτρέψουμε την αλλαγή στη σύνθεση της κοινωνίας», είπε, παρότι πρώτος ο Κύριός του ευαγγελίστηκε μια ρηξικέλευθη κοινωνική αλλαγή: «Ήλθον γαρ διχάσαι άνθρωπον κατά του πατρός αυτού και θυγατέρα κατά της μητρός αυτής και νύμφην κατά της πενθεράς αυτής» (Ματθ. 10, 35).

Είναι βέβαια δεδομένο ότι είτε πιο αργά είτε πιο γρήγορα η ζωή και η κοινωνία θα προχωρήσουν αδιαφορώντας για όλα αυτά, όπως έγινε σε πολλές άλλες χώρες. Το πρόβλημα το έχει βασικά η ελληνική Εκκλησία που όπως οι περισσότερες Ορθόδοξες Εκκλησίες παραμένουν βαθιά ομοφοβικές, αρνούμενες πεισματικά και εδώ να συμβαδίσουν με τις σύγχρονες εξελίξεις.

Δικαίωμά τους όσο αφορά τους πιστούς τους, θλιβερό όμως και εννοείται απαράδεκτο όταν αυτές επηρεάζουν έως υπαγορεύουν πολιτικές, όπως συμβαίνει στην περίπτωση της ελληνικής Εκκλησίας που τελεί σε αδιάρρηκτη «γάμου κοινωνία» με το κράτος, μια «κοινωνία» που καταλήγει ασφυκτική. Και είναι ακόμα θλιβερότερο – για την ίδια - να εκφράζουν τέτοιες θέσεις ακόμα και ιεράρχες όπως ο Χρυσόστομος που θεωρείται από τους πιο μορφωμένους και κατά τεκμήριο προοδευτικούς.

Ο Μεσσηνίας, που είχε διεκδικήσει και τον αρχιεπισκοπικό θρόνο, ήταν από τους λίγους ιερωμένους που καταδίκασαν εξαρχής απερίφραστα τη Χρυσή Αυγή, την οποία μάλιστα χαρακτήριζε «απειλή για την κοινωνία». Αυτό, ωστόσο, δεν φάνηκε να τον εμποδίζει να συμπλέει στο ζήτημα του ομόφυλου γάμου και της τεκνοθεσίας με Βελόπουλους, Νατσιούς και λοιπά ακροδεξιά-φονταμενταλιστικά μορφώματα. Στο βιογραφικό του διαβάζουμε ότι σπούδασε στη Ρώμη και το Στρασβούργο ως υπότροφος της Καθολικής Εκκλησίας και αντιπροσωπεύει την Εκκλησία της Ελλάδος στον διάλογο Καθολικών-Ορθοδόξων.

Δεν έχει προβληματιστεί, άραγε, καθόλου από τη διστακτική αλλά φιλότιμη, παρά τις αντιδράσεις που κι εκεί υπάρχουν, προσπάθεια του Πάπα Φραγκίσκου να εναγκαλιστεί τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, στην οποία μάλιστα έχει παλιότερα πει ότι «η Εκκλησία, δηλαδή εμείς οι χριστιανοί, οφείλουμε μια συγνώμη»; Ότι ενώ κατά το δόγμα δεν αναγνωρίζει τον ομόφυλο γάμο, έχει ταχθεί υπέρ του αστικού Δικαίου που επεκτείνει τα δικαιώματα σε συζύγους του ιδίου φύλου και οι καθολικοί ιερείς μπορούν κατά βούληση να ευλογούν ενώσεις ομοφυλοφίλων, ότι πρόσφατα ανακοίνωσε πως οι τρανς άνθρωποι μπορούν πλέον και επίσημα να βαπτίζουν και να βαπτίζονται;

Δεν αξίζει να παραδειγματιστεί, έστω, από τον Ιταλό ιερέα που τόλμησε να παρουσιάσει μια φάτνη με δύο μητέρες στην εκκλησία ενός χωριού στον συντηρητικό Νότο; «Ήθελα να δείξω  ότι οι οικογένειες δεν είναι πλέον μόνο οι παραδοσιακές… Στις ενορίες μας βλέπουμε όλο και περισσότερα παιδιά από τους νέους τύπους οικογενειών που υπάρχουν και αποτελούν μέρος της κοινωνίας μας, παιδιά χωρισμένων και διαζευγμένων, ομοφυλόφιλων ζευγαριών, ανύπαντρων, νέων μητέρων», είπε ο πατήρ Βιταλιάνο, αψηφώντας τον ακροδεξιό κουρνιαχτό που ξεσήκωσε. Τουλάχιστον εκείνος δεν εθελοτυφλεί.       

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οπτική Γωνία / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Υγεία / «Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο διακεκριμένος ελληνικής καταγωγής λοιμωξιολόγος, που παραιτήθηκε πρόσφατα από επιτελική θέση  καταγγέλλοντας το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ για εξωθεσμικές πιέσεις και αντιεπιστημονικές πρακτικές, μιλά για την απόφασή του, τη δημόσια υγεία στην Αμερική, τον Covid, τον HIV αλλά και την αφύπνιση του επικίνδυνου «ιού» του φασισμού.   
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Social Media / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας, τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Θα έλεγε κανείς πως, μετά την έλευσή του, μια πετυχημένη selfie, σαν την περίφημη selfie των Oscar του 2014, αλλάζει τον μικρόκοσμο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Οπτική Γωνία / Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Το κόστος ζωής, η ανισότητα, η διαφθορά, ο νεποτισμός, η βιαιότητα των δυνάμεων καταστολής: αυτά είναι τα ζητήματα που απασχολούν τα κινήματα της Γενιάς Ζ και όχι τόσο τα memes ή τα καρτούν.
THE LIFO TEAM
Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Οπτική Γωνία / Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Δεν μιλάμε πια για ειδικούς αναλυτές θεμάτων ασφάλειας, αλλά για έναν νέο τύπο τηλεοπτικού ιεροκήρυκα: ο αστυνομικός που εξηγεί, καθοδηγεί και κρίνει τα πάντα «με τάξη και ασφάλεια».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει από πουθενά, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

Αθλητισμός / Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

H ανερχόμενη αθλήτρια του ελληνικού στίβου έχει μάθει να μην αφήνει το παρελθόν να την κρατά πίσω, τροφοδοτείται από το συναίσθημα, έχει στόχο τους Ολυμπιακούς και ζωγραφίζει παντού, ακόμα και στο δέρμα της.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Ρεπορτάζ / Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Δύο χρόνια μετά τον θάνατο της αγαπητής ηθοποιού, η υπόθεση βρίσκεται στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών και ερευνάται εκ νέου. Κοντινοί της άνθρωποι ισχυρίζονται ότι «δεν ήταν ατύχημα, αλλά εγκληματική ενέργεια».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ