Ο θάνατος ενός ποδηλάτη σε μια επαρχιακή πόλη

Ο θάνατος ενός ποδηλάτη σε μια επαρχιακή πόλη… Facebook Twitter
Ζούμε σε ένα δυστοπικό περιβάλλον όπου μοιάζει οι αντοχές να έχουν εξαντληθεί λόγω της επανάληψης γεγονότων που παύουν πια να κάνουν εντύπωση. Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0

ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΗ έχουν μεσολαβήσει αρκετές ημέρες, σίγουρα ικανές για να λησμονήσει κάποιος ένα μικρό, σχεδόν ασήμαντο συγκριτικά με τα υπόλοιπα, γεγονός όπως ο θάνατος από θερμοπληξία ενός άγνωστου ποδηλάτη σε μια επαρχιακή πόλη. Οι μνήμες όμως είναι ένα από τα όπλα μας, μας συνοδεύουν συνέχεια, καθορίζουν τις συμπεριφορές μας, αυτό που είμαστε, είναι ο οδηγός μας. Όπως έγραψε ο Μάρκες, αυτό που έχει σημασία στη ζωή δεν είναι τι σου συμβαίνει, αλλά τι θυμάσαι. Και εγώ από όλες αυτές τις ημέρες που προηγήθηκαν αυτό θυμάμαι πιο έντονα.

Προσπαθώ να αναμετρηθώ με τα γεγονότα που συνέβησαν τις τελευταίες λίγες ημέρες. Δεν ήταν μερικές ανέφελες, έστω πολύ ζεστές καλοκαιρινές ημέρες, ήταν γεμάτες από τραγικά συμβάντα που καταγράφτηκαν με έντονο τρόπο στο συλλογικό υποσυνείδητο της κοινωνίας, αυτό φαντάζομαι. Τρομακτικές φωτιές σχεδόν παντού, που καταστρέφουν ακόμα περισσότερο το περιβάλλον, μικρές ή μεγάλες περιουσίες και οικονομικές δραστηριότητες, φωτιές που αφήνουν πίσω τους καμένα τοπία και προσωπικά δράματα. Γέφυρες που ξαφνικά πέφτουν και αφήνουν έναν νεκρό και αρκετούς τραυματίες, εγκλήματα, γυναικοκτονίες, πνιγμοί στις θάλασσες, μέσα σε λίγες μόνο ημέρες συνέβησαν τόσα που έχουν δώσει πολλές αφορμές για να μιλάνε γι’ αυτά όλοι. Ήταν όντως σημαντικά.

Προσπαθώ να αναμετρηθώ με τα γεγονότα που συνέβησαν τις τελευταίες λίγες ημέρες. Δεν ήταν μερικές ανέφελες, έστω πολύ ζεστές καλοκαιρινές ημέρες, ήταν γεμάτες από τραγικά συμβάντα που καταγράφτηκαν με έντονο τρόπο στο συλλογικό υποσυνείδητο της κοινωνίας, αυτό φαντάζομαι.

Κι όμως, με έναν τρόπο περίεργο, στη μνήμη μου έχει αποτυπωθεί έντονα, σχεδόν ανεξίτηλα λες, ο θάνατος από θερμοπληξία ενός ποδηλάτη ΑμεΑ στη Χαλκίδα, ο οποίος έκανε θελήματα έναντι μικρής αμοιβής σε ένα συνοικιακό σουβλατζίδικο. Δεν μου έκανε εντύπωση πως κάποια από τα τοπικά Μέσα έγραψαν ότι δεν ήταν «ντελίβερι μπόι» αλλά ένας τύπος που έκανε ένα μεσημέρι με καύσωνα βόλτες στο κέντρο της πόλης. Ίσως είχαν λάθος πληροφόρηση, ίσως πάλι ήταν μια πληροφορία με σκοπιμότητες, όλα είναι πιθανά στον μαγικό χώρο των μίντια.

Δεν με εξέπληξε ούτε καν αυτή η ανεκδιήγητη και πρωτοφανής ανακοίνωση που έβγαλε ο διοικητής του νοσοκομείου, που υπογράμμιζε ότι ο άνθρωπος αυτός δεν εργαζόταν ως διανομέας. Αγνοώ γιατί ένας διοικητής νοσοκομείου σπεύδει να βγάλει μια τέτοια ανακοίνωση και δεν περιορίζεται στις αιτίες που οδήγησαν αυτόν τον άνθρωπο στον θάνατο. Δεν μου προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον ούτε ότι ένας άνθρωπος με πολλά προβλήματα υγείας χρησιμοποιείται (αυτός είναι ο σωστός χαρακτηρισμός) για να κάνει μεταφορές φαγητού χωρίς να έχει ασφάλιση και την ελάχιστη προστασία που προβλέπουν οι νόμοι.

Ίσως τελικά όμως αυτό που οδήγησε στην προσωπική αποτύπωση του θανάτου ενός άγνωστου σε εμένα ανθρώπου ως ενός πολύ σημαντικού γεγονότος να είναι όλα αυτά μαζί, η επιβεβαίωση ότι συμβαίνουν και αποτελούν στοιχεία μιας άρρωστης κανονικότητας. Και κυρίως η συνειδητοποίηση ότι ζούμε σε μια χώρα όπου όλα λειτουργούν με έναν σχεδόν παρακμιακό τρόπο. Ένα Άτομο με Αναπηρία που προσπαθεί να επιβιώσει κάνοντας μεροκάματα με το ποδήλατο γιατί δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι για να επιβιώσει. Η μικρή τοπική κοινωνία που αποδέχεται το γεγονός και σωπαίνει, ο διοικητής του νοσοκομείου που ανενόχλητος συνεχίζει να το διοικεί, τα Μέσα Ενημέρωσης που ποτέ δεν ζητάνε συγγνώμη, οι συνδικαλιστές που περιμένουν έναν θάνατο για να πουν δυο λέξεις, ο υπουργός που όταν ένα θέμα προκαλεί αντιδράσεις τρέχει στις τηλεοράσεις για να αποποιηθεί τις ευθύνες.

Ζούμε σε ένα δυστοπικό περιβάλλον όπου μοιάζει οι αντοχές να έχουν εξαντληθεί λόγω της επανάληψης γεγονότων που παύουν πια να κάνουν εντύπωση, όπου οι ανοχές απέναντι στην παραβίαση δικαιωμάτων και των νόμων που τα προβλέπουν δείχνουν να είναι απεριόριστες και εν τέλει δεν βρίσκουμε καλούς λόγους για να σκεφτούμε ότι κάτι πάει πολύ λάθος σε αυτή την κοινωνία.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Γαβριήλ Σακελλαρίδης: «Θεωρώ τον Στέφανο Κασσελάκη μια επικίνδυνη περίπτωση πολιτικού»

Συνέντευξη / Γαβριήλ Σακελλαρίδης: «Θεωρώ τον Στέφανο Κασσελάκη μια επικίνδυνη περίπτωση πολιτικού»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής και υπεύθυνος πολιτικού σχεδιασμού της Νέας Αριστεράς σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη για την επιστροφή του στην ενεργό πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Σεκάνια στη Ζάκυνθο: Μία από τις σημαντικότερες παραλίες στον κόσμο

Περιβάλλον / Σεκάνια στη Ζάκυνθο: Μία από τις σημαντικότερες παραλίες στον κόσμο

Είναι σπάνιο προνόμιο πια στην Ελλάδα να επισκεφθεί κανείς μια απάτητη παραλία. Η LiFO είχε αυτή την ευκαιρία. Βρέθηκε στα «απάτητα» Σεκάνια της Ζάκυνθου, ακολουθώντας την επιστημονική ομάδα του WWF Ελλάς και είδε από κοντά πώς προετοιμάζεται η μοναδική αυτή παραλία για να φιλοξενήσει τις νέες φωλιές της θαλάσσιας χελώνας καρέτα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Παράνομη στάθμευση: Πώς βάζει φρένο στη λειτουργία της πόλης

Ρεπορτάζ / Παράνομη στάθμευση στην Αθήνα: Παρκαδόροι, τουριστικά λεωφορεία και αντικοινωνική συμπεριφορά

Η παράνομη στάθμευση είναι μία από τις βασικές αιτίες πίσω από το κυκλοφοριακό πανδαιμόνιο της Αθήνας. Μια έρευνα για το χάος που δημιουργεί στους δρόμους της πόλης, για τους ελέγχους και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, γι' αυτά που σχεδιάζονται αλλά και για τους παράγοντες που κάνουν τη λύση της εξίσωσης ακόμη πιο δύσκολη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η αιμομιξία είναι πολύ πιο συχνή απ’ ό,τι ίσως νομίζουμε

Tech & Science / Η αιμομιξία είναι πολύ πιο συχνή απ’ ό,τι ίσως νομίζουμε

Οι ευρέως διαδεδομένες εξετάσεις DNA αποκαλύπτουν τη μία μετά την άλλη «μυστικές» περιπτώσεις παιδιών που γεννήθηκαν από στενούς συγγενείς, παρέχοντας μια άνευ προηγουμένου καταγραφή της αιμομιξίας στις σύγχρονες κοινωνίες.
NEWSROOM
Ο Πιβό και οι ταξιτζήδες

Οπτική Γωνία / Ο επιδραστικός Πιβό και οι ταξιτζήδες

Σε αντίθεση με τη Γαλλία, μια εκπομπή για το βιβλίο και τη λογοτεχνία με τεράστια θεαματικότητα στην ελληνική τηλεόραση, που να συζητείται και να καθηλώνει τους πάντες μπροστά στις οθόνες, φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός. 
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ