Μία θέση πάρκινγκ στην Αθήνα σήμερα κοστίζει όσο μία γκαρσονιέρα

Πάρκινγκ: Πανάκριβα και δυσεύρετα στην Αθήνα/ Αθήνα: Μία θέση πάρκινγκ κοστίζει όσο μία γκαρσονιέρα Facebook Twitter
Οι θέσεις στάθμευσης, τα πάρκινγκ, «σε μια πόλη όπου κυριαρχεί το αυτοκίνητο, είναι ένα είδος ακινήτου, το οποίο, διαχρονικά, καταγράφει αυξήσεις».
0

Κοστίζουν όσο ένα μικρό διαμέρισμα και κάθε τετραγωνικό τους πληρώνεται σαν χρυσάφι. Στην Αθήνα τα πάρκινγκ είναι δυσεύρετα, περιζήτητα και οι τιμές πώλησης έχουν εκτοξευτεί σε ιλιγγιώδη ύψη. Η προοδευτική αύξηση που καταγράφεται από το 2019 και μετά είναι της τάξεως του 478%

Ακούγεται εξωπραγματικό και όμως ισχύει. Αντίστοιχα εξωφρενικό είναι και το κόστος ενοικίασης που επίσης έχει πιάσει ταβάνι. Ας δούμε όμως τι συμβαίνει στην Αθήνα και ποιες περιοχές κατέχουν το ρεκόρ των αυξήσεων.

Οι θέσεις στάθμευσης, τα πάρκινγκ, «σε μια πόλη όπου κυριαρχεί το αυτοκίνητο, είναι ένα είδος ακινήτου, το οποίο, διαχρονικά, καταγράφει αυξήσεις», λένε οι άνθρωποι του real estate, που γνωρίζουν καλά τις τάσεις της κτηματαγοράς. Από το 2019 και μετά όμως υπήρξε μια εκτίναξη τόσο των μεταβιβάσεων όσο και των τιμών, η οποία έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, οι μεταβιβάσεις, δηλαδή οι αγοραπωλησίες για θέσεις στάθμευσης, κατέγραψαν το 2024 αύξηση 84,2% σε σχέση με το 2019.

Όσον αφορά το μέσο τίμημα ανά μεταβίβαση θέσης στάθμευσης, σύμφωνα με την ίδια πηγή του ΥΠ.ΟΙΚ., καταγράφεται αύξηση της τάξεως του +478% για το χρονικό διάστημα 2019-2024.

«Θεωρώ ότι, λόγω του μεγάλου προβλήματος που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας σχεδόν στο σύνολο των περιοχών του δήμου Αθηναίων, οι μεταβιβάσεις και οι τιμές πώλησης των θέσεων στάθμευσης το επόμενο χρονικό διάστημα θα αυξάνονται συνεχώς, ενώ η διαθεσιμότητα θα καταγράφεται συνεχώς μειούμενη». 

Βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, η αύξηση αυτή σε τιμές πώλησης διαμορφώνεται ως εξής: ενώ το 2019 το μέσο τίμημα ανά μεταβίβαση ήταν 146 ευρώ/τ.μ., πλέον διαμορφώνεται στα 698 ευρώ/τ.μ.

Πάρκινγκ: Πανάκριβα και δυσεύρετα στην Αθήνα/ Αθήνα: Μία θέση πάρκινγκ κοστίζει όσο μία γκαρσονιέρα Facebook Twitter
Πηγή: Πανελλαδικό Δίκτυο E-Real Estates

Το Πανελλαδικό Δίκτυο E-Real Estates, που επεξεργάστηκε τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων αλλά και τα δεδομένα από τις ιστοσελίδες αγγελιών, έχει χαρτογραφήσει τις «τρελές» αυξήσεις στην Αθήνα αλλά και σε διάφορα προάστια και δίνει στη LiFO μια πλήρη εικόνα τού τι συμβαίνει σήμερα με τη μάχη του πάρκινγκ και πώς εξελίσσεται αυτή η ιδιάζουσα αγορά ακινήτων.

Αθήνα: Λίγα έως… μηδενικά τα πάρκινγκ στο κέντρο

Κάθε ζήτηση, βέβαια, δεν είναι τυχαία. Στον δήμο Αθηναίων, ως επί το πλείστον, οι πολυκατοικίες είναι παλιές, με αποτέλεσμα σε πολλές από αυτές να μην έχει προβλεφθεί η δημιουργία θέσεων πάρκινγκ είτε με τη μορφή θέσης σε πιλοτή είτε ως κλειστή υπόγεια θέση στάθμευσης.

cover
Θέμης Μπάκας, πρόεδρος του Πανελλαδικού
Δικτύου E-Real Estates

Δεν είναι λίγοι οι κάτοικοι του δήμου Αθηναίων που αναγκάζονται να κάνουν «βόλτες» τα τετράγωνα ακόμη και 30’-40’ για να βρουν μια θέση κοντά στο σπίτι τους: «Η διαθεσιμότητα θέσεων στάθμευσης είτε προς ενοικίαση είτε προς πώληση είναι αρκετά περιορισμένη. Σε περιοχές όπως τα Άνω Πετράλωνα, η Ακαδημία Πλάτωνος, το Κουκάκι, το Κολωνάκι, ο Λυκαβηττός, η Άνω Κυψέλη, ο Άγιος Ελευθέριος, η Νεάπολη, το Γουδί, το Μετς/ Καλλιμάρμαρο και στο 1ο Νεκροταφείο η διαθεσιμότητα θέσεων στάθμευσης από 10 τ.μ. έως 22 τ.μ. είναι σχεδόν μηδενική», λέει στη LiFO o Θέμης Μπάκας, πρόεδρος του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates.

Και προσθέτει: «Στις περιοχές που διαθέτουν θέσεις στάθμευσης, οι ζητούμενες τιμές πώλησης καταγράφουν ραγδαίες αυξήσεις που αγγίζουν ακόμη και το 100% σε σχέση με το 2020».

Ποιες περιοχές της Αθήνας καταγράφουν ρεκόρ αυξήσεων

Νέος Κόσμος, Κυψέλη και Ιλίσια βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της κούρσας των αυξήσεων. Πράγματι, οι αυξήσεις προκαλούν σοκ: συγκεκριμένα, στην περιοχή του Νέου Κόσμου κλειστή θέση στάθμευσης 13 τ.μ. το 2020 είχε ζητούμενη τιμή πώλησης 13.000 ευρώ, ενώ σήμερα αγγίζει τα 24.500 ευρώ. Παρόμοια εικόνα παρουσιάζουν οι αυξήσεις, που αγγίζουν το 100%, και στην Κυψέλη. Μια κλειστή θέση στάθμευσης 10 τ.μ. το 2020 πωλούνταν προς 10.000 ευρώ και πλέον έχει εκτοξευθεί στις 20.000. Στα Ιλίσια μια κλειστή θέση, επίσης 10 τ.μ., που το 2020 πωλούνταν 18.000 ευρώ, τώρα πωλείται 35.000.

Αλλά και στις περιοχές όπου οι αυξήσεις δεν αγγίζουν το 100%, τα νούμερα δεν είναι αμελητέα. Στον Λυκαβηττό μια κλειστή θέση που έβγαινε πριν από πέντε χρόνια πωλούνταν στα 60.000 ευρώ ενώ τώρα πωλείται για 90.000 ευρώ. Στα Πετράλωνα, μια κλειστή θέση πάρκινγκ 22 τ.μ., από 25.000 που θα μπορούσε να την αγοράσει κάποιος το 2020, τώρα πωλείται 36.000. 

Το κόστος της αγοράς όσο και της ενοικίασης μιας θέση στάθμευσης, όπως μας εξηγεί ο Θ. Μπάκας, «διαφοροποιείται ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα, με το αν είναι θέση πιλοτής, υπόγεια κλειστή ή και ισόγεια κλειστή ανεξάρτητη θέση στάθμευσης», ωστόσο, και σε κάθε περίπτωση, δεν προβλέπεται πτώση των τιμών. «Θεωρώ ότι, λόγω του μεγάλου προβλήματος που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας σχεδόν στο σύνολο των περιοχών του δήμου Αθηναίων, οι μεταβιβάσεις και οι τιμές πώλησης των θέσεων στάθμευσης το επόμενο χρονικό διάστημα θα αυξάνονται συνεχώς, ενώ η διαθεσιμότητα θα καταγράφεται συνεχώς μειούμενη». Μάλιστα, εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης, όπως λέει, «δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές νεόδμητων πολυκατοικιών που προσπαθούν να “βγάλουν” περισσότερες θέσεις στάθμευσης με στόχο τη μεμονωμένη πώλησή τους».

Πάρκινγκ: Πανάκριβα και δυσεύρετα στην Αθήνα/ Αθήνα: Μία θέση πάρκινγκ κοστίζει όσο μία γκαρσονιέρα Facebook Twitter
Πηγή: Πανελλαδικό Δίκτυο E-Real Estates
Πάρκινγκ: Πανάκριβα και δυσεύρετα στην Αθήνα/ Αθήνα: Μία θέση πάρκινγκ κοστίζει όσο μία γκαρσονιέρα Facebook Twitter
Πηγή: Πανελλαδικό Δίκτυο E-Real Estates

Σε ποιες περιοχές της Αττικής μία θέση πάρκινγκ κοστίζει όσο μία γκαρσονιέρα

Όσοι ψάξουν για αγορά πάρκινγκ ευρύτερα στην Αττική, θα διαπιστώσουν ότι σε κάποιους δήμους στοιχίζει όσο ένα μικρό διαμέρισμα. Πρώτη στη λίστα των πιο ακριβών κλειστών πάρκινγκ είναι η Γλυφάδα, στην οποία το τετραγωνικό ενός κλειστού πάρκινγκ αποτιμάται στην κτηματομεσιτική αγορά στα 4.166 ευρώ/τ.μ. 

Έτσι, ένα πάρκινγκ 12 τ.μ. πωλείται προς 50.000 ευρώ! Ο δήμος Ζωγράφου είναι η δεύτερη ακριβότερη περιοχή για αγορά κλειστού πάρκινγκ. Εδώ το τετραγωνικό κοστίζει 3.500 ευρώ και ένα κλειστό πάρκινγκ 10 τετραγωνικών πωλείται προς 35.000 ευρώ.

Στο Γουδί, θέση στάθμευσης 10 τ.μ. έχει ζητούμενη τιμή πώλησης 35.000, ενώ στην Ηλιούπολη θέση στάθμευσης 10 τ.μ. στην περιοχή της Αγίας Μαρίνας φτάνει τα 26.000 ευρώ. Στις περιοχές του Πειραιά το κόστος αγοράς θέσης στάθμευσης αγγίζει ακόμη και τα 2.500 ευρώ τ.μ. 

Στο Κάτω Χαλάνδρι, οι ζητούμενες τιμές πώλησης φτάνουν τα 2.307 ευρώ/τ.μ., στην Καλλιθέα τα 1.923 ευρώ/τ.μ., στο Μαρούσι τα 1.622/τ.μ, στην Αργυρούπολη τα 2.058 ευρώ/τ.μ. και στην Άνω Βούλα τα 2.272 ευρώ/τ.μ.

Ακριβή και η λύση της μίσθωσης

Αυξανόμενο βαίνει και το κόστος μίσθωσης θέσης στάθμευσης. Σε περιοχές πέριξ της Ομονοίας, κοντά στην πλατεία Βικτωρίας, το πάρκινγκ κυμαίνεται στα 80-100 ευρώ/μήνα σε αντίστοιχη επιχείρηση 24ωρης εξυπηρέτησης. «Στις “καλές” περιοχές του κέντρου της Αθήνας όμως αγγίζει ακόμη και τα 350 ευρώ/μήνα, ανάλογα με την περιοχή, αν φυσικά βρεθεί “ελεύθερη” θέση μόνιμης διάρκειας», λέει ο πρόεδρος του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates. 

Πάρκινγκ: Πανάκριβα και δυσεύρετα στην Αθήνα/ Αθήνα: Μία θέση πάρκινγκ κοστίζει όσο μία γκαρσονιέρα Facebook Twitter
Πηγή: Πανελλαδικό Δίκτυο E-Real Estates

Μας εξηγεί ότι «οι περισσότερες επιχειρήσεις στοχεύουν στη στάθμευση με την ώρα ή και την ημέρα, διαθέτοντας περιορισμένο αριθμό θέσεων για μόνιμη στάθμευση». Τα στοιχεία που έχει καταγράψει για τις τιμές ενοικίασης καταδεικνύουν ότι και η μίσθωση έχει μπει σε αντίστοιχη κούρσα αυξήσεων. Ειδικότερα, στην Κυψέλη το κόστος μίσθωσης θέσης στάθμευσης έκτασης 25 τ.μ. το 2020 ήταν 120 ευρώ/μήνα και πλέον έχει αγγίξει τα 250 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 108%. Παρόμοια είναι η εικόνα και στου Γκύζη, όπου το μηνιαίο κόστος για θέση στάθμευσης 10 τ.μ. ήταν 60 ευρώ/μήνα και σήμερα φτάνει τα 150 ευρώ, μια αύξηση της τάξεως του 150%. Ιδια είναι η εικόνα όσον αφορά τις αυξήσεις για θέσεις ενοικίασης πάρκινγκ στους Αμπελόκηπους (154%) και στο Παγκράτι (108%).

Το ερώτημα είναι, βέβαια, αν αυτό είναι το «ταβάνι» ή αν θα ακολουθήσουν κι άλλες αυξήσεις. Οι προβλέψεις δεν είναι αισιόδοξες, ειδικά για την Αθήνα, όπου τα αυτοκίνητα αυξάνονται, ενώ η διαθεσιμότητα βαίνει μειούμενη.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παράνομη στάθμευση: Πώς βάζει φρένο στη λειτουργία της πόλης

Ρεπορτάζ / Παράνομη στάθμευση στην Αθήνα: Παρκαδόροι, τουριστικά λεωφορεία και αντικοινωνική συμπεριφορά

Η παράνομη στάθμευση είναι μία από τις βασικές αιτίες πίσω από το κυκλοφοριακό πανδαιμόνιο της Αθήνας. Μια έρευνα για το χάος που δημιουργεί στους δρόμους της πόλης, για τους ελέγχους και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, γι' αυτά που σχεδιάζονται αλλά και για τους παράγοντες που κάνουν τη λύση της εξίσωσης ακόμη πιο δύσκολη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Αθήνα: Τα ηλεκτρικά πατίνια και το χάος της μικροκινητικότητας/ Πώς θα μπει τάξη στο χάος με τα ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα;/ «Δεν γίνεται να μην έχουμε πατίνια γιατί είναι επικίνδυνο να κυκλοφορήσουν»

Ρεπορτάζ / Τι θα γίνει επιτέλους με τα ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα;

Τα ηλεκτρικά πατίνια είναι η νέα τάση μετακίνησης στην πόλη αλλά προς το παρόν δημιουργούν αρκετά προβλήματα και προκαλούν αντιδράσεις. Πώς θα μπουν όρια στην άναρχη κυκλοφορία τους και τη στάθμευσή τους και ποιες υποδομές χρειάζονται;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας κανονικός αφελληνισμός

Οπτική Γωνία / Ένας κανονικός αφελληνισμός

Στη θέση εκείνων των ξένων που καλλιεργούσαν μια αληθινή σχέση με την Ελλάδα, πολλαπλασιάζονται τα φιμέ τζάμια των υπερπολυτελών τζιπ, αόρατοι και αδιάφοροι μεσάζοντες, αγοραστές επαύλεων που υπενοικιάζονται ή έχουν γίνει φρούρια με μικρούς ιδιωτικούς στρατούς τραμπούκων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός και θεωρητικός φυσικός μιλά για την προέλευση της συνείδησης, τoν εγκέφαλο ως κβαντική μηχανή και το μέλλον του ανθρώπου ως υβριδίου τεχνολογίας και βιολογίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η ομοφοβία δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση αλλά μια μορφή βίας»

Οπτική Γωνία / «Η ομοφοβία δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση αλλά μια μορφή βίας»

Ένα 13χρονο παιδί δεν άντεξε την ομοφοβία και έδωσε τέλος στη ζωή του. Ο ψυχίατρος-ψυχαναλυτής Σάββας Σαββόπουλος εξηγεί πώς μπορούν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να εντοπίσουν έγκαιρα τα σημάδια της αυτοκτονικής διάθεσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Antinero: Καταγγελία-μαμούθ για το μεγαλύτερο πρόγραμμα δασικής πρόληψης

Ρεπορτάζ / Antinero: Πώς το «μεγαλύτερο πρόγραμμα δασικής πρόληψης» έγινε πεδίο καταγγελιών

Με εκατομμύρια ευρώ να έχουν ήδη διατεθεί, το πρόγραμμα Antinero μπαίνει στο στόχαστρο: 213 φορείς και πολίτες υπέβαλαν αναφορά στην Ε.Ε., αμφισβητώντας τη νομιμότητα και την αποτελεσματικότητά του.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΕΠΕΞ Οι ψαράδες της Αμοργού πέτυχαν κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα

Οπτική Γωνία / Οι ψαράδες της Αμοργού πέτυχαν κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα

Πήραν τη θάλασσα στα χέρια τους, πριν να είναι πολύ αργά και την χάσουν. Το «Αμοργόραμα» δεν είναι απλώς μια ιδέα, αλλά στοίχημα ζωής – και πρότυπο για την αλιεία όλης της χώρας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Μετρό-φούρνος: Ως πότε θα λιώνουμε και υπογείως;

Ρεπορτάζ / Μετρό-φούρνος: Ως πότε θα λιώνουμε και υπογείως;

Είκοσι τρένα που εκτελούν δρομολόγια στην μπλε και την κόκκινη γραμμή δεν έχουν κλιματισμό, ενώ το air condition στους παλιούς συρμούς της πράσινης γραμμής θυμίζει λοταρία: ποτέ δεν ξέρεις αν θα πετύχεις δροσιά ή ζέστη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Dr. Zeina Jallad: «Ονειρεύομαι ένα μέλλον όπου τη ζωή των παιδιών μας δεν θα την ορίζει το γεγονός ότι υποφέρουν αλλά ότι ευημερούν»

Οπτική Γωνία / Zeina Jallad: «Ονειρεύομαι έναν ουρανό χωρίς πυραύλους και drones»

Η διευθύντρια του Κέντρου Μελετών Παλαιστινιακής Γης και καθηγήτρια στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο της Βηρυτού μιλά στη LiFO για την αποτυχία του διεθνούς δικαίου και το «sumud» ως καθημερινή εξέγερση απέναντι στην εξόντωση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιοι θα πληρώσουν τις απάτες του ΟΠΕΚΕΠΕ

Ρεπορτάζ / Ποιοι θα πληρώσουν τις απάτες του ΟΠΕΚΕΠΕ

Η κυβέρνηση ομολόγησε την αποτυχία της στην αντιμετώπιση του πελατειακού κράτους, οι κανονικοί αγρότες όμως, που δεν συμμετείχαν στις απάτες, είναι αυτοί που κυρίως θα πληρώσουν το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ