ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Η πόλη των Σερρών φιλά το χέρι του λεβέντη της

ξ Facebook Twitter
0

Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ του Κώστα Καραμανλή να επιβιώσει πολιτικά, με πρόδηλα στημένους τρόπους είναι κάτι περισσότερο από εξοργιστική ― είναι εμετική. Διοργάνωσε χριστουγεννιάτικη γιορτή στις Σέρρες όπου «αυθορμήτως» του φιλούσανε τα χέρια και τον φώναζαν λεβέντη. Λεβέντη! Τον βασικό υπέυθυνο της μεγαλύτερης σύγχρονης ελληνικής τραγωδίας!

Προσπαθώ να βρω έστω και ένα λόγο που θα μπορούσε αυτό το χοντρόπετσο και αποδεδειγμένα ανίκανο πρόσωπο να χαρακτηριστεί «λεβέντης». Υπό την προϋπόθεση ότι βρίσκεται έστω κι ένας «αυθόρμητος» Σερραίος στην αναιδή φιέστα του. Ξέρουμε ήδη από τον Θουκυδίδη ότι είναι ίδιον της παρακμής να αλλοιώνει την έννοια των λέξεων, αλλά και πάλι, αναρωτιέμαι. Τι δονεί τα πελατάκια του; Είναι ο ιταμός τρόπος που κουνά το κρινοδάχτυλό του στη Βουλή― τιμητής από πάνω; Το γεγονός ότι δεν ζήτησε ποτέ συγγνώμη;  Τα publi «γνώμης» που εσχάτως τον ξεπλένουν; Τι;

Ο πολιτικός αυτός γίγας διοργάνωσε την ανακαίνιση του μηδενός του τις μέρες του Χριστουγέννων. Δεν του πέρασε καν από το νου ότι Χριστούγεννα για τους περισσότερους Έλληνες σημαίνει οικογένεια, και ότι εξ αιτίας του δεκάδες οικογένειες αυτά τα Χριστούγεννα πενθούν .

Αυτός ο τύπος θα έπρεπε τώρα να είναι φυλακή και θεωρώ προβληματικό για τη Δημοκρατία ότι δεν οδηγήθηκε έστω στα δικαστήρια. Όπως είναι αποκαρδιωτικό ότι υπάρχουν άνθρωποι που τον εκλέγουν ξανά και του φιλούν το χέρι. Νοσεί βαριά η δημοκρατία, που από πελατειακά κίνητρα αλλοιώνει το νόημα της, προστατεύει τους άχρηστους αντί να τοποθετεί στη θέση τους «άριστους πολίτες».

Aυτό όμως που εξοργίζει περισσότερο, γιατί αγγίζει τα όρια του κυνισμού είναι ότι ο πολιτικός αυτός γίγας διοργάνωσε την ανακαίνιση του μηδενός του τις μέρες του Χριστουγέννων. Δεν του πέρασε καν από το νου ότι Χριστούγεννα για τους περισσότερους Έλληνες σημαίνει οικογένεια, και ότι εξ αιτίας του δεκάδες οικογένειες αυτά τα Χριστούγεννα πενθούν.

ξ Facebook Twitter
Φωτεινή Καραμανλή, Αχιλλέας Καραμανλής, Κώστας Καραμανλής

Το ‘χει φαίνεται η οικογένεια. Κι ο συνονόματός του, ο μοιραίος Βούδας της ψησταριάς, ουδέποτε ζήτησε συγγνώμη για τα συντρίμμια που άφησε πίσω του. Κουνάει μονίμως το δάχτυλο, συνοφρυωμένος διότι έτσι νομίζει ότι φαίνεται σοβαρός, κατάπιε την κάμηλο και του φταίνε οι μύγες, τις διώχνει απ’ την μπριζόλα του με μεγαλοπρεπείς χειρονομίες. Ιστορικά γυμνός, νομίζει ότι είναι ενδεδυμένος την προφύρα.

Έτσι κι ο έσχατος της μοιραίας οικογένειας η οποία εκφυλίστηκε άμα τη εξαφανίσει τού όντως σημαντικού πατριάρχη της. Δείτε τον. Δίπλα στην αδελφή του και τον μπαμπά του, με βλέμμα ανήξερης πουλακίδας. Νομίζει ότι ρίχνει στάχτη στα μάτια, ότι ξεπλένει την ατιμασμένη θητεία του.

Θα προκαλούσε γέλιο, αν δεν προκαλούσε βαθιά περιφρόνηση.

Οπτική Γωνία
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Ο δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» και του e-tetRadio μιλά για την εφημερίδα, επιβεβαιώνοντας τις τελικές συζητήσεις με τον Δημήτρη Μελισσανίδη, για την κρίση της αριστεράς, την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και το μέλλον του Τύπου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ