Η μπαλάντα του ισαποστακισμού

Η μπαλάντα του ισαποστακισμού Facebook Twitter
Ούτε στα κλισέ, στα γνωμικά, στις κενολογίες και στις θυμοσοφίες δεν μπορείς να βρεις καταφύγιο, όταν σου ζητούν επιτακτικά από τα ψηφιακά χαρακώματα να πάρεις θέση, προσκομίζοντας υπεύθυνη δήλωση για το φρόνημά σου. Εικονογράφηση: design9/LiFO
0



ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΛΕΜΕ, και λίγα έγιναν στη Νέα Σμύρνη στα επεισοδιακά τελειώματα της διαδήλωση διαμαρτυρίας κατά της αστυνομικής αυθαιρεσίας, αν λάβει υπόψη κανείς την έντονη παρουσία αστυνομικών δυνάμεων σε συνδυασμό με την «ιστορική» εκεχειρία και σύμπραξη αντίπαλων χουλιγκανικών πυρήνων που συναντήθηκαν στο προάστιο.

Όχι για να αναμετρηθούν μεταξύ τους στο πλαίσιο ενός προσχεδιασμένου «ραντεβού θανάτου» αλλά για να ξεσκουριάσουν κι αυτοί τόσο καιρό μακριά από τα γήπεδα, αντιμετωπίζοντας τον κοινό εχθρό. 

Αν μη τι άλλο, δόθηκε η ευκαιρία και στους κατοίκους της περιοχής να δουν εκτάκτως και από κοντά μια θεαματική παράσταση βίας, φωτιάς και κλεφτοπόλεμου που συνήθως αποτελεί προνόμιο αποκλειστικά για τους παρεπιδημούντες την Ιερουσαλήμ, δηλαδή τα Εξάρχεια και το ευρύτερο κέντρο της πόλης. 

Κι εμείς οι υπόλοιποι μείναμε να παρακολουθούμε το ντέρμπι βίας που ακολούθησε την ειρηνική διαδήλωση, ταμπουρωμένοι μέσα («η μοναξιά είναι ο κοινός τόπος του τρόμου», όπως είχε γράψει η Χάνα Άρεντ), έχοντας εδώ και καιρό ακόμα λιγότερη αντίληψη του τι ακριβώς συμβαίνει οπουδήποτε, και με τον κίνδυνο να χαρακτηριστούμε «ισαποστάκηδες» σε περίπτωση που εκδηλώσουμε κάποιου είδους συνολικό αποτροπιασμό για το σκηνικό παράλογης βίας που έχει στηθεί υπό τη σκιά της πανδημίας. 

Κι εμείς οι υπόλοιποι μείναμε να παρακολουθούμε το ντέρμπι βίας που ακολούθησε την ειρηνική διαδήλωση, ταμπουρωμένοι μέσα («η μοναξιά είναι ο κοινός τόπος του τρόμου», όπως είχε γράψει η Χάνα Άρεντ), έχοντας εδώ και καιρό ακόμα λιγότερη αντίληψη του τι ακριβώς συμβαίνει οπουδήποτε, και με τον κίνδυνο να χαρακτηριστούμε «ισαποστάκηδες» σε περίπτωση που εκδηλώσουμε κάποιου είδους συνολικό αποτροπιασμό για το σκηνικό παράλογης βίας που έχει στηθεί υπό τη σκιά της πανδημίας. 

επεισόδια νέα σμύρνη Facebook Twitter
Αν μη τι άλλο, δόθηκε η ευκαιρία και στους κατοίκους της περιοχής να δουν εκτάκτως και από κοντά μια θεαματική παράσταση βίας, φωτιάς και κλεφτοπόλεμου που συνήθως αποτελεί προνόμιο αποκλειστικά για τους παρεπιδημούντες την Ιερουσαλήμ, δηλαδή τα Εξάρχεια και το ευρύτερο κέντρο της πόλης. Φωτ.: Eurokinissi

«Όποιος σπέρνει ανέμους, θερίζει θύελλες»… «Η βία φέρνει βία»… «Καταδικάζουμε τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται»… Ούτε στα κλισέ, στα γνωμικά, στις κενολογίες και στις θυμοσοφίες δεν μπορείς να βρεις καταφύγιο, όταν σου ζητούν επιτακτικά από τα ψηφιακά χαρακώματα («όποιος φεύγει από το μαντρί, τον τρώει ο λύκος») να πάρεις θέση, προσκομίζοντας υπεύθυνη δήλωση για το φρόνημά σου.

cover 676
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Και να έχεις από πάνω και τον πρωθυπουργό, παρασυρμένο από τους διαδοχικούς δημοσκοπικούς θριάμβους, να βγαίνει στο έκτακτο διάγγελμά του ως παιδονόμος και να κάνει λόγο για διχασμό, παρότι ο ίδιος προμοτάρει συστηματικά τον διχασμό, την καταστολή και μια νέα, ενισχυμένη, εκσυγχρονιστική εκδοχή της παραδοσιακής εθνικοφροσύνης. 

«Ρε παιδιά, διαδηλώστε, μαζί σας κι εγώ, αλλά δεν θα ψάχνει ο Χρυσοχοΐδης αναπνευστήρα και κλίνη, εσείς θα ψάχνετε». Αυτό ήταν ένα σχόλιο (ή κραυγή αγωνίας) μέσα στον ορυμαγδό των social media εκ μέρους ενός γιατρού, ο οποίος δουλεύει σε μονάδα Covid. Τι να του πεις κι αυτουνού, άδικο έχει;

Έχουμε από τη μια τα «λυμένα χέρια» των αστυνομικών οργάνων, που ασελγούν πάνω στην αγωνία του κόσμου να πάρει μια ανάσα από το συντριπτικό τρίπτυχο εγκλεισμός - ανέχεια - πανδημία, και από την άλλη τον φόβο ενός ιού που πλανάται απειλητικά στον αέρα και καθιστά απαγορευτικές υγειονομικά τις μαζικές συγκεντρώσεις. Πόσο καλά μπορεί να πάει αυτό; 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Κι ύστερα γίναμε ωραία φωτογραφία…» που τη ζωντάνεψε το AI / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»; / AI, η αθανασία σού πάει πολύ / Ο θάνατος στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης 

Οπτική Γωνία / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»;

Οι φωτογραφίες νεκρών αγαπημένων μας αποκτούν «ζωή» μέσω εφαρμογών AI. Πώς αλλάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη τον τρόπο που βλέπουμε τον θάνατο σήμερα και ποια διλήμματα και φιλοσοφικά ερωτήματα θέτει;
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Ρεπορτάζ / Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Με τους μισθούς καθηλωμένους και τα κόστη των διακοπών να έχουν ξεφύγει, οι μεγάλες καλοκαιρινές εξορμήσεις που συνηθίζαμε μέχρι πρόσφατα, κατέληξαν σε «long weekends» για πολλούς, ενώ για άλλους ούτε καν αυτό δεν είναι πια επιλογή.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Αθήνα / Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης μεταξύ κεντρικής διοίκησης και Δήμου Αθηναίων βρίσκεται πλέον το θέμα της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να προχωρήσει, κατά πλειοψηφία, στην επαναφορά της κυκλοφορίας οχημάτων και στη μετατροπή της σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Ρεπορτάζ / Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Κάποιοι ελπίζουν στην επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και άλλοι ζητάνε την επιστροφή του Γρηγόρη Δημητριάδη. Οι πληροφορίες της LiFO επιβεβαιώνουν τις συζητήσεις για την επιστροφή του Δημητριάδη, αλλά στο κόμμα και όχι στο Μαξίμου.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Οπτική Γωνία / Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Η κυβέρνηση σκληραίνει ακόμα περισσότερο την αντιμεταναστευτική της πολιτική, στοχοποιώντας επιπλέον ξανά τις ΜΚΟ, ευτυχώς όμως όχι χωρίς «αντίλογο», παρά την απουσία ικανής αντιπολίτευσης και σε αυτό το πεδίο. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Με απειλούν από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Οπτική Γωνία / «Δέχομαι απειλές από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Η Ιωάννα Αλυγιζάκη μιλά για το γράμμα που έλαβε στο μαγαζί της στα Χανιά ενώ ο πρώην πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών Μίνος Μωυσής σχολιάζει τις συνέπειες του περιστατικού και περιγράφει την ανησυχία του για τη μισαλλοδοξία στην Ελλάδα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ