Γυμνοί και εμβολιασμένοι σε χωράφια με ξανθά στάχυα

Γυμνοί και εμβολιασμένοι σε χωράφια με ξανθά στάχυα Facebook Twitter
«Τότο, έχω την αίσθηση ότι δεν είμαστε πια στο Κάνσας» λέει η έκπληκτη Ντόροθι, όταν ο ανεμοστρόβιλος τη μεταφέρει στη Χώρα του Οζ.
0

«ΜΙΑ ΚΥΡΙΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ, μόλις είπε “έχω κάνει εμβόλιο, έχω κάνει αποτρίχωση (waxed and vaxed) και είμαι έτοιμη για λίγη δράση σε αυτό το ταξίδι”. Αυτό ακριβώς πρέπει να είναι το vibe όλων μας αυτό το καλοκαίρι» έγραψε ένας (μάλλον άγνωστος) Αμερικανός σεφ στις 21 Απριλίου στο Τwitter.

Το σλόγκαν «waxed and vaxed» έγινε meme, t-shirt, σκετς στο SNL, thread στο Reddit. Την ίδια ώρα οι ειδικοί μίλησαν για μια άνοιξη των γραμμάτων και των τεχνών, για μια επιστροφή στη γιορτή και στην ακολασία. Το καλοκαίρι αυτό, μας είπαν, θα βγούμε όλοι έξω χορεύοντας γυμνοί και εμβολιασμένοι, σε χωράφια με ξανθά στάχυα.

Λίγους μήνες πριν, ένα απόγευμα του Μαρτίου, στα βάθη της πανδημίας, ετοιμαστήκαμε για την καθιερωμένη μας απογευματινή βόλτα ως το Πάρκο Ελευθερίας. Ήταν ένα από τα λίγα κοντινά μέρη όπου μπορούσαμε να πάμε το μωρό με το καρότσι.

Για χρόνια το Πάρκο Ελευθερίας φιλοξενούσε κυρίως ζωόφιλους που έβγαζαν βόλτες τα σκυλιά τους, γονείς με μικρά παιδάκια που έκαναν βαρελάκια, κουτρουβαλώντας τα λοφάκια του γκαζόν, μερικές παρέες που έκαναν τάι-τσι και σκέιτερ που έκαναν βόλτα μπροστά από το άγαλμα του Βενιζέλου. Ήταν σχεδόν πάντα ήσυχα.

Με την πανδημία το πάρκο άρχισε να γεμίζει ασφυκτικά με παρέες εφήβων. Τις Κυριακές έδινε πια την αίσθηση μιας μόνιμης υπαίθριας συναυλίας. Εκείνο το απόγευμα κοιτούσαμε την κίνηση στη Βασιλίσσης Σοφίας, πίνοντας μπίρα από το περίπτερο και κουνώντας μανιωδώς το καρότσι μπρος-πίσω για να κοιμηθεί το μωρό, όταν συνειδητοποιήσαμε πως πίσω μας, στο βάθος του πάρκου, κάποιος έκανε πάρτι με φωτιές και τραγούδια.

«Η ζωή είναι μικρή», σκεφτήκαμε, «γιατί να περιμένω για να κάνω σεξ, σχέση ή παιδί;». Όλα, αναγκαστικά, έγιναν πολύ πιο γρήγορα, ίσως γιατί βρεθήκαμε εβδομάδες ολόκληρες μόνοι μας με τις επιλογές μας. Αντίστοιχα, βέβαια, πολύς κόσμος σκέφτηκε και κάτι άλλο: «Η ζωή είναι μικρή, θα περάσω εγώ άλλα δέκα χρόνια με αυτόν τον τύπο;».

Φαντάστηκα πως ήταν ένα από αυτά τα πάρτι που γίνονταν στις παραλίες, αρχές των ’00s, όπου καθόμασταν όλοι γύρω από τη φωτιά, ένας ψηλός με κοτσίδα έπαιζε το ίδιο πονεμένο ρεπερτόριο στην κιθαρούλα του (λίγο Pink Floyd, λίγο «Ό,τι αξίζει, πονάει κι είναι δύσκολο», τραγουδισμένο με λυγμό στη φωνή) και κάναμε όλοι ασκήσεις θάρρους, καταπιέζοντας τους εφηβικούς μας πόθους.

Πλησιάζοντας, συνειδητοποίησα πως σε αυτό το πάρτι κανείς δεν καταπίεζε τους πόθους του. Τρία αγόρια με ξυρισμένα φρύδια μοιράζονταν ένα άσπρο μπουκάλι χωρίς ετικέτα και φιλιόντουσαν, την ώρα που από κάποιο κινητό ακούγονταν τσιφτετέλια. Πιο δίπλα κάποιος βάραγε ένα τουμπελέκι στους ρυθμούς του κινητού, ενώ κάτι κορίτσια με μακριά μαλλιά γελούσαν υστερικά πάνω από τη φωτιά. Κάποιος είχε σκάψει έναν λάκκο στο γκαζόν, είχε βάλει μερικά ξύλα και είχε ανάψει φωτιά. Πάνω από το κεφάλι τους πλανιόταν ένα σύννεφο από καπνό και ορμόνες.

«Τότο, έχω την αίσθηση ότι δεν είμαστε πια στο Κάνσας» λέει η έκπληκτη Ντόροθι, όταν ο ανεμοστρόβιλος τη μεταφέρει στη Χώρα του Οζ. Δεν είχα την ψευδαίσθηση πως με την πανδημία όλοι είχαν κάτσει σπίτι τους, καταπίνοντας τα αντικαταθλιπτικά με τις χούφτες και βλέποντας Νetflix, αλλά νομίζω πως εκεί συνειδητοποίησα ότι, όποιος ήθελε να κάνει σεξ ή να κάνει πάρτι, τα κατάφερνε μια χαρά.

Όταν διηγήθηκα την ιστορία στις φίλες μου, με αντιμετώπισαν με μπλαζέ ψυχραιμία. Η μία είχε στείλει μόλις το μήνυμα 4 (παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη) για να κάνει σεξ με κάποιον που γνώρισε στο Τinder. Η άλλη μου είπε πως οι κουβέντες για το σεξ είναι «βαρετές» και «ας μιλήσουμε καλύτερα για τη σεξουαλικότητα». Με ισοπέδωσαν με ατάκες όπως «το σεξ είναι άλλη μια βιολογική λειτουργία και το έχουμε κάνει θέμα λόγω καταπίεσης» και «ηρέμησε με τις γενικότητές σου, το σεξ είναι απλώς μια δραστηριότητα», λες και μιλούσαμε για τένις σε καλοκαιρινή κατασκήνωση.

Στο μόνο που συμφωνήσαμε είναι πως η πανδημία λειτούργησε περίπου ως επιταχυντής. Όπως μετά από μια μεγάλη φυσική καταστροφή ή μια απώλεια αναθεωρούμε τα πάντα, έτσι και η πανδημία μάς έδωσε άπλετο χρόνο μόνο και μόνο για να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν έχουμε καθόλου χρόνο. «Η ζωή είναι μικρή», σκεφτήκαμε, «γιατί να περιμένω για να κάνω σεξ, σχέση ή παιδί;». Όλα, αναγκαστικά, έγιναν πολύ πιο γρήγορα, ίσως γιατί βρεθήκαμε εβδομάδες ολόκληρες μόνοι μας με τις επιλογές μας. Αντίστοιχα, βέβαια, πολύς κόσμος σκέφτηκε και κάτι άλλο: «Η ζωή είναι μικρή, θα περάσω εγώ άλλα δέκα χρόνια με αυτόν τον τύπο;».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η προσπάθεια του Μαξίμου να μην συνδεθεί η διαρροή των email με την επιστολική ψήφο

Ρεπορτάζ / Η προσπάθεια του Μαξίμου να μη συνδεθεί η διαρροή των e-mails με την επιστολική ψήφο

Η αντιπολίτευση θα επιμείνει να θέτει ερωτήματα για τη διαρροή των e-mails, παρά τις καρατομήσεις. Η κυβέρνηση δεν θέλει με τίποτα να συνδεθεί με την ασφάλεια της επιστολικής ψήφου.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Θεσσαλονίκη: ανήλικη βία αγέλης- πως θα αντιμετωπιστεί;

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Ανήλικη βία αγέλης – πώς θα αντιμετωπιστεί;

Ο Βασίλης Βαμβακάς, αν. καθηγητής Κοινωνιολογίας της Επικοινωνίας στο ΑΠΘ και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, η οποία έχει αναλάβει να εκπονήσει το «Εθνικό Σχέδιο Στρατηγικής Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Βίας και της Παραβατικότητας των Ανηλίκων» μιλά στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ενεργειακές Κοινότητες: είναι ο μίτος στο λαβύρινθο της ενεργειακής κρίσης;

Ρεπορτάζ / Ενεργειακές Κοινότητες: Πώς γίνεσαι αυτοπαραγωγός και καταναλωτής φθηνής και πράσινης ενέργειας;

Τρία από τα ιδρυτικά μέλη του Υπερίωνα, της πρώτης ενεργειακής κοινότητας λαϊκής βάσης που δημιουργήθηκε στην Αθήνα, φωτίζουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι πολίτες να βγουν από τον λαβύρινθο της ενεργειακής κρίσης.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Το χαμένο στοίχημα των βιβλιοθηκών στη χώρα μας

Οπτική Γωνία / Δημόσιες βιβλιοθήκες: Ζωντανοί οργανισμοί ή χαμένο στοίχημα;

Στο συλλογικό φαντασιακό οι βιβλιοθήκες έχουν παραμείνει στον 19ο αιώνα, με βλοσυρούς βιβλιοθηκονόμους, συρταριέρες με χειρόγραφα δελτία καταλογογράφησης και αποκλειστικά υπηρεσίες δανεισμού. Και υπάρχει λόγος γι' αυτό.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Δεν φοβόμαστε, δεν ντρεπόμαστε, δεν θα επηρεαστεί η ασφάλεια του EuroΡride»

Οπτική Γωνία / «Δεν φοβόμαστε, δεν ντρεπόμαστε, δεν θα επηρεαστεί η ασφάλεια του EuroΡride»

Η βία, οι προβληματισμοί και οι ανησυχίες για τη διεξαγωγή των φετινών εκδηλώσεων του EuroPride. Μιλούν στη LiFO ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης και ο εκπρόσωπος του Thessaloniki Pride.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το ομοφοβικό αίσχος της Αριστοτέλους και ο φόβος που δείχνει επιτέλους να αλλάζει πλευρά

Οπτική Γωνία / Το ομοφοβικό αίσχος της Αριστοτέλους και ο μονόδρομος για την ελευθερία

Τίποτα δεν πρέπει να μένει αναπάντητο – το μίσος δεν αντιπαλεύεται με μίσος, ας γίνει όμως κοινή συνείδηση ότι ο δρόμος για την ελευθερία, την αξιοπρέπεια, τον σεβασμό και την ισότητα είναι μονόδρομος και είναι αδιαπραγμάτευτος.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το καρναβάλι, ο όχλος, η Θεσσαλονίκη

Ν. Σεβαστάκης / Το καρναβάλι, ο όχλος, η Θεσσαλονίκη

Χιλιάδες άνθρωποι, νέοι και μεγαλύτεροι, πιστεύουν πως τους ανήκει η πόλη και πως θα ορίζουν αιωνίως τα δημοφιλή πρότυπα. Αν δεν συναντήσουν εμπόδια, θα συγκροτήσουν κάποια στιγμή ένα μέτωπο κανονικής ασφυξίας για όλους τους υπόλοιπους.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Το Dune, η Μέση Ανατολή και οι Εξεγερμένοι

Ιλεκτρίσιτυ / Το Dune, η Μέση Ανατολή και οι Εξεγερμένοι

Οι αναφορές του Dune στους αντιαποικιοκρατικούς αγώνες μουσουλμανικών πληθυσμών είναι τόσο έντονες που οι Άραβες φίλοι του Χέρμπερτ πίστευαν πως δεν επρόκειτο καθόλου «για έργο επιστημονικής φαντασίας».
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Ο τυχαίος θάνατος ενός δημοσιογράφου…

Οπτική Γωνία / Ο τυχαίος θάνατος ενός δημοσιογράφου

Η ιστορία, που φυσικά χάθηκε ανάμεσα σε μεγάλα γεγονότα, είναι διδακτική, όχι μόνο για τους δημοσιογράφους που με προχειρότητα μεταδίδουν μια είδηση χωρίς να ελέγξουν πρώτα την αλήθεια της. Είναι διδακτική και για την ίδια την κοινωνία, η οποία τελικά είναι ο αποδέκτης της πληροφόρησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Η Εκκλησία, σε ρόλο «πορτιέρη», επιβάλλει face control στους ναούς

Οπτική Γωνία / Η Εκκλησία, σε ρόλο «πορτιέρη», επιβάλλει face control στους ναούς

Οι εποχές έχουν αλλάξει, οι ανόητοι αφορισμοί είναι ξεπερασμένοι και το ποίμνιο δεν περιμένει από την Ιερά Σύνοδο και τους μητροπολίτες να πολιτεύονται ως γραφικοί κομματάρχες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ