Stowaway: Δεν γλιτώνει κανείς από τον εαυτό του, ακόμα και στο διάστημα

Stowaway: Δεν γλιτώνει κανείς από τον εαυτό του, ακόμα και στο διάστημα Facebook Twitter
To “Stowaway” είναι λιτό, μετρημένο και επικεντρωμένο στο θανάσιμο δίλημμα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κεντρικοί του χαρακτήρες, στην θέση των οποίων νιώθουμε ότι θα μπορούσαμε να βρεθούμε κι εμείς (όχι απαραίτητα στο διάστημα), και μακάρι να μη μας συμβεί ποτέ.
0



ΣΕ ΜΙΑ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ περσινής ταινίας του, “Nomad: In the Footsteps of Bruce Chatwin”, που τον (ξανα)φέρνει στο απόκοσμο τοπίο του Αρκτικού, ο Βέρνερ Χέρτζογκ δηλώνει ότι αυτό το μέρος είναι το πλησιέστερο που μπορεί να βρεθεί κανείς, με τα πόδια, στο διάστημα. Σα να το είχε στο μυαλό του αυτό ο 33χρονος Βραζιλιάνος σκηνοθέτης Τζο Πένα, ο οποίος  τοποθέτησε την πρώτη του ταινία – το “Arctic” του 2018 –  στον Αρκτικό Κύκλο (τα γυρίσματα έγιναν στην Ισλανδία) και την δεύτερη – το “Stowaway”, που έκανε πρεμιέρα προχθές στο Netflix –  στο διάστημα. 

Και οι δύο έχουν να κάνουν, με διαφορετικό τρόπο η καθεμιά, με την αγωνιώδη προσπάθεια επιβίωσης σε συνθήκες απέραντης απομόνωσης και απερίγραπτης αντιξοότητας. Στο “Arctic” ήταν μόνος του ο Μαντς Μίκελσεν ενάντια στα στοιχειά της άγριας φύσης ενώ εδώ όλη σχεδόν η δράση εξελίσσεται στο εσωτερικό ενός διαστημικού σκάφους με προορισμό τον Άρη και πρωταγωνιστές τέσσερεις αστροναύτες που βρίσκονται ξαφνικά αντιμέτωποι με ένα συντριπτικό ηθικό δίλημμα. 

Μην ανησυχήσετε αν δεν πιάνετε όλα τα τεχνικά / επιστημονικά δεδομένα που κατακλύζουν την υπόθεση, η ουσία βρίσκεται αλλού και δεν έχει να κάνει ούτε με την επιστήμη ούτε καν με το διάστημα. 

Το πρόβλημα είναι ότι δεν θα έπρεπε να είναι τέσσερις σ’ αυτήν την ερευνητική αποστολή στον Κόκκινο Πλανήτη που προβλέπεται να διαρκέσει δύο χρόνια, αλλά τρεις: η επικεφαλής της ομάδας (την υποδύεται η Τόνι Κολέτ), ένας βιολόγος (Ντάνιελ Ντάε Κιμ) και μια γιατρός (Άννα Κέντρικ). Λίγες ώρες όμως αφού έχουν βρεθεί στο διάστημα, ανακαλύπτουν ότι με κάποιο τρόπο, είχε ξεμείνει στο σκάφος εγκλωβισμένος και τραυματίας ένας νεαρός τεχνικός, ο Μάικλ (Σάμιερ Άντερσον), ο οποίος έκανε κάποιους τελευταίους ελέγχους αλλά χτύπησε κι έχασε τις αισθήσεις του, λίγο πριν την εκτόξευση. 

Τόνι Κολέτ Facebook Twitter
Η Τόνι Κολέτ υποδύεται την επικεφαλής της ομάδας.

Όταν συνέρχεται και συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται καθοδόν για τον Άρη, ενώ η μικρή του αδελφή τον περιμένει σπίτι, ο Μάικλ παθαίνει κρίση πανικού, γρήγορα όμως αναγκάζεται να συμβιβαστεί με την παρανοϊκή μοίρα του και προσφέρεται να βοηθήσει όπως μπορεί  τα μέλη της αποστολής, με τα οποία αποκτά αμέσως φιλική σχέση. Δεν θα περάσουν όμως παρά μερικές μέρες μέχρι να διαπιστώσουν όλοι τους ότι το οξυγόνο δεν αρκεί και για τους τέσσερις, συνεπώς κάποιος πρέπει με κάποιο τρόπο να εκλείψει – και κατά σύμβαση αυτός θα πρέπει να είναι ο ατυχής “stowaway”, δηλαδή ο «λαθρεπιβάτης» – εκτός αν βρεθεί κάποια άλλη λύση που όμως δεν διαφαίνεται στον σκοτεινό και βαθύ ορίζοντα του διαστήματος… 

Θα περίμενε ίσως κανείς από έναν δημιουργό που ξεκίνησε ως auteur του YouTube, είναι «μανούλα» στα εφέ του stop motion animation και επίσης, με την ιδιότητα του μουσικού, είναι και κάτι σαν εναλλακτικός ροκ σταρ στην πατρίδα του, να επιχειρούσε κάτι πολύ πιο φαντεζί, λαμπερό, θεματικό και επιφανειακό στο πλαίσιο του διαστημικού ταξιδιού. To “Stowaway” όμως είναι λιτό, μετρημένο και επικεντρωμένο στο θανάσιμο δίλημμα που έχουν να αντιμετωπίσουν – και αν είναι δυνατό να επιλύσουν –  οι κεντρικοί του χαρακτήρες, στην θέση των οποίων νιώθουμε ότι θα μπορούσαμε να βρεθούμε κι εμείς (όχι απαραίτητα στο διάστημα), και μακάρι να μη μας συμβεί ποτέ. Θυμίζει στοιχεία από άλλες πρόσφατες ταινίες επιστημονικής φαντασίας, όπως το “Ad Astra”, το “Gravity” ή το “The Martian”, στην ουσία όμως πρόκειται για έργο δωματίου, για ένα σύγχρονο μελόδραμα με φόντο την απεραντοσύνη του διαστήματος. Μην ανησυχήσετε αν δεν πιάνετε όλα τα τεχνικά / επιστημονικά δεδομένα που κατακλύζουν την υπόθεση (καθιστώντας την ταινία, σε συνδυασμό με τις πολύ μελετημένες και αληθοφανείς σκηνές του διαστημικού ταξιδιού,  μία από τις πιο πειστικές και ρεαλιστικές του είδους), η ουσία βρίσκεται αλλού και δεν έχει να κάνει ούτε με την επιστήμη ούτε καν με το διάστημα. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η «Γυναίκα στο Παράθυρο» έρχεται στο Netflix τον Μάιο

TV & Media / Η «Γυναίκα στο Παράθυρο» έρχεται στο Netflix τον Μάιο

To ψυχολογικό θρίλερ «Τhe Woman in the Window» (2021) με τους Έιμι Άνταμς, Γκάρι Όλντμαν, Τζούλιαν Μουρ και Τζένιφερ Τζέισον Λι απέκτησε το τελικό του τρέιλερ αλλά και ημερομηνία εξόδου στις 14 Μαΐου μέσω της πλατφόρμας του Netflix.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Madame Claude

TV & Media / H Μαντάμ Κλοντ πέρα από τον μύθο, σε μια ιστορία σεξουαλικής εκμετάλλευσης

Η ωραιοποιημένη, σχεδόν φεμινιστική εκδοχή του Netflix μάλλον απέχει από αυτό που ήταν πραγματικά η «θρυλική Μαντάμ Κλοντ» του Παρισιού: μια μαστροπός που εκμεταλλεύτηκε και ενδεχομένως κακοποίησε δεκάδες κορίτσια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Daily / Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Η σειρά των σπαρταριστών περιηγήσεων ανά τον πλανήτη του διάσημου κωμικού, νυν podcaster και πρώην βασιλιά των νυχτερινών talk show, ξεφεύγει με ξεκαρδιστικό τρόπο από τα αβάσταχτα κλισέ των ταξιδιωτικών ντοκιμαντέρ.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Daily / Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Ο νεαρός, πολυσχιδής και εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης που πολλοί πρωτογνώρισαν στο Poor Things, λέει τα πράγματα με το όνομα τους στο “More Feelings”, το δεύτερο stand up comedy special που γύρισε για λογαριασμό του ΗΒΟ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Daily / Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Το κωμικό δημιούργημα του Λάρι Ντέιβιντ μας συντρόφεψε εδώ κι ένα τέταρτο του αιώνα, εκδηλώνοντας ό,τι πιο ανάρμοστο μπορεί να φανταστεί κανείς, με σπαρταριστά –και απελευθερωτικά για εμάς τους θεατές– αποτελέσματα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Daily / Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Το διάσημο μυθιστόρημα της Πατρίτσια Χάισμιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» απλώνεται αργά και υποβλητικά στην πιο κινηματογραφικά φιλόδοξη ίσως τηλεοπτική σειρά που έχει παρουσιάσει ποτέ το Netflix.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Daily / Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Η νέα φιλόδοξη σειρά του Apple TV+ αποτελεί ένα ιδιαιτέρως ελκυστικό στο μάτι αμάλγαμα δραματικής σαπουνόπερας και σατιρικής φάρσας, που στα καλύτερά του λειτουργεί σε πολλά επίπεδα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Κέιβ, ο Ίνο, ο Τσόμσκι και το μποϊκοτάζ στο Ισραήλ 

Daily / Ο Κέιβ, ο Ίνο, ο Τσόμσκι και το μποϊκοτάζ στο Ισραήλ 

Η μαζική αποχώρηση δεκάδων συγκροτημάτων από το μεγάλο αμερικανικό φεστιβάλ μουσικής και media South by Southwest λόγω της ύπαρξης χορηγών που ενισχύουν στρατιωτικά το Ισραήλ, επανέφερε το φλέγον ζήτημα του πολιτιστικού μποϊκοτάζ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ