Οι γκέι με τους γκέι κι οι στρέιτ με τους στρέιτ;

ΤΟΜ ΧΑΝΚΣ Facebook Twitter
Θα πρέπει να υποθέσουμε ότι και αυτοί που είχαν το θάρρος (και ευτυχώς πολλαπλασιάζονται διαρκώς) να δηλώσουν γκέι, θα πρέπει να περιορίζονται μόνο σε «αυθεντικούς» ρόλους;
0

ΔΗΛΩΣΕ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΤΟΜ ΧΑΝΚΣ σε συνέντευξή του στο περιοδικό New York (δεν θα έπρεπε να βρίσκεται ήδη στην Αντίπαρο;) ότι δεν θα μπορούσε στην εποχή μας, δεν θα ήταν σωστό, να υποδυθεί, ως στρέιτ ηθοποιός, τον γκέι πρωταγωνιστή της ταινίας «Φιλαδέλφεια» – ερμηνεία που του χάρισε το πρώτο του Όσκαρ το 1993.

Και προφανώς, επειδή είναι ο Τομ Χανκς –ο καλός μπούμερ, ο συμπονετικός φιλελεύθερος, ο σταρ της διπλανής πόρτας– δεν το είπε με παράπονο ή με πικρία ή για να καταγγείλει εμμέσως πλην σαφώς την κουλτούρα του «άκρατου δικαιωματισμού» και της «εκτροχιασμένης πολιτικής ορθότητας».

Κάθε άλλο. Εννοούσε ακριβώς ότι οι γκέι χαρακτήρες πρέπει να ερμηνεύονται αποκλειστικά από γκέι ηθοποιούς αλλιώς τίθεται –«και δικαίως», όπως τόνισε– ζήτημα «αυθεντικότητας».

Μπορεί να διανοηθεί κανείς κάποιον άλλο στον ρόλο του (στρέιτ ερωτύλου) Μπάρνι στο How I Met Your Mother από τον (ανοιχτά γκέι) Νιλ Πάτρικ Χάρις;

«Ακούγομαι σαν να κάνω κήρυγμα; Δεν θα το ήθελα», συμπλήρωσε σα να συνειδητοποιεί ότι μπορεί και να εκληφθούν στραβά οι δηλώσεις του, κάτι που φυσικά συνέβη (εδώ μπορεί να συμβεί με οποιαδήποτε δημόσια δήλωση, ακόμα και την πιο ανώδυνη).

Και δικαίως. Τον αγαπάμε, τον εκτιμάμε (και υπήρξε εξαιρετικός πρόσφατα στην ταινία A Beautiful Day in the Neighborhood, που πολλοί αγνόησαν λόγω του «άγνωστου θέματος»), είναι επίτιμος συμπατριώτης μας, αλλά, όπως γνωρίζει κι ο ίδιος καλύτερα από τον καθένα, ηθοποιία σημαίνει να υποκρίνεσαι ότι είσαι κάποιος άλλος, κάποια άλλη, κάτι άλλο, και μόνο περιστασιακά μπορεί να είναι κανείς αυθεντικός κατά τη διαδικασία του κάστινγκ.

Το θέμα είναι αν μπορεί με τα εκφραστικά και διανοητικά μέσα που διαθέτει και με το χάρισμά του να προσδώσει αυθεντικότητα και γνησιότητα στον χαρακτήρα που υποδύεται χωρίς να ξεπέσει στη μανιέρα, στην καρικατούρα και στο κλισέ.

Ας αφήσουμε το γεγονός ότι στα 2022 είναι ακόμα πάρα πολλοί, ειδικά στο Χόλιγουντ, οι ηθοποιοί που από φόβο για την καριέρα τους κρατούν μυστική τη σεξουαλική τους «διαφορετικότητα». Θα πρέπει να υποθέσουμε ότι και αυτοί που είχαν το θάρρος (και ευτυχώς πολλαπλασιάζονται διαρκώς) να δηλώσουν γκέι, θα πρέπει να περιορίζονται μόνο σε «αυθεντικούς» ρόλους;

Μπορεί να διανοηθεί κανείς κάποιον άλλο στον ρόλο του (στρέιτ ερωτύλου) Μπάρνι στο How I Met Your Mother από τον (ανοιχτά γκέι) Νιλ Πάτρικ Χάρις; Ή κάποιον άλλο εκτός του (στρέιτ) Μάικλ Σ. Χολ στον ρόλο του Ντέιβιντ στο Six Feet Under; Έχει περάσει προ πολλού, άλλωστε, η εποχή που έβαζες σ’ έναν λευκό ηθοποιό «φούμο» για να υποδυθεί έναν «έγχρωμο» χαρακτήρα και σ’ έναν στρέιτ ηθοποιό «φτερά και πούπουλα» για να ενσαρκώσει έναν (απαραιτήτως κραγμένο) ομοφυλόφιλο.

Δεν έμεινε όμως μόνο στον ρόλο του στη «Φιλαδέλφεια», αλλά μίλησε και για την ταινία που την επόμενη χρονιά κιόλας του χάρισε το δεύτερό του Όσκαρ, το αλήστου μνήμης «Φόρεστ Γκαμπ», το οποίο επίσης χαρακτήρισε ως έργο που δεν θα γυριζόταν σήμερα καθώς θα αντιμετώπιζε αντίστοιχα ζητήματα περί «αυθεντικότητας» του κεντρικού χαρακτήρα.

Εδώ δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς σοβαρά, παρότι εξακολουθεί πολύς κόσμος να αγαπά την ταινία. Η αλήθεια όμως είναι ότι το «Φόρεστ Γκαμπ» έζεχνε από τότε ποικιλοτρόπως (ερμηνευτικά, ιδεολογικά, αισθητικά) όπως και οι περισσότερες «οσκαρικές» ταινίες με ήρωες μειωμένης ή διαφορετικής νοητικής ανάπτυξης (ας θυμηθούμε μόνο την οικτρή ερμηνεία του Ντάστιν Χόφμαν στον «Άνθρωπο της βροχής» που του χάρισε επίσης ένα Όσκαρ). Ταινίες κατά κανόνα ψυχοπονιάρικες, ψυχαναγκαστικές, fake, προσβλητικές εν τέλει και διόλου αυθεντικές όχι επειδή ο πρωταγωνιστής δεν είναι ο ίδιος ΑμεΑ (ή στο «φάσμα του αυτισμού») αλλά επειδή η ταινία είναι εντελώς επιφανειακή και ανάξια του θέματος που θέλει υποτίθεται να αναδείξει. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΛΒΙΣ***1/2

Ανταπόκριση από τις Κάννες / «Elvis»: Κανείς δεν περίμενε μια τυπική βιογραφία από τον Μπαζ Λούρμαν

Στην μπαρόκ κονσόλα του Μπαζ Λούρμαν ο Έλβις μεταμορφώνεται σε μυθολογικό πλάσμα θηριώδους μελαγχολίας και η μουσική του διασταυρώνει μεθυστικά τις απαρχές του rock 'n’ roll με το σημερινό χιπ-χοπ in full blast.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον "τέλειο γάμο", είχαν όμως κάτι πολύ βαθύτερο

Daily / Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον «τέλειο γάμο», είχαν όμως κάτι βαθύτερο

Χωρισμένο σε έξι ωριαία επεισόδια, το «The Last Movie Stars» είναι ένα μεγαλόπνοο και βαθιά αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τη μακρά και περιπετειώδη διαδρομή του «πιο ιδανικού ζευγαριού» που γνώρισε ποτέ το Χόλιγουντ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Persuasion: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Daily / «Persuasion»: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Είναι στιγμές που η αυτή η «σύγχρονη» προσαρμογή του μυθιστορήματος της Τζέιν Όστεν αγγίζει τα όρια μιας αβάσταχτης και ανάρμοστης ελαφρότητας, συνολικά όμως βλέπεται μια χαρά χωρίς να διεκδικεί θέση στις κορυφαίες κινηματογραφικές προσαρμογές των βιβλίων της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Βούλα Χαριλάου ήταν (από) αλλού

Απώλειες / Η Βούλα Χαριλάου ήταν (από) αλλού

Για την ιδιάζουσα κινηματογραφική περίπτωση μιας από τις πιο ιδιαίτερες και ελκυστικές ηθοποιούς που μπορούσε να συναντήσει κανείς μικρός κατά την αδιάκοπη λιτανεία των ελληνικών ταινιών στην τηλεόραση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αναρωτιέται άραγε το χταπόδι πόσο έξυπνο είναι το καβούρι πριν το φάει;

Daily / Αναρωτιέται άραγε το χταπόδι πόσο έξυπνο είναι το καβούρι πριν το φάει;

Ένα νέο βιβλίο μάς προκαλεί να αποδράσουμε από την ανθρωποκεντρική «φούσκα» μας και να συλλογιστούμε τον ιδιαίτερο και εντελώς διαφορετικό από τον δικό μας τρόπο με τον οποίο άλλα έμβια όντα αντιλαμβάνονται τον κόσμο αλλά και την ίδια τους την ύπαρξη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Bear: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Daily / «The Bear»: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Έχουν καταντήσει μπανάλ οι προσδιορισμοί «αυθεντικό» και «ανθρώπινο», ταιριάζουν όμως απολύτως στους ρυθμούς και στο ύφος αυτής της εξαιρετικής νέας σειράς που προσφέρει μαθήματα ζωής και συντροφικότητας χωρίς ίχνος διδακτισμού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Να μαζευτούμε όσοι λάβαμε χρησμό από το μαντείο τεχνητής νοημοσύνης στο Πεδίον του Άρεως

Δημήτρης Πολιτάκης / Να μαζευτούμε όσοι λάβαμε χρησμό από το μαντείο τεχνητής νοημοσύνης στο Πεδίον του Άρεως

Το πιο μεγάλο σουξέ ίσως της έκθεσης «Plásmata» ήταν μια οντότητα τεχνητής νοημοσύνης που απαντούσε στα πιο κρίσιμα και αναπάντητα ερωτήματα των περαστικών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Daily / Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Καταιγισμό σκαιών χαρακτηρισμών από διάφορους αυτόκλητους θεματοφύλακες των αρχών και των παραδόσεων του αρχαίου δράματος δέχτηκε ο ηθοποιός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης μετά το υβριστικό σλόγκαν που μοστράρισε ενάντια στον χαρακτήρα που είχε υποδυθεί σε παράσταση της Αντιγόνης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
λεοναρντ κοέν

Daily / «Η αγάπη είναι ένα ψυχρό, σπασμένο Αλληλούια»: Η παράξενη διαδρομή του πιο εμβληματικού τραγουδιού του Κοέν

Ένα νέο ντοκιμαντέρ επιχειρεί να καταγράψει την περιπετειώδη πορεία του «Hallelujah», αυτού του εξαίσιου συνδυασμού θρησκευτικής έκστασης και σεξουαλικής προσμονής, από την απαξίωση στην αναγνώριση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
συναυλία lex

Daily / Μην ντρέπεσαι, είναι ok να μην σου αρέσει ή ακόμα και να μην ξέρεις καν ποιος είναι ο ΛΕΞ

Οι εκρηκτικές ανταποκρίσεις από τη θριαμβευτική εμφάνιση του ΛΕΞ στη Νέα Σμύρνη, ακόμα και από άτομα που δεν είχαν πάει, προκάλεσαν συμπλέγματα ανεπάρκειας και FOMO στο καλοπροαίρετο κοινό μιας κάποιας ηλικίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
RRR: Πρέπει να δει κανείς για να το πιστέψει αυτό το ασυγκράτητο Ινδικό έπος του Netflix

Daily / «RRR»: Πρέπει να δει κανείς για να πιστέψει αυτό το ασυγκράτητο ινδικό έπος του Netflix

Πρόκειται για την ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία του ινδικού σινεμά και το δείχνει και με το παραπάνω, ειδικά στις απίστευτες σκηνές συμφωνικής και πυροτεχνικής δράσης που δεν κωλώνουν μπροστά σε καμιά υπερβολή και σε καμιά ακρότητα, κάνοντας τις αντίστοιχες του Χόλιγουντ να μοιάζουν επίπεδες, ανέμπνευστες και ψόφιες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ