Ο Κλέων στο Κολοράντο, ο Ζήκος στο Δαφνί

Ο Κλέων στο Κολοράντο, ο Ζήκος στο Δαφνί Facebook Twitter
Του έγραψε άραγε ποτέ η Μπιμπή; Ίσως. Ξεκίνησε μόνη της να πάει να τον βρει στην άλλη άκρη του κόσμου; Χλωμό.
0



ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΣΤΕΙ οδυνηρά σαφές, το ριάλιτι του lockdown δεν θα λήξει πολύ σύντομα και σίγουρα δεν θα έχει ξεκάθαρο και οριστικό φινάλε. Οπότε συνεχίζουμε να την παλεύουμε όπως μπορούμε και με όποια, κατά περίπτωση, βοηθήματα. Τουλάχιστον υπάρχει η παρηγοριά ότι αντιμετωπίζουμε όλοι την ίδια συνθήκη, δεν είναι και λίγο, και ενδεχομένως αυτό θα είναι το μόνο που θα μας λείψει όταν φτάσουμε στο μετά. 

Προς το παρόν, προσπαθούμε να ανανεώνουμε τις μεθόδους διαχείρισης του εγκλεισμού (του αποκλεισμού μάλλον) για να μη σαλτάρουμε πριν από την ώρα μας.

Προσωπικά, βρίσκω πολύ χαλαρωτικές, ειδικά τις μικρές ώρες που η ησυχία απ’ έξω γίνεται απόκοσμη, κάποιες αφηρημένες ασκήσεις μυθοπλασίας με το μισό μυαλό σβηστό, όπου επιχειρώ να διανοηθώ τι μπορεί να απέγιναν αγαπημένοι χαρακτήρες της λογοτεχνίας και του σινεμά μετά το τέλος του βιβλίου ή της ταινίας. Αφηρημένες ιδέες για πιθανά σίκουελ που δεν θα γραφτούν και δεν θα γυριστούν ποτέ. Όπως φερ' ειπείν για τις παρακάτω ελληνικές ταινίες, που έχω δει τόσες πολλές φορές ώστε η συναισθηματική σύνδεση με τον κεντρικό χαρακτήρα να μου δίνει το δικαίωμα να φανταστώ τη μοίρα του μετά τους τίτλους τέλους.    

Αφηρημένες ιδέες για πιθανά σίκουελ που δεν θα γραφτούν και δεν θα γυριστούν ποτέ.

Μια ζωή την έχουμε

Όπως γνωρίζουμε, στο τέλος της ταινίας ο Κλέων φεύγει για πάντα από αυτόν το μάταιο και αχάριστο τόπο μ’ ένα υπερωκεάνιο και τελικό προορισμό το Κολοράντο όπου ζει η αδελφή του με τον άντρα της. Του έγραψε άραγε ποτέ η Μπιμπή; Ίσως. Ξεκίνησε μόνη της να πάει να τον βρει στην άλλη άκρη του κόσμου; Χλωμό. Καλύτερα στην επισφάλεια της Αθήνας ως «κοκοτίτσα πολυτελείας», με τις γνωριμίες όμως από το Κολέγιο και με ύστατη καβάτζα τον μαυραγορίτη Ντάογλου, παρά νοικοκυρά στο πουθενά της Αμερικής (χάθηκε κι αυτός να πάει στη Νέα Υόρκη, ας πούμε;). Ξαναφτιάχνει άραγε τη ζωή του ο Κλέων; Αλλάζει προσωπικότητα; Ή μένει για πάντα στοιχειωμένος από την φράση που ο ίδιος είχε πει στον συνάδελφό του στην Εμποροπιστωτική; «Δεν υπάρχουν τα Κύθηρα, Μανώλη».  

Της κακομοίρας (ή Ο μπακαλόγατος)

μπακαλόγατος Facebook Twitter

Το έργο τελειώνει με τον Ζήκο να μένει μπουκάλα, όπως και το αφεντικό του, ο μεγαλομπακάλης Παντελής Σκουφάντερος (ο ορίτζιναλ «κυρ Παντελής»). Είναι πλέον καταδικασμένοι να βαδίσουν μαζί, πυξ λαξ, προς το ηλιοβασίλεμα; Πώς όμως θα συνεχίσει να ζει στην ίδια γειτονιά με τη Φιφίκα τώρα που την έχασε για πάντα; Πόσο θα τον συντηρεί η τρέλα του; Κι αν επιδεινωθεί; Γυρίζει πίσω στο Καρπενήσι να παριστάνει τον τρελό του χωριού διά παντός ή τον κλείνουν στο Δαφνί; Ή μήπως βρίσκει το ψυχικό σθένος να περιμένει να τα τινάξει ο κυρ Παντελής για να πάρει ο ίδιος το μαγαζί; Εκείνη η κουβέντα που είχε πει –ότι του ρίχνει λίγο παραθείο κάθε μέρα στον καφέ–  μπορεί να μην ήταν και τόσο κακή ιδέα τελικά.  

Δεσποινίς Διευθυντής

Δεσποινίς Διευθυντής Facebook Twitter

Μετά από διάφορες σπαρταριστές παρεξηγήσεις, η Λίλα Βασιλείου καταλήγει τελικά στην αγκαλιά του Αλέκου Σαμιωτάκη, πόσο σίγουροι όμως μπορούμε να είμαστε για τη μακροημέρευση αυτής της σχέσης που φούντωσε μέσα από μια σύγκρουση χαρακτήρων που παραλίγο να εξελιχθεί σε μάχη των φύλων; Θα επιμείνει η Λίλα στην παραίτησή της από τον Οργανισμό; Θα τον παντρευτεί τον Αλέκο, που εκτός από άστατος, ήταν και μαμάκιας; Θα κάτσει σπίτι να μεγαλώσει τα παιδιά ή θα τα παρατήσει όλα για κάτι άλλο, για μια πανεπιστημιακή καριέρα ίσως; Είναι πιθανό να τη βρίσκει η εξέγερση του Πολυτεχνείου καθηγήτρια στο ίδρυμα (στο πλευρό των φοιτητών φυσικά), ενώ εκείνο το επεισοδιακό πάρτι στο σπίτι του Ναυάρχου Γελεμπουρδέζου δεν είναι πια παρά μια μακρινή ανάμνηση.      

Το τελευταίο ψέμα

το τελευταίο ψέμα Facebook Twitter

Το απολυτρωτικό φινάλε βρίσκει την πρώην κακομαθημένη Χλόη να εκπληρώνει η ίδια το τάμα της νεκρής υπηρέτριάς της, πηγαίνοντας το άρρωστο παιδί της στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο. Και μετά τι; Το μεγαλώνει η ίδια; Εγκαταλείπει οριστικά την κοσμική ζωή; Ξεχνά για πάντα και τον γοητευτικό (πλην μπατίρη, σχετικώς) αντικέρ Γαλανό και τον ξενέρωτο πλούσιο Δρίτσα; Το ρίχνει στη θρησκεία και στον πνευματισμό; Γίνεται η πρώτη νεορθόδοξη Κολωνακιώτισσα στα χρονικά; Ποτέ δεν θα μάθουμε. Μπορούμε όμως να κάνουμε υποθέσεις μεταξύ αϋπνίας και λήθης στις τρεις το πρωί.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Settlers: Αίσθηση, αν όχι έκπληξη, προκαλεί το ντοκιμαντέρ του BBC για τους εποίκους του Ισραήλ

Daily / The Settlers: Αίσθηση, αν όχι έκπληξη, προκαλεί το ντοκιμαντέρ του BBC για τους εποίκους του Ισραήλ

To εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του Louis Theroux για το «κίνημα» των Ισραηλινών εποίκων που έχουν πλέον βάλει ως στόχο την ισοπεδωμένη Γάζα, και προβλήθηκε πριν από λίγες μέρες στο BBC, βρίσκεται και στο YouTube, προς το παρόν τουλάχιστον.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
American Psycho: Τα 25 κλείνει η παρεξηγημένη μεταφορά ενός παρεξηγημένου βιβλίου

Daily / American Psycho: Τα 25 κλείνει η παρεξηγημένη μεταφορά ενός παρεξηγημένου βιβλίου

Η ταινία του 2000 που βασίστηκε στο ομώνυμο, αγρίως αμφιλεγόμενο, μυθιστόρημα του Μπρετ Ίστον Έλις, με τον Κρίστιαν Μπέιλ στον ρόλο ενός σαλεμένου γιάπη, μοιάζει από πολλές απόψεις εξαιρετικά προφητική και ανησυχητικά επίκαιρη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ