ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Mare of Easttown: Ένα υποβλητικό αστυνομικό δράμα και ένας προσωπικός θρίαμβος της Κέιτ Γουίνσλετ

Κέιτ Γουίνσλετ Facebook Twitter
Η 46χρονη Αγγλίδα ηθοποιός είναι η Μερ Σίαν, στραβωμένη και ατημέλητη ντετέκτιβ της τοπικής αστυνομίας στην κωμόπολη του Ίστταουν.
0



Η ΚEIT ΓΟΥΙΝΣΛΕΤ είχε δηλώσει κάποτε ότι έχει «την ψυχή και την αντίληψη μιας επαγγελματίας ηθοποιού που είχε παγιδευτεί στο σώμα κάποιας σταρ του σινεμά». Και η καριέρα της, ειδικά την τελευταία δεκαετία, αποδεικνύει ότι δεν αποτελούσε εκδήλωση ψευδούς μετριοπάθειας αυτή η δήλωση. Και σ’ αυτό εδώ το υποβλητικό αστυνομικό δράμα επτά ωριαίων επεισοδίων (μέχρι στιγμής έχουν προβληθεί τα τέσσερα) με την σφραγίδα πρεστίζ του HBO, έχει όλο τον χρόνο να επιδείξει πόσο σπουδαία ηθοποιός είναι χωρίς να τραβά την προσοχή με πυροτεχνικά «ηθοποιιλίκια» και με εκκεντρικές εμπνεύσεις. Φοβερή πραγματικά. 

Αδικούμε ίσως το υπόλοιπο καστ (ιδιαίτερη εύφημο μνεία αξίζει η πάντα απολαυστική Τζιν Σμαρτ στο ρόλο της μαμάς της πρωταγωνίστριας) όσο και όλα τα τεχνικά στοιχεία που συνθέτουν μια εξαιρετική παραγωγή, λέγοντας ότι η σειρά είναι σε μεγάλο βαθμό ένα προσωπικό όχημα (δεν έχουμε ακριβώς εδώ ένα ‘ensemble καστ’, έχουμε την Κέιτ Γουίνσλετ και έναν έξοχο θίασο που την περιτριγυρίζει σαν δορυφόροι που διαρκώς κάνουν απρόβλεπτους ελιγμούς), η αλήθεια όμως είναι αυτή. 

Εκτός από αυτό τον μουντό περίγυρο που καταγράφεται εικαστικά μέσα από μια παλέτα γκρίζων και χειμερινών αποχρώσεων και μέσα από ένα διαρκώς απειλητικό σάουντρακ, η Μερ κουβαλά και η ίδια τον προσωπικό της σταυρό, όπως και διάφοροι άλλοι χαρακτήρες αυτής της κοινότητας που μοιάζει να ακροβατεί ανάμεσα στην οργή και στην μελαγχολία.

Η 46χρονη Αγγλίδα ηθοποιός είναι η Μερ Σίαν, στραβωμένη και ατημέλητη ντετέκτιβ της τοπικής αστυνομίας στην κωμόπολη του Ίστταουν, μια μικρή εργατούπολη στα βάθη της Πενσιλβάνια, ένα μέρος από αυτά που φυτοζωούν στα βάθη της αμερικανικής ενδοχώρας και μαστίζονται εδώ και χρόνια από την λεγόμενη «κρίση των οπιοειδών» πέρα από μια παρατεταμένη ύφεση που έχει ρημάξει τις δουλειές και τα εισοδήματα των ντόπιων. Κατά κανόνα, η εγκληματικότητα στην περιοχή δεν είναι υψηλή παρότι η βία φαίνεται να υποβόσκει παντού, και το έργο της συνήθως έχει να κάνει, όπως λέει η ίδια, με «τις ληστείες και τους θανάτους από υπερβολική δόση και όλα τα άλλα τα άσχημα πράγματα που συμβαίνουν εδώ πέρα». Τώρα όμως έχει να ασχοληθεί με την άγρια δολοφονία μιας νεαρής μητέρας, έγκλημα που ίσως συνδέεται με την εξαφάνιση μιας άλλης κοπέλας πριν από ένα χρόνο. 

Κέιτ Γουίνσλετ Γκάι Πιρς Facebook Twitter
Έχουμε την Κέιτ Γουίνσλετ και έναν έξοχο θίασο που την περιτριγυρίζει σαν δορυφόροι που διαρκώς κάνουν απρόβλεπτους ελιγμούς.

Εκτός από αυτό τον μουντό περίγυρο που καταγράφεται εικαστικά μέσα από μια παλέτα γκρίζων και χειμερινών αποχρώσεων και μέσα από ένα διαρκώς απειλητικό σάουντρακ, η Μερ κουβαλά και η ίδια τον προσωπικό της σταυρό, όπως και διάφοροι άλλοι χαρακτήρες αυτής της κοινότητας που μοιάζει να ακροβατεί ανάμεσα στην οργή και στην μελαγχολία. Η Μερ είναι χωρισμένη, είναι ήδη γιαγιά από τον γιο της ο οποίος έχει αυτοκτονήσει, έχει υποφέρει ξανά και ξανά και της φαίνεται σαν από άλλη, ξένη ζωή η εποχή που είχε γνωρίσει την δόξα (και ακολούθως τον πρόωρο γάμο) όταν με δικό της καλάθι είχε γνωρίσει την δόξα η ομάδα μπάσκετ του τοπικού λυκείου. Η Μερ έχει καταφύγει στο σαρκασμό, στον κυνισμό και στην πικρία, ενσαρκώνοντας την ίδια την ατμόσφαιρα ενός μέρους που μοιάζει να βουλιάζει στην παραίτηση ενώ συγχρόνως πνίγεται από τον ιστό των μυστικών,  των κρυφών σχέσεων και των ανεπούλωτων πληγών που συνδέει τους κατοίκους του. 

«Δεν αξίζει τελικά να κάνεις κάτι σπουδαίο, το σπουδαίο είναι υπερεκτιμημένο», λέει σε κάποια αποστροφή του λόγου. «Μετά οι άνθρωποι περιμένουν από σένα να το κάνεις συνέχεια για λογαριασμό τους, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι είσαι κι εσύ στο ίδιο χάλι μ’ εκείνους». Βρίσκει όμως το κουράγιο να ανταπεξέλθει στις περιστάσεις που πλέον την κυκλώνουν και την ξεπερνούν.    

Στο τέλος κάθε επεισοδίου πέφτει και μια ισχυρή «βόμβα» που ανατρέπει τις όποιες βεβαιότητες που μπορεί να είχαμε για κάποιον από τους κεντρικούς χαρακτήρες, ακόμα και για την ίδια την πρωταγωνίστρια. Το “Mare of Easttown” είναι κυρίως ένα πολυδύναμο δράμα που όμως λειτουργεί απολύτως και ως αστυνομική σειρά, καταφέρνοντας το ιδανικό για προϊόν του είδους: να σε κρατά σε απόλυτη εγρήγορση και αγωνία καθώς η αναζήτηση των ενόχων βάζει βαθιά το μαχαίρι στο κόκκαλο και συγχρόνως να λειτουργεί και ως βραδυφλεγής σπουδή πολυδιάστατων χαρακτήρων στο πλαίσιο μιας σπαραγμένης κοινότητας.  

Daily
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Και οι Bon Jovi έχουν ψυχή

Daily / Και οι Bon Jovi έχουν ψυχή

Πέρα από το νοσταλγικό χρονικό της μετεωρικής ανόδου του συγκροτήματος στα ασυνάρτητα ‘80s, το ντοκιμαντέρ «Thank You, Goodnight: The Bon Jovi Story» εστιάζει δραματικά στον αγώνα του Τζον Μπον Τζόβι να διατηρήσει κάτι από τη νεανική φωνή του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Daily / Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Η σειρά των σπαρταριστών περιηγήσεων ανά τον πλανήτη του διάσημου κωμικού, νυν podcaster και πρώην βασιλιά των νυχτερινών talk show, ξεφεύγει με ξεκαρδιστικό τρόπο από τα αβάσταχτα κλισέ των ταξιδιωτικών ντοκιμαντέρ.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Daily / Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Ο νεαρός, πολυσχιδής και εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης που πολλοί πρωτογνώρισαν στο Poor Things, λέει τα πράγματα με το όνομα τους στο “More Feelings”, το δεύτερο stand up comedy special που γύρισε για λογαριασμό του ΗΒΟ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Daily / Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Το κωμικό δημιούργημα του Λάρι Ντέιβιντ μας συντρόφεψε εδώ κι ένα τέταρτο του αιώνα, εκδηλώνοντας ό,τι πιο ανάρμοστο μπορεί να φανταστεί κανείς, με σπαρταριστά –και απελευθερωτικά για εμάς τους θεατές– αποτελέσματα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Daily / Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Το διάσημο μυθιστόρημα της Πατρίτσια Χάισμιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» απλώνεται αργά και υποβλητικά στην πιο κινηματογραφικά φιλόδοξη ίσως τηλεοπτική σειρά που έχει παρουσιάσει ποτέ το Netflix.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Daily / Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Η νέα φιλόδοξη σειρά του Apple TV+ αποτελεί ένα ιδιαιτέρως ελκυστικό στο μάτι αμάλγαμα δραματικής σαπουνόπερας και σατιρικής φάρσας, που στα καλύτερά του λειτουργεί σε πολλά επίπεδα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ