Mare of Easttown: Ένα υποβλητικό αστυνομικό δράμα και ένας προσωπικός θρίαμβος της Κέιτ Γουίνσλετ

Κέιτ Γουίνσλετ Facebook Twitter
Η 46χρονη Αγγλίδα ηθοποιός είναι η Μερ Σίαν, στραβωμένη και ατημέλητη ντετέκτιβ της τοπικής αστυνομίας στην κωμόπολη του Ίστταουν.
0



Η ΚEIT ΓΟΥΙΝΣΛΕΤ είχε δηλώσει κάποτε ότι έχει «την ψυχή και την αντίληψη μιας επαγγελματίας ηθοποιού που είχε παγιδευτεί στο σώμα κάποιας σταρ του σινεμά». Και η καριέρα της, ειδικά την τελευταία δεκαετία, αποδεικνύει ότι δεν αποτελούσε εκδήλωση ψευδούς μετριοπάθειας αυτή η δήλωση. Και σ’ αυτό εδώ το υποβλητικό αστυνομικό δράμα επτά ωριαίων επεισοδίων (μέχρι στιγμής έχουν προβληθεί τα τέσσερα) με την σφραγίδα πρεστίζ του HBO, έχει όλο τον χρόνο να επιδείξει πόσο σπουδαία ηθοποιός είναι χωρίς να τραβά την προσοχή με πυροτεχνικά «ηθοποιιλίκια» και με εκκεντρικές εμπνεύσεις. Φοβερή πραγματικά. 

Αδικούμε ίσως το υπόλοιπο καστ (ιδιαίτερη εύφημο μνεία αξίζει η πάντα απολαυστική Τζιν Σμαρτ στο ρόλο της μαμάς της πρωταγωνίστριας) όσο και όλα τα τεχνικά στοιχεία που συνθέτουν μια εξαιρετική παραγωγή, λέγοντας ότι η σειρά είναι σε μεγάλο βαθμό ένα προσωπικό όχημα (δεν έχουμε ακριβώς εδώ ένα ‘ensemble καστ’, έχουμε την Κέιτ Γουίνσλετ και έναν έξοχο θίασο που την περιτριγυρίζει σαν δορυφόροι που διαρκώς κάνουν απρόβλεπτους ελιγμούς), η αλήθεια όμως είναι αυτή. 

Εκτός από αυτό τον μουντό περίγυρο που καταγράφεται εικαστικά μέσα από μια παλέτα γκρίζων και χειμερινών αποχρώσεων και μέσα από ένα διαρκώς απειλητικό σάουντρακ, η Μερ κουβαλά και η ίδια τον προσωπικό της σταυρό, όπως και διάφοροι άλλοι χαρακτήρες αυτής της κοινότητας που μοιάζει να ακροβατεί ανάμεσα στην οργή και στην μελαγχολία.

Η 46χρονη Αγγλίδα ηθοποιός είναι η Μερ Σίαν, στραβωμένη και ατημέλητη ντετέκτιβ της τοπικής αστυνομίας στην κωμόπολη του Ίστταουν, μια μικρή εργατούπολη στα βάθη της Πενσιλβάνια, ένα μέρος από αυτά που φυτοζωούν στα βάθη της αμερικανικής ενδοχώρας και μαστίζονται εδώ και χρόνια από την λεγόμενη «κρίση των οπιοειδών» πέρα από μια παρατεταμένη ύφεση που έχει ρημάξει τις δουλειές και τα εισοδήματα των ντόπιων. Κατά κανόνα, η εγκληματικότητα στην περιοχή δεν είναι υψηλή παρότι η βία φαίνεται να υποβόσκει παντού, και το έργο της συνήθως έχει να κάνει, όπως λέει η ίδια, με «τις ληστείες και τους θανάτους από υπερβολική δόση και όλα τα άλλα τα άσχημα πράγματα που συμβαίνουν εδώ πέρα». Τώρα όμως έχει να ασχοληθεί με την άγρια δολοφονία μιας νεαρής μητέρας, έγκλημα που ίσως συνδέεται με την εξαφάνιση μιας άλλης κοπέλας πριν από ένα χρόνο. 

Κέιτ Γουίνσλετ Γκάι Πιρς Facebook Twitter
Έχουμε την Κέιτ Γουίνσλετ και έναν έξοχο θίασο που την περιτριγυρίζει σαν δορυφόροι που διαρκώς κάνουν απρόβλεπτους ελιγμούς.

Εκτός από αυτό τον μουντό περίγυρο που καταγράφεται εικαστικά μέσα από μια παλέτα γκρίζων και χειμερινών αποχρώσεων και μέσα από ένα διαρκώς απειλητικό σάουντρακ, η Μερ κουβαλά και η ίδια τον προσωπικό της σταυρό, όπως και διάφοροι άλλοι χαρακτήρες αυτής της κοινότητας που μοιάζει να ακροβατεί ανάμεσα στην οργή και στην μελαγχολία. Η Μερ είναι χωρισμένη, είναι ήδη γιαγιά από τον γιο της ο οποίος έχει αυτοκτονήσει, έχει υποφέρει ξανά και ξανά και της φαίνεται σαν από άλλη, ξένη ζωή η εποχή που είχε γνωρίσει την δόξα (και ακολούθως τον πρόωρο γάμο) όταν με δικό της καλάθι είχε γνωρίσει την δόξα η ομάδα μπάσκετ του τοπικού λυκείου. Η Μερ έχει καταφύγει στο σαρκασμό, στον κυνισμό και στην πικρία, ενσαρκώνοντας την ίδια την ατμόσφαιρα ενός μέρους που μοιάζει να βουλιάζει στην παραίτηση ενώ συγχρόνως πνίγεται από τον ιστό των μυστικών,  των κρυφών σχέσεων και των ανεπούλωτων πληγών που συνδέει τους κατοίκους του. 

«Δεν αξίζει τελικά να κάνεις κάτι σπουδαίο, το σπουδαίο είναι υπερεκτιμημένο», λέει σε κάποια αποστροφή του λόγου. «Μετά οι άνθρωποι περιμένουν από σένα να το κάνεις συνέχεια για λογαριασμό τους, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι είσαι κι εσύ στο ίδιο χάλι μ’ εκείνους». Βρίσκει όμως το κουράγιο να ανταπεξέλθει στις περιστάσεις που πλέον την κυκλώνουν και την ξεπερνούν.    

Στο τέλος κάθε επεισοδίου πέφτει και μια ισχυρή «βόμβα» που ανατρέπει τις όποιες βεβαιότητες που μπορεί να είχαμε για κάποιον από τους κεντρικούς χαρακτήρες, ακόμα και για την ίδια την πρωταγωνίστρια. Το “Mare of Easttown” είναι κυρίως ένα πολυδύναμο δράμα που όμως λειτουργεί απολύτως και ως αστυνομική σειρά, καταφέρνοντας το ιδανικό για προϊόν του είδους: να σε κρατά σε απόλυτη εγρήγορση και αγωνία καθώς η αναζήτηση των ενόχων βάζει βαθιά το μαχαίρι στο κόκκαλο και συγχρόνως να λειτουργεί και ως βραδυφλεγής σπουδή πολυδιάστατων χαρακτήρων στο πλαίσιο μιας σπαραγμένης κοινότητας.  

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πνεύμα και ηθική: Η κουλτούρα του τραπ και η ανερμάτιστη ελληνική νεολαία

Daily / Πνεύμα και ηθική: Η κουλτούρα του τραπ και η ανερμάτιστη ελληνική νεολαία

Κάποιοι ήταν αδύνατο να κρύψουν ότι δεν μπορούν να ανεχτούν κάτι που μπορεί να μετατρέψει σε είδωλα της ελληνικής νεολαίας Ρομά, Αλβανούς και «ξένους». Κάποιοι άλλοι δεν αντέχουν οτιδήποτε μαζικά δημοφιλές και όπως πάντα υπάρχουν και οι θεματοφύλακες μιας αριστερόστροφης γεροντοκορίστικης ηθικολογίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Irma Vep: «Δεν είναι σειρά, είναι ταινία χωρισμένη σε οχτώ μέρη»

Daily / Irma Vep: «Δεν είναι σειρά, είναι ταινία χωρισμένη σε οχτώ μέρη»

Η νέα μίνι σειρά υψηλού πρεστίζ του HBO με πρωταγωνίστρια την Αλίσια Βικάντερ είναι μια δραματική κομεντί με φόντο τα high end παρασκήνια και τις VIP καταστάσεις που συνοδεύουν μια ύπαρξη στην αιχμή της λαμπερής διασημότητας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Καλοκαίρια με «Αγόρι», «Μανίνα», «Τρουένο» και «Πάττυ»

Daily / Καλοκαίρια με «Αγόρι», «Μανίνα», «Τρουένο» και «Πάττυ»

Χτύπησε βαθιά νοσταλγική φλέβα η αναγγελία της απώλειας του εκδότη κάποιων περιοδικών που αποτελούσαν κάποτε το εικονογραφημένο ευαγγέλιο των ατέλειωτων και ανέμελων καλοκαιριών της προεφηβείας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
adam sadler

Daily / «Hustle»: Νέο τρίποντο από τον Άνταμ Σάντλερ στο γήπεδο του Netflix

Δεν είναι απαραίτητο να αγαπά κανείς το μπάσκετ, κάτι τέτοιο όμως βοηθά σημαντικά στην απόλαυση αυτής της μη υπερβατικής αλλά εξαιρετικά καλοφτιαγμένης δραματικής κομεντί με φόντο τα άδυτα του NBA.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
ντοροθι παρκερ

Shortcut / Η Ντόροθι Πάρκερ δεν ήταν μόνο ατάκες, ευφυολογήματα και Martini

Ένας από τους πολλούς καημούς που τη συνόδεψαν μέχρι το πικρό και μοναχικό της τέλος –χθες συμπληρώθηκαν πενήντα πέντε χρόνια από τον θάνατό της– ήταν ότι το κοινό έμοιαζε να αγνοεί τις έντονες πολιτικές της ευαισθησίες, που μόνο λόγια δεν ήταν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ Παλεύεται καλύτερα αυτή η πόλη με ποδήλατο ή όχι;

Δημήτρης Πολιτάκης / Παλεύεται καλύτερα αυτή η πόλη με ποδήλατο ή όχι;

Ακόμα και οι ίδιοι οι ποδηλάτες του κέντρου που στα μάτια των υπολοίπων μοιάζουν να παίζουν καθημερινά κορώνα-γράμματα την σωματική τους ακεραιότητα, είναι σα να βράζουν στο ίδιο καζάνι οργής, άγχους και συμπυκνωμένης επιθετικότητας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Ο γάμος με φοβίζει πιο πολύ κι απ’ τον θάνατο», μου είπε γελώντας: Όταν ο Μάρκες συνάντησε την Shakira

Daily / «Ο γάμος με φοβίζει πιο πολύ κι απ’ τον θάνατο», μου είπε γελώντας: Όταν ο Μάρκες συνάντησε την Shakira

Με αφορμή τον χωρισμό Skakira – Πικέ, κάποιοι ανακάλεσαν ένα εξυμνητικό προφίλ που είχε γράψει για την συμπατριώτισσά του ο διάσημος Κολομβιανός νομπελίστας, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες ακριβώς πριν από είκοσι χρόνια.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Χλωμές αποχρώσεις του μαύρου

Δημήτρης Πολιτάκης / Χλωμές αποχρώσεις του μαύρου

Δεν είναι ότι μας συντάραξε η «εκλογή» κάποιου σαν τον Παναγιώτη Μπαλτάκο στην ηγεσία της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, απλά έχουμε κουραστεί πραγματικά εσχάτως να βλέπουμε σε περίοπτα θεσμικά πόστα τέτοιες κραυγαλέες ακροδεξιές προσωπικότητες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Pistol

Shortcut / Η αλήθεια δεν βρίσκεται στο «Pistol»

Όχι ότι δεν βλέπεται με τίποτα η μίνι δραματική σειρά του Ντάνι Μπόιλ για την άνοδο και την πτώση των Sex Pistols, απλώς μοιάζει κάπως ανάρμοστο και μάταιο να κάνεις κάτι τόσο συμβατικό για το πιο διάσημο αντισυμβατικό γκρουπ όλων των εποχών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πριν από τον Τζόνι Ντεπ και την Άμπερ Χερντ, ήταν κάποτε ο Κλιντ Ίστγουντ και η Σόντρα Λοκ

Daily / Πριν από τον Τζόνι Ντεπ και την Άμπερ Χερντ ήταν κάποτε ο Κλιντ Ίστγουντ και η Σόντρα Λοκ

Ασχέτως της άποψης που μπορεί να έχει κανείς για την τωρινή δίκη και τα απόνερά της, είναι εντυπωσιακές οι ομοιότητες με την άγρια και γεμάτη αλληλοκατηγορίες δικαστική διαμάχη του 1989 ανάμεσα στον διάσημο ηθοποιό και σκηνοθέτη και στην επί δεκατέσσερα χρόνια σύντροφό του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ