Η αυγή και η δύση των Super Models 

Η αυγή και η δύση των Super Models  Facebook Twitter
Στα τέσσερα επεισόδια του ντοκιμαντέρ ξετυλίγεται μέσω πλούσιου υλικού και πολλών συνεντεύξεων, η εξελικτική πορεία της ιερής τετράδας –  Σίντι Κρόφορντ, Ναόμι Κάμπελ, Λίντα Εβαντζελίστα, Κρίστι Τέρλινγκτον. Φωτ.: Courtesy of Apple TV+
0


ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΑ ΒΑΘΙΑ,
να μην θίγει υπολήψεις και να μην θέτει άβολα ερωτήματα στα τέσσερα λαμπερά υποκείμενά του αυτό το ντοκιμαντέρ για τα εμβληματικά (εδώ ταιριάζει απολύτως ο ταλαιπωρημένος αυτός προσδιορισμός) supermodels που κυριαρχούσαν στο πολιτισμικό τοπίο πριν από τρεις δεκαετίες, αποτελεί όμως σίγουρα μια νοσταλγική πανδαισία για όσους και όσες είναι αρκετά μεγάλοι/ες ώστε να θυμούνται εκείνα τα χρόνια.

Για τους υπόλοιπους (νεότερους) θεατές είναι μια συναρπαστική, κατά τόπους, ματιά σ’ έναν κόσμο που δεν υπάρχει πια, σ’ ένα σύμπαν όπου βασίλευαν τα glossy περιοδικά και τα πάντα –οι μόδες, οι τάσεις, οι ιδέες– άρχιζαν και τελείωναν στις σελίδες τους. 

Οι  τέσσερις εναπομείνασες μοιράζονται την ιδιότητα του executive producer της σειράς (γεγονός που εξηγεί την διστακτικότητα των δημιουργών να της φέρουν σε οποιαδήποτε δύσκολη θέση, με αποτέλεσμα το ντοκιμαντέρ να είναι περισσότερο αποθεωτικό παρά αποκαλυπτικό), και όλες σχεδόν μοιάζουν στην έκτη δεκαετία της ζωής τους ίδιες κι απαράλλαχτες σχεδόν με την εποχή που μεσουρανούσαν στο στερέωμα της ποπ κουλτούρας. 

Στα τέσσερα επεισόδια του ντοκιμαντέρ ξετυλίγεται μέσω πλούσιου υλικού και πολλών συνεντεύξεων, η εξελικτική πορεία της ιερής τετράδας –Σίντι Κρόφορντ, Ναόμι Κάμπελ, Λίντα Εβαντζελίστα, Κρίστι Τέρλινγκτον– στο χώρο του modeling και της μόδας αλλά και πέρα απ’ αυτόν, από την εποχή που ήταν ακόμη μικρά κορίτσια (που έπρεπε να υποδύονται τις ιδεώδεις γυναίκες) μέχρι την μετεωρική τους άνοδο στον αφρό της διασημότητας. Στην πραγματικότητα βέβαια δεν ήταν τετράδα αλλά πεντάδα –όπως αποτυπώθηκε μοναδικά στο βίντεο του “Freedom! ’90” του George Michael– αλλά η Τατιάνα Πάτιτζ, η οποία έφυγε από την ζωή τον περασμένο Γενάρη στα 56 της, εμφανίζεται στο ντοκιμαντέρ μόνο μέσω μιας αφιέρωσης στη μνήμη της στο τέλος του δεύτερου επεισοδίου.  

George Michael - Freedom! ’90

Οι τέσσερις εναπομείνασες μοιράζονται την ιδιότητα του executive producer της σειράς (γεγονός που εξηγεί την διστακτικότητα των δημιουργών να της φέρουν σε οποιαδήποτε δύσκολη θέση, με αποτέλεσμα το ντοκιμαντέρ να είναι περισσότερο αποθεωτικό παρά αποκαλυπτικό), και όλες σχεδόν μοιάζουν, στην έκτη δεκαετία της ζωής τους, ίδιες κι απαράλλαχτες σχεδόν με την εποχή που μεσουρανούσαν στο στερέωμα της ποπ κουλτούρας. 

Εξαίρεση αποτελεί η Λίντα Εβαντζελίστα, η οποία όμως, ακριβώς ίσως επειδή είναι η μόνη στην οποία εμφανίζονται πάνω της τα σημάδια του χρόνου αλλά και της «παραμόρφωσης» που υπέστη μετά από την ατυχή χειρουργική επέμβαση που ουσιαστικά τερμάτισε την καριέρα της, μοιάζει η πιο ευάλωτη αλλά και η πιο ενδιαφέρουσα από όλες. Εκείνη ήταν που είχε εκστομίσει το 1990 την περιβόητη ατάκα (ότι αυτή και η παρέα της «δεν σηκώνονται το πρωί από το κρεβάτι για λιγότερα από 10.000 δολάρια την ημέρα»), εκείνη είναι που στο προτελευταίο επεισόδιο αυτής της σειράς θυμάται με δάκρυα να δραπετεύει, σε ηλικία 27 ετών, από τον εξαετή γάμο της με τον Gérald Marie (πρώην επικεφαλής του Elite Model Management) ο οποίος θα αντιμετώπιζε αργότερα τις κατηγορίες διάφορων γυναικών για κακοποίηση και βιασμό.

The Super Models — Official Trailer

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Daily / Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Ως προσωπικότητα, ως χαρακτήρας και ως φυσιογνωμία, ο «μεσσίας της Σκεπαστής» - κάπως έτσι τον θυμάμαι – ήταν κατά κοινή ομολογία μια ξεχωριστή και ρομαντική περίπτωση μέσα στον άγριο κόσμο του «οπαδικού κινήματος».  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Daily / Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Μέχρι να επικυρωθεί και τυπικά ο διορισμός της και σε αναμονή του ερχομού της τον επόμενο μήνα, κυκλοφόρησε στα ελληνικά το βιβλίο της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ «Κέρδισε κάθε μάχη» του 2015, ένα υβρίδιο απομνημονευμάτων και εγχειριδίου αυτοβοήθειας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Daily / Murderbot: Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Η σειρά του Apple TV+ με πρωταγωνιστή έναν απολαυστικό Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ λειτουργεί συγχρόνως ως περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, ως κωμωδία καταστάσεων και ως μια σαρκαστική εξερεύνηση του τι ακριβώς σημαίνει ελεύθερη βούληση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είδα τον Διονύση κάποτε

Daily / Είδα τον Διονύση κάποτε

Το εξαιρετικά εμπνευσμένο φιλμ που είχε γυρίσει πριν από μισό αιώνα ο Λάκης Παπαστάθης για να συστήσει ή να υπενθυμίσει στο τηλεοπτικό κοινό τον Διονύση Σαββόπουλο, βρίσκεται πλέον διαθέσιμο στο Ertflix ως πολύτιμο κειμήλιο μιας μοναδικής και ανεπανάληπτης στιγμής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τρολάροντας προς τον Ναζισμό 

Daily / Τρολάροντας προς τον ναζισμό 

Πριν από λίγες μέρες ο Kanye West κυκλοφόρησε ένα αγρίως προβοκατόρικο, ακόμα και για τα δικά του στάνταρ, τραγούδι που λέγεται «Heil Hitler» και καταλήγει με έναν προεκλογικό λόγο του Φίρερ από το –προφανώς όχι και τόσο μακρινό– 1936. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
You: Ό,τι αρχίζει ωραία τελειώνει με πόνο

Daily / You: Ό,τι αρχίζει ωραία τελειώνει με πόνο

Μάλλον άδοξα έληξε μετά από πέντε κύκλους και πενήντα επεισόδια μια από τις πιο ψυχαγωγικές σειρές των τελευταίων χρόνων, παρότι είχε να κάνει με τις αιμοσταγείς περιπλανήσεις ενός νοσηρά ρομαντικού κατά συρροή δολοφόνου — SPOILER ALERT.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ