Η Vogue, τα supermodels των 90s, και το αχρείαστο Photoshop

Η Vogue, τα supermodels των 90s, και το Photoshop Facebook Twitter
Η Λίντα Εβαντζελίστα, η Σίντι Κρόφορντ, η Κρίστι Τέρλινγκτον και η Ναόμι Κάμπελ φωτογραφίζονται για τη Vogue. Φωτ.: Rafael Pavarotti/Vogue (via instagram)
0

Ποιος δεν ενθουσιάστηκε με την κυκλοφορία του εξωφύλλου για το τεύχος του Σεπτεμβρίου της Vogue, που απεικονίζει τα τέσσερα αξεπέραστα supermodel των 90s που άλλαξαν για πάντα την έννοια του μοντέλου –τη Λίντα Εβαντζελίστα, τη Σίντι Κρόφορντ, τη Κρίστι Τέρλινγκτον και τη Ναόμι Κάμπελ– εντυπωσιακές όσο ποτέ άλλοτε;

Η φωτογραφία του Ραφαέλ Παβαρότι, που κυκλοφόρησε πριν από μια εβδομάδα στο Instagram, είναι μια αναβίωση της θρυλικής λήψης του Πίτερ Λίντμπεργκ που στόλισε το εξώφυλλο της Vogue τον Ιανουάριο του 1990 αλλάζοντας τον ρου της ιστορίας της μόδας και εγκαινιάζοντας την εποχή των supermodels – λείπει μονάχα η Τατιάνα Πάτιτζ, η οποία πέθανε πριν από λίγο καιρό.

Έχοντας κλείσει τα πενήντα τους χρόνια, οι γυναίκες που καθόρισαν τον κόσμο του μόντελινγκ για πολλές δεκαετίες παραμένουν πανέμορφες αλλά και επίκαιρες όσο ποτέ άλλοτε, καθώς θα εμφανιστούν σε ένα ντοκιμαντέρ του Apple TV με τίτλο «The Super Models» που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο και θα εξιστορήσει τις καθοριστικές καριέρες τους.

Έχοντας κλείσει τα πενήντα τους χρόνια, οι γυναίκες που καθόρισαν τον κόσμο του μόντελινγκ για πολλές δεκαετίες παραμένουν πανέμορφες αλλά και επίκαιρες όσο ποτέ άλλοτε, καθώς θα εμφανιστούν σε ένα ντοκιμαντέρ του Apple TV με τίτλο «The Super Models» που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο και θα εξιστορήσει τις καθοριστικές καριέρες τους. Η κυκλοφορία του εξωφύλλου της Vogue, σε συνδυασμό με την αναμονή για το αναμφίβολα συναρπαστικό ντοκιμαντέρ, προκάλεσε φρενίτιδα στα σόσιαλ μίντια, με αμέτρητα ενθουσιώδη σχόλια, αναδημοσιεύσεις, και emojis λατρείας να κατακλύζουν τον λογαριασμό του αμερικανικού περιοδικού.

The Super Models — Official Teaser | Apple TV+

Πίσω από την χορωδία των αναμενόμενων διθυράμβων, ωστόσο, βρίσκονται και αρκετά σχόλια που ήταν εμφανώς λιγότερο ενθουσιώδη. Ανάμεσα τους βρίσκεται και μια άποψη με ιδιαίτερη βαρύτητα στον κόσμο της μόδας. Ο λόγος για την κορυφαία fashion editor των New York Times, Vanessa Friedman, η οποία σε πρόσφατο άρθρο γνώμης, αναφέρθηκε στο «εξωφρενικό σβήσιμο της ηλικίας των διάσημων μοντέλων», σχολιάζοντας την υποκρισία πίσω από την προβολή μοντέλων ηλικίας άνω των 50 ετών ως προτύπων ώριμης ομορφιάς την ώρα που «τα χρόνια τους έχουν φαινομενικά εξαφανιστεί από τα πρόσωπα τους» στην εν λόγω φωτογράφιση.

«Η Λίντα Εβαντζελίστα, η Σίντι Κρόφορντ, η Κρίστι Τέρλινγκτον και η Ναόμι Κάμπελ φαίνονται τόσο ρετουσαρισμένες, που μοιάζουν περισσότερο με ρομπότ που έχουν δημιουργηθεί από κάποιο πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης παρά με πραγματικούς ανθρώπους» υποστηρίζει η καταξιωμένη συντάκτρια μόδας. 

Η Vogue, τα supermodels των 90s, και το Photoshop Facebook Twitter
To εξώφυλλο της Vogue με τα Supermodels της εποχής, τον Ιανουάριο του 1990. Φωτ.: PR
Η Vogue, τα supermodels των 90s, και το Photoshop Facebook Twitter
To εξώφυλλο της Vogue με τις Λίντα, Ναόμι, Κρίστι και Σίντι, Σεπτέμβριος 2023. Φωτ.: Rafael Pavarotti/Vogue (via instagram)

Παρότι η Vogue ισχυρίστηκε, μέσω ενός εκπροσώπου της, πως υπήρξε μονάχα «ελάχιστο ρετουσάρισμα και φωτισμός» στις φωτογραφίες, η Friedman δεν βρίσκει επαρκή την δικαιολόγηση του εντύπου και το αιχμηρό άρθρο της δεν κάνει εκπτώσεις. «Σε έναν κόσμο όπου ανησυχούμε ολοένα και περισσότερο για τη θολή γραμμή μεταξύ εικονικής και φυσικής πραγματικότητας, όπου η παραπληροφόρηση είναι διάχυτη παντού, ο ορισμός και η σημασία του “ελάχιστου” είναι ένα ζήτημα σχετικό», γράφει χαρακτηριστικά.

Εξίσου απογοητευμένη δηλώνει και η Kim France, συντάκτρια μόδας και ιδρύτρια του Lucky Magazine, η οποία αναφέρει πως επικοινώνησε με την Vogue για να ξεκαθαρίσει το επίπεδο επεξεργασίας της φωτογραφίας του εξωφύλλου, ωστόσο δεν έλαβε έγκαιρη απάντηση. «Ως γυναίκα που βρίσκεται στα τέλη των πενήντα, προφανώς και στηρίζω την συμπερίληψη γυναικών μεγαλύτερης ηλικίας στα εξώφυλλα περιοδικών υψηλού προφίλ. Αλλά πρέπει, πραγματικά, να κάνουμε μια διαδικασία Frankenstein σε αυτά τα πρόσωπα, σε σημείο που να είναι σχεδόν αγνώριστα, για να συμβεί αυτό;» αναρωτιέται η συγγραφέας και δημοσιογράφος.

«Υπέροχες γυναίκες, που εδώ είναι υπερβολικά και άσκοπα φωτοσοπάρισμένες», σχολίασε συμφωνώντας, με την σειρά της, η σχεδιάστρια μόδας Natalia Fedner.

Η λεπτή τέχνη του Photoshop

Το αποτέλεσμα του εξωφύλλου φαίνεται πως ρίχνει, λοιπόν, μια μεγάλη σκιά στο φιλόδοξο κόνσεπτ της φωτογράφισης, εγείροντας ερωτήματα για το επίπεδο της αληθοφάνειας και της χρήσης του Photoshop «με τρόπο που δεν εξυπηρετεί κανέναν εμπλεκόμενο», σύμφωνα με την διευθύντρια του τμήματος σύνταξης μόδας των NYT.

«Σίγουρα δεν εξυπηρετεί τις γυναίκες του εξωφύλλου», ισχυρίζεται η Friedman, «οι οποίες πέτυχαν στην εποχή τους ακριβώς επειδή είχαν χαρακτήρα και ήταν πρόθυμες να τον δείξουν, επειδή δεν ήθελαν να είναι κενά μανεκέν όπως ήταν συνήθως τα μοντέλα πριν από αυτές, αλλά άτομα με προσωπικότητες, στάσεις και απόψεις. Προσωπικότητες που περιλαμβάνουν εκφράσεις –χαρά, λύπη, γέλιο και μανία– οι οποίες με τον καιρό χαράζουν χρόνια και εμπειρίες στην τοπογραφία του προσώπου τους. Ούτε φυσικά εξυπηρετεί τις γυναίκες που τις θεωρούν πρότυπα».

Η Vogue, τα supermodels των 90s, και το Photoshop Facebook Twitter
H Λίντα Εβαντζελίστα και η Κρίστι Τέρλινγκτον. Φωτ.: Rafael Pavarotti/Vogue (via instagram)
Η Vogue, τα supermodels των 90s, και το Photoshop Facebook Twitter
Λίντα και Ναόμι ποζάρουν στον φακό του Rafael Pavarotti για τη Vogue. Φωτ.: Rafael Pavarotti/Vogue (via instagram)

Η Friedman, μάλιστα, ασκεί έντονη κριτική στις προθέσεις του κορυφαίου εντύπου μόδας, αμφισβητώντας την ειλικρίνεια του εγχειρήματος να αγκαλιάσει ένα πιο ώριμο δημογραφικό όταν, όπως αναφέρει, «δεν υπάρχουν μη διάσημα μοντέλα μεγαλύτερης ηλικίας που να εμφανίζονται τακτικά στο περιοδικό».

Φυσικά, η διαδικασία δημιουργίας ενός εξωφύλλου για ένα υψηλού προφίλ έντυπο μόδας είναι μια εξαιρετικά πολύπλοκη διαδικασία, γεγονός που η συντάκτρια των ΝΥΤ γνωρίζει καλά. Η ίδια δεν αποκλείει το ενδεχόμενο το εξώφυλλο να είναι αποτέλεσμα της ανταπόκρισης της Vogue στα αιτήματα των μοντέλων που συμμετείχαν, ενώ αναγνωρίζει πως το ρετουσάρισμα είναι κοινή πρακτική στις φωτογραφίες μοντέλων κάθε ηλικίας. «Έχοντας δει από κοντά τη Naomi Campbell, μπορώ επίσης να σας πω ότι πράγματι δεν έχει ούτε μια γραμμή στο πρόσωπό της», συμπληρώνει, κάνοντας τον δικηγόρο του διαβόλου στα επιχειρήματά της.

Η Vogue, τα supermodels των 90s, και το Photoshop Facebook Twitter
Για την Friedman, το αποτέλεσμα του εξωφύλλου κλείνει περισσότερο προς μια παραπλανητική και αφύσικη τελειότητα,Φωτ.: Rafael Pavarotti/Vogue (via instagram)

Όμως για την Friedman, το αποτέλεσμα του εξωφύλλου κλείνει περισσότερο προς μια παραπλανητική και αφύσικη τελειότητα, συμπέρασμα με το οποίο συμφωνεί και η France που θεωρεί πως η επεξεργασία του έχασε το λεπτό παιχνίδι της ισορροπίας. «Ένα πράγμα που γνωρίζω εκ πείρας σχετικά με το ρετούς –ειδικά ενός εξώφυλλου– είναι ότι μπορεί να εύκολα να γίνει ένας ολισθηρός κατήφορος: πειράζεις λίγο από εδώ, λίγο από εκεί, και αφού ξεκινήσεις, είναι πολύ δύσκολο να ξέρεις πότε να σταματήσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Η διόρθωση μιας ρυτίδας, ή ενός ποδιού της χήνας, μπορεί να μοιάζει σαν κάτι μικρό», υποστηρίζει η Friedman. «Αλλά είναι κομμάτι μιας πρακτικής που διαβρώνει την κοινή μας αίσθηση αλήθειας».

Μια χαμένη ευκαιρία

Δεν είναι η πρώτη φορά που το αποτέλεσμα της επεξεργασίας ενός εξωφύλλου ξεφεύγει από τα όρια, πυροδοτώντας έντονες συζητήσεις γύρω από την αξία και την ηθική μιας κοινής πρακτικής στον χώρο της μόδας και των περιοδικών. Ωστόσο, ήταν μάλλον οι έντονοι συμβολισμοί της συμπερίληψης των κορυφαίων supermodel των 90s που οδήγησαν στην γερή αίσθηση απογοήτευσης που ένιωσαν, από κοινού, πολλοί συντάκτες μόδας ανά τον κόσμο. 

«Είναι δύσκολο να μην σκεφτεί κανείς ότι εδώ βρίσκεται μια χαμένη ευκαιρία να αγκαλιάσουμε όλα τα χαρακτηριστικά της ανθρωπιάς μας», αναφέρει απογοητευμένη η Friedman. «Σε τελική ανάλυση, αν κάποιος μπορεί να κατανοήσει την πολυπλοκότητα της γυναικείας γήρανσης σε μια κοινωνία που έχει εμμονή με τη νεότητα, δεν είναι άλλος από τις γυναίκες που αντιπροσώπευαν την κορύφωση του προτύπου της νεανικής ομορφιάς».

Η Vogue, τα supermodels των 90s, και το Photoshop Facebook Twitter
Η Λίντα Εβαντζελίστα έχει μιλήσει δημόσια αρκετές φορές για την τραυματική εμπειρία της διαδικασίας αφαίρεσης λίπους CoolSculpting, που την άφησε παραμορφωμένη. Φωτ.: Rafael Pavarotti/Vogue (via instagram)

Από την συντάκτρια των ΝΥΤ δεν πέρασε απαρατήρητο το γεγονός πως το εξώφυλλο δεν συνάδει με τις στάσεις και προηγούμενες δηλώσεις των διάσημων supermodel, ούτε και με το ίδιο το περιεχόμενο που έχει δημοσιεύσει παλαιότερα Vogue. «Όταν η Σίντι Κρόφορντ βγάζει μια selfie με τους παλιούς της φίλους, έχει μικρές αλλά εμφανείς γραμμές γέλιου, το μέτωπό της ζαρώνει ελαφρώς και τα μάτια τσαλακώνονται – όλα αυτά είναι κομμάτι της ζωής. Η απομάκρυνση αυτών των εκφραστικών σημαδιών από τις φωτογραφίες, όταν εξακολουθούν να είναι εμφανή αλλού, κάνει το όλο γύρισμα να φαίνεται ακόμα πιο ψεύτικο» υποστηρίζει.

Η Λίντα Εβαντζελίστα έχει μιλήσει δημόσια αρκετές φορές για την τραυματική εμπειρία της διαδικασίας αφαίρεσης λίπους CoolSculpting, που την άφησε παραμορφωμένη, ενώ όταν βρέθηκε στο εξώφυλλο της Βρετανικής Vogue, τον περσινό Σεπτέμβριο είχε δηλώσει πως η makeup artist Pat McGrath χρησιμοποίησε ταινία και άλλα εργαλεία για να «δημιουργήσει φαντασιώσεις» και να διαγράψει την πραγματικότητα. Στην τρέχουσα εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη, μοιάζει να αποφεύγει περισσότερο το ζήτημα. «Θέλω ρυτίδες», απαντά, «αλλά κάνω μπότοξ στο μέτωπό μου, άρα είμαι υποκρίτρια. Αλλά θέλω να γεράσω».

Η Vogue, τα supermodels των 90s, και το Photoshop Facebook Twitter
«Μου αρέσει να βλέπω ένα αληθινό πρόσωπο» δήλωσε πρόσφατα η Κρίστι Τέρλινγκτον. Φωτ.: Rafael Pavarotti/Vogue (via instagram)

«Μου αρέσει να βλέπω ένα αληθινό πρόσωπο» δήλωσε πρόσφατα η Κρίστι Τέρλινγκτον, η οποία απεικονίζεται σε ένα από τα βίντεο που είναι ενσωματωμένα στο άρθρο της Vogue με μια ελαφριά γραμμή συνοφρυώματος που σκιάζει το μέτωπο της – η γραμμή αυτή είναι εντελώς απούσα από το ίδιο το εξώφυλλο. 

«Ο κόσμος προφανώς ασκεί μεγάλη πίεση στις γυναίκες καθώς γερνούν», είχε πει η Κρόφορντ σε ένα παλαιότερο βίντεο της Vogue. «Ωστόσο», συνέχιζε με δυναμική φωνή, «μπορούμε ακόμα να διασκεδάσουμε, μπορούμε ακόμα να είμαστε όμορφες, μπορούμε ακόμα να είμαστε ορατές».

«Ας είναι λοιπόν ορατές, με τα σημάδια τους και με όλα», καταλήγει η συντάκτρια των ΝΥΤ, συνοψίζοντας την αγανάκτηση της με το πολυαναμενόμενο εξώφυλλο με μια αναδιατύπωση της φράσης του διάσημου μοντέλου. «Κάποτε, οι γυναίκες αυτές ήταν πρωτοπόρες ενός νέου είδους ομορφιάς. Ας ελπίσουμε πως θα είναι το ίδιο ξανά».

Με πληροφορίες από: New York Times, Cup of Jo, Guardian

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η επίπλαστη τελειότητα του Instagram

Έρευνα / Η επίπλαστη τελειότητα του Instagram

Αισθητικές επεμβάσεις και θεραπείες ολοένα και πιο δημοφιλείς σε νεαρές ηλικίες «για να έχουν το αποτέλεσμα των φίλτρων», άπιαστα πρότυπα ομορφιάς, κατάθλιψη, εθισμός και μια αδιάκοπη παρακολούθηση της ζωής των άλλων: Πού σταματά η διαδικτυακή «κοινωνικοποίηση» και ποιες είναι οι επιπτώσεις της ψηφιακής μας υπερέκθεσης; Η LiFO εξετάζει το ζήτημα με τη βοήθεια μιας influencer, μιας κοπέλας που είχε εθιστεί στα social media, ενός δερματολόγου και μιας ψυχιάτρου.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟ ΨΩΜΙΑΔΗ & ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απειλείται η Ευρώπη από μια νέα οικονομική κρίση;

Οπτική Γωνία / Θ' αντέξει η Ευρώπη την επερχόμενη κρίση στη Γαλλία;

Η Γαλλία, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ε.Ε., αντιμετωπίζει πολιτική αστάθεια και το ενδεχόμενο οικονομικού εκτροχιασμού. Γιατί υπάρχει φόβος για ντόμινο στις αγορές; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο University of Liverpool Κώστας Μήλας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Κι ύστερα γίναμε ωραία φωτογραφία…» που τη ζωντάνεψε το AI / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»; / AI, η αθανασία σού πάει πολύ / Ο θάνατος στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης 

Οπτική Γωνία / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»;

Οι φωτογραφίες νεκρών αγαπημένων μας αποκτούν «ζωή» μέσω εφαρμογών AI. Πώς αλλάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη τον τρόπο που βλέπουμε τον θάνατο σήμερα και ποια διλήμματα και φιλοσοφικά ερωτήματα θέτει;
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Ρεπορτάζ / Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Με τους μισθούς καθηλωμένους και τα κόστη των διακοπών να έχουν ξεφύγει, οι μεγάλες καλοκαιρινές εξορμήσεις που συνηθίζαμε μέχρι πρόσφατα, κατέληξαν σε «long weekends» για πολλούς, ενώ για άλλους ούτε καν αυτό δεν είναι πια επιλογή.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Αθήνα / Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης μεταξύ κεντρικής διοίκησης και Δήμου Αθηναίων βρίσκεται πλέον το θέμα της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να προχωρήσει, κατά πλειοψηφία, στην επαναφορά της κυκλοφορίας οχημάτων και στη μετατροπή της σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Ρεπορτάζ / Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Κάποιοι ελπίζουν στην επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και άλλοι ζητάνε την επιστροφή του Γρηγόρη Δημητριάδη. Οι πληροφορίες της LiFO επιβεβαιώνουν τις συζητήσεις για την επιστροφή του Δημητριάδη, αλλά στο κόμμα και όχι στο Μαξίμου.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Οπτική Γωνία / Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Η κυβέρνηση σκληραίνει ακόμα περισσότερο την αντιμεταναστευτική της πολιτική, στοχοποιώντας επιπλέον ξανά τις ΜΚΟ, ευτυχώς όμως όχι χωρίς «αντίλογο», παρά την απουσία ικανής αντιπολίτευσης και σε αυτό το πεδίο. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Με απειλούν από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Οπτική Γωνία / «Δέχομαι απειλές από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Η Ιωάννα Αλυγιζάκη μιλά για το γράμμα που έλαβε στο μαγαζί της στα Χανιά ενώ ο πρώην πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών Μίνος Μωυσής σχολιάζει τις συνέπειες του περιστατικού και περιγράφει την ανησυχία του για τη μισαλλοδοξία στην Ελλάδα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ