The Curse: Το cringe ως υψηλή τέχνη στην πιο ιδιαίτερη τηλεοπτική σειρά της χρονιάς

The Curse: Το cringe ως υψηλή τέχνη στην πιο ιδιαίτερη τηλεοπτική σειρά της χρονιάς Facebook Twitter
Νέιθαν Φίλντερ και Έμα Στόουν πρωταγωνιστούν στη σειρά.
0

Από πού να ξεκινήσει και τι ακριβώς να γράψει δεν ξέρει κανείς γι’ αυτή την συγκλονιστικά φιλόδοξη και απολαυστικά –ή ανησυχητικά κατά τόπους– ιδιοσυγκρασιακή σειρά που παρότι δεν θα προλάβει να ολοκληρωθεί μέσα στο 2023 (έχουν προβληθεί τα τρία από τα δέκα επεισόδια) αποτελεί ίσως ό,τι πιο ιδιαίτερο έχουμε δει στο χαώδες τηλεοπτικό τοπίο την φετινή χρονιά. Κωμωδία σύγχρονων καταστάσεων (και σύγχρονων δεινών); Δράμα χαρακτήρων; Σάτιρα (των πάντων); 

Όλα και αυτά και άλλα είδη και υπο-είδη που ίσως δεν έχουν εφευρεθεί ακόμα μπλέκονται στο The Curse, αφήνοντας συχνά άναυδο τον θεατή ενώ κάθεται στον καναπέ του και παρακολουθεί την αίσθηση ενός απόκοσμου σχεδόν cringe να γίνεται υψηλή τέχνη στα χέρια των δημιουργών και ερμηνευτών της σειράς. Του Νέιθαν Φίλντερ (Nathan for You, The Rehearsal), που αποτελεί την απόλυτη ενσάρκωση του cringe, o οποίος γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί, του Μπένι Σάφντι (το ήμισυ των αδελφών Σάφντι που μας έχουν χαρίσει εκρηκτικά κινηματογραφικά αριστουργήματα όπως τα Good Time και Uncut Gems), ο οποίος γράφει και πρωταγωνιστεί, αποδεικνύοντας μετά το Oppenheimer πόσο σύνθετος ερμηνευτής είναι, εκτός από δημιουργός, και της φοβερής Έμα Στόουν που εδώ δίνει άλλη μια απίστευτη ερμηνεία – ίσως την καλύτερή της.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά φτιαγμένη σπουδή για την υποκρισία, την εκμετάλλευση, τις ψευδαισθήσεις και τον ναρκισσισμό, που σε κάποιες στιγμές γίνεται απροσδόκητα συναισθηματική και συγκινητική, όταν δεν σε πηγαίνει σε περίεργα, σκοτεινά και σουρεάλ μέρη.

Ο Φίλντερ και η Στόουν υποδύονται ένα νιόπαντρο ζευγάρι «ψαγμένων» entrepreneurs  που φιλοδοξεί να «αναπλάσει» μια υποβαθμισμένη κοινότητα δημιουργώντας νέα, μοντέρνα σπίτια με μηδαμινό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Θέλουν να πιστεύουν ότι είναι (και κυρίως ότι φαίνονται) ευγενείς λευκοί και καλοί Σαμαρείτες παρότι επιδίδονται σε ασύστολο gentrification («ανάπλαση») μιας υποβαθμισμένης κωμόπολης που κατοικείται αποκλειστικά σχεδόν από ισπανόφωνους μετανάστες και αυτόχθονες Αμερικανούς («Ινδιάνους» που λέγαμε, και λέμε ακόμα).

Μπένι Σάφντι Facebook Twitter
Ο Μπένι Σάφντι αποδεικνύει πόσο σύνθετος ερμηνευτής είναι, εκτός από δημιουργός.

Στο πλαίσιο αυτό και κουβαλώντας τις σπαρταριστές νευρώσεις που κατακλύζουν τη σχέση τους, επιχειρούν να γίνουν οι παρουσιαστές ενός real estate ριάλιτι με τη βοήθεια του σκοτεινού και αλλοπρόσαλλου σκηνοθέτη που υποδύεται ο Μπένι Σάφντι. Κάποια στιγμή όμως υπεισέρχεται μια «κατάρα» στην εξίσωση και όλα αρχίζουν να πηγαίνουν κατά διαόλου. Είναι καταραμένοι ή μήπως η κατάρα είναι οι ίδιοι; Το ερώτημα είναι ρητορικό. 

Με κίνδυνο να φανεί κάποιος σοβαροφανής για μια σειρά που δεν της λείπει το γέλιο και η φάρσα (και προκαλεί τον θεατή να γελάσει, αμήχανα έστω, με τον εαυτό του στον καθρέφτη), θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά φτιαγμένη σπουδή για την υποκρισία, την εκμετάλλευση, τις ψευδαισθήσεις και τον ναρκισσισμό, που σε κάποιες στιγμές γίνεται απροσδόκητα συναισθηματική και συγκινητική, όταν δεν σε πηγαίνει σε περίεργα, σκοτεινά και σουρεάλ μέρη.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όλες οι τηλεοπτικές σειρές που κάνουν πρεμιέρα το φθινόπωρο

Οθόνες / Όλες οι τηλεοπτικές σειρές που κάνουν πρεμιέρα το φθινόπωρο

Από τις συναρπαστικές νέες αφίξεις έως όλες τις μεγάλες επιστροφές, η LiFO χαρτογραφεί τις καλύτερες ξένες και ελληνικές τηλεοπτικές σειρές που θα μας κρατήσουν κολλημένους στο σπίτι (και) φέτος.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Daily / Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Με μια λύπη παραπάνω πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μάλκολμ-Τζαμάλ Γουόρνερ, του «γιου» του Μπιλ Κόσμπι στην πιο διάσημη παγκοσμίως οικογενειακή σειρά της δεκαετίας του ’80, με τον οποίον μεγαλώσαμε συγχρόνως κάποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Daily / Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Το βιβλίο είναι ανάγνωσμα, είναι αναψυχή, αλλά μπορεί να είναι και μια προέκταση του κατόχου του, ένα στοιχείο και ένα αξεσουάρ που υποδηλώνει την «ταυτότητα» ή την «φυλή» του ατόμου που το διαβάζει (ή το περιφέρει νωχελικά στις διακοπές).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εμείς και οι «μουλάδες»

Daily / Εμείς και οι «μουλάδες»

Για μια χώρα που η Εκκλησία έχει τόση μεγάλη εξουσία (και τόσο αμύθητη περιουσία), που ισχύει σε μια ολόκληρη περιοχή της το άβατο για τις γυναίκες και που αρνείται σθεναρά τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, σαν πολύ έντονη άποψη δεν έχουμε για το Ιράν;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Daily / Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix «Titan: The OceanGate Disaster» για τις συνθήκες που οδήγησαν στο μοιραίο, τελευταίο ταξίδι του υποβρύχιου σκάφους Titan με προορισμό το ναυάγιο του «Τιτανικού», λειτουργεί ως παραβολή για τις συνέπειες της ύβρεως και της απληστίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ