TikTok: Έγγραφο αποκαλύπτει πώς ο αλγόριθμος «προβλέπει» τι θέλουν να δουν οι χρήστες

TikTok: Έγγραφο αποκαλύπτει πώς ο αλγόριθμος «προβλέπει» τι θέλουν να δουν οι χρήστες Facebook Twitter
0

«Φως» στον αλγόριθμο του TikTok ρίχνει ένα εσωτερικό έγγραφο που διέρρευσε τις προηγούμενες ημέρες στον Τύπο.

Πρόκειται για ένα έγγραφο που φέρει τον τίτλο «TikTok Algo 101» και εκπονήθηκε από τους μηχανικούς της εταιρείας στο Πεκίνο, αναφέρουν οι New York Times. Μία εκπρόσωπος της εταιρείας, η Hilary McQuaide, επιβεβαίωσε την αυθεντικότητα του εγγράφου λέγοντας πως συντάχθηκε για να εξηγήσει σε μη τεχνικούς υπαλλήλους πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος.

Σε αυτό αναφέρονται οι τέσσερις κύριοι στόχοι που εξετάζει το TikTok, ώστε οι χρήστες του Διαδικτύου να επιστρέφουν με κάποιον τρόπο στην εφαρμογή.

Αναλυτικά, οι τέσσερις στόχοι:

  •     Αξία για τον χρήστη
  •     Μακροπρόθεσμη αξία χρήστη
  •     Αξία δημιουργού και
  •     Αξία πλατφόρμας

Παράλληλα, το έγγραφο παρουσιάζει νέες λεπτομέρειες σχετικά με την κυρίαρχη εφαρμογή βίντεο, παρέχοντας μία ματιά στον μαθηματικό πυρήνα της εφαρμογής και μια εικόνα για την κατανόηση της ανθρώπινης φύσης -την τάση προς την πλήξη, την ευαισθησία κ.ά.

Στο έγγραφο παρουσιάζεται ένας απλοποιημένος τύπος του αλγορίθμου για την πρόβλεψη του περιεχομένου που θα ήθελαν να δουν οι χρήστες. Συγκεκριμένα, οι συντάκτες του εξηγούν ότι για την επιδίωξη του «απώτερου στόχου» της εταιρείας, δηλαδή να προσθέτει καθημερινά ενεργούς χρήστες, επιλέγεται η βελτιστοποίηση δύο στενά συνδεδεμένων μετρήσεων στη ροή των βίντεο: Η διατήρηση, δηλαδή αν ο χρήστης επιστρέφει και ο χρόνος που δαπανήθηκε. Η εφαρμογή θέλει να «κρατήσει», όσο το δυνατόν περισσότερο τους χρήστες.

Μάλιστα, ο αλγόριθμος δίνει προτεραιότητα στην ποικιλομορφία του περιεχομένου, προκειμένου να μην κατακλύζει τους χρήστες του με το ίδιο θέμα. Για το εν λόγω ζήτημα, το έγγραφο αναφέρει: «Αν σε έναν χρήστη αρέσει ένας συγκεκριμένος τύπος βίντεο, αλλά η εφαρμογή συνεχίζει να του δείχνει τον ίδιο τύπο, θα βαρεθεί γρήγορα και θα έκλεινε την εφαρμογή». Προκειμένου, λοιπόν, να αποφευχθεί κάτι τέτοιο, η πλατφόρμα χρησιμοποιεί το «εργαλείο» της «αναγκαστικής πρότασης», εμφανίζοντας ένα διαφορετικό θέμα στο χρήστη.

Ο Guillaume Chaslot, ιδρυτής της Algo Transparency, μιας ομάδας με έδρα το Παρίσι που έχει μελετήσει το σύστημα προτάσεων του YouTube και έχει μια αρνητική άποψη για την επίδραση του προϊόντος στα παιδιά, εξέτασε το έγγραφο.

«Αυτό το σύστημα σημαίνει ότι ο χρόνος παρακολούθησης είναι το κλειδί» τόνισε. «Ο αλγόριθμος προσπαθεί να εθίσει τους ανθρώπους αντί να τους δώσει αυτό που πραγματικά θέλουν».

Το έγγραφο κοινοποιήθηκε στους New York Times από ένα άτομο που ήταν εξουσιοδοτημένο να το διαβάσει, αλλά όχι να το κοινοποιήσει και το παρείχε υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας. Το συγκεκριμένο άτομο με αυτό τον τρόπο εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του από την ώθηση της εφαρμογής προς «θλιβερό» περιεχόμενο που θα μπορούσε να προκαλέσει αυτοτραυματισμό.

Με πληροφορίες από New York Times

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ