Το εικονίδιο με τα δάκρυα χαράς ήταν το emoji που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο το 2021, παρά την περιφρόνηση που έδειξε για αυτό η Generation Z.

 

Η πανδημία έχει επηρεάσει σχεδόν όλες τις πτυχές της σύγχρονης ζωής, από τα ρούχα μέχρι το φαγητό και τον τρόπο που περνάμε τον χρόνο μας, σχολιάζουν οι New York Times. 

 

Ωστόσο, υπάρχει ένα πράγμα, που έχει παραμείνει σχεδόν αμετάβλητο: τα emojis.

 

Σύμφωνα με στοιχεία από την Unicode Consortium, τον οργανισμό που διατηρεί τα σχετικά στοιχεία, εννέα από τα 10 πιο χρησιμοποιημένα emoji από το 2019 (που ήταν η τελευταία φορά που κυκλοφόρησαν δεδομένα) κατατάχθηκαν επίσης μεταξύ των κορυφαίων 10 φέτος.

 

Το emoji με την κόκκινη καρδιά κατείχε τη δεύτερη θέση το emoji με τα δάκρυα χαράς κατέκτησε την κορυφή της λίστας, παρά το γεγονός ότι τα μέλη της Generation Z το έκριναν «uncool».

 

Για τους ανθρώπους που δημιουργούν και μελετούν τα emoji, η επιμονή ωστόσο σε το συγκεκριμένο emoji δεν αποτελεί έκπληξη.

 

«Λόγω του τεράστιου αριθμού των ανθρώπων που χρησιμοποιούν emoji, ακόμα κι αν μια ομάδα (όπως η Genration Z) πιστεύει ότι κάτι είναι κουτό, πρέπει να υπάρξει μια πραγματικά μεγάλη ομάδα για να επηρεάσει αυτά τα στατιστικά στοιχεία», δήλωσε ο Alexander Robertson, ερευνητής emoji στην Google.

 

Και είναι λογικό η Generation Z να πιστεύει ότι ορισμένα emoji δεν είναι μοντέρνα, είπε η Jennifer Daniel, πρόεδρος της υποεπιτροπής emoji της Unicode και δημιουργική διευθύντρια της Google.

 

Είναι μέρος της «εφηβικής εμπειρίας της δημιουργίας μιας αίσθησης υποκουλτούρας, όπου υπάρχει ένας σωστός τρόπος και ένας λάθος τρόπος συμπεριφοράς».

 

Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία που ελήφθησαν από το Twitter, τα δάκρυα χαράς ήταν το emoji με τα περισσότερα tweet το 2020, αλλά έπεσαν στο νούμερο 2 φέτος, με το πρόσωπο που κλαίει να παίρνει τη θέση του. Τα δάκρυα χαράς σημείωσαν μείωση της χρήσης κατά 23% από το 2020 έως το 2021.

 

Αλλά το γεγονός ότι τα περισσότερα από τα υπόλοιπα κορυφαία 10 emoji, στο σύνολο δεδομένων της Unicode, που διαχειρίζεται τα στοιχεία στις περισσότερες πλατφόρμες, παρέμειναν αρκετά σταθερά, δείχνει επίσης πόσο ευέλικτο είναι το τρέχον σύνολο (των emoji), που χρησιμοποιούνται.

 

«Βασικά δείχνει ότι έχουμε ό,τι χρειαζόμαστε για να επικοινωνήσουμε ένα ευρύ φάσμα έκφρασης ή ακόμα και πολύ συγκεκριμένες έννοιες», είπε η κ. Daniel.

 

«Δεν χρειάζεστε απαραίτητα δηλαδή το emoji Covid ή το emoji με το εμβόλιο για να μεταφέρουν σημασιολογικά το ίδιο πράγμα».

 

Πρόσθεσε δε, ότι στην αρχή της πανδημίας, οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν το emoji με τον κορωνοϊό για να αναφερθούν στον Covid αλλά πλέον δεν χρειάζεται.

 

Το emoji με τη σύριγγα ανέβηκε στην 193η θέση φέτος ως προς τη συνολική χρήση, σε σύγκριση με την 282η το 2019. Το emoji που απεικονίζει τον ιό επίσης ανέβηκε στη λίστα, από τη θέση 1.086 το 2019 στην 477η.

 

«Πράγματι είδαμε μια αύξηση στη χρήση των emoji του ιού, αλλά όχι με τρόπο που θα μπορούσε να αντικαταστήσει τα κλασικά emoji, επειδή είχαμε ακόμα πολλά για να γελάσουμε και πολλά για να κλάψουμε, είτε λόγω της πανδημίας είτε όχι», είπε η Lauren Gawne, συμπαρουσιάστρια του podcast «Lingthusiasm» και λέκτορας γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο La Trobe στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.

 

«Ακόμη και εν μέσω αυτής της τεράστιας παγκόσμιας πανδημίας που απασχόλησε τόσο μεγάλο μέρος του χρόνου μας, εξακολουθούσαμε να περνάμε πολύ χρόνο ευχόμενοι ο ένας στον άλλο χρόνια πολλά ή κάνοντας check-in ή γελώντας για κάποιο νέο » σημείωσε.

 

Με πληροφορίες των New York Times