Σούπερ μάρκετ καταργούν την ημερομηνία λήξης σε φρούτα και λαχανικά για λιγότερη σπατάλη τροφίμων

Σούπερ μάρκετ καταργούν την ημερομηνία λήξης σε φρούτα και λαχανικά για λιγότερη σπατάλη τροφίμων Facebook Twitter
0

Η Marks & Spencer αφαιρεί τις ημερομηνίες «ανάλωση κατά προτίμηση» από περισσότερα από 300 είδη φρούτων και λαχανικών για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων.

Οι ημερομηνίες θα αντικατασταθούν από έναν κωδικό που το προσωπικό των καταστημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιεί για να ελέγχει τη φρεσκάδα και την ποιότητα.

Tesco, Morrisons και Co-op είναι μεταξύ των σούπερ μάρκετ που έχουν καταργήσει τις ημερομηνίες λήξης σε ορισμένα από τα προϊόντα τους.

Το Waste & Resources Action Programme (Wrap) δήλωσε ότι το 70% των τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο πετιέται στον κάδο αποριμμάτων στα σπίτια, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνονται 4,5 εκατομμύρια τόνοι βρώσιμων τροφίμων ετησίως.

Η Catherine David, διευθύντρια της φιλανθρωπικής οργάνωσης, πρόσθεσε: «Καλούμε περισσότερα σούπερ μάρκετ να προχωρήσουν στην καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων καταργώντας τις ετικέτες ημερομηνίας λήξης από φρέσκα προϊόντα, επιτρέποντας στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τη δική τους κρίση».

Οι συγκεκριμένες ετικέτες περιλαμβάνουν ημερομηνίες μέχρι τις οποίες τα ευπαθή τρόφιμα μπορούν να μαγειρευτούν και να καταναλωθούν με ασφάλεια, ήτοι πότε πρέπει να καταναλωθεί το προϊόν για να έχει την καλύτερη ποιότητα, γεύση και υφή.

Η Food Standards Agency αναφέρει ότι εναπόκειται στους κατασκευαστές να αποφασίσουν εάν θα εφαρμόσουν ημερομηνία λήξης ή ημερομηνία ανάλωσης στα προϊόντα τους. Αυτό θα εξαρτηθεί από παράγοντες όπως ο τρόπος παρασκευής του τροφίμου και ο βαθμός επικινδυνότητας του, αναφέρει.

Η αφαίρεση των ημερομηνιών ανάλωσης θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τα κέρδη των σούπερ μάρκετ, καθώς δυσκολεύονται να κρατήσουν το κόστος των καθημερινών ειδών πρώτης ανάγκης χαμηλά, ενώ οι τιμές των τροφίμων αυξάνονται.

Η Tesco κατάργησε τις ημερομηνίες λήξης σε περισσότερα από 100 προϊόντα φρούτων και λαχανικών το 2018.

Φέτος τον Ιανουάριο, η Morrisons ανακοίνωσε το σχέδιό της να αφαιρέσει τις ημερομηνίες λήξης από το 90% του γάλακτος της δικής της μάρκας και κάλεσε τους πελάτες να προχωρούν σε «τεστ όσφρησης» πριν πετάξουν τα προϊόντα.

Και τον Απρίλιο, η Co-op ανακοίνωσε τα σχέδιά της να αφαιρέσει τις ημερομηνίες λήξης στο δικό της γιαούρτι και να προτιμήσει την ημερομηνία ανάλωσης ως καθοδήγηση.

Ο Andrew Clappen, διευθυντής τεχνολογίας τροφίμων στην M&S, δήλωσε ότι πρέπει «να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι τίποτα από αυτά δεν θα πεταχτεί» και ενθάρρυνε τους πελάτες να «γίνουν δημιουργικοί με τα περισσεύματα».

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γάζα: «Βομβαρδίζουν μια συνοικία επί μέρες» - Σε εφαρμογή το σχέδιο του Ισραήλ για εκτοπισμό Παλαιστινίων 

Διεθνή / Γάζα: «Βομβαρδίζουν μια συνοικία επί μέρες» - Σε εφαρμογή το σχέδιο του Ισραήλ για εκτοπισμό Παλαιστινίων 

«Εκτιμούμε ότι περισσότεροι από 50.000 άνθρωποι παραμένουν στη συνοικία Ζεϊτούν, οι περισσότεροι χωρίς νερό και τρόφιμα», ανέφερε εκπρόσωπος της Πολιτικής Άμυνας
LIFO NEWSROOM
Πώς άλλαξε η στάση Τραμπ μετά την Αλάσκα και γιατί ανησυχούν οι -χωρίς σχέδιο- Ευρωπαίοι

Διεθνή / Πώς άλλαξε η στάση Τραμπ μετά την Αλάσκα και γιατί ανησυχούν οι -χωρίς σχέδιο- Ευρωπαίοι

Ο Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει πλέον το δόγμα Πούτιν περί ειρήνης και όχι εκεχειρίας και αυτό προκαλεί ανησυχία στην Ευρώπη, που φοβάται ότι ο Αμερικανός πρόεδρος θα πιέσει την Ουκρανία να συνθηκολογήσει
LIFO NEWSROOM
Καμία έκπτωση στην εδαφική κυριαρχία της Ουκρανίας, δηλώνουν οι Ευρωπαίοι μετά τη συνάντηση Τραμπ - Πούτιν

Διεθνή / Καμία έκπτωση στην εδαφική κυριαρχία της Ουκρανίας, δηλώνουν οι Ευρωπαίοι μετά τη συνάντηση Τραμπ - Πούτιν

Τι επισημαίνεται στη δήλωση που συνυπογράφουν Εμανουέλ Μακρόν, Τζόρτζια Μελόνι, Φρίντριχ Μερτς, Κιρ Στάρμερ, Αλεξάντερ Στουμπ, Ντόναλντ Τουσκ, Αντόνιο Κόστα και Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
LIFO NEWSROOM