Γιατί Honda και Nissan εγκατέλειψαν το σχέδιό τους για συγχώνευση

Γιατί Honda και Nissan εγκατέλειψαν το σχέδιό τους για συγχώνευση Facebook Twitter
Φωτ: EPA
0

Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Honda επισημοποίησαν σήμερα ότι εγκαταλείπουν τις συνομιλίες τους για μια συγχώνευση, τις οποίες είχαν αρχίσει το Δεκέμβριο με προοπτική να ενώσουν τις δυνάμεις τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Η Honda, ο ιαπωνικός γίγαντας του αυτοκινήτου, και η Nissan, η αντίπαλός του που αντιμετωπίζει σοβαρές χρηματοοικονομικές δυσχέρειες, είχαν αρχίσει στα τέλη του 2024 διαπραγματεύσεις για μια συγχώνευση, από την οποία θα μπορούσε να δημιουργηθεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Ωστόσο, έπειτα από συνομιλίες, «οι δύο όμιλοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, για να ευνοήσουν την ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων και στην εκτέλεσή τους σε ένα όλο και πιο ασταθές περιβάλλον αγοράς (...), θα ήταν προσφορότερο να σταματήσουν τις συνομιλίες και να ακυρώσουν το πρωτόκολο συμφωνίας» που συνήψαν στα τέλη του 2024, αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους.

Ο στόχος ήταν να ενωθούν οι δυνάμεις της Honda και της Nissan, που είναι αντιστοίχως η δεύτερη και η τρίτη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πίσω από την πρώτη παγκοσμίως Toyota, ακόμα και να ενταχθεί στο σχέδιό τους αυτό μια τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία, η Mitsubishi, ώστε να μπορούν να διαπραγματευθούν καλύτερα τη δαπανηρή και στρατηγική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Πρόκειται για ένα τομέα στον οποίο κυριαρχούν η αμερικανική Tesla και οι κινέζοι κατασκευαστές και όπου οι ιάπωνες κατασκευαστές, οι οποίοι είχαν επικεντρώσει μέχρι τώρα στα υβριδικά οχήματα (αυτά που συνδυάζουν θερμικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες), έχουν καταγράψει σημαντική καθυστέρηση. Ένας γάμος των Nissan και Honda θα επέτρεπε να υπάρξουν οικονομίες κλίμακας για να χρηματοδοτηθούν τόσο η έρευνα όσο και η εξέλιξη των βιομηχανικών εργαλείων. Η αρχική προοπτική ήταν να ενταχθούν οι δύο όμιλοι στους κόλπους μιας ενιαίας εταιρείας συμμετοχών.

Όμως η Honda, σε θέση ισχύος και της οποίας η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση είναι πέντε φορές ανώτερη, ζήτησε τελικά να μετατραπεί η Nissan σε απλή θυγατρική - ένα σενάριο απαράδεκτο για τη Nissan, που ήθελε να διαφυλάξει την αυτονομία της.

«Στο μέλλον, οι Nissan και Honda θα συνεργασθούν στο πλαίσιο μιας στρατηγικής σύμπραξης για να αντιμετωπίσουν την εποχή των εξηλεκτρισμένων και ευφυών οχημάτων προσπαθώντας (...) να μεγιστοποιήσουν την αξία» και τα ισχυρά σημεία των δύο ομίλων, διαβεβαίωσαν σήμερα στην κοινή ανακοίνωσή τους.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Τραμπ απηύθυνε διάγγελμα για να περηφανευτεί για τον εαυτό του και να αποδώσει ευθύνες στον Μπάιντεν

Διεθνή / O Τραμπ απηύθυνε διάγγελμα για να αποδώσει ευθύνες στον Μπάιντεν και να περηφανευτεί για τον εαυτό του

Ο Αμερικανός πρόεδρος δεν παρουσίασε καμία νέα πρόταση για την αντιμετώπιση της κρίσης του κόστους ζωής στις ΗΠΑ, αντ' αυτού τα έβαλε με τους μετανάστες και τους τρανς
THE LIFO TEAM
Rob και Michele Reiner: Ο λόγος που ο γιος τους μπορεί να αντιμετωπίσει θανατική ποινή

Διεθνή / Rob και Michele Reiner: Ο λόγος που ο γιος τους μπορεί να αντιμετωπίσει ακόμη και θανατική ποινή

Οι δύο κατηγορίες για φόνο πρώτου βαθμού περιλαμβάνουν έναν επιβαρυντικό παράγοντα, που σημαίνει ότι αν κριθεί ένοχος, μπορεί να του επιβληθεί η αυστηρότερη δυνατή ποινή
THE LIFO TEAM
Οι Φιλιππίνες διαψεύδουν ότι υπάρχουν στρατόπεδα εκπαίδευσης τζιχαντιστών στη χώρα

Διεθνή / Επίθεση στο Σίδνεϊ: Οι Φιλιππίνες διαψεύδουν ότι υπάρχουν στρατόπεδα εκπαίδευσης τζιχαντιστών στη χώρα

Ο πρόεδρος Μάρκος «απορρίπτει κατηγορηματικά την περιγραφή των Φιλιππινών ως κέντρου εκπαίδευσης του Ισλαμικού Κράτους», μετά τη σύνδεση της χώρας με την τρομοκρατική επίθεση στο Σίδνεϊ
THE LIFO TEAM
Ρόμαν Αμπράμοβιτς: 2,5 δισ. λίρες από την πώληση της Chelsea θα μεταφερθούν σε ταμείο για την Ουκρανία

Διεθνή / Ρόμαν Αμπράμοβιτς: Το Ηνωμένο Βασίλειο θα μεταφέρει 2,5 δισ. λίρες από την πώληση της Chelsea σε ταμείο για την Ουκρανία

Ο Στάρμερ δήλωσε ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να προσφύγει στη Δικαιοσύνη προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στα χρήματα του Ρώσου ολιγάρχη
THE LIFO TEAM