Οι χρήστες του TikTok, του πιο δημοφιλούς video app θα μπορούσαν να βγάλουν εκατομμύρια δολάρια συνεργαζόμενοι με εταιρείες.

 

Παλιότερα οι έφηβοι είχαν όνειρα να γίνουν αστροναύτες, πυροσβέστες, ποδοσφαιριστές ή pop stars. Σήμερα όμως αυτό το επάγγελμα που κερδίζει έδαφος είναι οι influencers. Περισσότεροι από τους μισούς millennials και της γενιάς των Z, αυτών δηλαδή που βρίσκονται μεταξύ 13 και 38 ετών στις ΗΠΑ ονειρεύονται να γίνουν influencers στα social media, αναφέρει έρευνα.

 

Η εφαρμογή TikTok από την Κίνα είναι μία πλατφόρμα που απευθύνεται κυρίως σε νέους. Πολλοί εξ αυτών επιδιώκουν να κερδίζουν χρήματα από τα ταλέντα τους καθώς επιβραβεύει τις ικανότητες του καθενός στην διασκέδαση, τη στιγμή που το Instagram και το YouTube πληρώνει αδρά τους ήδη διάσημους celebrities.

 

Και για τους πολύ τυχερούς ολίγους, το TikTok θα μπορούσε να είναι μία σοβαρά επικερδής εναλλακτική καριέρας. Οι ειδικοί της αγοράς εικάζουν ότι οι πιο διάσημοι TikTokers μπορούν να χρεώνουν ακόμα και 200.000 δολάρια ανά ανάρτηση αν συνεργαστούν και προωθήσουν προϊόντα γνωστών εταιρειών.


Ερευνητές της Morning Consult, μίας αμερικανικής εταιρείας ερευνών που λειτουργεί γα λογαριασμό της εταιρείας παιχνιδιών Online Casino, αναφέρει ότι το TikTok αναπτύσσεται τόσο ραγδαία σε δημοφιλία που μερικοί influencers θα μπορούν να χρεώσουν ακόμα και 1 εκατομμύριο δολάρια την ανάρτηση μέχρι το επόμενο έτος.


Η Loren Gray, μία 17χρονη τραγουδίστρια από την Πενσυλβάνια, λέγεται ότι είναι η πιο δημοφιλής εμπορικά TikToker, με τους ερευνητές να υπολογίζουν την κάθε χρέωσή της ανά ανάρτηση στα 197.000 δολάρια. Η Gray έχει περισσότερους από 38 εκατ. followers στο TikTok, το οποίο αναρτά βίντεο μεταξύ 15 και 60 δευτερολέπτων, αναγάγοντάς την σε μία από τις κορυφαίες σελέμπριτι της εφαρμογής.


Η ίδια έχει εξαργυρώσει την επιτυχία της στο Tk Tok κάνοντας συνεργασίες με δισκογραφικές εταιρείες όπως είναι η Virgin Records και η Capitol Records. Κάνει καθημερινές αναρτήσεις στην πλατφόρμα και τα posts της μετρούν ήδη περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια likes.


Πέρυσι, η αμερικανική εταιρεία τροφίμων Chipotle την πλήρωσε για να συμμετέχει σε έναν διαγωνισμό χορού. Με το hashtag #GuacDance, η καμπάνια με κεντρικό μήνυμα ένα τραγούδι για το γκουακαμόλε από τον καλλιτέχνη Dr Jean έγινε γρήγορα viral.

 

Λίγο πιο κάτω από την κορυφή του Tik Tok, βρίσκεται ο Jiffpom, ένα σκυλί Πομεράνιαν από το Λος Άντζελες με 20 εκατ. ακολούθους (έχει διπλάσιους followers στο Instagram) το οποίο μπορεί να κερδίζει 100.000 δολάρια την ανάρτηση, σύμφωνα με την έρευνα.

 

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι μέσα στον επόμενο χρόνο, η 19χρονη Ινδή ηθοποιός, Aashika Bhatia θα είναι η πιο δημοφιλής στην πλατφόρμα με 194 εκατ. followers. Τώρα έχει μόλις 14 εκατομμύρια αλλά κερδίζει δεκάδες χιλιάδες κάθε μέρα.

 

Η ηθοποιός του Μπόλιγουντ ποστάρει στο TikTok κλασικά βίντεο όπου κάνει lip-syncing και διάφορες φάρσες και αστεία. Η δημοτικότητα των αναρτήσεων, όπως αυτών της Bhatia, εξηγούνται από την απλότητά τους, λέει η έρευνα. Εύκολα βιντεάκια μπορούν να δημιουργηθούν μέσα σε ελάχιστα λεπτά. Μουσική, χορός και χιουμοριστικά βίντεο προσπερνά τα όποια γλωσσικά εμπόδια και μπορούν να τα παρακολουθήσουν σε κάθε ήπειρο. Και το ένα βίντεο αυτόματα οδηγεί σε άλλο κάνοντας τα εύκολα να τα παρακολουθήσει ο οποιοσδήποτε.

 

Η εταιρεία Morning Consult υπολογίζει ότι οι σταρ του TikTok μπορούν να λαμβάνουν 0.005 δολάρια ανά ακόλουθο για χορηγούμενες αναρτήσεις. Αυτό σημαίνει ότι σταρ όπως η Ινδή ηθοποιός θα μπορεί να χρεώνει 973.000 δολάρια την ανάρτηση, δεδομένου μόλις αγγίξει τους 194 εκατ.

 

Η αξία της TikTok, η οποία ανήκει στην Byte Dance με βάση το Χονκ Κονγκ, υπολογίστηκε στα 75 δισεκατομμύρια δολάρια γα το 2018 με τον πιο πλούσιο άνθρωπο της Ιαπωνίας, τον Masayoshi Son να έχει επενδύσει μέσω της δικής του SoftBank. Εικάζεται ότι έχει περισσότερους από 800 εκατ. ενεργούς χρήστες, κάτι που την κάνει ακόμα πιο δημοφιλή εφαρμογή από το Twitter και το Snapchat μαζί, ακολουθώντας μετά το Facebook.

 

Ωστόσο, οι Αμερικανικές αρχές επέβαλαν πρόστιμο ύψους 5,7 εκατ. δολάρια στην εταιρεία με την αιτιολογία ότι συλλέγει παράνομα προσωπικές πληροφορίες ανηλίκων. Παράλληλα, έχει επικριθεί για το γεγονός ότι λογοκρίνει βίντεο πού ενδεχομένως να ενοχλήσουν την κινεζική κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένων αναφορών για την πλατεία Τιεν Αν Μεν ή τη θιβετιανή ανεξαρτησία.


Ο ιδρυτής του Snapchat, Evan Spiegel, υποστήριξε την προηγούμενη εβδομάδα ότι είναι μεγάλος φαν του TikTok και περιμένει μάλιστα πως θα ξεπεράσει το Instagram, που ανήκει στο Facebook. «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην αρχική τους κατασκευαστική δομή αφορά το στάτους. Δηλαδή να εκπροσωπείς το ποιος είσαι, δείχνοντας στον κόσμο ότι είσαι άνετος, να παίρνεις like και σχόλια κ.λπ. Αντίθετα το TikTok χαιρετίζει το ταλέντο και όχι το κοινωνικό υπόβαθρο, πρόσθεσε ενώ το χαρακτήρισε ως μία πλατφόρμα που οι χρήστες «κάνουν βίντεο για να διασκεδάσουν άλλους ανθρώπους».


Αν και η χρέωση του 1 εκατ. δολ. για ένα post μπορεί να φαντάζει εξωπραγματική, οι ειδικοί στη στρατηγική του μάρκετινγκ ανέφεραν ότι αυτό δείχνει πώς οι εταιρείες αλλάζουν το κέντρο ενδιαφέροντός τους από την παραδοσιακή τηλεοπτική διαφήμιση σε χορηγίες και συνεργασίες με «αυθεντικούς influencers».

 

Από την πλευρά του ο Paul Lee, ο παγκόσμιος επικεφαλής τεχνολογικής έρευνας στη συμβουλευτική εταιρεία Deloitte, ανέφερε ότι μόλις ένας περιορισμένος αριθμός ανθρώπων του TikTok θα μπορούν να αποκομίζουν τέτοια τεράστια ποσά.

 

Αλλά αυτοί θα τα καταφέρουν πολύ καλά, επισήμανε. «Αν έχεις 10 εκατ. ακολούθους προφανώς είναι καλύτερα από το να έχεις 5 εκατ. Είναι μία πολύ καλή τακτική, Κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν καλύτερα δημιουργώντας αστεία βίντεο. Οι εγκρίσεις είναι πάντα πολύτιμες, αλλά μπορεί να είναι συγκλονιστικό το πώς η υποστήριξη ενός ατόμου αξίζει πολύ περισσότερο από ό, τι οι άλλοι. Για να γίνει κάποιος influencer πρέπει να έχει σωστό συγχρονισμό και εμφάνιση και πρέπει να έχει πολύ τύχη».

 

Με πληροφορίες από τον Guardian