Τι είδε ο Mark Zuckerberg στο Oculus Rift;

Τι είδε ο Mark Zuckerberg στο Oculus Rift; Facebook Twitter
Josh Miller/CNET
1

"Όταν έβαλα για πρώτη φορά την κάσκα, ένιωσα κάτι που δεν έχω ξαναβιώσει ποτέ στη ζωή μου".

 

Αυτές ήταν οι λέξεις του Mark Zuckerberg που ίσως επιτάχυναν τη διαδικασία εξαγοράς της εταιρείας Oculus VR για το ποσό των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Όμως ας δούμε την ιστορία από την αρχή.

Ο 21 ετών εφευρέτης του Oculus Rift -της κάσκας Virtual Reality - που ξαναέφερε στο προσκήνιο το "σκονισμένο" concept της εικονικής πραγματικότητας, όταν ξεκίνησε την εταιρεία Oculus VR που αποκτήθηκε εχθές από το Facebook για 2 δισεκατομμύρια δολάρια, δεν ήξερε τίποτα για το πώς στήνεται μια επιχειρήση.

Όλα τα φορολογικά και ασφαλιστικά των υπαλλήλων του, τα διεκπεραίωσαν δυο –τρία στελέχη που γνώριζαν από διοίκηση και paperwork. Το μόνο που είχε στο μυαλό του ήταν πως θα επανενεργοποιήσει τον πάλαι ποτέ γοητευτικό κόσμο της εικονικής πραγματικότητας. Και τα κατάφερε!

Μια καμπάνια στο Kickstarter που συγκέντρωσε 2,5 εκατομμύρια δολάρια του έδωσε την πρώτη ώθηση αλλά και του κατοχύρωσε την στήριξη της ευμετάβλητης παγκόσμιας κοινότητας των gamers. Τα βίντεο που κατέκλυσαν το YouTube, με τις αντιδράσεις όσων φορούσαν για πρώτη φορά το Oculus Rift, ήταν η καλύτερη διαφήμισή του, η οποία έφερε και τα πρώτα εκατομμύρια για την περαιτέρω ανάπτυξη, από angel investors, στην καθομιλουμένη των Startups.

Κι όλα αυτά χωρίς -ακόμη και σήμερα- να υπάρχει επίσημο προϊόν, αφού έχουν κυκλοφορήσει μόνο ορισμένες εκατοντάδες κομμάτια του Oculus Rift, σε λίγους "τυχερούς" developers εφαρμογών και βιντεοπαιχνιδιών (που πάθαιναν ναυτία τις πρώτες φορές που το χρησιμοποιούσαν).

Η δεύτερη έκδοση του Oculus Rift kit για developers

Η ανακοίνωση της εξαγοράς, η οποία ολοκληρώθηκε μέσα σε 7 ημέρες, υπό την επίβλεψη του ίδιου του Zuckie, προκάλεσε ποικίλες (κυρίως αρνητικές) αντιδράσεις στην παγκόσμια tech κοινότητα, οι οποία είδε με καχυποψία την κίνηση του Facebook. Καχυποψία που συνοψίζεται στην παρακάτω πρόταση:

"Από μια απίθανη μηχανή που θα πήγαινε το gaming πολλές γενεές μπροστά μονομιάς, έγινε ένα προϊόν, μέρος μιας μηχανής παραγωγής χρημάτων που ο κόσμος την ταΐζει με προσωπικά του δεδομένα και στη συνέχεια το μετανιώνει." 

Σε απάντηση των παραπάνω, αλλά και προς όλους όσους έδωσαν τον οβολό τους μέσω του Kickstarter, και αισθάνθηκαν εξαπατημένοι, αντιμετωπίζοντας την εξαγορά της Oculus VR ως ξεπούλημα, ο εφευρέτης του Oculus Rift, Palmer Luckey, έγραψε ένα ντόμπρο σημείωμα στο Reddit όπου εξηγεί γιατί η εξαγορά θα ωφελήσει την πλατφόρμα - που υποστηρίζει ότι θα παραμείνει ανεξάρτητη - αλλά και το Virtual Reality, εν γένει.

Πάντως, εάν όλα τα παραπάνω μπορεί να φαίνονται λίγο ασύνδετα σε κάποιον ή αδυνατεί να κατανοήσει το λόγο για τον οποίο ξόδεψε το Facebook ένα τέτοιο επικό ποσό, για να αποκτήσει μια ... κάσκα με δύο φακούς, ή γιατί το όλο ζήτημα έχει πάρει αυτή τη δημοσιότητα, η παρακάτω εξήγηση ίσως να είναι η πιo πειστική: 

"Ο μοναδικός τρόπος για να κατανοήσει και να ερμηνεύσει κανείς τη συγκεκριμένη εξαγορά είναι να ανατρέξει πίσω στο 2005, όταν η Google εξαγόρασε την πλατφόρμα Android. Κάτι που τότε είχε ξενίσει τον κόσμο. Το Facebook πιστεύει ότι η εικονική πραγματικότητα θα γίνει η νέα μεγάλη πλατφόρμα, μετά το mobile, και δεν θα ήθελε επ' ουδενί να μην κατέχει τη μερίδα του λέοντος σε αυτήν".

Ο ιδρυτής του Facebook δείχνει να συμφωνεί, αφού με την παρακάτω δήλωση ξεκαθαρίζει ότι δεν αντιμετωπίζει το Oculus Rift ως ένα απλό αξεσουάρ / περιφερειακό για video games, όπως για παράδειγμα η Sony με το Project Morpheus που αποκάλυψε πρόσφατα, αλλά ως το ίδιο το μέλλον των υπολογιστών, της επικοινωνίας, της διασκέδασης και της εργασίας:

"Στις ελάχιστες εταιρείες που μπορεί να αναπτύσσουν την επόμενη μεγάλη υπολογιστική πλατφόρμα η Oculus είναι με διαφορά ο ηγέτης".

Διαβάστε με λεπτομέρεια τι ακριβώς κάνει το Oculus Rift σε αυτό το περιεκτικότατο FAQ.

Δείτε τον εφευρέτη του Oculus Rift, Palmer Luckey να παρουσιάζει το Oculus Rift (πριν την εξαγορά) και πάρτε μια γέυση από το συναρπαστικό μέλλον των υπολογιστών.

[via]

Τech & Science
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από το Πάρκινσον μέχρι την κατάθλιψη: Νέα συσκευή υπερήχων υπόσχεται θεραπείες χωρίς χειρουργείο

Τech & Science / Από το Πάρκινσον μέχρι την κατάθλιψη: Νέα συσκευή υπερήχων υπόσχεται θεραπείες χωρίς χειρουργείο

Xρησιμοποιεί υπερηχητικούς παλμούς που κατευθύνονται με ακρίβεια σε συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου, προσφέροντας εναλλακτική λύση στη χειρουργική εμφύτευση ηλεκτροδίων
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι στο Διάστημα μπορεί να επιταχύνει τη γήρανση, σύμφωνα με μελέτη της NASA

Τech & Science / Το ταξίδι στο Διάστημα μπορεί να επιταχύνει τη γήρανση, σύμφωνα με μελέτη της NASA

Ανθρώπινα αιμοσφαίρια που στάλθηκαν στο Διάστημα άρχισαν να χάνουν την ικανότητά τους να παράγουν υγιή νέα κύτταρα, ένδειξη επιταχυνόμενης γήρανσης, σύμφωνα με τη μελέτη
LIFO NEWSROOM
Ερευνητές του Cambridge «παγώνουν» μόριο-κλειδί και δίνουν μεγάλη ελπίδα για την αντιμετώπιση του καρκίνου στον εγκέφαλο

Τech & Science / Ερευνητές του Cambridge «παγώνουν» μόριο-κλειδί και δίνουν μεγάλη ελπίδα για την αντιμετώπιση του καρκίνου στον εγκέφαλο

«Θα μπορούσε να είναι μια πραγματική ευκαιρία να επιβραδύνουμε την εξέλιξη του γλοιοβλαστώματος», υποστηρίζουν με συγκρατημένη αισιοδοξία, καθώς απαιτείται περαιτέρω δοκιμών
LIFO NEWSROOM
Αλτσχάιμερ: Εγκρίθηκε φάρμακο που χορηγείται αποκλειστικά στο σπίτι

Τech & Science / Αλτσχάιμερ: Εγκρίθηκε θεραπεία που μπορεί να χορηγηθεί στο σπίτι από τον ίδιο τον ασθενή

Η έκδοση για χρήση στο σπίτι εγκρίθηκε ως θεραπεία συντήρησης που οι ασθενείς μπορούν να χορηγούν στον εαυτό τους αφού ολοκληρώσουν τον κύκλο της ενδοφλέβιας θεραπείας
LIFO NEWSROOM
«Νέα γενιά εθισμένων»: Τι κινδύνους κρύβει το άτμισμα για τον εγκέφαλο των εφήβων

Τech & Science / «Νέα γενιά εθισμένων»: Τι κινδύνους κρύβει το άτμισμα για τον εγκέφαλο των εφήβων

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα δημιουργούν νέους εθισμούς στη νικοτίνη και προκαλούν σοβαρούς κινδύνους για την καρδιά, τους πνεύμονες και τον εγκέφαλο των παιδιών και των εφήβων
LIFO NEWSROOM
«Είναι κάπως σαν νίκη για τη Google»: Πώς κατάφερε να γλιτώσει από το να πουλήσει το Chrome

Τech & Science / «Είναι κάπως σαν νίκη για τη Google»: Πώς κατάφερε να γλιτώσει από το να πουλήσει το Chrome

Η απόφαση αυτή θεωρείται μια από τις σημαντικότερες των τελευταίων 20 ετών - Η Google διατηρεί πάντως κάποιες «ανησυχίες» για την υποχρέωσή της να μοιράζεται δεδομένα διαδικτυακών αναζητήσεων
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια