Πρόστιμο - «μαμούθ» ύψους 2,74 δισ. ευρώ επέβαλε η Κομισιόν στην Google

Πρόστιμο - «μαμούθ» ύψους 2,74 δισ. ευρώ επέβαλε η Κομισιόν στην Google Facebook Twitter
0

Πρόστιμο - «μαμούθ» ύψους 2,42 δισ. ευρώ επέβαλε η Κομισιόν στην Google λόγω παραβίασης των κανόνων ανταγωνισμού στις υπηρεσίες διαδικτυακών αγορών.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί από την Ε.Ε. εναντίον εταιρίας που κατηγορείται ότι χειραγωγεί την αγορά.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, η Google εκμεταλλεύεται την κυρίαρχη θέση που κατέχει στην online αναζήτηση ώστε να ωθεί χρήστες στην υπηρεσία αγορών Google Shopping, δημιουργώντας ένα αθέμιτο περιβάλλον σε βάρος ανταγωνιστικών υπηρεσιών.

Η απόφαση καλεί την Google να τερματίσει τις αθέμιτες πρακτικές της μέσα σε 90 μέρες αλλιώς θα κληθεί να πληρώσει και νέο πρόστιμο. Πιο συγκεκριμένα, αν δεν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η υπηρεσία της Shopping στο διάστημα αυτό, θα αναγκαστεί να πληρώνει πρόστιμο που θα φτάνει έως και το 5% του μέσου όρου των ημερήσιων παγκόσμιων κερδών της μητρικής της εταιρείας Alphabet. Με βάση την τελευταία οικονομική έκθεση της εταιρίας, το ποσό αυτό ισοδυναμεί περίπου σε 14 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα.

Η Google έχει αφήσει να εννοηθεί ότι θα καταθέσει έφεση επί της απόφασης επιβολής προστίμου στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, παρατείνοντας τη διαμάχη με την Ε.Ε. για αρκετά χρόνια.

«Όταν κάνεις αγορές online, θέλεις να βρίσκεις τα προϊόντα που ψάχνεις εύκολα και γρήγορα» ανέφερε η Google σε ανακοίνωσή της, σχολιάζοντας την απόφαση της Κομισιόν. «Και οι διαφημιστές θέλουν να προωθούν τα ίδια αυτά προϊόντα. Αυτός είναι ο λόγος που η Google προβάλλει διαφημίσεις προϊόντων, συνδέοντας τους χρήστες μας με χιλιάδες μικρούς και μεγάλους διαφημιστές, με τρόπους που είναι επωφελείς και για τις δύο πλευρές». «Με σεβασμό εκφράζουμε τη διαφωνία μας για την απόφαση που ανακοινώθηκε σήμερα. Θα εξετάσουμε λεπτομερώς την απόφαση της Κομισιόν καθώς σκεφτόμαστε το ενδεχόμενο έφεσης», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Στο παρελθόν η Google έχει ισχυριστεί ότι η Amazon και το Ebay έχουν μεγαλύτερη επιρροή στις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού.

Η απόφαση της Κομισιόν είναι πιθανό να αποτελέσει δεδικασμένο για τον τρόπο που οι θεσμοί της Ε.Ε. χειρίζονται σχετικές καταγγελίες που σχετίζονται με το πως η Google δίνει προτεραιότητα στις δικές της υπηρεσίες.

Η απάντηση της Google

Την δική της εκδοχή σχετικά με το πρόστιμο 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ που της επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παραθέτει σε ανακοίνωσή της η Google, αναφέροντας ότι η σχετική απόφαση υποτιμά την αξία αυτού του είδους τις γρήγορες και εύκολες συνδέσεις.

«Όταν κάνετε αγορές μέσω διαδικτύου, θέλετε να βρίσκετε τα προϊόντα που ψάχνετε γρήγορα και εύκολα. Και οι έμποροι θέλουν να προωθήσουν αυτά τα ίδια προϊόντα. Για αυτό τον λόγο, το Google Search εμφανίζει διαφημίσεις αγορών, συνδέοντας τους χρήστες μας με χιλιάδες διαφημιζόμενους, μεγάλους ή μικρούς, με τρόπους που να είναι χρήσιμοι για όλους», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η Google.

Σύμφωνα με τη θέση της εταιρείας, τα υπάρχοντα αποτελέσματα αγορών που παρέχει είναι χρήσιμα και αποτελούν μια πολύ βελτιωμένη έκδοση των παλαιότερων διαφημίσεων που εμφανίζονταν μια δεκαετία νωρίτερα, όπου απαρτίζονταν μόνο από κείμενο. Όπως εκτιμά η Google, oι διαφημίσεις που περιέχουν εικόνες, αξιολογήσεις και τιμές ωφελούν τόσο την ίδια την εταιρεία όσο και τους διαφημιζόμενους και - πιο σημαντικό - τους χρήστες. Για τον λόγο αυτόν χιλιάδες Ευρωπαίοι έμποροι χρησιμοποιούν αυτές τις διαφημίσεις για να ανταγωνιστούν μεγαλύτερες εταιρείες όπως η Amazon και το eBay.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης ότι η Amazon αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Google, αφού με τα εργαλεία συγκρίσεων που διαθέτει, τις αξιολογήσεις, τους εκατομμύρια εμπόρους και την τεράστια ποικιλία προϊόντων, η εταιρεία έχει εξελιχθεί στον πρώτο προορισμό που απευθύνονται οι χρήστες. Αναφορικά με αυτό, η Google επισημαίνει ότι ανταγωνίζεται την Amazon καθώς και άλλες ιστοσελίδες αναζητήσεων για ηλεκτρονικές αγορές, προσφέροντας πιο χρήσιμες πληροφορίες για προϊόντα.

«Όταν χρησιμοποιείτε το Google Search για την αναζήτηση προϊόντων, προσπαθούμε να σας παρέχουμε αυτά που αναζητάτε. Η ικανότητά μας να τα καταφέρνουμε τόσο καλά, δεν ευνοεί εμάς ή οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα ή πωλητή - είναι το αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς και της συνεχούς καινοτομίας, που βασίζεται στη πληροφόρηση από τον χρήστη.

Δεδομένων των στοιχείων και με σεβασμό στις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διαφωνούμε με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα. Θα εξετάσουμε λεπτομερώς την απόφασή της Επιτροπής καθώς σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε σε προσφυγή και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε σαφείς τις θέσεις μας».Υπενθυμίζεται πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε επιβάλει το πρόστιμο των 2,4 δισ. ευρώ στην Google, με το σκεπτικό ότι η εταιρεία καταχράται τη θέση της ως κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης και προωθεί περισσότερο τις υπηρεσίες της για την σύγκριση προσφοράς προϊόντων, σε σχέση με άλλες, μικρότερες εταιρείες.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Check4facts: Μια νέα πλατφόρμα fact checking από ακαδημαϊκούς και δημοσιογράφους

Media / Check4facts: Μια νέα πλατφόρμα fact checking από ακαδημαϊκούς και δημοσιογράφους

Σε μια εποχή που τα fake news εμφανίζονται ολοένα και συχνότερα στη δημόσια σφαίρα, μια νέα πλατφόρμα fact checking, η Check4Facts/Science, που λειτουργεί με τη στήριξη επτά επιστημονικών φορέων, βάζει στο μικροσκόπιο της έρευνας ειδήσεις και δηλώσεις πολιτικών προσώπων, προκειμένου να αποφανθεί για τον βαθμό ακρίβειας ή ανακρίβειας που εμπεριέχουν.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ο γυναικείος εγκέφαλος αλλάζει κατά την διάρκεια του έμμηνου κύκλου

Τech & Science / Ο γυναικείος εγκέφαλος αλλάζει κατά την διάρκεια του έμμηνου κύκλου

Τα μεταβαλλόμενα επίπεδα το ορμονών επηρεάζουν τον όγκο και το μέγεθος διάφορων περιοχών του γυναικείου εγκεφάλου. Μπορούν, όμως, αυτές οι αλλαγές να επηρεάσουν τις σκέψεις και τις πράξεις;
NEWSROOM