Πίνακας της Ai-Da, ενός ρομπότ-καλλιτέχνη, πουλήθηκε για 1 εκατομμύριο δολάρια

Το ρομπότ καλλιτέχνης Ai-Da και ένα έργο αξίας ενός εκατ. δολαρίων Facebook Twitter
Η Ai-Da είναι το πρώτο υπερρεαλιστικό ρομπότ καλλιτέχνης στον κόσμο. Φωτ.: Sotheby's
0

Ένας πίνακας της Ai-Da, ενός ανθρωποειδούς ρομπότ που τροφοδοτείται με τεχνητή νοημοσύνη (AI), πουλήθηκε για περισσότερα από 1 εκατομμύριο δολάρια στον οίκο Sotheby's της Νέας Υόρκης στις 7 Νοεμβρίου.

Ο πίνακας είναι το πιο πολύτιμο έργο τέχνης που πουλήθηκε ποτέ από καλλιτέχνη ρομπότ, σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών, μετά από 27 προσφορές τιμών. Το ποσό του 1 εκατομμυρίου δολαρίων είναι περισσότερο από πέντε φορές υψηλότερο από την αρχική εκτίμηση (120.000 έως 180.000 δολάρια) του πίνακα.

Ο πίνακας «A.I. Θεός. Το Πορτρέτο του Άλαν Τούρινγκ» (2024) απεικονίζει τον Άλαν Τούρινγκ, τον Άγγλο μαθηματικό και κρυπτοαναλυτή του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ο οποίος μνημονεύεται ως πρωτοπόρος της τεχνητής νοημοσύνης και της επιστήμης των υπολογιστών. Το έργο παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος σε μια παγκόσμια σύνοδο κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για την τεχνητή νοημοσύνη στη Γενεύη.

«Δεν έχω προσωπικές εμπειρίες. Εξαρτώμαι από προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών… Αν και δεν είμαι ζωντανή, μπορώ να δημιουργήσω τέχνη», είπε το ρομπότ στα μέλη της επιτροπής Επικοινωνιών και Ψηφιακής Χρήσης κατά τη διάρκεια μιας ομιλίας του 2022 στη Βουλή των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ένα μέρος από τα έσοδα θα επανεπενδυθεί στην εξέλιξη του ρομπότ.

Το ρομπότ καλλιτέχνης Ai-Da και ένα έργο αξίας ενός εκατ. δολαρίων Facebook Twitter
Ο πίνακας «A.I. Θεός. Το Πορτρέτο του Άλαν Τούρινγκ» (2024). Φωτ.: Sotheby's

Η Ai-Da είναι το πρώτο ρομπότ καλλιτέχνις στον κόσμο. Η σύνθετη περσόνα της δημιουργεί έργα τέχνης, σχέδια, περφόρμανς, πίνακες και γλυπτά.

Την εποχή της αυξανόμενης χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης, των online avatars, των chatbots AI, της Alexa και της Siri, η Ai-Da ως ρομποτική καλλιτέχνιδα είναι πολύ σημαντική. Οι δημιουργοί της, Salah El Abd and Ziad Abass, εξηγούν: «Όταν μιλάμε για την Ai-Da ως καλλιτέχνιδα και για το έργο της, το κάνουμε με πλήρη αναγνώριση της σύνθετης προσωπικότητάς της ως μοναδικής σύντηξης AI-μηχανής-ανθρώπου. Η προσωπικότητά της και η καλλιτεχνική της πρακτική μάς βοηθούν να αναλογιστούμε τη δική μας ατομική και συλλογική σχέση με την τεχνολογία, και ως εκ τούτου, παρέχουν έναν έξυπνο καθρέφτη των σύγχρονων τάσεων και συμπεριφορών».

Καθώς οι τεχνολογίες προχωρούν, αυτά τα ζητήματα θα γίνονται όλο και πιο επείγοντα και δυνητικά επικίνδυνα. Χωρίς περιορισμούς, αυτές οι εξελίξεις θα μπορούσαν να μας οδηγήσουν σε όλεθρο και ο εικοστός αιώνας ήδη έδειξε πόσο άσχημα μπορεί να γίνουν τα πράγματα. Η Ai-Da μάς ενθαρρύνει να σκεφτόμαστε πιο προσεκτικά και αργά τις επιλογές που κάνουμε για το μέλλον μας. Τα μηνύματα του Όργουελ και του Χάξλεϊ εξακολουθούν να είναι επίκαιρα και καλό θα ήταν να τα λάβουμε υπόψη.

Με πληροφορίες από artnet και Ai-Da

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ψάρια στη Σελήνη: Το φιλόδοξο σχέδιο της Γαλλίας για διαστημική ιχθυοκαλλιέργεια

Τech & Science / Ψάρια στη Σελήνη: Το σχέδιο της Γαλλίας για διαστημικές ιχθυοκαλλιέργειες

Το γαλλικό πρόγραμμα Lunar Hatch ετοιμάζεται να στείλει λαβράκια στο διάστημα, ανοίγοντας τον δρόμο για βιώσιμη τροφή σε αποστολές στη Σελήνη και τον Άρη – αλλά και σε απομονωμένες περιοχές της Γης
LIFO NEWSROOM
Ο δορυφόρος που θα «ζυγίσει» τα 1,5 τρισεκατομμύρια δέντρα του πλανήτη

Τech & Science / Ο δορυφόρος που θα «ζυγίσει» τα 1,5 τρισεκατομμύρια δέντρα του πλανήτη

Η σημασία της αποστολής είναι τεράστια, καθώς μέχρι σήμερα η εκτίμηση του αποθηκευμένου άνθρακα βασιζόταν σε μεμονωμένες μετρήσεις δέντρων και υπολογισμούς με σημαντικό περιθώριο σφάλματος
LIFO NEWSROOM
Τι μας δείχνουν τα πρώτα ίχνη ζωής εκτός της Γης;

Διάστημα / Βρέθηκαν όντως ίχνη εξωγήινης ζωής;

Τι ανακάλυψε ακριβώς το τηλεσκόπιο James Webb; Θα υπάρξει σύντομα κατοικήσιμος πλανήτης; Πόσο κοντά είμαστε στην κατάκτηση του Διαστήματος; Ο αστρονόμος και καθηγητής Φυσικής του Διαστήματος Ξενοφών Μουσάς εξηγεί τι σηματοδοτεί η ανακάλυψη του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ