Οι αεροσυνοδοί διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού

Οι αεροσυνοδοί διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού Facebook Twitter
EPA
0

Το προσωπικό καμπίνας στα αεροπλάνα αντιμετωπίζει αυξημένο κίνδυνο εκδήλωσης ορισμένων μορφών καρκίνου, ιδίως μαστού και δέρματος, σε σχέση με το γενικό πληθυσμό, όπως επιβεβαιώνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Η αιτία για αυτό είναι ότιαεροσυνοδοί και φροντιστές εκτίθενται περισσότερο στην ιοντίζουσα κοσμική και στην υπεριώδη ακτινοβολία που διαπερνούν τα αεροπλάνα και μπορούν να κάνουν ζημιά στο DNA.

Επίσης, πάσχουν από συχνή διαταραχή του βιολογικού ρολογιού τους λόγω των νυχτερινών βαρδιών και των διηπειρωτικών ταξιδιών («τζετ λαγκ») που εξασθενούν το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ μπορεί να εκτίθενται και σε πιθανές καρκινογόνες ουσίες μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους που μπορεί να προκαλέσουν ορμονικές διαταραχές.

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τη δρα Ιρίνα Μορντούκοβιτς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό περιβαλλοντικής υγείας "Environmental Health", μελέτησαν 5.366 εργαζόμενους (το 80% γυναίκες) με μέση ηλικία 51,5 ετών και ιπτάμενη προϋπηρεσία τουλάχιστον 20 ετών, από τους οποίους περίπου το 15% διαγνώσθηκαν με καρκίνο.

Σε σχέση με το γενικό πληθυσμό, οι αεροσυνοδοί και φροντιστές είχαν τα εξής ποσοστά καρκίνου: μαστού 3,4% έναντι 2,3%, μήτρας 0,15% έναντι 0,13%, τραχήλου 1% έναντι 0,7%, εντέρου 0,47% έναντι 0,27% και θυρεοειδούς 0,67% έναντι 0,56%.

Διαπιστώθηκε ότι το γυναικείο ιπτάμενο προσωπικό έχει κατά μέσο όρο 51% μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίσει καρκίνο του μαστού. Έχει επίσης υπερδιπλάσιο κίνδυνο για επιθετικο καρκίνο του δέρματος (μελάνωμα) και υπερτετραπλάσιο κίνδυνο για άλλα είδη καρκίνου του δέρματος πλην μελανώματος.

Στις γυναίκες ο κίνδυνος καρκίνου του δέρματος πλην μελανώματος αυξάνει για κάθε πρόσθετη πενταετία ιπτάμενης προϋπηρεσίας.

Οι άνδρες φροντιστές έχουν επίσης μεγαλύτερο σχεδόν κατά 50% κίνδυνο για μελάνωμα του δέρματος (ποσοστό 1,2% έναντι 0,69% στο γενικό ανδρικό πληθυσμό) και περίπου 10% αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο του δέρματος πλην μελανώματος (ποσοστό 3,2% έναντι 2,9%).

Ο μεγαλύτερος χρόνος προϋπηρεσίας αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού στις γυναίκες χωρίς παιδιά και σε όσες έχουν από τρία και πάνω.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα υψηλότερα ποσοστά καρκίνου του μαστού στις αεροσυνοδούς σχετίζονται και με το γεγονός ότι, λόγω των απαιτήσεων του επαγγέλματός τους, συνήθως έχουν λιγότερο παιδιά και αποκτούν το πρώτο παιδί τους σε μεγαλύτερη ηλικία από το μέσο όρο των γυναικών, πράγματα που και τα δύο αποτελούν παράγοντες κινδύνου για εμφάνιση καρκίνου του μαστού.

«Σε συνάφεια με προηγούμενες μελέτες, βρήκαμε μεγαλύτερα ποσοστά ιδίως καρκίνου μαστού, δέρματος και μελανώματος στο προσωπικό καμπίνας σε σχέση με το γενικό πληθυσμό. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι αυτό συμβαίνει παρόλο που σε αυτή την επαγγελματική ομάδα υπάρχουν μικρά ποσοστά υπέρβαρων και καπνιστών», δήλωσε η Μορντούκοβιτς.

Η ίδια επεσήμανε ότι παλαιότερες μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι οι άνδρες πιλότοι έχουν υψηλότερα ποσοστά καρκίνου του δέρματος και προστάτη. Αυξημένοι εκτιμάται ότι είναι οι κίνδυνοι και για όσους επιβάτες ταξιδεύουν πολύ συχνά με αεροπλάνο, παρόλο που δεν έχουν γίνει σχετικές μελέτες που να το επιβεβαιώνουν.

Από την άλλη όμως, διαπιστώθηκε με τη νέα μελέτη ότι, παρά τα αυξημένα ποσοστά διάγνωσης καρκίνου, οι αεροσυνοδοί και φροντιστές έχουν μικρότερη πιθανότητα σε σχέση με το γενικό πληθυσμό να πεθάνουν πρόωρα από οποιαδήποτε αιτία (με εξαίρεση τις πτώσεις αεροπλάνων). Αυτό συμβαίνει, σύμφωνα με τους ερευνητές, επειδή περνούν τακτικά από ιατρικές εξετάσεις και έχουν περισσότερες δυνατότητες έγκαιρης θεραπείας.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιστημονικό ορόσημο: Γεγονός η πρώτη εγκυμοσύνη με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης

Τech & Science / Επιστημονικό ορόσημο: Γεγονός η πρώτη εγκυμοσύνη με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης

Το σύστημα STAR (Sperm Track and Recovery) και αντλεί την έμπνευσή του από παρόμοιες μεθόδους που χρησιμοποιούν οι αστροφυσικοί για την ανίχνευση νέων άστρων ή πλανητών μέσω τεχνητής νοημοσύνης
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΓΑΠΗ ΒΑΡΟΥΝΗ
Apple: Οι καθυστερήσεις αναβάθμισης της Siri με Τεχνητή Νοημοσύνη προβληματίζουν τους επενδυτές

Τech & Science / Apple: Οι καθυστερήσεις αναβάθμισης της Siri με Τεχνητή Νοημοσύνη προβληματίζουν τους επενδυτές

Οι προσπάθειες ενσωμάτωσης του Apple Intelligence δεν έχουν ακόμη αποδώσει - Η Apple βρίσκεται «ουσιαστικά τρία χρόνια πίσω» στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου φωνητικού βοηθού, επισημαίνουν αναλυτές
LIFO NEWSROOM
Η τεχνολογία πίσω από τα εμβόλια Covid φέρνει ελπίδες για θεραπεία του HIV

Τech & Science / Η τεχνολογία πίσω από τα εμβόλια Covid φέρνει ελπίδες για θεραπεία του HIV

Αυστραλοί ερευνητές ανακοίνωσαν ότι, χρησιμοποιώντας mRNA, κατάφεραν να «ξεγελάσουν» τον ιό ώστε να βγει από την κρυψώνα του – ένα κρίσιμο βήμα για την πλήρη εξάλειψή του από τον οργανισμό
LIFO NEWSROOM
Μία ιαπωνική εταιρεία θέλει να χτίσει πόλη στη Σελήνη μέχρι το 2040 - Αλλά πρώτα πρέπει να φτάσει

Τech & Science / Μία ιαπωνική εταιρεία θέλει να χτίσει πόλη στη Σελήνη μέχρι το 2040 - Αλλά πρώτα πρέπει να φτάσει

Η εταιρεία φιλοδοξεί να δημιουργήσει, μέσα στις επόμενες δεκαετίες, σεληνιακές υποδομές ικανές να υποστηρίξουν 1.000 κατοίκους και να υποδέχονται χιλιάδες επισκέπτες
LIFO NEWSROOM