O Ζούκερμπεργκ έγινε ο δεύτερος πιο ισχυρός «παίχτης» στη διαφήμιση παγκοσμίως

O Ζούκερμπεργκ έγινε ο δεύτερος πιο ισχυρός «παίχτης» στη διαφήμιση παγκοσμίως Facebook Twitter
(Adam Berry/Getty Images)
0

Τα κέρδη του Facebook αυξήθηκαν κατά 61%, στο τέλος του περασμένου έτους, ανακοίνωσε η εταιρεία την Τετάρτη, αν και ο συν-ιδρυτής Μαρκ Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι το 2017 ήταν ένα από τα πιο δύσκολα χρόνια της εταιρείας.

Ο Ζούκερμπεργκ έχει δεσμευθεί να διορθώσει αρκετά ζητήματα στο κοινωνικό δίκτυο, όπως η υπόθεση χρήσης της πλατφόρμας για ρωσική ανάμιξη στις εκλογές στις ΗΠΑ. Το Facebook επικρίθηκε επίσης για τη λογοκρισία και το πόσο βλαβερός είναι ο εθισμός του ενώ παράλληλα βίωσε μια χρονιά μεγάλης αμφισβήτησης.

Ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε: «Το 2017 ήταν ένα δυνατό έτος για το Facebook, αλλά ήταν επίσης δύσκολο. Το 2018, εστιάζουμε στο να κάνουμε το Facebook όχι μόνο διασκεδαστικό, αλλά και χρήσιμο για την ευημερία των ανθρώπων και για την κοινωνία».


Είπε επίσης ότι η εταιρεία σκοπεύει να το πετύχει αυτό ενθαρρύνοντας ουσιαστικές συνδέσεις μεταξύ ανθρώπων και όχι παθητική κατανάλωση περιεχομένου.

Το Facebook αντιμετωπίζει έντονη πίεση για την αντιμετώπιση θεμάτων στην πλατφόρμα του. Την Τετάρτη, κορυφαίοι Δημοκρατικοί νομοθέτες, ζήτησαν περισσότερες λεπτομέρειες από την εταιρεία και το Twitter σχετικά με το βαθμό στον οποίο ρωσικά bots χρησιμοποιήθηκαν για να ωθήσουν ιστορίες στις πλατφόρμες τους.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η τιμή της μετοχής της εταιρείας να πέσει κατά 5% ακόμα και όταν το Facebook ανακοίνωσε στοιχεία κερδοφορίας για τους τελευταίους τρεις μήνες του 2017 που ευθυγραμμίζονται σε γενικές γραμμές με τις προσδοκίες των αναλυτών.

Η πτώση φαίνεται να προκλήθηκε από τους φόβους ότι οι αλλαγές που σκοπεύει να κάνει ο Ζούκερμπεργκ, αναμένεται να επιβραδύνουν την ανάπτυξη ή να μειώσουν την αφοσίωση των ανθρώπων στην υπηρεσία.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία με τους αναλυτές, ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε: «Ο κόσμος αισθάνεται ανήσυχος και διχασμένος και αυτό έχει παίξει ρόλο στο Facebook».

Είπε ότι η εταιρεία απομακρύνθηκε από την «παθητική» κατανάλωση ειδήσεων και βίντεο και θέλησε να δημιουργήσει πιο προσωπικές συνδέσεις μεταξύ των χρηστών της. Οι αλλαγές μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση της χρονικής διάρκειας που ξοδεύουν οι χρήστες στο Facebook.

«Όμως, περιεχόμενο όπως τα viral βίντεο εκτόπιζαν τις προσωπικές επαφές και το να βοηθάμε τους ανθρώπους να συνδεθούν είναι πιο σημαντικό από τη μεγιστοποίηση του χρόνου που ξοδεύεται στο Facebook», πρόσθεσε.

Τα έσοδα του Facebook έφτασαν τα 12,7 δισ. δολάρια κατά το τελευταίο τρίμηνο και η εταιρεία σημείωσε κέρδη ύψους 4,26 δισ. δολάρια - δείχνοντας για άλλη μια φορά την κυριαρχία της στη διαφήμιση.

Το Facebook θα συγκεντρώσει αυτό το έτος το 18,4% της παγκόσμιας αγοράς ψηφιακών διαφημίσεων ύψους 266 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με το eMarketer, καθιστώντας την πλατφόρμα τον δεύτερο πιο ισχυρό  παράγοντα στο χώρο, πίσω από την Google, η οποία έχει μερίδιο 31,3%.

Το Facebook έχει 2,13 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες και 1,4 δισεκατομμύρια καθημερινούς.

«Ήδη το τελευταίο τρίμηνο, κάναμε αλλαγές για να δείξουμε λιγότερα viral βίντεο ώστε να βεβαιωθούμε ότι ο χρόνος των ανθρώπων δαπανάται καλύτερα. Συνολικά, κάναμε αλλαγές που μείωσαν το χρόνο παραμονής στο Facebook κατά περίπου 50 εκατομμύρια ώρες ημερησίως. Αυτό είναι όμως κάτι που θα κάνει την κοινότητά μας πιο ισχυρή μακροπρόθεσμα», ανέφερε ο ιδρυτής του.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και 20 αιώνες συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Άκου την επιστήμη / Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Πώς μπορεί ένα έργο δύο χιλιάδων ετών να μιλά τη γλώσσα του σήμερα; Ο Θεόδωρος Παπαγγελής, διακεκριμένος φιλόλογος και ακαδημαϊκός, που δημοσίευσε πρόσφατα μια νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» του Οβιδίου, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Τech & Science / Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Μελέτη δείχνει ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT-4 μπορούν να επηρεάζουν πιο αποτελεσματικά από τους ανθρώπους – Κίνδυνοι για εκλογές, παραπληροφόρηση και στοχευμένη χειραγώγηση
LIFO NEWSROOM
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM