Facebook: Νέα πατέντα για τις φωτογραφίες των χρηστών δημιουργεί προβληματισμό

Facebook: Νέα πατέντα για τις φωτογραφίες των χρηστών δημιουργεί προβληματισμό Facebook Twitter
0

Το Facebook μόλις κατοχύρωσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για μία νέα τεχνολογία που θα επιτρέπει στο κοινωνικό δίκτυο να σαρώνει τις φωτογραφίες των χρηστών, να "βλέπει" ποια προϊόντα σας αρέσουν και στη συνέχεια να εμφανίζει στο feed τους διαφημίσεις, αποκλειστικά στοχευμένες στα προϊόντα της προτίμησής τους.

Συγκεκριμένα, το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αφορά την "ανίχνευση περιεχομένου σε φωτογραφίες" και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εφαρμογή αλγορίθμων ηλεκτρονικής όρασης σε αντικείμενα πολυμέσων που έχουν μεταφορτωθεί από χρήστη σε stories ή φωτογραφίες. 

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εάν ένας χρήστης του Facebook βγάλει μία σέλφι, ενώ απολαμβάνει τον αγαπημένο του καφέ σε γνωστή αλυσίδα εστιατορίων ή κάτι παρεμφερές και μοιραστεί το στιγμιότυπο στο Facebook (ή στο Instagram που ανήκει στο Facebook), η πρόσφατα κατοχυρωμένη τεχνολογία του Facebook μπορεί να σαρώσει τη φωτογραφία και να εντοπίσει το κύπελλο με το τυπωμένο πάνω του brand της αλυσίδας με τη βοήθεια του "αλγόριθμου αναγνώρισης αντικειμένου εικόνας".

Στη συνέχεια, και απ' ό,τι γράφουν ήδη τα site με θέματα τεχνολογίας, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα μπορεί να παρέχει αυτού του είδους τις πληροφορίες στις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται και μετά αυτές οι εταιρείες να εμφανίζονται με ακόμη πιο στοχευμένη διαφήμιση στο feed των χρηστών. 

Βάσει της ίδιας πατέρας, το Facebook θα μπορεί να χρησιμοποιήσει τις φωτογραφίες που δημοσιεύουν οι χρήστες για να καταγράφει "άλλες δημογραφικές πληροφορίες". Γιατί αυτό;

Στην περίπτωση που κάποιο brand ποτού, για παράδειγμα, θέλει να γνωρίζει το πόσο δημοφιλές είναι ένα κρασί σε γυναίκες ηλικίας 27-35 ετών, παραδείγματος χάριν, που ζουν σε αστικές περιοχές, το Facebook θα μπορεί να διατρέχει στις φωτογραφίες γυναικών αυτού του ηλικιακού πλαισίου και να δημιουργεί έναν "χάρτη" με ρυθμιζόμενα φίλτρα, ώστε οι ιδιοκτήτες των προϊόντων να μπορούν να συντονίσουν λεπτομερώς τα δημογραφικά στοιχεία των ερωτημάτων τους...

Ασχέτως του πώς και εάν θα χρησιμοποιηθεί αυτή η τεχνολογία, οι τίτλοι για το θέμα σε sites του εξωτερικού συνοδεύονται από τη λέξη "ανατριχιαστική", κάτι που φλυαρεί για τον προβληματισμό που υπάρχει αναφορικά με την αξιοποίηση των στοιχείων των χρηστών από τα κοινωνικά δίκτυα. 

Με στοιχεία από fastcompany.com

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιστημονικό ορόσημο: Γεγονός η πρώτη εγκυμοσύνη με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης

Τech & Science / Επιστημονικό ορόσημο: Γεγονός η πρώτη εγκυμοσύνη με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης

Το σύστημα STAR (Sperm Track and Recovery) και αντλεί την έμπνευσή του από παρόμοιες μεθόδους που χρησιμοποιούν οι αστροφυσικοί για την ανίχνευση νέων άστρων ή πλανητών μέσω τεχνητής νοημοσύνης
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΓΑΠΗ ΒΑΡΟΥΝΗ
Apple: Οι καθυστερήσεις αναβάθμισης της Siri με Τεχνητή Νοημοσύνη προβληματίζουν τους επενδυτές

Τech & Science / Apple: Οι καθυστερήσεις αναβάθμισης της Siri με Τεχνητή Νοημοσύνη προβληματίζουν τους επενδυτές

Οι προσπάθειες ενσωμάτωσης του Apple Intelligence δεν έχουν ακόμη αποδώσει - Η Apple βρίσκεται «ουσιαστικά τρία χρόνια πίσω» στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου φωνητικού βοηθού, επισημαίνουν αναλυτές
LIFO NEWSROOM
Η τεχνολογία πίσω από τα εμβόλια Covid φέρνει ελπίδες για θεραπεία του HIV

Τech & Science / Η τεχνολογία πίσω από τα εμβόλια Covid φέρνει ελπίδες για θεραπεία του HIV

Αυστραλοί ερευνητές ανακοίνωσαν ότι, χρησιμοποιώντας mRNA, κατάφεραν να «ξεγελάσουν» τον ιό ώστε να βγει από την κρυψώνα του – ένα κρίσιμο βήμα για την πλήρη εξάλειψή του από τον οργανισμό
LIFO NEWSROOM
Μία ιαπωνική εταιρεία θέλει να χτίσει πόλη στη Σελήνη μέχρι το 2040 - Αλλά πρώτα πρέπει να φτάσει

Τech & Science / Μία ιαπωνική εταιρεία θέλει να χτίσει πόλη στη Σελήνη μέχρι το 2040 - Αλλά πρώτα πρέπει να φτάσει

Η εταιρεία φιλοδοξεί να δημιουργήσει, μέσα στις επόμενες δεκαετίες, σεληνιακές υποδομές ικανές να υποστηρίξουν 1.000 κατοίκους και να υποδέχονται χιλιάδες επισκέπτες
LIFO NEWSROOM