Apple VS Facebook: Η κόντρα μεταξύ των γιγάντων της Σίλικον Βάλεϊ αγριεύει

Apple vs. Facebook is getting ugly Facebook Twitter
Τελευταίο επεισόδιο στον ακήρυχτο αυτό πόλεμο μεταξύ Apple και Facebook, η προσθήκη του εργαλείου Αpp Tracking Transparency - Πηγή φωτογραφίας: Business Week/Instagram
0

Αυτό που έως ενός σημείου αποτελούσε μια παρασκηνιακή, αδιόρατη για το ευρύ κοινό κόντρα, έχει εξελιχθεί σε μια ολοένα και κλιμακούμενη διαμάχη γιγάντων στον ανταγωνιστικό κόσμο τής Σίλικον Βάλεϊ. 

Τον Μάρτιο του 2018, το Facebook βρισκόταν στη δίνη του σκανδάλου της Cambridge Analytica, δεχόμενο σωρεία επικρίσεων για τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων χρηστών του. Όταν δημοσιογράφος στο MSNBC ζήτησε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Apple, Τιμ Κουκ να σχολιάσει τι θα έκανε αν ήταν στη θέση του CEO του Facebook, εκείνος απάντησε πως «δεν θα βρισκόμουν σε αυτήν την κατάσταση». 
 


Μία εβδομάδα αργότερα, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ υπονόησε πως τα προϊόντα της Apple απευθύνονται «μόνο στους πλουσίους». Και μετά η Apple έκανε επίδειξη σε μια νέα υπηρεσία που επέτρεπε στους χρήστες να μειώσουν το χρόνο που περνούν σε εφαρμογές. «Αν δείτε μια εφαρμογή στην οποία θέλετε να περνάτε λιγότερο χρόνο, μπορείτε να βάλετε το όριό σου» ανέφερε στην παρουσίαση ο Κουκ, με φόντο το λογότυπο του Instagram σε τεράστια οθόνη. 


Τελευταίο επεισόδιο στον ακήρυχτο αυτό πόλεμο, η προσθήκη του εργαλείου Αpp Tracking Transparency (Διαφάνεια στην παρακολούθηση) στην τελευταία ενημέρωση του λειτουργικού iOS μέσω του οποίου η Apple δίνει στους κατόχους iPhone τη δυνατότητα άρνησης στη συλλογή προσωπικών στοιχείων που συλλέγουν λογής εφαρμογές. 

Ωστόσο, αυτό πλήττει σοβαρά τη Facebook, καθώς το συγκεκριμένο εργαλείο αποκλείει το είδος των διαφημίσεων από τις οποίες το μέσο κοινωνικής δικτύωσης αντλεί έσοδα. 

Κόντρα δεκαετίας
 

Η διαμάχη των δύο τεχνολογικών κολοσσών φαίνεται πως δεν είναι νέα.

Όπως αποκαλύπτει σειρά μέιλ από δύο κορυφαία στελέχη της Apple και τον ίδιο τον Στιβ Τζομπς, το 2011 είχε ξεσπάσει μια κόντρα με αφορμή την καθυστέρηση της κυκλοφορίας του app του Facebook για τα iPad που είχαν ήδη κυκλοφορήσει. 

Έκτοτε, Facebook και Apple μοιράζονταν μια κοινώς επωφελή, αλλά όχι πάντα φιλική σχέση. Από τη μία, η Facebook βασίζεται στη «ναυαρχίδα» της Apple, το iPhone για να φτάσει τα εκατομμύρια του κοινού της και η Apple χρειάζεται την εξαιρετικά δημοφιλή δημοφιλή εφαρμογή στις συσκευές της για να αποτρέψει τη διαρροή χρηστών σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες. 

Ωστόσο, πλέον, τα δύο τεχνολογικά μεγαθήρια βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης, με τη Facebook να εστιάζει σε προϊόντα που βρίσκονται επίσης στον σχεδιασμό της Apple. 

Με πληροφορίες από Business Week/CNBC

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Meta παρουσίασε τα πρώτα Ray-Ban με ενσωματωμένη οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας

Τech & Science / Η Meta παρουσίασε τα πρώτα Ray-Ban με ενσωματωμένη οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ παρουσίασε τα γυαλιά στο συνέδριο Meta Connect στην Καλιφόρνια, σημειώνοντας ότι «τα γυαλιά είναι το μόνο μέσο όπου η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να δει και να ακούσει ό,τι βλέπεις κι ακούς εσύ»
LIFO NEWSROOM
Νέο εργαλείο AI προβλέπει τον κίνδυνο για 1.000 ασθένειες έως και 20 χρόνια πριν

Τech & Science / Νέο εργαλείο AI προβλέπει τον κίνδυνο για 1.000 ασθένειες έως και 20 χρόνια πριν

Λαμβάνει υπόψη το ιατρικό ιστορικό, βασικά δημογραφικά στοιχεία και παράγοντες τρόπου ζωή ώστε να εκτιμήσει αν και πότε μπορεί να εμφανιστούν παθήσεις όπως καρκίνος, διαβήτης και καρδιολογικά ή αναπνευστικά νοσήματα
LIFO NEWSROOM
Η Σελήνη «πωλείται»: Φινλανδική εταιρεία αγόρασε ήδη πόρους - Τι είναι το Ήλιο-3

Τech & Science / Η Σελήνη «πωλείται»: Φινλανδική εταιρεία αγόρασε ήδη πόρους - Τι είναι το Ήλιο-3

Το ηλιακό φως «βομβαρδίζει» το φεγγάρι με Ήλιο-3 εδώ και 4 δισεκατομμύρια χρόνια - Επειδή η Σελήνη δεν έχει μαγνητικό πεδίο, το ισότοπο παραμένει στην επιφάνεια, αντίθετα με τη Γη, όπου απορρίπτεται στο διάστημα
LIFO NEWSROOM
Πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι το ChatGPT – Η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μελέτη

Τech & Science / Πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι το ChatGPT – Η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μελέτη

Η μελέτη αποδεικνύει ότι το μοντέλο δεν χρησιμοποιείται μόνο για την επιτάχυνση επαγγελματικών διαδικασιών αλλά και για να εμπλουτίσει την καθημερινή ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως
LIFO NEWSROOM
Η Apple αποκλείει τους Ευρωπαίους χρήστες από τη νέα λειτουργία ζωντανής μετάφρασης των AirPods Pro

Τech & Science / Η Apple αποκλείει τους Ευρωπαίους χρήστες από τη νέα λειτουργία ζωντανής μετάφρασης των AirPods Pro

H λειτουργία «Live Translation with AirPods», που αποτελεί μέρος του Apple Intelligence, δεν θα ενεργοποιείται εάν ο χρήστης βρίσκεται εντός ΕΕ και ο λογαριασμός Apple ανήκει σε περιοχή της ΕΕ
LIFO NEWSROOM
Πώς η Αιθιοπία γίνεται ένας απρόσμενος ηγέτης στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

Τech & Science / Πώς η Αιθιοπία γίνεται ένας απρόσμενος ηγέτης στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, περίπου 115.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν ήδη στην Αιθιοπία, από τα 1,5 εκατομμύρια συνολικά οχήματα στη χώρα, με στόχο να φτάσουν τα 500.000 μέχρι το 2030
LIFO NEWSROOM
Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ολοκληρωτικά το διαδίκτυο: Ευκαιρίες, προκλήσεις και παγίδες

Τech & Science / Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ολοκληρωτικά το διαδίκτυο: Ευκαιρίες, προκλήσεις και παγίδες

Η σύγχρονη πρόκληση είναι να διασφαλίσουμε ότι όπου αλληλεπιδρούμε με την ΤΝ, θα γνωρίζουμε ότι «μιλάμε με ένα bot» — και ότι το bot αυτό είναι ειλικρινές και αυθεντικό όσο και ο ίδιος ο άνθρωπος
LIFO NEWSROOM