Υπουργικό Συμβούλιο: Παρουσιάζεται το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ

Υπουργικό Συμβούλιο: Παρουσιάζεται το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ Facebook Twitter
Φωτ: Eurokinissi
0

Στις 11:00 θα συνεδριάσει υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, το Υπουργικό Συμβούλιο.

Βασικό θέμα στην ατζέντα είναι το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων, το οποίο αναμένεται να παρουσιάσει ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Για την τελική διαμόρφωσή του έχουν ληφθεί υπόψη οι συστάσεις του ERA, του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της ΡΑΣ. 

Το νομοσχέδιο φέρνει:

  • Ριζικές τομές στο μοντέλο λειτουργίας
  • Δικλείδες ασφαλείας για την κυκλοφορία των τρένων
  • Αυστηρή αξιολόγηση για το προσωπικό
  • Θα δημιουργηθεί νέα εταιρεία υπό τον τίτλο: «Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», θα συγχωνευτούν ο ΟΣΕ, η ΓΑΙΑ ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ. Η εταιρεία θα λειτουργεί με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, κατά το πρότυπο της ΔΕΗ, ενώ το νομοσχέδιο στηρίζεται σε δύο πυλώνες: το ανθρώπινο δυναμικό και το σύστημα.

Παράλληλα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών θα παρουσιάσει νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αναμόρφωση του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα και τη Μεταρρύθμιση του πλαισίου δημοσιονομικής διαχείρισης.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, βρέθηκε στην πρώτη δοκιμή του συστήματος αυτόματης πέδησης ETCS που πραγματοποιήθηκε στη γραμμή Οινόη – Τιθορέα. «Παρακολουθήσαμε περιπτώσεις υπέρβασης ορίου ταχύτητας και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη, σε τηλεδιοικούμενα τμήματα σιδηροδρομικής γραμμής», ανέφερε.

Η αυτόματη πέδηση ενεργοποιείται  όταν η αμαξοστοιχία υπερβαίνει το καθορισμένο όριο ταχύτητας, επιβραδύνεται όταν φτάνει σε πορτοκαλί σηματοδότη, ακινητοποιείται αν ο μηχανοδηγός παραβιάσει τον ερυθρό σηματοδότη, ενώ υπάρχει ενεργό σύστημα αυτόματης πέδησης, σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης καθηκόντων από μεριάς του μηχανοδηγού.

Νέα συστήματα και αξιολόγηση προσωπικού


Στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών προβλέπεται αυστηρό σύστημα αξιολόγησης προσωπικού, ενώ θα προβλέπεται και η οριστική απόλυση μετά από επαναλαμβανόμενα λάθη.

Στο 1ο λάθος ο εργαζόμενος θα απομακρύνεται  και θα παρακολουθεί υποχρεωτική επανεκπαίδευση, στο 2ο λάθος προβλέπεται  στενή παρακολούθηση και  περιορισμός αρμοδιοτήτων ενώ στο 3ο λάθος μπορεί να επέλθει οριστική απόλυση.

Επανέρχεται ο Προϊστάμενος αμαξοστοιχίας. Σε κάθε τρένο θα υπάρχει πιστοποιημένος ελεγκτής, υπεύθυνος για την εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας και την παρέμβαση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Με στόχο την ασφάλεια των επιβατών, όλοι οι συρμοί εξοπλίζονται με το σύστημα HEPOS μέσω του οποίου τα τρένα θα έχουν ακρίβεια εντοπισμού έως 5 εκατοστά. Ο πολίτης θα μπορεί να βλέπει πού ακριβώς είναι το τρένο σε πραγματικό χρόνο.

Η νέα εταιρεία θα διοικείται από ανεξάρτητο Διοικητικό Συμβούλιο, που θα έχει τη δυνατότητα να διαθέτει δική του πολιτική για προσλήψεις, μισθούς και αξιολόγηση προσωπικού.

Δημιουργείται ενιαίο Κέντρο Κυκλοφορίας, μέσω του οποίου θα καταγράφεται σε πραγματικό χρόνο κάθε εντολή κάθε τυχόν παραβίαση αλλά και κάθε αλλαγή στο δίκτυο. Η νέα εταιρία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας Α.Ε.» θα έχει τη συνολική ευθύνη για τα έργα υποδομής και τα έργα ασφάλειας.

Τα θέματα της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου είναι:

  • Παρουσίαση από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη του νομοσχεδίου για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων,
  • Παρουσίαση από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη και τους υφυπουργούς Γιώργο Κώτσηρα και Θάνο Πετραλιά των νομοθετικών πρωτοβουλιών: α) Αναμόρφωση Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, β) Μεταρρύθμιση του πλαισίου δημοσιονομικής διαχείρισης - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1265,
  • Παρουσίαση από τον υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη και τον υφυπουργό Ιωάννη Μπούγα του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας,
  • Παρουσίαση από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη του νομοσχεδίου για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2557 σχετικά με την ανθεκτικότητα των κρίσιμων οντοτήτων,
  • Παρουσίαση από τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννη Κεφαλογιάννη ερανιστικού νομοσχεδίου του υπουργείου του
Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρινάκης για Τσίπρα: «Την τελευταία φορά που είχε μιλήσει για λιμάνια, θάλασσες και φουρτούνες, ψάχναμε σωσίβιο»

Πολιτική / Μαρινάκης για Τσίπρα: «Την τελευταία φορά που είχε μιλήσει για λιμάνια, θάλασσες και φουρτούνες, ψάχναμε σωσίβιο»

«Θυμίζω ότι ακολούθησαν τα capital controls, οι κλειστές τράπεζες, το διχαστικό δημοψήφισμα και χρεώθηκε η χώρα μας πάνω από 100 αχρείαστα δισεκατομμύρια», είπε ο Παύλος Μαρινάκης.
LIFO NEWSROOM
Μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ: «Η κυβέρνηση οδηγείται σε επικοινωνιακή πανωλεθρία στο θέμα Ρούτσι»

Πολιτική / Μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ: «Η κυβέρνηση οδηγείται σε επικοινωνιακή πανωλεθρία στο θέμα Ρούτσι»

Μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, διαφοροποιείται ανοιχτά από τη γραμμή της κυβέρνησης στο ζήτημα του πατέρα Ρούτσι, μετά τις πρώτες φωνές στελεχών και βουλευτών που εξέφρασαν δημόσια στήριξη προς τον απεργό πείνας
LIFO NEWSROOM
Για την ασφάλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο συνομίλησε ο Μητσοτάκης με τον αντιπρόεδρο της Google

Πολιτική / Για την ασφάλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο συνομίλησε ο Μητσοτάκης με τον αντιπρόεδρο της Google

Στη διάρκεια της συζήτησης έγινε αναφορά στις δράσεις που έχουν αναληφθεί τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την ασφαλή πλοήγηση των ανηλίκων στο διαδίκτυο και την αντιμετώπιση φαινομένων ψηφιακού εθισμού
LIFO NEWSROOM