ΔΕΗ: Μείωση των εργαζομένων κατά 25% έως το 2024 - Διαβεβαιώσεις για τα τιμολόγια

ΔΕΗ: Μείωση των εργαζομένων κατά 25% έως το 2024 - Διαβεβαιώσεις για τα τιμολόγια Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Η ΔΕΗ θα μειώσει των αριθμών των εργαζομένων της κατά 24,83% έως το 2024, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν σήμερα, κατά τη συνέντευξη τύπου για τις στρατηγικές προτεραιότητες της Δημόσιας Επιχείρησης.

Εθελούσια έξοδος

Αναλυτικά, οι εργαζόμενοι από 15.300 το 2019 προβλέπεται να μειωθούν σε 11.500 το 2024. Στο διάστημα αυτό θα γίνουν 4.500 αποχωρήσεις και 800 προσλήψεις. Το 60% των εργαζόμενων θα φύγει με συνταξιοδότηση ενώ, για το υπόλοιπο 40%, αφού εξαντληθούν οι άλλες επιλογές (μεταφορά σε άλλες υπηρεσίες της ΔΕΗ, μετάταξη στο Δημόσιο κλπ) θα εφαρμοστεί εθελουσία έξοδος με όρους που θα συμφωνηθούν με τη ΓΕΝΟΠ, στα πρότυπα αντίστοιχου προγράμματος του ΟΤΕ

Διαβεβαιώσεις για τα τιμολόγια

Κατά τη σημερινή συνέντευξη τύπου, ο πρόεδρος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης έδωσε διαβεβαιώσεις ότι δεν θα αυξηθούν τα τιμολόγια και ανακοίνωσε νέα εμπορικά πακέτα, με επιβράβευση των πελατών που θα υπογράψουν νέες συμβάσεις προμήθειας. «Θέλουμε να υπάρχουν λιγότεροι λόγοι για να φύγει ένας πελάτης από τη ΔΕΗ», είπε χαρακτηριστικά. 

Υπενθυμίζεται πως προηγούμενη συζήτηση για αύξηση των τιμών στους λογαριασμούς της ΔΕΗ είχε ενισχύσει την τάση «φυγής» καταναλωτών που στρέφονταν σε άλλους, ιδιώτες παρόχους. Στο τέλος του καλοκαιριού το κλίμα ήταν αρνητικό, ιδίως μεταξύ των καταναλωτών που ήταν διαχρονικά συνεπείς στις πληρωμές τους.

Ο μετασχηματισμός της ΔΕΗ περιλαμβάνει ακόμη την απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων που θα συνοδευθεί από την προαναφερθείσα εθελούσια έξοδο εργαζομένων, με στροφή σε επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ψηφιοποίηση των δικτύων, σύμφωνα με τον πρόεδρο.

ΔΕΗ: Μείωση των εργαζομένων κατά 25% έως το 2024 - Διαβεβαιώσεις για τα τιμολόγια Facebook Twitter
Ο πρόεδρος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης

Αναλυτικά ο στρατηγικός σχεδιασμός της ΔΕΗ :

Απολιγνιτοποίηση: απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων ισχύος περίπου 3,4 GW έως το 2023. Συγκεκριμένα το 2020 αποσύρονται οι μονάδες Αμύνταιο 1-2, το 2021 οι Καρδιά 3-4, το 2022 οι Μεγαλόπολη 3 και Αγ. Δημήτριος 1-4 και το 2023: Μεγαλόπολη 4, Μελίτη 1 και Αγ. Δημήτριος 5. Η Πτολεμαίδα 5 που είναι υπό κατασκευή θα τεθεί μεν σε λειτουργία το 2022 αλλά το αργότερο ως το 2028 θα συνεχίσει με διαφορετικό μείγμα καυσίμου (φυσικό αέριο, βιομάζα, σκουπίδια ή συνδυασμό τους). Η ΔΕΗ διαβεβαιώνει ότι θα καλυφθούν παράλληλα οι ανάγκες για τηλεθέρμανση ενώ σκοπεύει να διεκδικήσει αποζημίωση για το γεγονός ότι οι λιγνιτικές μονάδες, αν και ζημιογόνες, παραμένουν σε λειτουργία τα επόμενα χρόνια προκειμένου να διασφαλισθεί ο εφοδιασμός της χώρας με ηλεκτρική ενέργεια.

Ανανεώσιμες πηγές: η ΔΕΗ στοχεύει σε πάνω από 1 γιγαβάτ ανανεώσιμων ενώ έχει χαρτοφυλάκιο έργων (υπό αδειοδότηση) άνω των 6 γιγαβάτ. Η ανάπτυξη θα γίνει τόσο αυτόνομα, όσο και σε συνεργασία με άλλες ενεργειακές εταιρίες. «Η ΔΕΗ , τόνισε ο κ. Στάσσης, έχασε το τρένο των ανανεώσιμων πηγών και αγωνίζεται τώρα να το προλάβει. Δεν θέλω να συμβεί το ίδιο με την ηλεκτροκίνηση».

Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Στον τομέα των ληξιπρόθεσμων έχει επιτευχθεί η αντιστροφή της πορείας καθώς η ΔΕΗ εισπράττει πλέον περισσότερα από όσα τιμολογεί. Περισσότεροι από 80.000 καταναλωτές έχουν μπει στο νέο πρόγραμμα διακανονισμών ενώ παράλληλα το τελευταίο τετράμηνο αυξήθηκαν σε 55.000 οι αποκοπές στρατηγικών κακοπληρωτών, σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται η τιτλοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών όπως και η έκδοση ομολόγου, ανάλογα με τις συνθήκες στις διεθνείς αγορές.

Ψηφιοποίηση - «Έξυπνοι» μετρητές: Η ψηφιοποίηση των δικτύων περιλαμβάνει κατ' αρχήν την εγκατάσταση έξυπνων μετρητών. Προγραμματίζεται η είσοδος της επιχείρησης στην ηλεκτροκίνηση, με την τοποθέτηση 1.000 σταθμών φόρτισης σε όλη την Ελλάδα μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια και 10.000 σταθμών φόρτισης μεσοπρόθεσμα. Η μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ αποσκοπεί στην εξασφάλιση ισχυρού στρατηγικού πλεονεκτήματος για τη ΔΕΗ.

Σε ερώτηση για τη ΛΑΡΚΟ ο κ. Στάσσης τόνισε ότι η ΔΕΗ αναμένει «πολύ γρήγορα» λύση. «Τα τελευταία χρόνια, η ΔΕΗ παρουσίασε επιδείνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της κυρίως λόγω της υψηλής εξάρτησής της από τον λιγνίτη. Ωστόσο, το δεύτερο μισό του 2019 καταφέραμε να σταθεροποιήσουμε την πορεία της εταιρείας και να ενισχύσουμε την κερδοφορία υιοθετώντας βιώσιμες δράσεις», κατέληξε ο πρόεδρος της ΔΕΗ.

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασιλική Σιούτη για Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Lifo Videos / Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Από τα αναπάντητα ερωτήματα γύρω από την υπόθεση των Τεμπών, μέχρι τη στασιμότητα του ΠΑΣΟΚ και την παρουσία της Ζωής Κωνσταντοπούλου και του Στέφανου Κασσελάκη στην πολιτική σκηνή – Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με την υπεύθυνη του πολιτικού ρεπορτάζ της LIFO Βασιλική Σιούτη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η Ελλάδα βιώνει πολιτικές συνθήκες που δεν έχει ξαναζήσει»

LiFO politics / Έχουμε τελικά αντιπολίτευση, ή όχι;

Ο δημοσιογράφος Χάρης Ιωάννου συζητά με τη Βασιλική Σιούτη για το αν τελικά έχουμε αντιπολίτευση, για την ιδιαίτερη πολιτική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, καθώς και για τις προκλήσεις του πολιτικού ρεπορτάζ.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο Μητσοτάκης παρέλαβε βραβείο για τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας

Πολιτική / Ο Μητσοτάκης παρέλαβε βραβείο για τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η χώρα, υπογραμμίζοντας πως: «Ο ελληνικός λαός υπέμεινε σοβαρές δυσκολίες και έκανε θυσίες, όμως επέδειξε θάρρος, αγκάλιασε την αλλαγή και απέδειξε την ανθεκτικότητά του»
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης για αξιολόγηση: Το δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες και όχι τον εαυτό του

Πολιτική / Μητσοτάκης για αξιολόγηση: Το δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες και όχι τον εαυτό του

Τι αναφερει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εβδομαδιαία ανασκόπησή του - Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη της Βίας και την Αντιμετώπιση της Παραβατικότητας Ανηλίκων
LIFO NEWSROOM
Κωνσταντίνος Κυρανάκης: «Η σχέση με τη Hellenic Train επανεξετάζεται»

LiFO politics / Κωνσταντίνος Κυρανάκης: «Η σχέση με τη Hellenic Train επανεξετάζεται»

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλά στη Βασιλική Σιούτη και αναφέρει ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι σε διαπραγματεύσεις με την ιταλική διοίκηση της Hellenic Train και την ιταλική κυβέρνηση, με στόχο σοβαρές επενδύσεις. Επίσης, απαντά στα θέματα που απασχόλησαν την επικαιρότητα, όπως η αναδιάρθρωση του ελληνικού σιδηροδρόμου, τα Τέμπη και οι ανώνυμες επιθέσεις στους συγγενείς των θυμάτων, τις οποίες δηλώνει ότι καταδικάζει.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ