Αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter
ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/Σωτήρης Μπαρμπαρούσης
1

Με ερώτησή τους προς τους αρμόδιους υπουργούς, 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ εκφράζουν την αντίθεσή τους στη δρομολογούμενη εκποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και κάνουν λόγο για τεράστια και αδικαιολόγητη οικονομική ζημία.

«Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων», τονίζουν μεταξύ άλλων, σύμφωνα με το ΑΠΕ. 

 

Επικαλούμενοι την πρόταση του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών με αρ. Πρωτ. 02/06-04-2015, αλλά και τους όρους «της αδιαφανούς ως προς τη μεθόδευση και το σύνολο των τεχνοοικονομικών αναλύσεων» Σύμβασης Παραχώρησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport AG - Slentel Ltd, οι βουλευτές αναφέρουν πως προκύπτουν προκλητικά αντικειμενικά συμπεράσματα.


Όπως επισημαίνουν, «η Fraport AG - Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δισ. ευρώ, τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών (Hochtief), χρωστάει 1,4 δισ. ΦΠΑ στο κράτος. Τα 1,234 δισ. ευρώ ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια».


Οι βουλευτές επισημαίνουν, επίσης ότι «ο ιδιώτης, ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δισ. ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δισ., την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το "σπατόσημο" θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δισ. ευρώ». «Με δεδομένο το γεγονός των χαμηλών προσόδων πολλών μικρών αερολιμένων, η βιωσιμότητά τους σε συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού θα είναι αδύνατη», υποστηρίζουν.


Τέλος, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι η οικονομικές αναπτυξιακές επιπτώσεις από τυχόν ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, «θα είναι μη αναστρέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να χρεωθεί το βάρος αυτής της ιστορικής πράξης, με τη δικαιολογία της άσκησης ωμών εκβιασμών από τους δανειστές».

«Αν ολοκληρωθεί η εν λόγω ιδιωτικοποίηση, θα γίνει ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας και θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού σκανδάλου. Οι Κρατικοί Αερολιμένες ανήκουν στον λαό και οφείλουν να παραδοθούν στις επόμενες γενιές ως περιουσία του ελληνικού κράτους. Η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι διαφανής και ελεγκτέα», καταλήγουν.


Η ερώτηση απευθύνεται προς τους υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Επικρατείας για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Εθνικής Άμυνας και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης-Περιβάλλοντος & Ενέργειας, από τους οποίους ζητούν παράλληλα να καταθέσουν:

  • Τους ακριβείς όρους και το σύνολο των οικονομοτεχνικών αναλύσεων της Σύμβασης του ΤΑΙΠΕΔ με την Fraport AG - Slentel Ltd για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια.
  • Τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που υποχρεωτικά συνοδεύουν την Σύμβαση για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια καθώς και τη Μελέτη Κόστους - Ωφέλειας της εν λόγω Σύμβασης.

Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ: Στέφανος Σαμοΐλης, Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, Φωτεινή Βάκη, Σωκράτης Βαρδάκης, Ιωάννα Γαϊτάνη, Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη, Στάθης Γιαννακίδης, Κώστας Δελημήτρος, Ζήσης Ζάννας, Κώστας Ζαχαριάς, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Ηλίας Ιωαννίδης, Αννέτα Καββαδία, Εύη Καρακώστα, Χρυσούλα Κατσαβριά-Σιωροπούλου, Μιχάλης Kριτσωτάκης, Βσίλης Κυριακάκης, Αγλαϊα Κυρίτση, Ηλίας Κωστοπαναγιώτου, Βασιλική Λέβα, Νίκος Μανιός, Γεράσιμος Μπαλαούρας, Θανάσης Πετράκος, Θανάσης Σκούμας, Γιάνης Σταθάς, Ελένη Σωτηρίου, Αλεξάνδρα Τσανάκα, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Βασίλης Χατζηλάμπρου.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωνσταντίνος Κυρανάκης: «Η σχέση με τη Hellenic Train επανεξετάζεται»

LiFO politics / Κωνσταντίνος Κυρανάκης: «Η σχέση με τη Hellenic Train επανεξετάζεται»

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλά στη Βασιλική Σιούτη και αναφέρει ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι σε διαπραγματεύσεις με την ιταλική διοίκηση της Hellenic Train και την ιταλική κυβέρνηση, με στόχο σοβαρές επενδύσεις. Επίσης, απαντά στα θέματα που απασχόλησαν την επικαιρότητα, όπως η αναδιάρθρωση του ελληνικού σιδηροδρόμου, τα Τέμπη και οι ανώνυμες επιθέσεις στους συγγενείς των θυμάτων, τις οποίες δηλώνει ότι καταδικάζει.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κασσελάκης: 30 μήνες φυλακή και 50.000 ποινή με αναστολή για παραβίαση του νόμου περί πόθεν εσχες

Πολιτική / Κασσελάκης: Ποινή φυλάκισης 30 μηνών με αναστολή και χρηματική ποινή 50.000 ευρώ για παραβίαση του νόμου περί πόθεν εσχες

Η εισαγγελική πρόταση ήταν απαλλακτική με το σκεπτικό ότι δεν ανέμενε το Σεπτέμβριο του 2023 να εκλεγεί Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και δε γνώριζε την απαγόρευση να διαθέτει καταθέσεις στο εξωτερικό ως πολιτικός αρχηγός
LIFO NEWSROOM
Συνάντηση Μητσοτάκη – Αλ Σίσι: Στρατηγική συνεργασία Ελλάδας – Αιγύπτου με έμφαση σε Μεταναστευτικό και περιφερειακή σταθερότητα

Πολιτική / Συνάντηση Μητσοτάκη – Αλ Σίσι: Στρατηγική συνεργασία Ελλάδας – Αιγύπτου με έμφαση σε Μεταναστευτικό και περιφερειακή σταθερότητα

Ο πρόεδρος της Αιγύπτου, Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι, επισκέφθηκε την Ελλάδα για να ενισχύσει τη διμερή συνεργασία με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, εστιάζοντας στο μεταναστευτικό, την περιφερειακή σταθερότητα και την ενεργειακή συνεργασία.
LIFO NEWSROOM